Olipa kerran Nellie Oleson -niminen käärme, joka luikerteli milloin minnekin keskustelufoorumille ja alkoi sihistä:
"Onko Jumala TODELLA sanonut, että Hän oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa?"
"Onko Jumala TODELLA sanonut, että Hän on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että Hän KAIKKIA armahtaisi?"
"Onko Jumala TODELLA sanonut, että joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi?"
"Onko Jumala TODELLA sanonut, että samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi?"
"Onko Jumala TODELLA sanonut, että niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi?"
"Onko Jumala TODELLA sanonut, että Hän tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden?"
Ja niin Nellie aikansa sihistyään luikerteli pois paikalta.
Paljon muutakin oli, mitä Nellie sihisi, mutta jos ne kaikki kirjoitettaisiin ylös, koko maailman kirjat täyttyisivät niistä.
Sen pituinen se.
Tarina käärmeestä
27
201
Vastaukset
- Anonyymi00001
Samainen Nellie sihisi myös: "Onko Jeesus TODELLA sanonut, että kun hänet korotetaan maasta, hän vetää KAIKKI tykönsä?"
- Anonyymi00002
Niin ei ole kyllä sanonut, vaan osan jättänyt sinne Jerusalemin kaatopaikalle kuten saarnassaan sanoi monen sen ansaitsevan.
- Anonyymi00003
Joh. 12:32
- Anonyymi00004
Korvasyyhyyn saadaan näyttäään yhden jakeen uskossa siltä että Jeesus pelastaisi kaikki, mutta ei se niin mene, vaan Jeesus pelastaa kaikki ne, jotka häneen uskovat, heitä Hän ei heitä pois, vaan johdattaa Jumalan tykö.
Tuomio kyllä tulee uskottomille sekä harhaoppisille.
@jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. oka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana,
Joka ei usko Jeesuksen opetuksia, niin hänet tullaan Jeesuksen sanoilla tuomitsemaan, tuomio on siis olemassa ihmisille eikä kaikkia pelasteta.- Anonyymi00005
Kaltaisiasi uupeloita on kristikunta pullollaan, kun ihmiset ovat sen verran aivopestyjä, tyhmiä ja/tai pelkureita, etteivät kykene, halua ja/tai uskalla ottaa asioista selvää.
Yksi upeimmista kaltaistesi ääliöiden mantroista on tämä iänikuinen "yhden jakeen" jauhaminen idioottimainen uskonnollinen kuola toisesta suupielestä valuen.
🤣🤣🤣
- Anonyymi00006
Niitä yhden kappleen harhaoppeja on paljon ja niitä syntyy kuin sieniä sateella, kun joku aina saa jonkin omasta mielestään neronleimukasen jostain jakeesta, että kun tässä näin sanotaan, niin näimpä se asia onkin ja alkaa sitä jankaamaan jankkaamasta päästyään.
Usko vain kun ei ole mikään sanataiteen oppi, miten yhden jakeen ymmärrän, vaan se on sitä että uskotaan mitä UT lupaa ihmiselle. Miten lupaa Hengen kautta tien Jumalan yhteyteen. Sitäkin voi tietenkin vastustaa yhdellä jakeella tai homoherjalla, mutta ei se mitään muuta siitä mitä Raamattuun on kirjoitettu. Ei herjaamalla voi tehdä tyhjäksi sitä mitä kirjoitettu on.- Anonyymi00007
Voisit ottaa sivistymättömän pääsi uskonnollisen itsetyytyväisyyden ahteristasi ulos ja tajuta esimerkiksi sen, että se uskonnollinen lahko ja sen kannattama oppi, jota itse edustat, on vain yksi pieni virtsanhajuinen puro kristillisen kirkon 2000-vuotisessa historiassa.
- Anonyymi00008
Mitä enemmän tätä kommenttia lukee, sitä idioottimaisempana ja moukkamaisempana se näyttäytyy...
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mitä enemmän tätä kommenttia lukee, sitä idioottimaisempana ja moukkamaisempana se näyttäytyy...
Siis tuo Anonyymi00006:n oksennus.
- Anonyymi00010
Ei pidä mitenkään ottaa hernettä nenään yhden jakeen opin vuoksi. Ei sellainen koskaan kestä mitään tarkempaa tarkastelua kun otetaan vielä huomioon että se jae saatetaan kääntää hieman eri merkityksessä eri kielissä ja käynyt läpi monet kopioinnut, niin ei ole kovin turvallista hirttäytyä yhden jakeen oppiin eikä varsinkaan kun kyseessä on pelastus. Ei sitä mainita vain jossain sivulauseessa, että kaikki pelastuu.
Ja jos niin olisi, mikä tietenkin olisi hyvä, niin ei ketään silloin tarvitse herjata, koska silloin kaikki pelastuu uskoi miten tahansa, kuului mihin tahansa, oli mitä mieltä tahansa.
Sapekkuus vain osoittaa sen ettei itsekään usko yhden jakeen oppiin. Julistaa sitä vain tapansa mukaan, mutta ei se kestä koetusta, vaan tyrmättynä huutelee puskista.
Ja pelastus pitäisi olla iloinen asia, riemukas, täynnä iloa ja rauhaa.
Yhden jakeen harhaoppi taasen täynnä katkeraa kalkkia jossa kieli on käärmeen myrkkyä.- Anonyymi00011
Sinä olet täydellinen esimerkki Dunning-Kruger-ilmiöstä. Aivan täydellinen.
😄😄😄
Tyhmyydessä on olemassa raja, jonka ylittyessä typerys vapautuu tajuamasta omaa tyhmyyttään; ihminen on toisin sanoen NIIN tyhmä, ettei hänellä ole hajuakaan omasta idiotismistaan.
Sinä olet kuin koripallo-ottelun katsoja, joka on niin idiootti, että kommentoi pelitapahtumia pesäpallotermein, ja kaikki ympärillä olijat tajuavat tämän samalla kun kaheli jatkaa kailotustaan autuaan tietämätön uupeloudestaan.
Sinä olet nyt noila kolmella kailotuksellasi osoittanut kuuluvasi heittämällä tähän kategoriaan. Tottahan nyt minun täytyy olla sinulle vihainen, kun sinä et itse tajua autuaassa idiotismissasi olla vihainen itsellesi!
Täten nimeän sinut Dunning-Kruger-maskotiksi.
😄😄😄 - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sinä olet täydellinen esimerkki Dunning-Kruger-ilmiöstä. Aivan täydellinen.
😄😄😄
Tyhmyydessä on olemassa raja, jonka ylittyessä typerys vapautuu tajuamasta omaa tyhmyyttään; ihminen on toisin sanoen NIIN tyhmä, ettei hänellä ole hajuakaan omasta idiotismistaan.
Sinä olet kuin koripallo-ottelun katsoja, joka on niin idiootti, että kommentoi pelitapahtumia pesäpallotermein, ja kaikki ympärillä olijat tajuavat tämän samalla kun kaheli jatkaa kailotustaan autuaan tietämätön uupeloudestaan.
Sinä olet nyt noila kolmella kailotuksellasi osoittanut kuuluvasi heittämällä tähän kategoriaan. Tottahan nyt minun täytyy olla sinulle vihainen, kun sinä et itse tajua autuaassa idiotismissasi olla vihainen itsellesi!
Täten nimeän sinut Dunning-Kruger-maskotiksi.
😄😄😄No, GF jo etukäteen iloitsee Hitlerin ja Mengelen ja muiden massa murhaajien ja sadististen kiduttajien kanssa viihtymisestä, itserakentamassaan "taivaassa".
Ja se kertoo GF:n jumalasta paljon ja tämän oikeamielisyydestä.
No, kukin valitsee sen, mihin haluaa uskoa.
Mutta minun Jumalani on oikeasti Oikeamielinen Tuomari ja Taivaaseen Jeesuksen mukaan on tiukka raja sille, että kuka sinne pääsee ja kuka ei.
Onneksi olkoon vaan valitsemallasi tiellä GF. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
No, GF jo etukäteen iloitsee Hitlerin ja Mengelen ja muiden massa murhaajien ja sadististen kiduttajien kanssa viihtymisestä, itserakentamassaan "taivaassa".
Mutta minun Jumalani on oikeasti Oikeamielinen Tuomari ja Taivaaseen Jeesuksen mukaan on tiukka raja sille, että kuka sinne pääsee ja kuka ei.
Onneksi olkoon vaan valitsemallasi tiellä GF.Kukin rakentaa oman näkemyksensä siitä, millaista taivaassa on ja keitä siellä on.
Kuten rakentaa myös oman mielikuvan siitä, että millainen on Oikeamielinen ja Vanhurskas Jumala ja Tuomari, joka ei tee vääryyttä kenellekkään. - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
No, GF jo etukäteen iloitsee Hitlerin ja Mengelen ja muiden massa murhaajien ja sadististen kiduttajien kanssa viihtymisestä, itserakentamassaan "taivaassa".
Onneksi olkoon vaan valitsemallasi tiellä GF.Ihmisen omahyväinen kusipäisyys mitataan mm. sillä, että kun joku uskaltaa ehdottaa, että Jeesuksen Kristuksen uhri, Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen uudistava voima kykenee pelastamaan koko maailman, virtsa-aivo ei siitä suinkaan ilahdu, vaan alkaa luetella näitä Hitlereitä sun muita - eikä itseensä käpertyneessä omahyväisessä idiotismissaan tajua, että on itse oman elämänsä Hitler salaisine synteineen.
Olet klassikkoesimerkki ihmisestä, joka haistattaa paskat Jeesuksen kehotukselle kaivaa ensin malka omasta silmästä. Et todellakaan ole tainnut tajuta, että se on PYSYVÄ ELÄMÄNOHJE.
Mistä teitä uskonnollisia narsisteja oikein sikiää? - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Onneksi olkoon vaan valitsemallasi tiellä GF.Ihminen kirjoittaa:
"Mutta minun Jumalani on oikeasti Oikeamielinen Tuomari ja Taivaaseen Jeesuksen mukaan on tiukka raja sille, että kuka sinne pääsee ja kuka ei"
ja kuvittelee ITSE selviävänsä taivaaseen!
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ihmisen omahyväinen kusipäisyys mitataan mm. sillä, että kun joku uskaltaa ehdottaa, että Jeesuksen Kristuksen uhri, Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen uudistava voima kykenee pelastamaan koko maailman, virtsa-aivo ei siitä suinkaan ilahdu, vaan alkaa luetella näitä Hitlereitä sun muita - eikä itseensä käpertyneessä omahyväisessä idiotismissaan tajua, että on itse oman elämänsä Hitler salaisine synteineen.
Olet klassikkoesimerkki ihmisestä, joka haistattaa paskat Jeesuksen kehotukselle kaivaa ensin malka omasta silmästä. Et todellakaan ole tainnut tajuta, että se on PYSYVÄ ELÄMÄNOHJE.
Mistä teitä uskonnollisia narsisteja oikein sikiää?Kokeillaan uudestaan, eli kokooma GF:n viestistä:
" Ihmisen omahyväinen kusipäisyy - virtsa-aivo ei siitä suinkaan ilahdu - Olet klassikkoesimerkki ihmisestä, joka haistattaa paskat - Mistä teitä uskonnollisia narsisteja oikein sikiää? " - Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ihminen kirjoittaa:
"Mutta minun Jumalani on oikeasti Oikeamielinen Tuomari ja Taivaaseen Jeesuksen mukaan on tiukka raja sille, että kuka sinne pääsee ja kuka ei"
ja kuvittelee ITSE selviävänsä taivaaseen!
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣Olet jo todella todella säälittävä.
Minä luotan siis Jumalaan, eli Hänen Kaikkitietäväisyyteensä ja Oikeamielisyyteensä ja siihen, että Hän Yksin on Vanhurskas Tuomari, joka on kykenevä ihan jokaikisen oikein tuomitsemaan !
Minunkin pelastumiseni on siten Herran kädessä ja kohdallani on samoin kuin Paavalilla aikanaan, joka vasta sitten kun jo tiesi loppunsa koittavan, iloitsi siitä, että oli uskonsa onnistunut säilyttämään, ei sitä ennen:
Eli aiemmin siis näin:
Fil. 3:11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
Mutta sitten lopussa:
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
Eli aika vain näyttää sen, että miten minun käy kovissa uskon koetuksissa, eli siten pelastumiseni ei vielä ole varmaa, mutta tälläistä sinä et tajua ollenkaan ja siksi kirjoittelet noita älyttömyyksiäsi !
Siis sinulla ja minulla on se ISO ero, että minä jätän tuomiot Tuomarin käsiin !
Mutta sinä itse olet nostanut itsesi jo yli Jumalan, tietämään asiat paremmin kuin Hän !
Eli sinä suuressa "omassa kaikkitietäväisyydessäsi" olet ITSE päättänyt sen, että "kaikki pelastuvat", sinä et siten alista tuomarointi päätöksistä Jumalan alle, vaan alistat Jumalan oman "ymmärryksesi" alle !
Tälläinen Raamatunpaikka on ollut mielessäni jakaa sinulle G F !
Roomalaiskirje 9
!!!
18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
!!!
24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi".
30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".
Ja huomaa TAAS sekin, että TAAS pelastus riippuu uskosta !
Ei siis "kaikki pelastuu" opista ! - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Olet jo todella todella säälittävä.
Minä luotan siis Jumalaan, eli Hänen Kaikkitietäväisyyteensä ja Oikeamielisyyteensä ja siihen, että Hän Yksin on Vanhurskas Tuomari, joka on kykenevä ihan jokaikisen oikein tuomitsemaan !
Minunkin pelastumiseni on siten Herran kädessä ja kohdallani on samoin kuin Paavalilla aikanaan, joka vasta sitten kun jo tiesi loppunsa koittavan, iloitsi siitä, että oli uskonsa onnistunut säilyttämään, ei sitä ennen:
Eli aiemmin siis näin:
Fil. 3:11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
Mutta sitten lopussa:
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
Eli aika vain näyttää sen, että miten minun käy kovissa uskon koetuksissa, eli siten pelastumiseni ei vielä ole varmaa, mutta tälläistä sinä et tajua ollenkaan ja siksi kirjoittelet noita älyttömyyksiäsi !
Siis sinulla ja minulla on se ISO ero, että minä jätän tuomiot Tuomarin käsiin !
Mutta sinä itse olet nostanut itsesi jo yli Jumalan, tietämään asiat paremmin kuin Hän !
Eli sinä suuressa "omassa kaikkitietäväisyydessäsi" olet ITSE päättänyt sen, että "kaikki pelastuvat", sinä et siten alista tuomarointi päätöksistä Jumalan alle, vaan alistat Jumalan oman "ymmärryksesi" alle !
Tälläinen Raamatunpaikka on ollut mielessäni jakaa sinulle G F !
Roomalaiskirje 9
!!!
18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
!!!
24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi".
30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".
Ja huomaa TAAS sekin, että TAAS pelastus riippuu uskosta !
Ei siis "kaikki pelastuu" opista !Hei Nellie!
Koeta ensinnäkin toipua siitä järkytyksestä, että joku käyttää sanoja "kusipää" ja "virtsa-aivo" ja "haistattaa paskat". Ne ovat vain sanoja.
Älä ole tuollainen uhripuudeli ja lumihiutale. Sinä olet käsittääkseni aikuinen ihminen, joten käyttäydy niin kuin aikuinen.
Ja sitten huomautus sinulle tuosta roomalaiskirjeen 9. luvun siteeraamisesta.
Ihmisen täytyy olla melkoisen aivop(i)esty pässi, jollei nhän äe, että 9. luku on vain osa Paavalin kehittelemää yhtenäistä jatkumoa, joka huipentuu kaikkein tärkeimpään eli universalistiseen pelastusjulistukseen LUVUN 11 LOPUKSI:
11:32 Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Olen kuitenkin melko varma, että tämäkin on vain helmiä sioille.
Sinä olet tehnyt itsestäsi ja kuuliaisuudestasi tärkeämmän ja ratkaisevamman asian kuin Jeesuksesta ja Hänen kuuliaisuudestaan, joten selväähän se on, että sinua riepoo, kun minä tuon julki Paavalin sanoman, joka ei suo lainkaan kunniaa sinulle ja sinun kuuliaisuudellesi vaan antaa kaiken kunnian Jeesukselle Kristukselle ja Hänen kuuliaisuudelleen, joka kesti hamaan ristinkuolemaan asti.
Oletko, Nellie, sinä valmis kuolemaan koko maailman edestä?
Kannattaisikohan sinun tehdä parannus tuosta sinun kovin sitkeältä vaikuttavasta KATEUDESTASI Herraa Jeesusta ja Hänen ristiään kohtaan? - Anonyymi00029
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hei Nellie!
Koeta ensinnäkin toipua siitä järkytyksestä, että joku käyttää sanoja "kusipää" ja "virtsa-aivo" ja "haistattaa paskat". Ne ovat vain sanoja.
Älä ole tuollainen uhripuudeli ja lumihiutale. Sinä olet käsittääkseni aikuinen ihminen, joten käyttäydy niin kuin aikuinen.
Ja sitten huomautus sinulle tuosta roomalaiskirjeen 9. luvun siteeraamisesta.
Ihmisen täytyy olla melkoisen aivop(i)esty pässi, jollei nhän äe, että 9. luku on vain osa Paavalin kehittelemää yhtenäistä jatkumoa, joka huipentuu kaikkein tärkeimpään eli universalistiseen pelastusjulistukseen LUVUN 11 LOPUKSI:
11:32 Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Olen kuitenkin melko varma, että tämäkin on vain helmiä sioille.
Sinä olet tehnyt itsestäsi ja kuuliaisuudestasi tärkeämmän ja ratkaisevamman asian kuin Jeesuksesta ja Hänen kuuliaisuudestaan, joten selväähän se on, että sinua riepoo, kun minä tuon julki Paavalin sanoman, joka ei suo lainkaan kunniaa sinulle ja sinun kuuliaisuudellesi vaan antaa kaiken kunnian Jeesukselle Kristukselle ja Hänen kuuliaisuudelleen, joka kesti hamaan ristinkuolemaan asti.
Oletko, Nellie, sinä valmis kuolemaan koko maailman edestä?
Kannattaisikohan sinun tehdä parannus tuosta sinun kovin sitkeältä vaikuttavasta KATEUDESTASI Herraa Jeesusta ja Hänen ristiään kohtaan?Se nyt vain on niin, että uskovalle tälläinen käytös ja kielenkäyttö ja toisen herjaaminen ei ole todellakaan sopivaa:
" Koeta ensinnäkin toipua siitä järkytyksestä, että joku käyttää sanoja "kusipää" ja "virtsa-aivo" ja "haistattaa paskat". Ne ovat vain sanoja. "
Jos sinä et vieläkään sen vertaa ymmärrä, niin todella heikkoa on:
29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
Ef. 5:4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
Ja GF !
Tuo veistisi kertoo ja todistaa taas vain sinun omasta syvästä ymmärtämättömyydestäsi ja siksi arvioit taas kerran ihan pieleen minua.
En edes viitsi alkaa sitä perkaamaan, sillä se olisi ihan turhaa touhua. - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Se nyt vain on niin, että uskovalle tälläinen käytös ja kielenkäyttö ja toisen herjaaminen ei ole todellakaan sopivaa:
" Koeta ensinnäkin toipua siitä järkytyksestä, että joku käyttää sanoja "kusipää" ja "virtsa-aivo" ja "haistattaa paskat". Ne ovat vain sanoja. "
Jos sinä et vieläkään sen vertaa ymmärrä, niin todella heikkoa on:
29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
Ef. 5:4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
Ja GF !
Tuo veistisi kertoo ja todistaa taas vain sinun omasta syvästä ymmärtämättömyydestäsi ja siksi arvioit taas kerran ihan pieleen minua.
En edes viitsi alkaa sitä perkaamaan, sillä se olisi ihan turhaa touhua.Näin käy aina: kun alkaa polttaa, sinä pakenet Paavalin sovituksen sanaa kuin pieru Saharaan!
😂😂😂😂
- Anonyymi00019
On se vaan kumma juttu.
Kirjoitin vastineen noihin GF:n asiattomuuksiin ja herjauksiin ja kopioin vain siinä olevat herjat, niin viestini poistettiin.
Mutta hänen urea ja uloste sun muita sisältävä viesti saa olla ihan rauhassa.
Varmaankin joku automaattipoisto, mutta eihän se toimi, jos samat sanat olivat molemmissa. - Anonyymi00022
Kumma juttu.
Joskaikki pelastuu, niin kaikki pelastuu itki, pieri tai näki kuoleman unta.
Sehän hyvä asia.
Ja jos joku epäilee, ei ole syytä raivariin, vaan silti pelastuu jos kerran pelastuu. Myös epäilijä.- Anonyymi00024
Näinhän se on.
Mutta jos ja KUN evankeliumi on nimenomaan TÄMÄ SANOMA, jonka mukaan KAIKKI LOPULTA PELASTUVAT, ja Jeesus on käskenyt julistamaan nimenomaan TÄTÄ SANOMAA, miksi ihmeessä tätä ei tulisi julistaa ja miksi ihmeessä ei saisi suuttua, kun kaikki muut julistavat kaikkea muuta PAITSI tätä?
Onhan oltava jokin tarkoitus sillä, että nimenomaan tätä sanomaa Jeesus kehottaa julistamaan.
Eikö liene niin, että juuri tämä sanoma on aidosti hyvä uutinen? Se toinen, jota enemmistö julistaa, ei ole mikään hyvä uutinen lainkaan vaan uhkavaatimus.
Jos ja kun kerran Jeesus lunasti ristillä koko maailman Jumalan omaisuudeksi, miksi ihmeessä tätä ei saisi julistaa?
Onko jotenkin parempi, ettei ihmiskunta ole tästä tietoinen?
Senkö vuoksi Jeesus antoi henkensä ihmiskunnan lunnaiksi ja koko maailman sovitukseksi,
ETTEI KUKAAN VAIN SAISI TIETÄÄ TÄSTÄ?
Teidän sovituksen sanan vastustajien argumentit ovat sangen kummallisia.
Ne kohdistuvat aina jonnekin muualle paitsi itse asiaan.
Ikään kuin se, että joku ärsyyntyy jostain, olisi jotenkin olennaista yhtään minkään osalta.
Itseäni hämmästyttää näiden argumenttien typeryys ja ohuus. Mitättömyys.
- Anonyymi00025
Ei sitä että kaikk pelastuu tarvitse julistaa.
Kaikki pelastuu, niin antaa niiden höyrytä kansanmurhiensa kanssa rauhassa.
Silti pelastuvat.- Anonyymi00026
Eli Jeesusta ei tarvitse totella?
Kun Jeesus kehottaa viemään sanomaa koko maailman sovituksesta, sitä ei tarvitse tehdä, "kun kerran koko maailma on sovitettu"? Eli Jeesus tuhoaa omalla sanomallaan oman sanomansa?
Sinähän Einstein olet!
🤣🤣🤣🤣🤣
Teissä sovituksen sanan päälle paskojissa on yllättävän paljon potentiaalisia kansanmurhaajia...
🤣🤣🤣 - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Eli Jeesusta ei tarvitse totella?
Kun Jeesus kehottaa viemään sanomaa koko maailman sovituksesta, sitä ei tarvitse tehdä, "kun kerran koko maailma on sovitettu"? Eli Jeesus tuhoaa omalla sanomallaan oman sanomansa?
Sinähän Einstein olet!
🤣🤣🤣🤣🤣
Teissä sovituksen sanan päälle paskojissa on yllättävän paljon potentiaalisia kansanmurhaajia...
🤣🤣🤣Miksi sitä pitää julistaa että kaikki pelastuu.
Tietenkin siinä on ristiriita Raamatun kanssa, että kaikki pelastuu, mutta ei ole pakko lukea. - Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
Miksi sitä pitää julistaa että kaikki pelastuu.
Tietenkin siinä on ristiriita Raamatun kanssa, että kaikki pelastuu, mutta ei ole pakko lukea."Tietenkin siinä on ristiriita Raamatun kanssa, että kaikki pelastuu - -"
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1196354Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816177Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie696050Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443972Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482395Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1211420- 121261
- 1871098
- 61907