Täällä kysyttiin, millaista on elää ateistina?

Anonyymi-ap

Vielä oikeampi kysymys kuuluu, millaista on kuolla ateistina?

29

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pelottaa.

• Anonyymi00002

Kuumottaa.

• Anonyymi00004

Uskoisin että ihan hyvältä kun aika koittaa. Tähän ikään on oppinut että kukaan ei ole ikuinen . Itsellä on hoitotestamentti on tehtynä ja täällä Espanjassa on myös mahdollisuus eutanasiaan.

Ainakaan itselle ei tule käymään kuten isoäidilleni joka eli viimeiset 10 vuottaan sairaalassa kokonaan halvaantuneena ja puhekyvyttömänä. Hoitohenkilökunta käänteli häntä kuin kaalinpäätä. Silloin kuin muistivat.

Aina jää jotain tekemättä kun lähdön aika koittaa. Mutta olen elänyt hyvän elämän ja se jatkuu vielä. Olen pitänyt mielessä kirkkaana sen että olemme täällä siksi että seuraavilla sukupolville olisi puhtaampi, turvallisempi ja suvaitsevaisempi maailma elättävänään. Olen elänyt sen mukaan ja opettanut saman jälkipolvillenikin. Virheitäkin on tullut tehtyä mutta niistä on myös opittu. Elämä opettaa jos on halukas oppimaan. Eikä kaikkea tarvitse oppia omien virheiden kautta, vanhemmiten olen oppinut että toistenkin tekemistä virheistä voi ottaa opikseen.

• Anonyymi00007

Olen samaa mieltä kanssasi ja pitkälti osin toiminut samoin. En kiellä ketään uskossa elämisessä hänellä on varmaan hyvät argumentit ratkaisuunsa.
        Varma Tieto
        Toisen polven jumalaton

• Anonyymi00011

Luulen, että ikääntyminen auttaa hyväksymään kuoleman. Se ei ole pelottava märkö, vaan päätös toivottavasti hyvälle elämälle.

Itse en muista ikinä kuolemaa pelänneeni ja se tuli jollain tasolla testatuksikin, lääkäri totesi syövän. Ensimmäinen patologin lausunto viittasi siihen, ettei isommin kannattanut lyödä sen puoleen vetoja, että olisin viiden vuoden päästä hengissä. Aloitin kuolinsiivouksen ja muutenkin järkkäämään asioita kuntoon. En muista missään vaiheessa panokoineeni, vaikka vertaistukea tarjottiinkin.
        Leikkauksessa saatiin ilmeisesti syöpä poistetuksi, eikä etäpesäkkeitäkään löytynyt.

Mikä tässä kuollessa. Hyvä elämä takana. Kolme lasta ja neljä lastenlasta. Eletään se aika, mitä jäljellä on ja ollaan tyytyväisiä.

• Anonyymi00021

Tuohon isoäitisi tilanteeseen kyse on siitä että me ulkopuoliset emme kärsi katsella isoäitiä liikuntakyvyttömänä. Emme tiedä miltä hänestä itsestään tuntuu hän voi olla tyytyväinen. Eutanasiakin vaatii potilaan hyväksynnän. Itse kannatan eutanasiaa ja lakimuutosta tältä osin.
        Varma Tieto

• Anonyymi00027
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tuohon isoäitisi tilanteeseen kyse on siitä että me ulkopuoliset emme kärsi katsella isoäitiä liikuntakyvyttömänä. Emme tiedä miltä hänestä itsestään tuntuu hän voi olla tyytyväinen. Eutanasiakin vaatii potilaan hyväksynnän. Itse kannatan eutanasiaa ja lakimuutosta tältä osin.
        Varma Tieto

Olen samaa mieltä!

• Anonyymi00006

Kun kuolee, niin kuolee. Niin kuolemaa kohtaa jokaisen meistä.

• Anonyymi00008

Emme itse koe kuolemaamme onneksi koemme elämän

Varma Tieto

• Anonyymi00009

Kuolema tulee lohdutuksena, koska kaikki kipu ja kärsimys katoaa siinä.

• Anonyymi00026

Riippuu loppusijoituspaikasta.

• "millaista on kuolla ateistina?"

Vaikea sanoa. En ole vielä kertaakaan kuollut ateistina.

• Anonyymi00012

Se on hirveää ja sinulla vielä edessä.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Sinä olet siis jo kokenut sen kuolon. No se on hyvä se!
        Terveisiä Saatanalle!

• Anonyymi00020
        siino kirjoitti:

Sinä olet siis jo kokenut sen kuolon. No se on hyvä se!
        Terveisiä Saatanalle!

Puoliksi kerran kuolin , kävi aika pitkäksi ja heräsin uudestaan. Hirveän pitkä odotusaika

• Anonyymi00022
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Sinäkö sen tiedät?

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Puoliksi kerran kuolin , kävi aika pitkäksi ja heräsin uudestaan. Hirveän pitkä odotusaika

Kuolemaa saattaa joutua odottamaan hyvinkin pitkään. Tätini odotteli synnyttyään 104 vuotta.

• Anonyymi00013

Redditissä oli muutamia vuosia sitten iso ketju johon jonkin aikaa kuolleena olleet ihmiset kertoivat kokemuksiaan. Ylivoimainen enemmistö kuvasi tuntemusta suht miellyttäväksi. Huomattava osa myös kuvaili kokemusta sellaiseksi, joka ei sovi siihen mitä kristinusko väittää tapahtuvan kuoleman jälkeen.

• Anonyymi00014

Sehän sopii Raamatun sanaan:

Ps. 145:9 Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa.

1. Tim. 4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Sehän sopii Raamatun sanaan:

Ps. 145:9 Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa.

1. Tim. 4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

Ei sovi.

• Anonyymi00017

Kukaan ei kuvaa samoin kuin Jeesus kertomuksessa Rikas mies ja Lasarus.

• Anonyymi00015

Joshua Louis julkaisee parannetun a alustan Hope. Ateisti voi jutella
      Kuolleen kanssa.. ei valmis vielå.
      Mutta tulossa.

• Anonyymi00018

• Anonyymi00019

sama kun sammuttaisi valot , kun virta katkeaa niin se oli sitten siinä

• Anonyymi00025

Etkö ole lukenut, ettei energia mihinkään katoa?

• Anonyymi00023

Kuolema tulee kaikille, ei valikoi.

• Anonyymi00024

"Espanjassa on myös mahdollisuus eutanasiaan. ...isoäidilleni joka eli viimeiset 10 vuottaan sairaalassa kokonaan halvaantuneena ja puhekyvyttömänä."

Ateistien tärkein työ on taistella eutanasian puolesta.

• Anonyymi00028

Veikkaan, että, jos liian nuorena kuulee kuolevansa johonkin tautiin, niin se on sokki, ja sen kuuluukin tuntua pahalta.

Minä olen jo 69 v. Minusta kuolema ei tunnu pahalta ajatukselta. Elämä on pitkä ja varsin tylsäkin. Jos on lähtö edessä, niin pitäis varmaan raivata noita turhia kamoja kirpparille ja kaatopaikalle. On meinaan aikamoinen taakka jälkeen jääneille omaisille nuo säästetyt aarteet.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      325
      5201
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      111
      1531
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      120
      1420
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe