”Nato on kuollut” – Näin maailmalla reagoidaan Trumpin Grönlanti-tulleihin
Trumpin tullipäätös hämmästyttää maailmalla.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin ilmoitus asettaa rangaistustulleja Suomelle ja seitsemälle muulle Euroopan maalle Grönlanti-kiistan vuoksi on otettu maailmalla vastaan tyrmistyksellä. Myös sotilasliitto Naton hajoamisesta varoitetaan.
Ruotsin entinen pääministeri Carl Bildt sanoo X:ssä, että Trumpin päätös todennäköisesti romuttaa EU:n ja Yhdysvaltojen välisen kappasopimuksen.
Bildtin mukaan toteutuessaan päätös rikkoo myös Yhdysvaltojen ja Britannian välistä kauppasopimusta.
Nato on kuollut
14
199
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Oikeusistuin ottaa kuulemma pian kantaa Trumpin tuulien laillisuuteen. Sitten ne lakkaavat.
- Anonyymi00002
Niinkö siellä komujen neuvostossa kerrottiin?
- Anonyymi00003
Suomi liittyi innosta täristen Natoon. Ai, mihin Natoon, mikä se sellainen on, jäljellä on enää Halukkaiden koalitio. Se kai meidät pelastaa.
- Anonyymi00005
Todellisuudessa Nato on yhä olemassa ja on toimiva olipa siinä mukana USA tai ei!
- Anonyymi00008
Meinasit että jokusotilaallisesti suomea muka auttaisi?
- Anonyymi00006
1949-2026. RIP.
Emme jää kaipaamaan Natoa. - Anonyymi00007
Hienoa EU, ensin ajetaan maataloudet ja omavaraisuus alas ja sitten laitetaan välit poikki joka suuntaan? Kalliiksi tulee eurooppalaisille? Taitaa kyllä olla ihan suunniteltu juttu? Digi ID vielä kylkeen "pelastukseksi" niin täydellinen diktatuuri ja kontrolli ihmisiin on saavutettu? Aukeaako ihmisten silmät liian myöhään?
- Anonyymi00009
Trump jo 10 vuotta sitten kritisoi natoa 2016, olisi pitännyt silloin Euroopassa varautua tulevaisuuteen sen vuoksi. Nyt ollaan osittain liemessä Yhdysvaltojen suhteen.
Eiköhän Nato pysty jatkamaan tulevaisuudessa ilman Yhdysvaltojen tukea.- Anonyymi00010
” Eiköhän Nato pysty jatkamaan tulevaisuudessa ilman Yhdysvaltojen tukea.”
TODELLISUUDESSA NATO PÄRJÄÄ VALLAN HYVIN MYÖS ILMAN USA:ta! Ei Nato järjestönä mihinkään katoa! Sen sijaan Trump kyllä ”katoaa” ajan kanssa”. Toisesta kaudesta on enää 3 vuotta jäljellä! - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
” Eiköhän Nato pysty jatkamaan tulevaisuudessa ilman Yhdysvaltojen tukea.”
TODELLISUUDESSA NATO PÄRJÄÄ VALLAN HYVIN MYÖS ILMAN USA:ta! Ei Nato järjestönä mihinkään katoa! Sen sijaan Trump kyllä ”katoaa” ajan kanssa”. Toisesta kaudesta on enää 3 vuotta jäljellä!Todellako!? Hölmöys ja moukkamaisuus kulkevat näköjään käsi kädessä. Miten venäläistä homppelia noin paljon NATO:n pärjääminen kiinnostaa, eikö teillä ole se oma, suuri ja mahtava äiti-Venäjä tärkein!?
- Anonyymi00012
Nato elää ja voi hyvin!
- Anonyymi00013
RIP NATO 1949 - 2026
- Anonyymi00014
JA höpö höpö! Nato pärjää mainiosti myös ILMAN USA:ta!
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
JA höpö höpö! Nato pärjää mainiosti myös ILMAN USA:ta!
Todellako!? Hölmöys ja moukkamaisuus kulkevat näköjään käsi kädessä. Miten venäläistä homppelia noin paljon NATO:n pärjääminen kiinnostaa, eikö teillä ole se oma, suuri ja mahtava äiti-Venäjä tärkein!?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3151273Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan73886Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61813- 120683
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43670Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38662- 50606
- 45598
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.52578Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95542- 45537
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 32511
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9476- 21470
- 78440
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o29438Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21411