Eripuraista poruukkaa

Anonyymi-ap

Paljon on näitä viestejä jossa ollaan ""oikeassa"" ja muut joutuu helvettiin. En halua mukaan samaan seurakuntaan. Minulle riittää retkikirkko ennen liikunta suoritusta, Evlut kirkko järjestää tämän. Mikä järki on mollata muiden uskoa?

Mb_76

12

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jeesus puhui Helvetistä. Miksi sitten haluat sinne? Tee parannus. Luovu synneistäsi. Ota Herra Jeesus sydämeesi asumaan. Hän tulee verellä puhdistettuun sydämeen asumaan. Elämäsi muuttuu. Saat uuden hengen. Saat rauhan ja ilon ja lopulta iankaikkisen elämän.

• Anonyymi00003

Minun sydämeeni ei kyllä tule kukaan asumaan, ei jeesus eikä kukaan muukaan! Hulluutta!!!

• Anonyymi00004

Jeesus ei puhunut helvetistä. Helvetti on kammottava käännösvirhe.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Jeesus ei puhunut helvetistä. Helvetti on kammottava käännösvirhe.

Todellakin Jeesus puhui Gehennasta, mikä oli kaatopaikka Jerusalemin ulkopuolella, mutta ei sanallakaan helvetistä, vaikka monet käännökset käyttävätkin virheellisesti tuota sanaa.

Kaikki juutalaiset kävivät juhlilla Jerusalemissa, ja tunsivat tuon kaatopaikan. Se oli vertauskuva jumalattomien kohtalosta.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Todellakin Jeesus puhui Gehennasta, mikä oli kaatopaikka Jerusalemin ulkopuolella, mutta ei sanallakaan helvetistä, vaikka monet käännökset käyttävätkin virheellisesti tuota sanaa.

Kaikki juutalaiset kävivät juhlilla Jerusalemissa, ja tunsivat tuon kaatopaikan. Se oli vertauskuva jumalattomien kohtalosta.

Länsimainen käsitys ikuisesta tietoisesta helvetin kidutuksesta ei perustu Raamattuun eikä varhaiseen kristinuskoon, vaan pääasiassa Hieronymoksen ja Augustinuksen käännösvirheisiin sekä latinan kielen rajoituksiin. Kreikankieliset kirkkoisät (mm. Gregorius Nyssalainen) näkivät Jumalan tuomion puhdistavana, parantavana ja palauttavana prosessina – ei ikuisena kidutuksena. He lukivat Raamattua alkuperäiskielillä, jossa Sheol, Hades, Gehenna ja tuli pidettiin selvästi erillään, toisin kuin Vulgatassa, jossa ne kaikki oli ilmaistu harhaanjohtavasti yhdellä sanalla (infernos). Juutalaisessa perinteessä (Qumran, Talmud, midrashit, Maimonides) ei esiinny ikuista kidutusta: Gehinnom on yleensä tilapäinen puhdistus tai tuhon kuva. Myös muut kreikkalaiset isät (esim. Origenes ja Athanasius) pitivät kiinni puhdistavasta ja osallistavasta tuomiokäsityksestä. Vasta latinalaisessa perinteessä (Tertullianus → Hieronymos → Augustinus) syntyi rankaiseva, ikuinen helvetti-ajatus, joka on vieras sekä Raamatulle että varhaiselle kirkolle.

• Anonyymi00002

Jos uskoo kasteen armoon ei sitä silloin herjaa.

Jos epäilee sitä, joko eroaa kirkosta tai herjaa muita.

• Anonyymi00005

Kasteen armo on petos. Ei sitä tarvitse herjata mutta kyllä siitä pitää varoittaa ihmisiä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kasteen armo on petos. Ei sitä tarvitse herjata mutta kyllä siitä pitää varoittaa ihmisiä.

Mutta jos ihminen uskoo kasteen armoon, niin ei hän kerjaa ketään, koska hänen ei tarvitse tehdä mitään, vaan pelastus on pedattu jo hänelle. Miksi sitten pitäisi ketään herjata mistään asiasta kun itse pääsee niin helpolla. Täysin järjetöntä se on vaikka miten muut irvistelisi. Tai jos lähtee siihen mukaan, niin silloin ei usko kasteen armoon.

• Anonyymi00009

Väärä oppi pitää ihmmisen saastaisena vaikka voi ajatella olevansa puhtas.

" Kahta minä sinulta anon, ettes minulta niitä kieltäisi, ennenkuin minä kuolen:
      Väärä oppi ja valhe olkoon minusta kaukana: köyhyyttä ja rikkautta älä minulle anna; vaan anna minun saada määrätty osani ravinnosta."

Väärä oppi ja valhe pistetään pahaksi parivaljakoksi Raamatussa. Väärä oppi aikaansaa tietenkin valhettelua ja valehtelijat eivät peri Raamatun mukaan pelastusoven takanaolevaisija. Tässä asijassa ollaan joko ihan oikejasti oikejassa tai vääräksessä, ja katso, itse ainakin haluan olla poillisesti oikejaksessa, mulla on janoisuus totuutta kohtaan, ymmärrän sen tärkeyven, sillä vääräkkäällä opetuksella eksytellään paljollisesti ihmisijä. Ja tähän ja tämän Jumalan ilmoituksellisen minä poikanen alleviivaksijen vielä Raamatulla:

" On niitäkin, jotka luulevat itsensä puhtaaksi, ja ei ole kuitenkaan saastaisuudestansa pestyt."

Tuo vikainen jakeinen on suorassa yhteyvessä vääräänopetukseen, vääräoppisuuteen, varoittajen ett sellaisella ompi suunsa hampainaan kuolettavainen myrkkyinen murhaksinen helvetin purren yläkanteen ja sen alakanteen miekkarivistöt.

Niin on samaisuus portoksen poluillakin: hän syöpi myrkkyhanpain ja pyyhkii valheen suuaukkonsa syötyjäänsä, ja sanoitseepi ,maha pullollaan valhetta, katsos, huoruudella ostettua herkkujaisija, enhän minä sinkaan mitään pahaa ole tehnyt."

Tämän kaiken totesin mollaamatta kenenkään vääräuskoisuutta, mutta varoitan toki siitä saamillain valtuuksillain, joko kaikillisil Jumalan lapsil on vltuutetaansa, puhua suorasti asijat evankelijumin.

Jumalan siunausta Jumalan lapsille, armoo ja rauhoo suureksisesti, syntijään katuvaa Jumala lenpeeesti kahtoo Jeesuksen takkiit.

Selef Urge

• Anonyymi00010

Jospa sovituksen sana avautuisi sinullekin jonain päivänä, sitä toivon.

Paavali kirjoittaa:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa",

johon sinä ja kaltaisesi "uskovat" toteavat:

"No eihän sovittanut vaan ainoastaan meidät uskovat!"

Paavali kirjoittaa, että meidät sovitettiin "silloin, kun kun vielä olimme Jumalan vihollisia",

"No eikä sovitettu, vaan silloin, kun tulimme uskoon!"

Paavali kirjoittaa, että sovitus tapahtui hetkenä, jolloin Jeesus antoi henkensä, ja kattaa kaikki ihmiset ("tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa"),

"Väärin! Sovitus kattaa ainoastaan uskovat ja tapahtuu uskoontulon hetkellä!"

Ja näin on tullut sovituksen sana maahan poljetuksi.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jospa sovituksen sana avautuisi sinullekin jonain päivänä, sitä toivon.

Paavali kirjoittaa:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa",

"No eihän sovittanut vaan ainoastaan meidät uskovat!"

Paavali kirjoittaa, että meidät sovitettiin "silloin, kun kun vielä olimme Jumalan vihollisia",

"No eikä sovitettu, vaan silloin, kun tulimme uskoon!"

Paavali kirjoittaa, että sovitus tapahtui hetkenä, jolloin Jeesus antoi henkensä, ja kattaa kaikki ihmiset ("tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa"),

"Väärin! Sovitus kattaa ainoastaan uskovat ja tapahtuu uskoontulon hetkellä!"

Ja näin on tullut sovituksen sana maahan poljetuksi.

Kuvitteletko todella Jumalan vetävän kaikki vempulat jotka viis veisaa mistään sovituksista, taivaaseensa elämän jälkeen !

Ei kukaan voi olla niin tyhmä vai voiko ?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kuvitteletko todella Jumalan vetävän kaikki vempulat jotka viis veisaa mistään sovituksista, taivaaseensa elämän jälkeen !

Ei kukaan voi olla niin tyhmä vai voiko ?

Mites sinä kurppa olet sitten voinut tulla uskoon? Kuka tuollaista haluaa edes pelastaa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      83
      5983
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      307
      4981
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2638
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      44
      2569
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      72
      1756
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      99
      1634
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1491
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1407
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1363
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      116
      1347
    Aihe