he korostavat puheessaan tuota jehova-sanaa, ikäänkuin testatakseen, onnistuvatko ärsyttämään. Mutta se on kyllä totta, foneettisessa mielessä joku yahweh olisi mielenkiintoisempi nimitys
Jotkut jehovantodistajat ovat vähän outoja
16
261
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jehova sana löytyy Raamatusta n 7000 kertaa!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi00002
Kiitos tiedosta. Aina oppii
- Anonyymi00006
kookoo5 kirjoitti:
Eikä löydy. Älä viitsi valhdella, kun jäät siitä heti kumminkin kiinni.
Kerrankin kookoo5:ltä loisto kommentti.
UT:sta sitä ei löydy kertaakaan, paitsi UM pamfletista. - Anonyymi00008
Ei kyllä ĺöydy sitä sanaa muualta kuin suomenkielisestä Jt-raamatusta.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei kyllä ĺöydy sitä sanaa muualta kuin suomenkielisestä Jt-raamatusta.
Alkuperäinen amerikkalainen Jt-raamattu kirjoittaa nimen "Jehovah" ei suinkaan siellä ole suomalaista käännöstä "Jehova".
- Anonyymi00003
Löytyy ...
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: "jehova, jehova" pääse taivasten valtakuntaan,- Anonyymi00016
Luuletko olevasi vitsikäs, tai peräti käännyttäväsi jehovia omaan lahkoosi?
- Anonyymi00004
Vai on niitä vähän outojakin. Minä olen tavannut vain uppo-outoja.
- Anonyymi00005
Jotkut ovat vähän kummallisia, mutta useimmat laskevat Peräilmaa liki raamatun mukaisesti.
- Anonyymi00007
Vartiotorni on kirjoittanut, että oikeampi muoto olisi Jahve, kuin jehova, mutta että koska vartiotorni on vakiinnuttanut jehovan, käytetään sitä.
Kristitty lukee että nimi on jopa "sivuseikka".
2 Timot. 2:19 Herra tuntee omansa
2.Mooseksen kirja 20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
Jeesus antoi nimen Taivaan Isä, rukouksessa jossa nimi sanotaan pyhitetyksi - Anonyymi00010
Myöhempien Aikojen Pyhät (Mormonit) opettavat että Jeesus on Vanhan Testamentin Jehova ja myös että Mikael (ylienkeli) eli Aadam oli luomassa maata. Myöhempien Aikojen Pyhät opettavat myös että Sana on kaiken Luoja, ei Jumala (Jahve/Jehova). Jeesus ei koskaan sanonut olevansa Luoja eikä korottanut itseään Jumalan yläpuolelle tai vertaiseksi.
- Anonyymi00013
Mutta hänellä on kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.
Mitäs siihen sanot? Annetaanko jollekin enkelille kaikki valta? - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mutta hänellä on kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.
Mitäs siihen sanot? Annetaanko jollekin enkelille kaikki valta?Myöhempien Aikojen Pyhät eivät anna Luomisesta (että kaikki materia sekä kaikki persoonat,Sanasta lähtien, maailmankaikkeudessa on luotu Jumalan toimesta) kunniaa Jumalalle vaan Sanalle eli Jeesukselle.
Raamattukin sanoo että ”Minä Herra, se on minun nimeni, en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille”.
Jeesus sanoi myös että kaikki opit, mitä hän sai, eivät olleet hänestä lähtöisin vaan Jumalalta sanomalla ”Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan Hänen, joka on minut lähettänyt”.
- Anonyymi00012
Kaikki ne on luulisin.
- Anonyymi00015
Jehova-nimen korostaminen on Vartiotornin tapa erottautua muista uskonnoista. Jeesuksen malli ei kuitenkaan ollut, että Jehovaa (tai Jahvea tms) olisi pitänyt hokea jatkuvasti. Jeesus ilmeisesti käytti tuota nimeä vain lukiessaan kirjoituksia, jos lausui sitä ääneen silloinkaan. Kirjoituksia luettaessa tapana oli lausua tetragrammin kohdalla "adonai" eli herra, ja Jeesus on hyvinkin voinut noudattaa tätä käytäntöä. Joka tapauksessa evankeliumien kertoman perusteella opetuksessaan, rukouksessa saati arkisissa tilanteissa hän ei nimeä käyttänyt. Jeesus puhui Jumalasta tai Isästä. Hänen malliksi antamansa rukouskin alkoi "Isä meidän", ei "Jehova".
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1604923Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka621565- 121489
Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1211401Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s71129Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.951037Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit40957Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249298915- 150810
Hinduille tiedoksi
USA Pressa sanoi '' kansakuntaa ei voi johtaa ilman Raamattua''. Tämä löytyy sitaateista. Raamatusta tulee kaikki julmu278739