Mikä siinä on, että ihmiset eivät tule toimeen omillaan?
Minkä takia minun pitää palkastani maksaa jollekin eläkeläiselle?
40
257
Vastaukset
- Anonyymi00001
Aika pieni aika ihmisen elämässä menee tuottavassa työssä. Lapsuus, koulut. opiskelu,mahdollinen työttömyys, armeija, eläke....
Jos vielä pestautuu julkiselle sektorille, niin on ollut koko ikänsä mitään lisäarvoa tuottamaton yksilö.- Anonyymi00026
Juu, aivan. Yksi juttu vaan tuli mieleen. MIKSI MUN PITÄÄ MAKSAA MUITTEN LISTASSASI MAINITSEMAT ASIAT?
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Juu, aivan. Yksi juttu vaan tuli mieleen. MIKSI MUN PITÄÄ MAKSAA MUITTEN LISTASSASI MAINITSEMAT ASIAT?
Lisään: muuten omaa eläkettäni olen muuten maksanut +50v, eikä se tule Kelasta.
- Anonyymi00002
Kerran olet itsekin,eläkkeesi ansainnut.
- Anonyymi00003
Minä taas maksan sinunkin elämäsi *itun sossupummi.
- Anonyymi00006
Siellä loinen nimittelee omilla rahoillaan elävää sossupummiksi. Eläkeläiset kuvittelet, että kaikki muutkin olisivat samanlaisia tuhlareita ja muiden siivellä eläjiä.
- Anonyymi00028
Anonyymi00006 kirjoitti:
Siellä loinen nimittelee omilla rahoillaan elävää sossupummiksi. Eläkeläiset kuvittelet, että kaikki muutkin olisivat samanlaisia tuhlareita ja muiden siivellä eläjiä.
No kerroppa, kun elät "omilla rahoillas", niin paöjonko sulta otetaan eläkemaksua per kk?
Jos elät miljoonaperinnöllä, sijoita, niin hyvässä lykyssä sulla on mahtava "eläke" eläkkeellä ollessas.
Dit vaan toivot, että pysyt henkisesti ja fyysisesti "elämäsi kunnossa" 100 vuotiaaksi, että voit nauttia kaikesta kivasta. - Anonyymi00039
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mamman läskipossu valittaa kun ei ole ikinä töitä tehnyt vaan elää yhteiskunnan siivellä.
- Anonyymi00004
Muista tää, sitten kun jäät eläkkeelle, sinulle ei maksa kukaan mitään.
- Anonyymi00005
Taitaisi itku tulla aloittajalle. jos/kun omillen jää.
- Anonyymi00007
Ei itketä yhtään.
- Anonyymi00040
Joku ampuu sen siihen mennessä.
- Anonyymi00008
Ammu itsesi.
- Anonyymi00009
Ammuu ammuuu ammuuu
Eikö itsemurhaan kehottaminen muuten ole rikos? - Anonyymi00012
Kukas sinun eläkkeesi sitten maksaa?
- Anonyymi00011
Myös eläkkeestä maksetaan veroja, jopa enemmän kun maksat eläkemaksuja, eli saat vastinetta eläkeläisltä.
- Anonyymi00013
Mitä vastinetta minä saan eläkeläisiltä? Ylitöitä saa tehdä, että kaikki eläkeläiset tulee elätettyä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitä vastinetta minä saan eläkeläisiltä? Ylitöitä saa tehdä, että kaikki eläkeläiset tulee elätettyä.
Nykyiset työeläkeläiset ovat kerryttäneet 274 miljardia euroa, ne voisi jakaa kaikille nykyisille eläkeläisille kerralla, niin kukin saisi 200000€:a, niin voisitte alkaa kerämään työeläkettä puhtaalta pöydältä.
"Mitä vastinetta minä saan eläkeläisiltä", kulkuyhteydet, sairaala ja lääkäripalvelut ja kaiken infaran mitä suomeen on rakennettu. - Anonyymi00022
Anonyymi00013 kirjoitti:
En tiedä sinusta mutta minä tein sopimuksen (eläkevakuutussopimuksen).
Eli kun maksan tietyn määrän eläkevakuutusmaksuja niin saan eläkevakuutusehtojen mukaisen korvauksen.
Nyt nautin sen vakuutusehtojen mukaisesta korvauksesta jota eläkkeeksi kutsutaan.
Voisi olla ehkä selvempää uuttaa tuo eläke sana vakuutuskorvaukseksi.
Jospa se ei silloin tökksi niin pahasti nykyisiltä vakuutusmaksuvelvollisilla.
Eli minä olen maksanut vakuutusmaksut ja noudattanut vakuutusehtoja ja saan nyt korvauksen vakuutusehtojen mukaisesti. - Anonyymi00029
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jestas, miten joku voi oikeesti olla noin vitun tyhmä?
- Anonyymi00014
Tee työsi tekemällä loppuun voit saada eläkkeen tekijä 68 v 15 vuotiaana aloitin työt 4600€ eläke itse tienattu.
- Anonyymi00015
Miksi et sitten elä omillasi?
- Anonyymi00031
Anonyymi00015 kirjoitti:
Miksi et sitten elä omillasi?
Kysy mummiltas ja papaltas.
- Anonyymi00017
palkansaaja, veronmaksaja,
myös pakko maksaa ulkomaalaisen sos.turva peräisen maahanmuuton
miljardi kustannukset joka vuosi !! - Anonyymi00018
Järjestelmä suosii tuhlaajia.
- Anonyymi00019
Siksi, että minä määrään niin- aloittaja!
Maksa tai itket ja maksat!
Seonjämptionniin - täällä ei luikurit vingu ja valita. - Anonyymi00020
Itselles sä eläkettä maksat.
- Anonyymi00021
Aloittaja, etkö onneton älyä sen vertaa. että eläkkeet on omalla työllä aikanaan hankittu. Et ole kyllä ole ollenkaan asioista perillä.
- Anonyymi00023
Jokainen työssäkäyvä maksaa palkastaan eläkemaksua joka kuukausi,mitä ulisette "elättämisestä" tsiisus!
- Anonyymi00024
Sen takia, että mä saan elää leveesti.
- Anonyymi00025
minäkin maksoin eläkettymää 18-21 vuotiaana turhaan koska sitä ei edes laskettu minun kerrytykseksi faan jonnekiin ne livahti.
onneksi jäin eläkkeelle 29 vuotiaana- Anonyymi00033
niin ja mun eläke on nettona nyt 2100€
- Anonyymi00030
me kaikki olemme maksaneet palkasta tämän eläkemaksun niin mikä hätänä?
sinäkin jäät joskus eläkkeelle ja saat sen, vai eikö työ maita hä? - Anonyymi00032
ei nämä jonnet tajua että eläkerahat kertyy itselle kun aika ononko nykyajan ihmiset tyhymiä vai mistä kenkä puristaa?
- Anonyymi00034
Sama kuin kuurolle huutaisi,tyhmä on tyhmä
- Anonyymi00035
Kyllä ne verot ensin menevät yhteiseen kassaan josta niitä jaetaan vaikkapa itsellesi
- Anonyymi00036
Tuntuu olevan tuo elä omillasi iskulause nykyisin vallalla, se ei onnistuisi keneltäkään. Tietysti voisimme palata kivikaudelle , siellä se voisi toimiakin. Eläke on turva joka on jokaisen saatavilla. Myös loisijat sen saavat. Eli älkää täällä provotko.
- Anonyymi00037
Uli uli uijui nyyh aloittajalle. Saat ihan itse aikanaan samat eläkkeet joista nyt poraat itkua vääntäen.
- Anonyymi00038
Miksi sinä et tule toimeen omillasi, vaan simulle täytyy maksaa palkkaa?
- Anonyymi00042
Kummallisia tarinoita täällä. Meidän Leif jäi 18-vuotiaana eläkkeelle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 521987
- 621912
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p121445- 611251
- 501219
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41845Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118707Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit88707Sotekeskus
Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit33678- 40643