Miten tulla uskoon?

Anonyymi-ap

Olen lukenut ja kuunnellut raamattua ja käynyt kirkossa mutta en vain usko. Kadehdin tuttavaani joka kävi kerran kirkossa ja tuli uskoon heti. Meni sukulaisensa kanssa koska sukulainen oli uskossa ja tuttavani meni sinne vain seuraksi. Sanoi että lämpö valtasi koko kehon. 10 vuotta myöhemmin on nyt pappi. Oli ennen hitsaaja. Miksi minä en koe samaa?

20

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei uskoon voi itse tulla, vaan se on Jumalan lahja ettei kukaan kerskaisi. Ehkäpä Jumala varjeli sinua tuolta seurakunnalta jossa tuttavasti "tuli uskoon". Kokemus ei ole yhtä kuin usko.

• Anonyymi00010

Juuri niin eikä sitä anneta kaikille, jotka ei usko omaan napaan.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Juuri niin eikä sitä anneta kaikille, jotka ei usko omaan napaan.

Uskominen Jumalaan tarkoittaa luottamusta ja elämän rakentamista Jumalan sanan varaan, mikä kristinuskossa liittyy usein uskoon kolmiyhteiseen Jumalaan (Isä, Poika, Pyhä Henki) ja Jeesukseen pelastajana, kun taas islamissa uskotaan yhteen Jumalaan (Allah) ja hänen profeettaansa Muhammadiin. Se voi sisältää myös palvelemista ja elämän suuntaamista Jumalan tahdon mukaisesti.
        Uskomisen keskeisiä piirteitä eri uskonnoissa:
        Kristinusko:
        Uskotaan Jumalan olemassaoloon ja siihen, että hän palkitsee etsijät.
        Elämä suuntautuu Jumalan sanan ja tahdon mukaisesti, usein Jeesuksen esimerkin kautta.
        Sisältää uskon kolmiyhteiseen Jumalaan: Luojaan (Isä), Pelastajaan (Poika/Jeesus) ja Pyhittäjään (Pyhä Henki).
        Islam:
        Uskotaan yhteen Jumalaan, Allahiin, ja Koraaniin pyhänä kirjana.
        Keskeinen henkilö on profeetta Muhammed.
        Yleisesti:
        Uskominen voi olla tunne, mutta myös tietoista valintaa rakentaa elämä jonkin korkeamman varaan.
        Usko liittyy usein toivoon, pelastukseen ja pyrkimykseen elää moraalisesti oikein.
        Vastakohta:
        Ateismi on uskon puuttumista tai käsitystä siitä, ettei jumalia ole olemassa.
        Uskominen Jumalaan on siis henkilökohtainen, mutta myös uskonnollisen yhteisön määrittämä kokemus ja elämäntapa, joka vaihtelee uskonnon mukaan.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Uskominen Jumalaan tarkoittaa luottamusta ja elämän rakentamista Jumalan sanan varaan, mikä kristinuskossa liittyy usein uskoon kolmiyhteiseen Jumalaan (Isä, Poika, Pyhä Henki) ja Jeesukseen pelastajana, kun taas islamissa uskotaan yhteen Jumalaan (Allah) ja hänen profeettaansa Muhammadiin. Se voi sisältää myös palvelemista ja elämän suuntaamista Jumalan tahdon mukaisesti.
        Uskomisen keskeisiä piirteitä eri uskonnoissa:
        Kristinusko:
        Uskotaan Jumalan olemassaoloon ja siihen, että hän palkitsee etsijät.
        Elämä suuntautuu Jumalan sanan ja tahdon mukaisesti, usein Jeesuksen esimerkin kautta.
        Sisältää uskon kolmiyhteiseen Jumalaan: Luojaan (Isä), Pelastajaan (Poika/Jeesus) ja Pyhittäjään (Pyhä Henki).
        Islam:
        Uskotaan yhteen Jumalaan, Allahiin, ja Koraaniin pyhänä kirjana.
        Keskeinen henkilö on profeetta Muhammed.
        Yleisesti:
        Uskominen voi olla tunne, mutta myös tietoista valintaa rakentaa elämä jonkin korkeamman varaan.
        Usko liittyy usein toivoon, pelastukseen ja pyrkimykseen elää moraalisesti oikein.
        Vastakohta:
        Ateismi on uskon puuttumista tai käsitystä siitä, ettei jumalia ole olemassa.
        Uskominen Jumalaan on siis henkilökohtainen, mutta myös uskonnollisen yhteisön määrittämä kokemus ja elämäntapa, joka vaihtelee uskonnon mukaan.

Vatikaani varmaan tietää, mikä oli Jeesuksen tähti 2 vuotta ennen ajanlaskumme alkua, MINÄ tiedän sen varmasti 25.12.0002 eaa. 00.00 !!!

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Vatikaani varmaan tietää, mikä oli Jeesuksen tähti 2 vuotta ennen ajanlaskumme alkua, MINÄ tiedän sen varmasti 25.12.0002 eaa. 00.00 !!!

Jupiter ja täysikuu Leijonassa << kuninkaan merkki!

• Anonyymi00002

Aikansa kun seuraa miten uskoontulleet herjaa toisiaan, niin eiköhän se siitä ala sujumaan.

• Anonyymi00012

Olen huomannut että moni entinen alkoholisti pimahtaa ja tulee uskoon.

• Anonyymi00013

Jeesus Jumalan Poikana tarkoittaa kristinuskossa hänen ainutlaatuista suhdettaan Jumalaan, hänen jumaluuttaan ja asemaansa pelastajana, joka ilmoittaa Isän, opettaa ja tekee ihmeitä, ja hänen tehtävänsä on ihmiskunnan lunastaminen synnistä ja kuolemasta, tuoden toivon ikuisesta elämästä. Hän on "Messias", Jumalan ilmentymä maailmassa, ja hänen poikansa asema korostaa hänen jumalallista alkuperäänsä ja tehtäväänsä.
        Keskeiset merkitykset:
        Jumaluus: Jeesus ei ole vain ihminen, vaan Jumala itse inkarnoituneena, mikä ilmenee hänen nimityksissään kuten "Herra" (Lord).
        Ainutlaatuinen suhde Isään: Hän on läheisimmässä suhteessa Jumalaan, Isään, ja ilmoittaa tämän luonteen ihmisille.
        Pelastustehtävä: Hänen roolinsa on pelastaa ihmiset synnistä ja kuolemasta, sovituskuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta.
        Messias/Kristus: Nimi tarkoittaa "voideltua", Israelin luvattua pelastajaa ja Kuningasta, joka tuo uuden liiton.
        Ihmisen Poika: Tällä nimellä Jeesus viittasi itseensä ja messiaaniseen rooliinsa, joka lunastaa ihmiskunnan.
        Lyhyesti, Jeesus Jumalan Poikana on kristinuskon keskeinen opetus, joka määrittelee Hänet Jumalan ilmentymänä ja ihmiskunnan pelastajana.

• Anonyymi00014

Hakutulos
        tulemus:ut:x
        1. Matt. 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

2. Matt. 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

3. Matt. 24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

4. 2.Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

5. Jaak. 5:8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.

6. 2.Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Hakutulos
        tulemus:ut:x
        1. Matt. 24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

2. Matt. 24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.

3. Matt. 24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

4. 2.Tess. 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

5. Jaak. 5:8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.

6. 2.Piet. 1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.

Salama 2022 joka loppuu 2033 ja alkaa WW3.

• Anonyymi00003
    • Anonyymi00004

Jokaisella kristinuskoon tulleella on ollut yksilöllinen tapa tulla uskoonsa. Alku voi olla raju, tai rauhallinen kasvu. Itse pinnistelty, tai mikä tahansa. Taivaan hyvä Isämme iloitsee jokaisen luomansa lapsen valinnasta, astua Jeesuksen avaamalle tielle, sillä Jeesus on ainoa ovi Isämme perheen lapseksi.

• Anonyymi00005

Tunnusta Taivaan Isälle,että olet tehnyt vääriä asioita elämässäsi eli syntejä.Pyydä ne anteeksi ja pyydä Jeesuksen nimessä,että Taivaan Isä puhdistaa sinut kaikesta synnistä Poikansa Jeesuksen sovinto verellä.
      Jos me tunnustamme syntimme on Jumala uskollinen ja vanhurskas ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      Lue Raamatusta Johanneksen evankeliumi ja rukoile Jumalalta,että Hän johdattaa sinut muiden uskovien yhteyteen.Kun sopiva seurakunta löytyy mene siellä uskovien kasteelle.
      Rukoile myös ja pyydä että puolestasi rukoillaan,että Jumala täyttää sinut Pyhällä Hengellä.

• Anonyymi00006

Mikä siinä Johanneksen evankeliumissa on mitä ei muissa ole matteus,markus,luukas, apostolien teot ja kirjeet.

• Anonyymi00007

Laitat luottamuksesi siihen mitä Jeesus on tehnyt:

1. Korinttilaiskirje 15:1-4 FB38
      [1] Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte [2] ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. [3] Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, [4] ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,

Lakkaat luottamasta omaan kykyysi ja luotat Kristukseen. Jos et voi tätä tehdä, niin anna sille aikaa. Jumala kyllä pehmittää sydämesi evankeliumille jos todella tahdot pelastua.

• Anonyymi00008

Mitähän tuo käytännössä tarkoittaa, lakata luottamasta omiin kykyihin? Ei kuulosta armon teolta, vaan omalta suoritukselta.

• Anonyymi00009

Joskus kun on vaikeaa rukoilla, niin silloin voi laittaa ajatuksiaan paperille ja toivoa siinä, että löytäisi ihmisen joka osaisia neuvoa uskonasioissa.
      Kirjoita kirje Jumalalle. Miltä sinusta tuntuu ja että haluaisit hänet elämääsi.
      Voit tehdä tätä vaikka ihan päiväkirjamuodossakin. Kerrot hälle kaikki surut ja murheesi ja pyydät anteeksi jos on tullut töppäiltyä. Jos sinulla on raamattu niin lue sitä. Jos ei niin netistäkin niitä löytyy.

• Anonyymi00018

Ei varmaan toteudu minun kohdallani ikinä. Olen lukenut liikaa faktoja siitä miten tämä nykyinen jumala jota Suomessakin palvotaan on syntynyt. Siinä esimerkiksi on monen monta yhdistettynä yhdeksi ja ainoaksi.

• Anonyymi00019

Niin kolminaisuusoppi on sotkenut todellisen Jumalan tuntemisen valitettavasti.

• Anonyymi00020

Kuuntele Paavo Järvisen puhe , muistaakseni se oli numero 8
      KOSKETUS TAIVAASTA tv 7 ohjelmistoa. Varmaan löytyy osiosta ARKKI
      Mielestäni se voisi auttaa sinua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      172
      4980
    2. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      62
      1575
    3. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      12
      1559
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      121
      1431
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      9
      1213
    6. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      93
      1046
    7. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      45
      1005
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      297
      932
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      171
      875
    10. Hinduille tiedoksi

USA Pressa sanoi '' kansakuntaa ei voi johtaa ilman Raamattua''. Tämä löytyy sitaateista. Raamatusta tulee kaikki julmu
      Hindulaisuus
      279
      747
    Aihe