"Sakkeus tule nopeasti alas".

Anonyymi-ap

Luukas 19:1-12 FB38
[1] Ja hän tuli Jerikon kaupunkiin ja kulki sen läpi. [2] Ja katso, siellä oli mies, nimeltä Sakkeus; ja hän oli publikaanien päämies ja oli rikas. [3] Ja hän koetti saada nähdä Jeesusta, kuka hän oli, mutta ei voinut kansalta, kun oli varreltansa vähäinen. [4] Niin hän juoksi edelle ja nousi metsäviikunapuuhun nähdäkseen hänet, sillä Jeesus oli kulkeva siitä ohitse. [5] Ja tultuaan sille paikalle Jeesus katsahti ylös ja sanoi hänelle: "Sakkeus, tule nopeasti alas, sillä tänään minun pitää oleman sinun huoneessasi". [6] Ja hän tuli nopeasti alas ja otti hänet iloiten vastaan. [7] Ja sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen: "Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan". [8] Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin". [9] Niin Jeesus sanoi hänestä: "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin poika; [10] sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on". [11] Ja heidän tätä kuunnellessaan hän puhui vielä vertauksen, koska hän oli lähellä Jerusalemia ja he luulivat, että Jumalan valtakunta oli kohta ilmestyvä. [12] Hän sanoi näin: "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.

https://bible.com/bible/365/luk.19.1-12.FB38

14

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oliko muutkin opetuslapset vähän puusta pudonneita?

• Ja Luukas oli se, joka oli kuullut juttuja ja uskonnot ne. Uskoako vai ei.

• Anonyymi00002

Herra Jeesus näki Sakkeuksen sydämeen. Ja TIESI, että Sakkeus pitää lupauksensa. Eikä ainoastaan tuuli hänen huuliaan heiluttele. Tarjous Sakkeukselta oli runsas ja hyvä ja Jeesus sen katsoi hyväksi.
      Ja jäihän rikkaalle Sakkeukselle vielä jäljellekin aittaansa talentteja. Niin minä olen tuon kohdan ymmärtänyt.
      Muusta en tiedä. En edes "kamelin neulansilmä vertausta".
      Sakkeus oli publikaanien päämies, kuten sanoit ja Raamatusta voimme sen lukea.

• Anonyymi00003

Mutta Sakkeus teki ratkaisun!!! Sellaista ei kirkko hyväksy!

• Riippuu siitä miten Luukas oli ne jutut kuullut ja ymmärtänyt.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Mutta Sakkeus teki ratkaisun!!! Sellaista ei kirkko hyväksy!

Sakkeus teki ratkaisun, totta kirjoitit. Ja kun luemme Luukkaan evankeliumia eteenpäin, mitä vertauksia löydämmekään.? Lähes kaikki kuitenkin ymmärtävät ratkaisun, ihan papitkin. Toki väki palstoilla saattaa alkaa herjaamaan. Tai katsovat sormi ojossa, huuli pyöreänä.

Olihan Sakkeuskin Abrahamin poika. Luukas 19: jae 9.

• Anonyymi00005

Miten aloittaja näet vertauksen palvelijoille uskotuista kultarahoista, josta puhutaan tuon Luukkaan 19:11-25?
      Tai miten te näette sen muut, nuo jakeet?
      Yksi kultaraha on 100 denaaria.

• Anonyymi00006
      • Anonyymi00007

Miten tuo nyt liittyi Lukakseen? Vai täytyisikö Lukaskin ottaa huumorilla? En tajunnut pointtia.
        Ei teistä taida olla käsittelemään Raamattu tai mitään muitakaan asioita.
        Oletteko edes sitä, mitä sanotte olevanne..uskossa?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Miten tuo nyt liittyi Lukakseen? Vai täytyisikö Lukaskin ottaa huumorilla? En tajunnut pointtia.
        Ei teistä taida olla käsittelemään Raamattu tai mitään muitakaan asioita.
        Oletteko edes sitä, mitä sanotte olevanne..uskossa?

Ei sen lääkärin kommenttia voi ottaa huumorilla. Opettavainen tarinahan tuo oli. Huumorilla sen kanssa ei ole mitään tekemistä.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei sen lääkärin kommenttia voi ottaa huumorilla. Opettavainen tarinahan tuo oli. Huumorilla sen kanssa ei ole mitään tekemistä.

Tosin kuulopuheiden mukaan.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sain alakoulussa tuon Veijo Meren kirjan Manillaköysi luettavakseni, ja siitä opettaja antoi sitten tehtävän tiivistää tuo kirjan sanoma lyhyempään muotoon. Oliko lie kirja kirjoitettu 1957.
        Oliko lie joku saarnamies, joka sen :"Kaadan talon!" sanoi.? Lääkäri se nyt ei ainakaan ollut.
        Ei kait lääkärit niin tapaa sanoa. Vaikka ne voi aika rajujakin asioita joutua käsittelemään.
        Mitenhän me saataisiin ketjun aloittajaa mukaan keskinäiseen kommunikointiin?
        Liekö pitkällä ruokatunnilla?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Sain alakoulussa tuon Veijo Meren kirjan Manillaköysi luettavakseni, ja siitä opettaja antoi sitten tehtävän tiivistää tuo kirjan sanoma lyhyempään muotoon. Oliko lie kirja kirjoitettu 1957.
        Oliko lie joku saarnamies, joka sen :"Kaadan talon!" sanoi.? Lääkäri se nyt ei ainakaan ollut.
        Ei kait lääkärit niin tapaa sanoa. Vaikka ne voi aika rajujakin asioita joutua käsittelemään.
        Mitenhän me saataisiin ketjun aloittajaa mukaan keskinäiseen kommunikointiin?
        Liekö pitkällä ruokatunnilla?

Ei vaan se lääkäri suuttuu sille vääpelille kun se olisi kaatanut sen kalliin talon.
        Lääkäreissä tosielämässä löytyy tosi idiootteja kuten tuo Manillaköyden lääkäri.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei vaan se lääkäri suuttuu sille vääpelille kun se olisi kaatanut sen kalliin talon.
        Lääkäreissä tosielämässä löytyy tosi idiootteja kuten tuo Manillaköyden lääkäri.

Lääkärit ja vääpelit ja saarnamiehet on ollut ennen vanhaan aika rajujakin puheissaan ja touhuissaan. Mahtuuhan meitä monenmoisia joukkoon. Tapaatko sinä lukea Raamattua?
        Tai joku muu lukevainen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6062
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      339
      5387
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2717
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2625
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      87
      1912
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1707
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1591
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1553
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1423
    Aihe