Suomen profeetta Henri Puumala lausui hiljattain:
"Minulle tuli Herran Sana yhden jälkeen aamuyöllä,kolmastoista päivä tammikuuta 2026.
Herra lausui Pyhän Henkensä kautta minulle nämä sanat:
Juuri nyt minä kuivatan Suomen helluntaiherätyksestä viimeisenkin herätyksen hengen ja annan tulla Suomen helluntaiherätykseen neljänkymmenen vuoden hengellisen kuivuuden,Aamen".
SUOMEN PROFEETALTA PROFETIA VUODELLE 2026!!!
20
551
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tämä sana taitaa olla se "kultainen risti",joka aikoinaan seisoi ilmestyksessä eduskuntatalon portailla ja jonka helluntailaiset yrittivät kaataa.
- Anonyymi00002
Äärikarismaattisista puhujista jotka sairaalloisesti hankkivat itsellensä julkisuutta,suurin osa on narsistisia psykopaatteja jotka kuuluisivat psyk.hoidon piiriin.
- Anonyymi00003
"Älä sido puivan härän suuta".
- Anonyymi00004
Puumala ei ole Suomen profeetta.
- Anonyymi00005
Pitää paikkansa,Raamattu tuntee ainoastaan kansojen profeetan viran,eikä Suomen.
- Anonyymi00006
Hengellinen erämaa on alkamut eikä jossittelut auta.
Pyhä Henki on poistunut Suomen siionin yltä. - Anonyymi00007
Aloitus on epäuskon luomista, mä olen Gaalebin hengessä.
- Anonyymi00008
Aloitus on tullut suoraan Pyhästä Hengestä.
"Ei Jumala ole kuten ihminen,ei Häb Sanojaan peruuta". - Anonyymi00009
Järkyttävä näky
Aamulla 16.03.2001 näin järkyttävän näyn. heräsin kuin joku olisi tönäissyt minua olkapäähän. Katsoin kelloa, se oli tasan 06.00. Vaimoni nukkui vielä sikeästi; minä sen sijaan tuijotin eteeni ilmestynyttä järkyttävää näkyä. Näky oli seuraava:
Metsäaukeamlalta työnnettiin esiin mustaan verhottua ruumisarkkua, jossa jalat tulijaan päin oli "ruumis", jonka rinnassa luki: Finland!
Arkun päälle laskeutui Suomen siniristi-lippu. Arkun takaosaan ilmestyi Sirppi ja Vasara -tunnus, joka muutti Suomen lipun värit niin, että sininen risti muuttui mustaksi ja lipun valkoiset värit veripunaisiksi, sillä punainen kangas laskettiin arkun päälle.
Kun sitä kauhuissani tuijotin, sen läheisyyteen - arkun oikealle puolelle - ilmestyi puolitankoon lasketut kolme kansallislippua: Ruotsi, Norja ja Tanska. Samassa näin arkun vasemmalle puolelle ilmestyvän Viron, Latvian ja Liettuan surun täyteiset liput. Kaikki nämä liput olivat kuin ukkosmyskystä nousseet, tankojensa puoliväliin lasketut suruliput. Tangot lippuineen taipuivat kohti arkkua, kuin kunniaa tehden...
Katselin kauhistuneena edessäni olevaa näkyä. Sitten yht'äkkiä arkun pääpuolelle ilmestyi kaksi suurta kirjainta: EU. Kirjaimissa oleva näkymätön voima yritti riuhtaista arkussa olevan Suomi-neidon mukaansa, mutta ei voinut, sillä sirppi ja vasara iskivät niihin murskaavan kuolettavalla voimalla..., EU katosi näyttämöltä. Kuului vain tuskaista huokaava, masentunut ääni, joka englanniksi huusi:
"Hopeless! - Woe unto You, Finland...! We cannot help You! But maybe NATO can..." (Toivotonta ! - Voi sinua, Suomi...! Me emme voi auttaa sinua ! Mutta - ehkä NATO voi ...")
Samassa venäläiset sotilaat ympäröivät "Suomi-neidon" arkun, käänsivät sen kohti itää ja lähtivät menemään rumpujensa pauhatessa - se oli kuin mahtavaa tuliaseitten jylinää... Samankaltainen aseiden jylinä kuului kaikilta imansuunnilta...!
- Voi Herra, mitä tämä näky tarkoittaa?...tuskailin vapisevin äänin. Tähän hätääni Herra sanoi:
"Varoita kansaasi, sillä apu ei tule sieltä, mistä kansasi uskoo sen tulevan. Ellei Suomen kansa tee totista parannusta, se joutuu jälleen kokemaan kuoleman kauhut.
Apua ei tule Idästä eikä Lännestä, vaan yksin Minulta, sanoo Herra. Kääntykää kansana Minun puoleeni... Minä vapautan teidät tästä nyt uhkaavasta vaarasta...! Tehkää parannus synneistänne. Minä annan anteeksi, Minä pelastan, Minä parannan haavat, Minä täytän kansani Pyhän Hengen voimalla ja kirkkaudella.
Katso, minä tulen pian - pikemmin kuin luulettekaan - sanoo Herra"
Vaimoni heräsi ja kysyi: "Jukka, mikä sinua vaivaa...?
Katsoin kelloa. Se oli tasan 07.00; näky kaikkine kauhuineen oli kestänyt tasan tunnin. Kerroin näyn myös vaimolleni, jota hän suuresti kauhisteli. Sitten nousimme ylös vuoteesta Herraa kiitellen...
Lahdessa maaliskuun 16. päivä 2001.
Jukka Rokka- Anonyymi00010
https://www.linnunrata.org/ennustuksia/profetia-suomen-kansalle.php - toinen ennustus...
- Anonyymi00012
Jukka Rokka oli täysin harhaoppinen.
Haukkui David Yonggi Chon kirjassaan nimeltä "maalla,merellä ja ilmassa".
- Anonyymi00011
Tukholman profetia kertoo kahden profeetan noususta,Suomesta ja Israelista.
- Anonyymi00013
Tuo profeetta on yksi ja sama.
- Anonyymi00014
Alkukielten PROFETIA-sanan perusajatus ei ole ennustaminen, vaikkakin on sen merkittävä piirre. Se on Luojalta tullut sanoma, tuomionsa, käskynsä, tahtonsa ja tarkoituksensa paljastus tai julistus,
Kun Jeesuksen oikeudenkäynnin viranomaiset peittivät Jeesuksen kasvot ja mäjäyttelivät nyrkiniskuja kasvoihin, he ivailivat: ”Profetoi meille, Kristus, että kuka sinua sinua löi”, niin
he eivät he pyytäneet Jeesusta ennustamaan vaan >tunnistamaan< pahoinpitelijät.
Samarialainen nainen tunnisti Jeesuksen ”profeetaksi” siitä, että paljasti naisen >menneisyydestä< asioita, joita voi tietää vain Jumalan paljastamina.
Profeettojen julistusten tavoin myös Vuorisaarnan tuomionjulistuksiakin voidaan pitää ”profetioina”, koska ne kertoivat Jumalan näkemyksen papistosta.
Koko Raamattu tunnetaan ”ennustusten kirjana”, koska se sisältää ennustuksia alusta loppuun saakka – pelkästään messiasennustuksia yli 400, jotka kaikki täyttyivät Jeesus-nimisessä miehessä 2000 vuotta sitten.
Termillä ”Kuulkaa Jumalan sana” tarkoitetaan yleensä profetiaa eli sanomaa.
Ilmsts.19:10 ’Todistaminen Jeesuksesta on profetoimisen henki.”
☀ Miten?
Paavali mainitsi Kristuksen olevan ”Jumalan pyhä salaisuus”, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.” Siis Luoja asetti luomansa Pojan avainhenkilöksi, perustamansa Valtakunnan kuninkaaksi, jotta Matt.6:9-12; Efes.1:9,10; 1.kor.15:24,25:
☀ ”Isän nimi tullaan puhdistamaan loanheitosta eli pyhittämään, ja
☀ Jumalan tahto tapahtuisi jälleen maan päällä, niin että
☀ ihmiset palautetaan juridisesti kuulumaan Luojan perheen maallisiksi lapsiksi Kristuksen lunastusuhrin perusteella.”
Tämän vuoksi kaikki profetiat eli Jumalalta tulleet sanomat kohdistuvat Jeesuksen toimintaan 1.moos.3:15 alkaen.
Joh.14:6 Luoja asetti Jeesuksen ”tieksi, totuudeksi ja elämäksi.”
Paavali sanoi Israelin historiasta:
1.Kor.10:11, että heille tapahtuneet asiat olivat esikuvallisia siten, että ne kirjoitettiin 'lopun' aikana eläville Kristuksen tosi seuraajien hyödyksi.
Koska kaikki sadat profetiat toteutuvat Messiaassa Jeesuksessa, nähtiin, miten Joh.1:17 totuus saapui hänen kauttaan.
Apt.3 ”Tehkää parannus ja kääntykää, että syntinne pyyhittäisiin pois,
jolloin virvoituksen ajat tulevat Luojalta ja hän lähettäisi Kristuksen Jeesuksen.
Hänen piti odottaa taivaassa siihen asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa palautetaan, mistä Jumala on puhunut muinaisten profeettainsa kautta.
Sillä Mooses sanoi: Profeetan, minun kaltaiseni, Luoja on teille antava veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
Ja jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.
Ja kaikki profeetat ovat myös ennustaneet hänestä.
Jumala sanoi Aabrahamille: Sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat."
PROFETIOIDEN TOTEUTUMISTEN AJANKOHTA JA TARKOITUS
Profetiat vakuuttivat aikalaisilleen, että vuosien tai vuosisatojen vieriminen ei ollut muuttanut Jumalan tarkoitusta maan ja ihmisen suhteen.
Danielin profetiassa oleva informaatio muodostaa linkin VT:n kirjoittamisen päättymisen ja Messiaan ilmaantumisen välille.
Nuo profetiat sisältävät ennustukset, kuten peräkkäisten maailmanvaltojen nousut ja tuhot. Ne saivat niiden aikaiset juutalaiset (ja myöhemmin kristitytkin) vakuuttumaan, että heidän aikakautensa oli nähty profetioissa ennalta ja että loputkin tulevat toteutumaan yhtä varmasti.
Tämä informaatio suojeli heitä, etteivät panisi luottamustaan valheellisiin profetioihin, eivät väistyviin poliittisiin hallituksiin, vaan auttaen toimimaan viisaasti.
Koska monet profetiat täyttyivät heidän omanakin aikana, se sai rehelliset ihmiset vakuuttumaan, että Luoja kykenee toteuttamaan ilmaisemansa tahtonsa ja että vain häneltä tulleet ennustukset toteutuivat.
Koska ”koko maailma on Paholaisen vallassa”, koko historian ajan on esiintynyt Jumalan nimessä profeettoja.
Siksi on tärkeää tietää, että mikä on
☀ MIKÄ ON VÄÄRIEN JA TOSI PROFEETTOJEN TUNNISTUSSÄÄNTÖ?
☀ A: Jos ennustus toteutuu, mutta profeetta johtaa palvomaan vääriä jumalia:
5.moos.13 ”Jos keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon, joka todellakin tapahtuu, sanoo:
Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, niin ☀ älä kuuntele sitä profeettaa.
Seuratkaa Luojaa, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
Mutta se profeetta surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne. Poista paha keskuudestasi.”
☀ B: Jos Luojan nimessä annettu ennustus ei toteudu, kyseessä on väärä profeetta:
5.moos.18 ”Profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.
Jos sinä ajattelet: Mistä me tiedämme, että se ei ole Herran puhetta? niin huomaa:
Kun profeetta puhuu Luojan nimessä, mutta se, mitä hän on puhunut, ei toteudu, niin sitä Luoja ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut."- Anonyymi00017
Luettumme em. Anonyymi00014 2026-01-16 13:15:32 kommentin, me
ateistilaiset, skeptikkoistit, vapaa-ajattelijalaiset, muslimilaiset, meditoijahartauslaiset, jooga-asentoiset, hindulaiset, buddhalaiset, shamanistit, vedalaiset, saatananpalvojat, bahai-ullahit, shintolaiset, ufo-uskovaiset, nasalaiset, mormonit, adventistit, babtistit, scientologit, voodoolaiset, sunnilaiset, siialaiset, spiritualistit, eläinesi-isienpalvojat, evoluutioteorialaiset, konfutselaiset,
ortodoksit, katoliset, anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit), anglikaanit, helluntailaiset, siionilaiset, saalemilaiset, luterilaiset, metodistit, presbyteerit, shiiat, reformoidut (kalvinistit), vanhakatolilaiset, pelastusarmeijalaiset, vapaakirkkolaiset, puunhalaajalaiset (metsäkirkkolaiset),
rukoilevaiset, herännäiset (körttiläiset), pietistit, lestadiolaiset, vanhoillislestadiolaiset, uudestiheränneet, rauhanyhdistysläiset, evankeliset, viides-herätysliikeläiset, luterilais-karismaattiset, esikoislestadiolaiset, rauhansanalaiset, töröläläiset,
uusheränneet, iitinmattilaiset, evoluutiobiologilaiset, vanhaerikiinilaiset, uuserikiinilaiset, auneslaiset, koptilaiset, monofysistiläiset, uskontojen uhrilaiset, nestorilaiset, papit, kristillispoliitikkolaiset jne.
Jumalan Kokouslaiset, Jumalan Kirkko Kristuksessalaiset, Yhdistynyt Helluntaikirkko r.y.läiset , Jumalan Helluntaikirkko Amerikassalaiset, Avoimen Raamatun Peruskirkkolaiset, Nelinkertaisen Evankeliumin Kansainvälinen Kirkkolaiset, Maailman Helluntaikokouslaisett, Jumalan Kirkkolaiset, Jumalan Ennustuskirkkolaiset, Alkuperäinen Jumalan Kirkkolaiset,
Helluntaiseurakunnan Pyhityskirkkolaiset, Vapaaehtoisen Kasteen Helluntaikirkko r.y.läiset,
Helluntaiseurakunnan Tulella Kastettu Pyhityskirkkolaiset, Apostolinen Voittava Jumalan Pyhä Kirkkolaiset, Golgatan Helluntaikirkkolaiset, Elimin Lähetyskokouslaiset, Immanuelin Pyhityskirkkolaiset, Kansainväliset Helluntaikokouslaiset, Kristuksen Helluntaikirkkolaiset, Siionlaiset, Saalemlaiset jne.
saimme piston sydämemme ja kysymme:
Apt.2:37: "Mitä meidän pitää tekemän?"
Saatte vastauksen Raamatusta:
Apt.2:38,40 "Tehkää parannus. Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
Vain näin voitte hankkia iankaikkisen elämän:
Joh.17:3 ”että te tulette Raamattua tutkimalla tuntemaan hänet, joka yksin on tosi Jumala, ja hänet, jonka tosi Jumala on lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen”, joka rukoili Luojaansa:
Joh.17:20-26 ”En rukoile ainoastaan läheisten opetuslasteni puolesta, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, siis siten, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä.
Vanhurskas Isäni, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä opetuslapseni ovat tulleet tuntemaan, että sinä et ole minä, vaan sinä olet minut lähettänyt.
Ja minä olen tehnyt sinun persoonanimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, jotta se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
- Anonyymi00015
Tässä nähdään herätyksen "profetoineet" vuodelle 2026.
Valtava määrä "sanomia Jumalalta" uudenvuoden kiimoissa.
Ei tule herätystä,vaan kuivuus.
Muutoin ei ole Herra Puhunut,Aamen. - Anonyymi00016
Suomi saa maksaa ny huonosta USA:n kohtelusta, Rauhan mies Trump uhkaa tulleilla
- Anonyymi00018
Miten käy Suomen talouden?
- Anonyymi00019
Lindtmanista tulee pääministeri ja jokaisen suomalaisen on annettava vappusatanen sdp:lle,että saadaan "neiti suorasuu" eli Sanna Marin pois julkisuudesta.
Suomen taloutta tullaan siis kiristämään...ihmisten lompakoista verottamalla. - Anonyymi00020
William Branham oli oikea profeetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit705798KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2344556Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202558Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei272483Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT731480Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111383- 961305
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa961186Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191151