Otetaan yksi esimerkki: Jeesuksen näyttävä teloitus alueen pääkaupungissa vuoden suurimman juhlan aikaan. Tästä näytöksestä ei mainitse Raamatun ulkopuoliset aikalaislähteet yhtään mitään. No, se on sivuseikka. Keskitytään plakaattiin Jeesuksen pään yläpuolella. Siinä luki UT:n mukaan INRI eli Jeesus Nasaretilainen Juutalaisten Kuningas.
Katsotaanpa mainitseeko VT kertaakaan Nasaretia? Jos VT ennustaisi Jeesuksesta niin sen pitäisi mainita ainakin Nasaret, koska sehän oli UT:n mukaan kirjoitettu jopa tuohon plakaattiin.
VT:stä ei löydy yhtään ainoaa mainintaa Nasaretin kaupungista tai kylästä. Ei vaikka Matteus väittää VT:n näin ennustavan. Syön hatullisen paskaa, jos joku löytää VT:stä maininnan Nasaret.
[23] ja asettui siellä kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret. Näin tapahtui, jotta kävisi toteen profeettojen ennustus: häntä kutsutaan Nasaretilaiseksi.
Tällainen ennustuskirja on Raamattu. Se on täynnä sekavaa ja epäluotettavaa horinaa eikä sen ennustusten varaan kannata elämäänsä rakentaa. Olen 100% varma, ettei ylöstempaustakaan tule tapahtumaan koskaan vaan maailmanloppu on kirjoittajan väärä tulkinta juutalaissodista. Ajat olivat kovia, mutta eivät sentään maailmanloppu.
Raamattu ei ennusta mitään
74
418
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olet selvästi käyttäjä Extreme Atheist. Bannattiinko edellinen tili kun olet uudella nimellä?
- Anonyymi00008
Guovza kirjoitti:
En tunne ketään ekstremistejä. Keskustele aiheesta äläkä kirjoittajista.
Hän käytti samaa argumenttia Nasaretista ja puhui myös hatullisesta paskaa.
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hän käytti samaa argumenttia Nasaretista ja puhui myös hatullisesta paskaa.
No ei tarvitse olla Einstein, että hoksaa Nasaretin olevan anakronismi. Siitä voi kuka tahansa täysjärkinen argumentoida.
- Anonyymi00012
Guovza kirjoitti:
No ei tarvitse olla Einstein, että hoksaa Nasaretin olevan anakronismi. Siitä voi kuka tahansa täysjärkinen argumentoida.
Extremist_atheist höpöttää taas omia höpötyksiään.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Extremist_atheist höpöttää taas omia höpötyksiään.
Osoita Vanhasta testamentista "profeettojen ennustus: häntä kutsutaan Nasaretilaiseksi"
- Anonyymi00020
Hakutulos
golgata:ut:x
1. Matt. 27:33 Ja tultuaan paikalle, jota sanotaan Golgataksi - se on: pääkallon paikaksi -
2. Mark. 15:22 Ja he veivät hänet paikalle, jonka nimi on Golgata, se on käännettynä: pääkallonpaikka.
3. Joh. 19:17 Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Hakutulos
golgata:ut:x
1. Matt. 27:33 Ja tultuaan paikalle, jota sanotaan Golgataksi - se on: pääkallon paikaksi -
2. Mark. 15:22 Ja he veivät hänet paikalle, jonka nimi on Golgata, se on käännettynä: pääkallonpaikka.
3. Joh. 19:17 Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi.Jeesus ei esiinny nimeltä Vanhassa testamentissa, mutta kristillisen tulkinnan mukaan häneen viitataan siellä lukuisin ennustuksin (kuten Messiaan syntymäpaikka ja kärsimys) ja esi-kuvin (kuten Joosef, Mooses, kuningas Daavid) sekä symbolisin tapahtumin (kuten vedenpaisumus, Kaislameren ylitys, temppelin uhrit), jotka kaikki toteutuvat Jeesuksessa Uudessa testamentissa, erityisesti hänen sovitustyössään ja lunastuksessaan. Raamattuajassamme selittää, että Vanha testamentti on kristityille pohja Kristuksen ymmärtämiselle, ja sen tapahtumat ja henkilöt ennakoivat Jeesusta.
Suoria profetioita:
Jesaja 53: Kuvaa kärsivää Messias-palvelijaa, joka kantaa kansan synnit ja kärsii heidän puolestaan, täyttymys Jeesuksen ristinkuolemassa.
Miika 5:1: Ennustaa Messiaan syntyvän Betlehemistä.
Esi-kuvat (Tyypit):
Joosef: Kärsi veljiensä hylkäämänä ja korotettiin, siunaten lopulta heitä.
Mooses: Vapautti kansan orjuudesta, kuin Jeesus vapauttaa ihmiset synnin orjuudesta.
Joosua: Nimi on sama kuin Jeesus hepreaksi (Yeshua) ja vei kansan luvattuun maahan.
Daavid: Kuningas, josta Messias polveutuu.
Symboliset tapahtumat:
Pääsiäislampaan veri: Pelasti israelilaiset Egyptissä, esikuvana Jeesuksen verestä.
Temppelin uhrit: Viittaavat Jeesuksen täydelliseen uhriin, joka sovittaa synnit.
Yhteenvetona voidaan sanoa, että Vanha testamentti valmistelee tietä Jeesukselle, paljastaen hänet Jumalan pelastussuunnitelman keskipisteenä, vaikka hän esiintyy siellä vain odotettuna Messiaana, ei nimeltä mainittuna henkilönä.
Tämä selitys auttaa ymmärtämään, kuinka Vanha testamentti luo pohjan Uuden testamentin tapahtumille ja Jeesuksen merkitykselle. - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jeesus ei esiinny nimeltä Vanhassa testamentissa, mutta kristillisen tulkinnan mukaan häneen viitataan siellä lukuisin ennustuksin (kuten Messiaan syntymäpaikka ja kärsimys) ja esi-kuvin (kuten Joosef, Mooses, kuningas Daavid) sekä symbolisin tapahtumin (kuten vedenpaisumus, Kaislameren ylitys, temppelin uhrit), jotka kaikki toteutuvat Jeesuksessa Uudessa testamentissa, erityisesti hänen sovitustyössään ja lunastuksessaan. Raamattuajassamme selittää, että Vanha testamentti on kristityille pohja Kristuksen ymmärtämiselle, ja sen tapahtumat ja henkilöt ennakoivat Jeesusta.
Suoria profetioita:
Jesaja 53: Kuvaa kärsivää Messias-palvelijaa, joka kantaa kansan synnit ja kärsii heidän puolestaan, täyttymys Jeesuksen ristinkuolemassa.
Miika 5:1: Ennustaa Messiaan syntyvän Betlehemistä.
Esi-kuvat (Tyypit):
Joosef: Kärsi veljiensä hylkäämänä ja korotettiin, siunaten lopulta heitä.
Mooses: Vapautti kansan orjuudesta, kuin Jeesus vapauttaa ihmiset synnin orjuudesta.
Joosua: Nimi on sama kuin Jeesus hepreaksi (Yeshua) ja vei kansan luvattuun maahan.
Daavid: Kuningas, josta Messias polveutuu.
Symboliset tapahtumat:
Pääsiäislampaan veri: Pelasti israelilaiset Egyptissä, esikuvana Jeesuksen verestä.
Temppelin uhrit: Viittaavat Jeesuksen täydelliseen uhriin, joka sovittaa synnit.
Yhteenvetona voidaan sanoa, että Vanha testamentti valmistelee tietä Jeesukselle, paljastaen hänet Jumalan pelastussuunnitelman keskipisteenä, vaikka hän esiintyy siellä vain odotettuna Messiaana, ei nimeltä mainittuna henkilönä.
Tämä selitys auttaa ymmärtämään, kuinka Vanha testamentti luo pohjan Uuden testamentin tapahtumille ja Jeesuksen merkitykselle.Miika 5. luku Vanha Testamentti 1933
1. Nyt yhdy laumaksi, sinä hyökkääjäin ahdistama tytär! Meitä piiritetään, he lyövät sauvalla poskelle Israelin tuomaria. (5:1) Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
2. Sentähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palajavat israelilaisten luokse.
3. Ja hän on astuva esiin ja kaitseva Herran voimassa, Herran, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa. Ja he asuvat alallansa, sillä silloin on hän oleva suuri hamaan maan ääriin saakka.
4. Ja hän on oleva rauha: jos Assur hyökkää maahamme, jos se astuu palatseihimme, niin me asetamme sitä vastaan seitsemän paimenta ja kahdeksan ruhtinasta.
5. Nämä kaitsevat miekalla Assurin maata, Nimrodin maata sen omain ovien ääressä. Hän on pelastava meidät Assurin vallasta, jos se hyökkää meidän maahamme, jos se astuu meidän alueellemme.
6. Ja ne, jotka ovat jäljellä Jaakobista monien kansain seassa, ovat niinkuin kaste, joka tulee Herralta, niinkuin sadekuuro ruohikolle; se ei odota miestä, ei varro ihmislapsia.
7. Ja ne, jotka ovat jäljellä Jaakobista, pakanain seassa, monien kansain keskellä, ovat niinkuin leijona metsäneläinten seassa, niinkuin nuori jalopeura lammaslaumain keskellä: jos se hyökkää, tallaa maahan ja raatelee, ei pelastajaa ole.
8. Kohotkoon sinun kätesi vihollisiasi vastaan, ja sinun vihamiehesi hävitkööt.
9. Sinä päivänä, sanoo Herra, minä hävitän sinulta hevosesi ja teen lopun sinun vaunuistasi.
10. Minä hävitän sinun maasi kaupungit ja hajotan maahan kaikki sinun varustuksesi.
11. Minä hävitän loitsut sinun käsistäsi, eikä sinulle enää jää ennustelijoita.
12. Minä hävitän sinun jumalankuvasi ja patsaasi, etkä sinä enää kumarra kättesi tekoa.
13. Minä kukistan asera-karsikkosi sinun keskuudestasi ja tuhoan sinun kaupunkisi.
14. Ja minä kostan vihassa ja kiivaudessa pakanakansoille, jotka eivät olleet kuuliaisia. - Anonyymi00038
Anonyymi00022 kirjoitti:
Miika 5. luku Vanha Testamentti 1933
1. Nyt yhdy laumaksi, sinä hyökkääjäin ahdistama tytär! Meitä piiritetään, he lyövät sauvalla poskelle Israelin tuomaria. (5:1) Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
2. Sentähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palajavat israelilaisten luokse.
3. Ja hän on astuva esiin ja kaitseva Herran voimassa, Herran, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa. Ja he asuvat alallansa, sillä silloin on hän oleva suuri hamaan maan ääriin saakka.
4. Ja hän on oleva rauha: jos Assur hyökkää maahamme, jos se astuu palatseihimme, niin me asetamme sitä vastaan seitsemän paimenta ja kahdeksan ruhtinasta.
5. Nämä kaitsevat miekalla Assurin maata, Nimrodin maata sen omain ovien ääressä. Hän on pelastava meidät Assurin vallasta, jos se hyökkää meidän maahamme, jos se astuu meidän alueellemme.
6. Ja ne, jotka ovat jäljellä Jaakobista monien kansain seassa, ovat niinkuin kaste, joka tulee Herralta, niinkuin sadekuuro ruohikolle; se ei odota miestä, ei varro ihmislapsia.
7. Ja ne, jotka ovat jäljellä Jaakobista, pakanain seassa, monien kansain keskellä, ovat niinkuin leijona metsäneläinten seassa, niinkuin nuori jalopeura lammaslaumain keskellä: jos se hyökkää, tallaa maahan ja raatelee, ei pelastajaa ole.
8. Kohotkoon sinun kätesi vihollisiasi vastaan, ja sinun vihamiehesi hävitkööt.
9. Sinä päivänä, sanoo Herra, minä hävitän sinulta hevosesi ja teen lopun sinun vaunuistasi.
10. Minä hävitän sinun maasi kaupungit ja hajotan maahan kaikki sinun varustuksesi.
11. Minä hävitän loitsut sinun käsistäsi, eikä sinulle enää jää ennustelijoita.
12. Minä hävitän sinun jumalankuvasi ja patsaasi, etkä sinä enää kumarra kättesi tekoa.
13. Minä kukistan asera-karsikkosi sinun keskuudestasi ja tuhoan sinun kaupunkisi.
14. Ja minä kostan vihassa ja kiivaudessa pakanakansoille, jotka eivät olleet kuuliaisia.Dan. 12. luku Vanha Testamentti 1933
1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3. Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
4. Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
5. Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
6. Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
7. Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."
8. Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
9. Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
11. Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
12. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
13. Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."
- Anonyymi00002
Omasta mielestäni parhain esimerkki on ettei VT:stä löydy messias profetiaa siitä että messias kuoltuaan ylösnousee taivaaseen kolmantena päivänä, toisin kuin UT väittää.
- Anonyymi00013
Se on eläinuhrista tehty profetia. En nyt muista mistä, mutta niin se vain on. "Kolmantena päivänä" jotakin...
- Anonyymi00028
Anonyymi00013 kirjoitti:
Se on eläinuhrista tehty profetia. En nyt muista mistä, mutta niin se vain on. "Kolmantena päivänä" jotakin...
Yritin etsiä tuosta tietoa, mutta en löydä mitään eläinuhrista ja kolmantena päivänä kuolleista nousua, enkä muista ikinä kuulleeni tuosta vaikka olen asiaan tutkinut suht syvällisesti. Tekoälykään ei osannut vastata tuohon.
- Anonyymi00032
Anonyymi00028 kirjoitti:
Yritin etsiä tuosta tietoa, mutta en löydä mitään eläinuhrista ja kolmantena päivänä kuolleista nousua, enkä muista ikinä kuulleeni tuosta vaikka olen asiaan tutkinut suht syvällisesti. Tekoälykään ei osannut vastata tuohon.
3. Mooseksen kirja:
7:17 Mutta mitä uhrilihasta on tähteenä kolmantena päivänä, se poltettakoon tulessa.
7:18 Jos yhteysuhriteuraan lihaa syödään kolmantena päivänä, ei se ole otollinen eikä sitä lueta tuojan hyväksi, vaan se on saastaista; jokainen, joka sitä syö, joutuu syynalaiseksi.
19:6 Syökää se samana päivänä, jona te uhraatte, tai seuraavana päivänä; mutta mitä tähteeksi jää kolmanteen päivään, se poltettakoon tulessa.
19:7 Jos sitä syödään kolmantena päivänä, niin se on saastaista, ei otollista.
Eläinuhrit olivat esikuvaa Kristuksesta. - Anonyymi00035
Mikä tämä sitten on?
Jes. 53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä. - Anonyymi00042
Anonyymi00032 kirjoitti:
3. Mooseksen kirja:
7:17 Mutta mitä uhrilihasta on tähteenä kolmantena päivänä, se poltettakoon tulessa.
7:18 Jos yhteysuhriteuraan lihaa syödään kolmantena päivänä, ei se ole otollinen eikä sitä lueta tuojan hyväksi, vaan se on saastaista; jokainen, joka sitä syö, joutuu syynalaiseksi.
19:6 Syökää se samana päivänä, jona te uhraatte, tai seuraavana päivänä; mutta mitä tähteeksi jää kolmanteen päivään, se poltettakoon tulessa.
Eläinuhrit olivat esikuvaa Kristuksesta.Mutta tuo ei ole mikään messiasprofetia, vaan ohjeet eläinuhrin polttamisesta ja syömisestä.
- Anonyymi00043
Anonyymi00035 kirjoitti:
Mikä tämä sitten on?
Jes. 53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.Ympäröivä konteksti pitää ottaa huomioon ja tuossa jakeessa ei puhuta mitään kuolleista nousemisesta kolmantena päivänä.
- Anonyymi00045
Anonyymi00032 kirjoitti:
3. Mooseksen kirja:
Eläinuhrit olivat esikuvaa Kristuksesta.Luku kolme mainittu! Sen parempaa profetiaa ei Raamatussa ole!
- Anonyymi00003
Apostolien kirjoitukset vaikeista ajoista, ei niinkään hankalista ihmisistä niin kertoi kauan sitten yhdestä hommasta elämän kuluman kolmanteen.
- Anonyymi00004
Joo ei ole Nazarethia mutta oli kyltissä
INRI. Mainittu. Tarkastele Jeesuksen ristiinnaulitsemista Miksi inri oli hänelle laitettu muille ristiinnaulitetulle ei ollut mitään laitettu kuin. Syyte ; varas murhaaja etc. Sitten spartakuksen kapina yli 6000 ristiinnaulittiin heidät jätettiin eläimille tai jätettiin riippumaan. Miksi Jeesus sai ihan oman Kallio haudan kyltin lisäksi. Miksi hän sai erityisvartijat vielä. VT ssä mainitaan Messias. Jeesus sai nimen syntyessään.- Anonyymi00006
Pilatus sen laitatti ja se on varmaan pilkallisessa mielessä laitettu, koska tyyppi ei tykännyt juutalaisista.
Nasaret mainitaan useastikin Uudessa testamentissa, mutta kysymys olikin siitä, että Nasaret olisi edes mainittu Vanhassa testamentissa – "profeettojen ennustus: häntä kutsutaan Nasaretilaiseksi". Sellaista mainintaa et kuitenkaan löydä. Erityisesti Matteus väittää löytäneensä tällaisia "ennustuksia", joilla hän on kuvitellut vakuuttavan lukijansa, mutta jotka vain paljastavat hänet paatuneimpien kreationistien kaltaiseksi valehtelijaksi..
Kyltti, hauta jne. ovat tarinoissa, joiden todenperäisyyttä ei voida vahvistaa. Ne eivät todista mitään, vaan kertovat vain siitä, mitä tarinan kertoja on halunnut sanoa. Jeesusta markkinoitiin Jumalan poikana, joten normaalista poikkeavat asiat ovat ymmärrettäviä.
- Anonyymi00005
INRI = latinankielinen lyhenne:
Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum
“Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas”
Evankeliumit kertovat, että Pilatus kirjoitti tekstin
Joh. 19:19–22 mainitsee: kirjoitettu hepreaksi, kreikaksi ja latinaksi
Opetuslapset, Juutalaiset ja Pilatus näkivät tekstin
Tämä on poikkeuksellista, koska yleensä ristiinnaulittujen nimeä ei mainittu.- Anonyymi00007
On myös mahdollista että tämä on sepitettä, sillä ainoa lähde tälle on UT, joka on käytännössä kristittyjen propagandaa.
>> Tämä on poikkeuksellista, koska yleensä ristiinnaulittujen nimeä ei mainittu.
VT ei mainitse ennustusta Nasaretilaisesta.- Anonyymi00016
Anonyymi00007 kirjoitti:
On myös mahdollista että tämä on sepitettä, sillä ainoa lähde tälle on UT, joka on käytännössä kristittyjen propagandaa.
Eihän kristittyjä ollut siihen aikaan kuin muutamia ehkä 50
Varma Tieto - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Eihän kristittyjä ollut siihen aikaan kuin muutamia ehkä 50
Varma TietoOli niitä enemmän evankeliumien kirjoittamisen aikoihin. Eikä määrä ole oleellinen tässä yhteydessä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
Oli niitä enemmän evankeliumien kirjoittamisen aikoihin. Eikä määrä ole oleellinen tässä yhteydessä.
Niin mutta tässä ristiinnaulitsemisen aikaan. Ei silloin ollut kuin lähisuku.
- Anonyymi00029
Anonyymi00024 kirjoitti:
Niin mutta tässä ristiinnaulitsemisen aikaan. Ei silloin ollut kuin lähisuku.
Kertomus INRIstä on kirjoitettu vuosikymmeniä väitetyn tapahtuman jälkeen, silloin oli jo paljon enemmän kristittyjä. Se on tarpeeksi aikaa jotta kertomukset alkavat elämään omaa elämää ja yksityiskohtia lisäillään. Oletko kuullut rikkinäinen puhelin leikistä?
Näkeehän sen jos vertaa esim. Jeesuksen haudalle saapumista eri evankeliumien kesken, tarina muuttuu yhä ihmeellisemmäksi ja yliluonnollisemmaksi mitä uudempaa evankeliumia lukee.
- Anonyymi00010
Raamatun ennusteista on toteutunut lähes 700 kpl!!!
- Anonyymi00026
Sääennustukisia taas huomattavasti enemmän (päivittäin), ainakin sinne päin.
- Anonyymi00030
Te kristityt ette ole edes yksimielisiä tuosta määrästä xD
- Anonyymi00011
Raamatun "ennustukset" toteutuvat aina jälkikäteen.
Uskovaiset kaivavat jonkun hämärän raamatunlauseen ja sovittavat enemmän tai vielä enemmän väkivaltaisesti jo tapahtuneen johonkin Raamatun kohtaan.
Etukäteen ei aavistettu mitä "ennustus" tarkoitti, mutta jälkikäteen huomataan, että "tätähän se tietenkin ja ilmiselvästi tarkoitti". Ilmiselvyys huomataan aina vasta jälkikäteen.
Uskottavin selitys on, että uskovaiset valehtelevat tässäkin asiassa. - Anonyymi00014
On sotia, nälänhätää ja maanjäristyksiä. Näin on ennustettu ja se on toteutunut. Ja useimpien rakkaus kylmenee ja he luopuvat Herrasta. Tämäkin toteutuu silmäimme edessä. Raamatun profetiat toteutuvat.
Höpö höpö. Kerropa, milloin ei olisi ollut sotia, nälänhätää, maanjäristyksiä, tai milloin ei olisi ollut rakkaudettomia ihmisiä! Raamatun ennustukset ovat parhaimmillaankin tyyliä: jos vappuna on katolla lunta, sitä on maassakin.
- Anonyymi00031
"On sotia, nälänhätää ja maanjäristyksiä. Näin on ennustettu ja se on toteutunut. "
Kyseessä on itsetoteutuva ennustus. Joka ikisenä ajanjaksona on ollut sotia, nälänhätää ja maanjäristyksiä.
Jos ennustan että vuoden 2027 aikana tapahtuu suomessa autokolareita joissa kuolee ihmisiä, ja niin sitten tapahtuu, niin olenko profeetta? Vai olisiko tuo voinut tapahtua ilman ennustustani?
- Anonyymi00015
Kaikki jotka uhkaavat syödä hatullisen paskaa ovat Hard atheist nimimerkin henkilöitä. Ei ne sitten kuitenkaan syö. Epäluotettavia henkilöitä.
En tunne ketään hard ateisteja. Keskity sinäkin etsimään sitä Nasaretia sieltä VT:stä ja lopeta asian vierestä keskustelu. Kyllä minä syön sen hatullisen paskaa kun löydät Nasaretin VT:sta.
- Anonyymi00018
Guovza kirjoitti:
En tunne ketään hard ateisteja. Keskity sinäkin etsimään sitä Nasaretia sieltä VT:stä ja lopeta asian vierestä keskustelu. Kyllä minä syön sen hatullisen paskaa kun löydät Nasaretin VT:sta.
Ei nyt tarvitse syödä mutta katsotaan
Varma Tieto
Vanhan testamentin teksteissä Nasaretia ei mainita kertaakaan [1, 2]. Kaupunki ei esiinny myöskään Talmudissa tai Josephuksen kaltaisten historioitsijoiden listauksissa ennen ajanlaskun alkua [2, 3].
Uuden testamentin kirjoittajat kuitenkin viittaavat profetioihin, mikä on aiheuttanut useita tulkintoja:
Evankeliumi Matteuksen mukaan (2:23): Kirjoittaja toteaa Jeesuksen asettuneen Nasaretiin, jotta kävisi toteen profeettojen puhe: "Häntä kutsutaan Nasaretilaiseksi" [4, 5]. Suoraa vastaavaa lausetta ei löydy Vanhasta testamentista [5].
Hepreankielinen sanaleikki: Yleisin selitys on viittaus Jesajan kirjan (11:1) sanaan ne·tser (vessa, vesa tai verso), joka viittaa Messiaaseen Daavidin juuresta [2, 4].
Nasiri-lupaus: Jotkut tutkijat uskovat viittauksen tarkoittavan Tuomarien kirjan (13:5) nasiri-lupausta, vaikka Nasaret ja nasiri ovat kielellisesti eri juurta [5]. - Anonyymi00055UUSI
Miksi hänen olisi pitänyt syödä paskaa?
- Anonyymi00019
Kannattaako asiasta edes enää väitellä?
Kaikki tarinat ja kirjoitukset on enemmän tai vähemmän väärennettyjä ja muuteta eri kansallisuuksien mukaan sopiviksi ja jumalaa ei ole ollut koskaan ja Jesse oli aikansa populisti ja kansa lähti tietenkin helpolla mukaan. Vertaa Persujen kannatus, bensan hinnalla ja muukalaisvihalla onneen.”Jesse oli aikansa populisti…”
Ei ole syytä olettaa tällaista. Jeesuksesta ei ole yhtään Raamatun ulkopuolista aikalaismainintaa.
Sekavaa niille jotka eivä ymmä evankeljumin päälle mitää, koska Raamatun kirjoitus on salattu maaiman ihmisiltä.
- Anonyymi00023
Tyhmää kirjoitella sellaista, missä ei ole mitään järkeä.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Tyhmää kirjoitella sellaista, missä ei ole mitään järkeä.
Sitävarten koko suomi24 on luotu.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Sitävarten koko suomi24 on luotu.
Joo, mutta ei sitä varten olis tarvinnu julkaista Raamattua ja tuhota hirveet määrät metsää ja energiaa mokoman humpuukin takia.
- Anonyymi00033
Jos Raamatun kirjoitus on salattu ei kristityiltä, niin kyseessä on eräänlaista valehtelua, etenkin kun uskovaiset yrittävät käännyttää ihmisiä Raamattuun vedoten.
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jos Raamatun kirjoitus on salattu ei kristityiltä, niin kyseessä on eräänlaista valehtelua, etenkin kun uskovaiset yrittävät käännyttää ihmisiä Raamattuun vedoten.
Ei ole valehtelua, koska on luettava rukousessa että sana avauttu, maaima ihminen ei tunne jumalaa, sen vuokei on salattu.
- Anonyymi00044
matkamies1 kirjoitti:
Ei ole valehtelua, koska on luettava rukousessa että sana avauttu, maaima ihminen ei tunne jumalaa, sen vuokei on salattu.
Eli kyseessä on eräänlainen taikaloitsu, kun toistaa tietyt sanat niin teksti avautuu.
Olet ilmeisesti aikuinen ihminen? Mieti ajatuksen kanssa mitä juuri sanoit.
- Anonyymi00034
Jesaja:
53:1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
53:2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
53:9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Kaikki toteutui Golgata ristillä.
Golgatan kautta tie on taivaaseen auki Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen- Anonyymi00039
Naurettavaa lässytystä! Jumala muka uhraisi kolmanneksen itsestään itselleen tyydyttääkseen itseään. HAH!
- Anonyymi00036
Lähes 7000 ennustetta toteutunut...enää jäljellä lopun ajan ennusteet, jotka toteutuu piakkoin.
- Anonyymi00037
Yötä seuraa päivä ja kevättä kesä. Siinä ne Raamatun ennustukset.
Jeesus meni pieleen, koska ko. hahmo jäi mikkihiireksi.
Onneksi uskovaisille tulee loppu joskus. Heidän loppuelämänsä
ensimmäinen päivä on tänään. - Anonyymi00040
Kuinka moni noista "toteutuneistä ennusteissta" on konkreettisesti kerrottu etukäteen? Niin että tulevien vuosien aikana tulee käymään tässä tai näissä valtoissa näin ja näin perustuen Raamatun jakeeseen se-ja-se?
Ei yhtäkään. "Toteuteneet ennusteet" ovat jälkikäteisiä selttelyjä.
Samalla metodilla kuuluisat Nostradamuksen kryptiset "ennustukset" on jälkikäteen saatu opimaan ties mihin JO TAPAHTUNEESEEN. Anonyymi00040 kirjoitti:
Kuinka moni noista "toteutuneistä ennusteissta" on konkreettisesti kerrottu etukäteen? Niin että tulevien vuosien aikana tulee käymään tässä tai näissä valtoissa näin ja näin perustuen Raamatun jakeeseen se-ja-se?
Ei yhtäkään. "Toteuteneet ennusteet" ovat jälkikäteisiä selttelyjä.
Samalla metodilla kuuluisat Nostradamuksen kryptiset "ennustukset" on jälkikäteen saatu opimaan ties mihin JO TAPAHTUNEESEEN.”Samalla metodilla kuuluisat Nostradamuksen kryptiset "ennustukset" on jälkikäteen saatu opimaan ties mihin JO TAPAHTUNEESEEN.”
Luin 1990 -luvun alussa jostain lehdestä artikkelia Nostradamuksesta ja kuinka hyvin hän osasi ennustaa tulevaisuutta. Lehti teki sen virheen, että alkoi ennustaa tulevaisuutta. Yksi ennustus oli George H.W. Bushin uudelleenvalinta. En ole sen jälkeen uskonut Nostradamukseen tai kehenkään muuhunkaan ennustajaan.
- Anonyymi00041
Jerusalemin temppelin tuho ja hävitys. Kaupungin tuho.
- Anonyymi00047UUSI
Jälkikäteen kirjoitettu ei ole ennustus.
- Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Jälkikäteen kirjoitettu ei ole ennustus.
Synoptiset evankeliumit on kirjoitettu 50-luvulla.
- Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00048 kirjoitti:
Mikä osoittaa, että ne olisi kirjoitettu silloin? Kehäpäätelmähän ei ole todiste.
- Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00048 kirjoitti:
Vanhin evankeliumi on kirjoitettu 70-luvulla.
- Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Mikä osoittaa, että ne olisi kirjoitettu silloin? Kehäpäätelmähän ei ole todiste.
Luukas päättää Apostolien teot vuoteen 60. Evankeliumi kirjoitettiin sitä ennen ja Markus on vanhin. Matteus ja Luukas käyttävät Markusta ja Q-lähdettä. Matteus sijoittuu siten Markuksen jälkeen.
- Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Luukas päättää Apostolien teot vuoteen 60. Evankeliumi kirjoitettiin sitä ennen ja Markus on vanhin. Matteus ja Luukas käyttävät Markusta ja Q-lähdettä. Matteus sijoittuu siten Markuksen jälkeen.
Tuon on vanhin mahdollinen ajoitus, mutta siinä on useita ongelmia. Konsensus on että Apostolien teot on kirjoitettu vuosien 80-90 välillä.
- Anonyymi00046UUSI
Missä kohtaa Raamattua olisi tämänpäiväiset Eurojackpot-pelin numerot ennustettuna?
- Anonyymi00049UUSI
Sodat, nälänhätä, kuivuus, maanjäristykset ja evankeliumin levittäminen kaikille kansoille.
- Anonyymi00051UUSI
Nuo eivät ole ennusteita.
Jos ennustan että menen huomenna kauppaan, ja menen huomenna kauppaan, niin se ei ole ennuste. - Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Nuo eivät ole ennusteita.
Jos ennustan että menen huomenna kauppaan, ja menen huomenna kauppaan, niin se ei ole ennuste.Evankeliumi on levitetty yhtä lukuun ottamatta kaikille kansoille.
- Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Evankeliumi on levitetty yhtä lukuun ottamatta kaikille kansoille.
Eikä ole, ensinnäkin viidakoissa elää vielä eristäytyneitä heimoja. Toiseksi tuo ei edelleenkään ole oikea ennustus, vaan ns. itsetäyttyvä "ennustus", eli sitä pyritään aktiivisesti ja tietoisesti täyttämään. Annoin siitä esimerkin, mutta et ymmärtänyt sitä.
Muihin kohtiin et kommentoinut niin kysyn:
1. Mitä todisteita sinulla on ettei sotia käyty ennen tuota lopunajan ennustusta?
2. Mitä todisteita sinulla on ettei nälänhätää ollut ennen tuota lopunajan ennustusta?
3. Mitä todisteita sinulla on ettei kuivuutta ollut ennen tuota lopunajan ennustusta?
4. Mitä todisteita sinulla on ettei maanjäristyksiä ollut ennen tuota lopunajan ennustusta? - Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Eikä ole, ensinnäkin viidakoissa elää vielä eristäytyneitä heimoja. Toiseksi tuo ei edelleenkään ole oikea ennustus, vaan ns. itsetäyttyvä "ennustus", eli sitä pyritään aktiivisesti ja tietoisesti täyttämään. Annoin siitä esimerkin, mutta et ymmärtänyt sitä.
Muihin kohtiin et kommentoinut niin kysyn:
1. Mitä todisteita sinulla on ettei sotia käyty ennen tuota lopunajan ennustusta?
2. Mitä todisteita sinulla on ettei nälänhätää ollut ennen tuota lopunajan ennustusta?
3. Mitä todisteita sinulla on ettei kuivuutta ollut ennen tuota lopunajan ennustusta?
4. Mitä todisteita sinulla on ettei maanjäristyksiä ollut ennen tuota lopunajan ennustusta?Ja btw lähetyskäsky ei ole ennustus.
- Anonyymi00053UUSI
Joka ikisessä Raamatun ennustuksessa on se perusongelma, että myöhemmät kirjoittajat ovat yksinkertaisesti kirjoittaneet ennustuksen toteutuneeksi.
Suurissa ennustuksissa temppu ei toimi, ei ole esim. globaalia maailmanrauhaa mitä messiaan tulon piti aiheuttaa. Ollut pelkkiä sotia. - Anonyymi00054UUSI
Kun kerran Raamattu sanoo, että ylöstempaus tapahtuu, niin se tapahtuu.
Olihan muitakin kirjoituksia, joita ei otettu mukaan näihin, jotka meillä on kansien välissä.- Anonyymi00061UUSI
Minulta tempautuu pyhä yrjö ylös Raamatun juttujen takia.
- Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00061 kirjoitti:
Minulta tempautuu pyhä yrjö ylös Raamatun juttujen takia.
Lastenpalstalle ->
- Anonyymi00063UUSI
Lähes 7000 ennustetta toteutunut...enää jäljellä lopun ajan ennusteet, jotka toteutuu piakkoin.....
Tuli aiemmin virhe:
Tarkoitin lähes 700 Raamatun ennustetta toteutunut!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695850Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443952Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42335Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1171393- 121221
- 1821052
- 59877