Roomalaiskatolinen kirkko on tullut Raamatun linjoille ja luopuu vanhasta opetuksestaan, että Neitsyt Marialla olisi erityinen rooli Jumalan suunnitelmissa ihmisen pelastamiseksi. Katoliset rukoilevat Neitsyt Mariaa ja pyytävät häntä välittämään rukouksia Jeesukselle ja Jumalalle. Tuollainen ihmisenpalvonta on kielletty Raamatussa mutta se on iskostunut niin syvälle katolilaisten elämään, että tuskin he luopuvat Marian palvonnasta, vaikka sitä nyt yritetään suitsia.
"Vatikaani on vahvistanut kristillisen ydinopetuksen, jonka mukaan vain Jeesus Kristus pelasti ihmiskunnan ristikuolemallaan, hylkää väitteet, että Maria olisi toiminut ”yhteispelastajana. ” Julistus vastasi kasvavaan verkkohartauteen, johon kuului oletettuja näkyjä, itkupatsaita ja Mariaan keskittyviä profeetallisia viestejä, selvensi, että vaikka hänellä oli ainutlaatuinen rooli Kristuksen äitinä, pelastus kuuluu vain Jeesukselle."
Katoliset järkiintyvät
125
474
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kovin iso askelta järkiintymisen tiellä ei ole otettu jos kuitenkin vielä uskotaan Jumalaan ja Jeesuksen jumalalliseen syntyperään.
- Anonyymi00057
"järkiintymisen tiellä" ???
"Jeesuksen jumalalliseen syntyperään. ???
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Jesaja:
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." - Anonyymi00092
Anonyymi00057 kirjoitti:
"järkiintymisen tiellä" ???
"Jeesuksen jumalalliseen syntyperään. ???
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Jesaja:
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."Daavidin poika on kuningas Salomo, jonka jumaluus luvulla 666 on puhuva Pedon kuva. Tuo on outo jae, mutta kaiketi vihjaa kuitenkin tähän, Kristukseen, Lucifer, koska on sana 'enkeli', Paavali luomassaan kristinuskossa Kristuksella, kiroaa taivaan enkelinkin.
- Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Daavidin poika on kuningas Salomo, jonka jumaluus luvulla 666 on puhuva Pedon kuva. Tuo on outo jae, mutta kaiketi vihjaa kuitenkin tähän, Kristukseen, Lucifer, koska on sana 'enkeli', Paavali luomassaan kristinuskossa Kristuksella, kiroaa taivaan enkelinkin.
Jeesushan lähetti enkelin todistamaan.
- Anonyymi00108
Älkää sotkeko keskustelua!
- Anonyymi00002
ArtoTTT
Entäs tämä "pyhimys" järjestelmä?- Anonyymi00004
Melkein yhtä outoa kuin jumaluusjärjestemä.
- Anonyymi00094
Anonyymi00004 kirjoitti:
Melkein yhtä outoa kuin jumaluusjärjestemä.
Pyhimysjärjestelmä on hämmentämiseksi, koska useat pyhimykseksi julistetut, ovat kirkon itse esimerkiksi noitina surmaamia (ihmeidenteko) henkilöitä, jotka eivät suostuneet kumartamaan juutalaisten puhuvaa Pedon kuvaa, kuningas Salomon jumaluutta (ilmestyskirja, luku 13 ja 5.Mooseksen kirja, luku 13). Tunnetuimpana Jeanne d'Arc.
- Anonyymi00003
Tekeekö teiniraskaus tytöstä pyhimyksen?
Niitähän sitten piisaaa....Ja lapsen voi aina väittää pyhän hengen alulle panemaksi. Neito vielä totistaa siemenen tulleen kuivana pölynä.
- Anonyymi00084
he-ma kirjoitti:
Ja lapsen voi aina väittää pyhän hengen alulle panemaksi. Neito vielä totistaa siemenen tulleen kuivana pölynä.
Nykypäivänä ei kyllä kukaan uskoisi,että on jumalan kanssa lapsen alkuunpannut.
Maria olisi pitänyt tutkia onko neitsyt kun puhui raskauden alkuunpanijasta. - Anonyymi00124UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Nykypäivänä ei kyllä kukaan uskoisi,että on jumalan kanssa lapsen alkuunpannut.
Maria olisi pitänyt tutkia onko neitsyt kun puhui raskauden alkuunpanijasta.Jumala oli ilmeisen pienimunainen kun Maria " Ei miehestä mitään tiennyt".
- Anonyymi00005
"Järkiintyä" on väärä termi taikauskoisuudesta keskusteltaessa.
Minkään kirkkokunnan uskomukset eivät perustu järkeen.- Anonyymi00006
Katolisen opin myös Maria sikisi puhtaasti, ilman miestä ja otettiin taivaaseen.
Melkoista harhaoppia. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Katolisen opin myös Maria sikisi puhtaasti, ilman miestä ja otettiin taivaaseen.
Melkoista harhaoppia.Oliko Maria edes umpihetero, kun meni ilman miestä sikisemään?
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Oliko Maria edes umpihetero, kun meni ilman miestä sikisemään?
Siinä ei Marjalta kysytty mitään, kun paavi päätti niin!
Katolisia on näköjään helppo huijata, kun vedotaan paaviin. - Anonyymi00013
Anonyymi00006 kirjoitti:
Melkoista harhaoppia.Eikö Pyhän hengen voima ole puhdasta? Ja ilman miestä, näinhän kaikki opettavat. Taivaaseen otosta en ole ennen kuullut, näinkö tosiaan katolilaiset uskovat? Missä vaiheessa Maria otettiin taivaaseen, ainakin oli vielä Jeesuksen kuoleman aikana ristin juurella?
- Anonyymi00009
Jeesuksesta sanotaan, että hän oli ihmisen poika, Joosefin poika.
Joosefin siementä käytettiin Marian hedelmöitykseen. Pyhä Henki teki sen toimenpiteen. Pyhä Henki varjoaa sinut, eli peitti sen operaation tekemisen.- Anonyymi00010
Joh. 6:42
He sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika? Me tiedämme hänen isänsä ja äitinsä. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Joh. 6:42
He sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika? Me tiedämme hänen isänsä ja äitinsä.Jumala loi Jeesuksen kasteessa Jumalan pojaksi.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
Jeesus tarkoitti itseään ihmisenä, kun Nikodemus meni kysymään häneltä kasteen jälkeen kasteen merkitystä.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jumala loi Jeesuksen kasteessa Jumalan pojaksi.
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
Jeesus tarkoitti itseään ihmisenä, kun Nikodemus meni kysymään häneltä kasteen jälkeen kasteen merkitystä.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."No jopa meni sekavaksi: "Jumala loi Jeesuksen kasteessa Jumalan pojaksi."
Onko täällä muita sekoja? Oletko katolilainen? - Anonyymi00014
Ei ollut Joosefilla osuutta asiaan. Pyhän hengen vaikutuksesta kehittyi alkio ilman MIESTÄ.
Matt.1:18 Jeesuksen Kristuksen syntymä tapahtui näin. Maria, Jeesuksen äiti, oli kihlattu Joosefille. Ennen kuin heidän liittonsa oli vahvistettu, kävi ilmi, että Maria, Pyhän Hengen vaikutuksesta, oli raskaana.
19 Joosef oli lakia kunnioittava mies mutta ei halunnut häpäistä kihlattuaan julkisesti. Hän aikoi purkaa avioliittosopimuksen kaikessa hiljaisuudessa.
20 Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.
24 Unesta herättyään Joosef teki niin kuin Herran enkeli oli käskenyt ja otti Marian vaimokseen.
25 Hän ei kuitenkaan koskenut vaimoonsa ennen kuin tämä oli synnyttänyt pojan. Joosef antoi pojalle nimen Jeesus. - Anonyymi00100
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jumala loi Jeesuksen kasteessa Jumalan pojaksi.
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."Vai kasteella Jumalan pojaksi, kun Luther sanoo, että Perkele asetetaan ihmisen kimppuun kasteella koko tämän elämän ajaksi, ja kyseessä on Pedon merkki ilm. Luku 13. Ja kaiken lisäksi, kun uhrina vielä uskontunnustusten mukaan on itse tosi Jumala (kolminaisuusoppi) Te olette kyllä umpihulluja.
- Anonyymi00125UUSI
Mariaa kävi polkemassa puoli legioonaa kuin tulpatonta mopoa.
- Anonyymi00015
Kasteessa ihminen Jeesukselle piti luoda ylösnousemusruumis. Ei haudassa enää niitä voida valmistaa.
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]
Hepr. 5:5
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin, [Ps. 2:7; Hepr. 1:5]- Anonyymi00016
"Salli nyt vaan kaste, sillä näin meidän kaikkien tulee täyttää vanhurskaus, eli mahdollisuus nousta taivaaseen fyysisessä muodossa.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
"Salli nyt vaan kaste, sillä näin meidän kaikkien tulee täyttää vanhurskaus, eli mahdollisuus nousta taivaaseen fyysisessä muodossa.
Jeesus fyysisenä ihmisenä oli tien näyttäjä, kuinka kasteessa saadaan ylösnousemusruumis valmiiksi.
Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jeesus fyysisenä ihmisenä oli tien näyttäjä, kuinka kasteessa saadaan ylösnousemusruumis valmiiksi.
Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.Tuossahan ei puhuta mitään kasteesta, vaan JUMALAN Sanasta ja Pyhästä Hengestä:
"Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Siinä puhutaan uudestisyntymisestä YLHÄÄLTÄ:
1. Piet 1
" Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä, te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta." - Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tuossahan ei puhuta mitään kasteesta, vaan JUMALAN Sanasta ja Pyhästä Hengestä:
"Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
1. Piet 1
" Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä, te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."Vesi ja Henki viittaa kasteeseen
- Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Vesi ja Henki viittaa kasteeseen
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi00027
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tuossahan ei puhuta mitään kasteesta, vaan JUMALAN Sanasta ja Pyhästä Hengestä:
1. Piet 1
" Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä, te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."Jeesuksen käyttämä sana "vesi" tarkoittaa tavallista vettä, mitä luomisessakin käytettiin. Kaste on perisyntiin kuolleen ihmisen uudestiluominen taivaaseen nousemista varten.
Joh. 3:5
Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Jeesuksen käyttämä sana "vesi" tarkoittaa tavallista vettä, mitä luomisessakin käytettiin. Kaste on perisyntiin kuolleen ihmisen uudestiluominen taivaaseen nousemista varten.
Joh. 3:5
Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.Joh. 16:29
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.
- Anonyymi00018
Katolinen kirkko on harhaoppinen, antikristillinen kirkko ja sellaisena se tulee aina pysymään.
Paavin julistuksilla ei ole mitään merkitystä.- Anonyymi00020
Mutta eräiden mielestä se edustaa sitä perinteistä kristillisyyttä.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Vapaisiin suuntiin verrattuna kyllä
- Anonyymi00050
Anonyymi00020 kirjoitti:
Heidät on suggeroitu uskomaan valheita.
- Anonyymi00102
Mitähän te kuvittelette kristillisyyden olevan kiroukseksi kirotulla Kristuksella, Gal.3:13, joka johdattaa Luciferina (Kointähti) seuraajansa helvettiin 1.Kor.3:13?!
- Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Mitähän te kuvittelette kristillisyyden olevan kiroukseksi kirotulla Kristuksella, Gal.3:13, joka johdattaa Luciferina (Kointähti) seuraajansa helvettiin 1.Kor.3:13?!
Eikä tarvitse lukea kuin nämä jakeet, niin ei nuppi sekoa manipuloimalla.
- Anonyymi00023
Mitä vanhempi kirkkokunta, sen lähempänä alkuperäistä totuutta se on.
- Anonyymi00104
No riittää ihan tieto kuoliaaksi kidutetusta ihmisestä uhrina, niin on tosi lähellä alkuperäistä ihmisuhrikultti.
- Anonyymi00024
Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.- Anonyymi00105
Niin Jumalana edelleenkin on Jeesuksen sanoin Saatana (Joh.8), ja Paavalin tärkein kristinuskon opetuskirje, Room.7 lukee, että pelastuu PALVELEMAAN lihalla synnin lakia. Kenenkähän orjina silloin ollaan?
- Anonyymi00026
Hurmoslahkot ovat kristinuskon piraattiversioita.
- Anonyymi00029
Omaan uskoon luottaminen autuuden perusteena ei ole kovin viisasta, koska kaikki tuomitaan kerran tekojensa perusteella.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Matt. 19:17
Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. MUTTA JOS SINÄ TAHDOT PÄÄSTÄ ELÄMÄÄN SISÄLLE, NIIN PIDÄ KÄSKYT"- Anonyymi00030
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
- Anonyymi00031
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. - Anonyymi00032
Jeesus perusti vain yhden ison "kirkon" eli katolisen kirkon.
On vain yksi lauma ja yksi Paimen.- Anonyymi00033
Yksi Kyriakee "Kirkko" Kristuksen omaksi kastetut sielut.
- Anonyymi00034
"Jeesus perusti vain yhden ison "kirkon" eli katolisen kirkon."
Totta, mutta tuo kirkko EI OLE ROOMALAISKATOLINEN luopiokirkko, joka on tappanut miljoonia uskovia.. Jeesus ei tarvitsen maanpäällistä sijaista, vaan Hänen valtansa on salaista, näkymätöntä valtaa, joka perustuu siihen, että Hänen henkensä asuu uskovien sydämessä. Luuk 17
""Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
"Jeesus perusti vain yhden ison "kirkon" eli katolisen kirkon."
Totta, mutta tuo kirkko EI OLE ROOMALAISKATOLINEN luopiokirkko, joka on tappanut miljoonia uskovia.. Jeesus ei tarvitsen maanpäällistä sijaista, vaan Hänen valtansa on salaista, näkymätöntä valtaa, joka perustuu siihen, että Hänen henkensä asuu uskovien sydämessä. Luuk 17
""Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".Jeesus perusti kastekäskyllä vain yhden ison eli "katolisen"kirkon "kaikki kansat" (Matt.28:18-20) Ei mitään paikallisseurakuntia.
Myöhemmin Jeesuksen kastekäskyllä perustama yksi iso "kirkko" organisoitui Kreikkalaiskatoliseksi ja Roomalaiskatoliseksi kirkkokunnaksi, mikä on niiden organisationaalinen muoto.
- Anonyymi00036
Kasteessa Jeesus on läsnä myös näkyvällä tavalla sakramenttien muodossa. Ei vain piilossa henkiolentona.
Kaste
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Ehtoollinen, veri ja ruumis
Matt. 26:28
Sillä tämä on minun vereni, sen uuden Testamentin, joka monen tähden vuodatetaan syntein anteeksi antamiseksi.
Mark. 14:24
Ja hän sanoi heille: tämä on minun vereni, sen Uuden Testamentin, joka monen edestä vuodatetaan.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja minä olen herättävä hänen viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55
sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hän on minussa ja minä hänessä.- Anonyymi00095
Ja valhetarina, umpipimeä väittää, että Jeesus olisi ollut mielisairas, hullu Jumala, joka käskee muistella itseään fyysisellä ihmislihan syönnillä ja veren juonnilla. Juutalaisten uskovaisten pilkkaa!
Ehtoollisen on antanut Paavali 1.Kor.11:23, mistä se on siirretty Jeesuksen sanomaksi, jotka evankeliumit on kirjoitettu Paavalin kirjeiden jälkeen. - Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
Ja valhetarina, umpipimeä väittää, että Jeesus olisi ollut mielisairas, hullu Jumala, joka käskee muistella itseään fyysisellä ihmislihan syönnillä ja veren juonnilla. Juutalaisten uskovaisten pilkkaa!
Ehtoollisen on antanut Paavali 1.Kor.11:23, mistä se on siirretty Jeesuksen sanomaksi, jotka evankeliumit on kirjoitettu Paavalin kirjeiden jälkeen.Täytyy olla päässä vikaa jos tämänkin tarinan uskoo, minkä Raamattu itse todistaa valheeksi.
- Anonyymi00037
Mark.14
22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".
23 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä.
24 Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.- Anonyymi00097
Just joo, ja sitten lukemaan 1 Kor.11:23 tarinasta totuus "Herran kuoleman julistamiseksi". Kyseessä on intiaaneilta tuttu riitti vihollisen kuolleena pitämiseksi.
- Anonyymi00038
Jumalan temppeli tulee näkyvällä tavalla, ei pelkkänä uskon ajatuksena tai pelkkänä "henkisyytenä".
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00039
Kyllä seurakunta tarkoitti koko Israelin 2,5 miljl. kansaa, jotka kaikki saivat kasteessa Punaisen Meren ylistyksen aikana Kristuksen Hengen lahjan.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.- Anonyymi00040
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen järjestys: Ensin syntinen ihminen kastetaan ja sydämeen annetaan Pyhä Henki, ja vasta sen jälkeen opetus. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen järjestys: Ensin syntinen ihminen kastetaan ja sydämeen annetaan Pyhä Henki, ja vasta sen jälkeen opetus.Lahkot toimivat päinvastoin: Ensin käännyttävät lahkon harhaoppiseen uskoon ja siihen päälle pelkkä vesikaste, käännynnäiskaste, niin ihminen sidotaa lahkon harhaoppiseksi orjaksi.
Raamattu vaaroittaakin ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi00042
Luuletko, että myös vauvat osasivat puhua, kun kirjoitetaan:
"Ja koko kansa sanoi aamen."!
Tuossa on hieno kuvaus siitä, miten "rintoja imeväiset" tuotiin seurakunnan yhteyteen siunattavaksi! Heitä ei laskettu kansaan!
Kansaan laskettiin kuuluvaksi 20-vuotiaat ja sitä vanhemmat:
1. Aikakirja
" Siksi Daavidin viimeisten ohjeiden mukaan leeviläisistä laskettiin 20-vuotiaat ja sitä vanhemmat. " - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Tuossa on hieno kuvaus siitä, miten "rintoja imeväiset" tuotiin seurakunnan yhteyteen siunattavaksi! Heitä ei laskettu kansaan!
1. Aikakirja
" Siksi Daavidin viimeisten ohjeiden mukaan leeviläisistä laskettiin 20-vuotiaat ja sitä vanhemmat. "Ps. 8:3
Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
Matt. 21:16
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"
Amerikasta 100 v. sitten tänne tuotu helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua. - Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
1. Aikakirja
" Siksi Daavidin viimeisten ohjeiden mukaan leeviläisistä laskettiin 20-vuotiaat ja sitä vanhemmat. "Kristillinen kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Kaste tehtiin koko perheelle välittömästi. Ketään perhekuntalaista ei jätetty kasteen armon ulkopuolelle.
Room. 6:3
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
----------------------------------------------
Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan harhaoppisia lahkolaisia, heresia. - Anonyymi00048
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kristillinen kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Kaste tehtiin koko perheelle välittömästi. Ketään perhekuntalaista ei jätetty kasteen armon ulkopuolelle.
Room. 6:3
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
----------------------------------------------
Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan harhaoppisia lahkolaisia, heresia."Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan harhaoppisia lahkolaisia, heresia."
Näinhän se on että uskonnot pitivät alusta saakka Jeesuksen seuraajia lahkona.
Ap. t. 24:14
Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
- Anonyymi00045
Raamattu varoittaa lopun ajan lahkoista, kuten helluntailaisuudesta ja muista Amerikanlahkoista. Ne on paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi00046
2. Tess. 2:11
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - Anonyymi00049
Näin on ...
Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, - Anonyymi00054
Anonyymi00049 kirjoitti:
Näin on ...
Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,Jenkkilahkot eivät ole mitään Nasaretin lahkoja, vaan paha eksytys ja heresia, lusteen kylvöä Kristinuskon sekaan.
- Anonyymi00059
Anonyymi00054 kirjoitti:
Jenkkilahkot eivät ole mitään Nasaretin lahkoja, vaan paha eksytys ja heresia, lusteen kylvöä Kristinuskon sekaan.
"Jenkkilahkot eivät ole mitään Nasaretin lahkoja, vaan paha eksytys ja heresia, lusteen kylvöä Kristinuskon sekaan."
No ainakin Jeesuksen seuraajia ovat! Eikö se riitä?
- Anonyymi00047
Jumalaa pitää Jeesuksen nimessä rukoilla niin katoliset "rukoilee" Mariaa jota vielä pitävät ikuisena neiysyeenä vaikka Jeesuksella oli veljiä ja varmaan myös sisaria.
- Anonyymi00052
Katoliset antaa arvon Jeesuksen äidille Marialle. Ilman Marian synnytuskipuja ja häpeää ei mitään Jeesusta olisi olemassakaan.
Katoliset ja Ortodoksit toivat Kristinuskon Suomen ensimmäisellä vuosituhannella.
Helluntailiike ei ole oikeata kristinuskoa, vaan paha eksytys ja heresia. Jenkkilahko.
- Anonyymi00051
Jeesus ei puhunut lapsen uskosta eikä lasten kastamisesta yhtään mitään.
Saatanallista vauvakasterituaalia harrastavat ihmiset pumppaavat vauvan täyteen valheen ja murhan henkeään. Sen jälkeen vauva vihaa anabaptisteja loppuelämänsä ajan ja se onkin kastajien tarkoitus. He siirtävät oman henkivaltansa vauvaparkaan.
Keskiajalla katolinen kirkko murhasi miljoonia baptisteja Saatanan käskystä. Sillä tavalla kirkko osoitti, mikä henki siellä vaikuttaa.- Anonyymi00053
Saatanallinen uudestikastaja vinkuu vauvoista eikä usko Jeesusta
- Anonyymi00061
"Saatanallista vauvakasterituaalia harrastavat ihmiset pumppaavat vauvan täyteen valheen ja murhan henkeään."
Ja luterilaisten käytös elävässä elämässä tuo karmealla tavalla esiin että saatana heissä vaikuttaa aiheuttaen alvariinsa otsikoita medialle. - Anonyymi00063
Anonyymi00061 kirjoitti:
"Saatanallista vauvakasterituaalia harrastavat ihmiset pumppaavat vauvan täyteen valheen ja murhan henkeään."
Ja luterilaisten käytös elävässä elämässä tuo karmealla tavalla esiin että saatana heissä vaikuttaa aiheuttaen alvariinsa otsikoita medialle.Itse asiassa se vaikuttaa uudestikadtajissa jotka vainoavat uskovia
- Anonyymi00055
Ufot tempaa Jenkkilahkot pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin maan päälle.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."- Anonyymi00056
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'" - Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"Kasteessa puetaan hääpuku päälle. Pieniä numeroitakin on.
Lopun ajassa tulee viellä pakkokasteet käyttöön, jotta kaikilla häävierailla olisi hääpuku päällä.
Luuk. 14:23
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
Lapsena saadusta kasteen armosta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua ja vaihtaa sitä anabaptistien eli uudestikastajien höyryäviin hernesvelleihin.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. - Anonyymi00062
Anonyymi00058 kirjoitti:
Kasteessa puetaan hääpuku päälle. Pieniä numeroitakin on.
Lopun ajassa tulee viellä pakkokasteet käyttöön, jotta kaikilla häävierailla olisi hääpuku päällä.
Luuk. 14:23
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
Lapsena saadusta kasteen armosta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua ja vaihtaa sitä anabaptistien eli uudestikastajien höyryäviin hernesvelleihin.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi."Kasteessa puetaan hääpuku päälle."
Käytännössä näin että kasteen upotuksessa puetaan itse Jeesus uskoontulleen päälle Pyhän hengen kautta. Amen - Anonyymi00064
Anonyymi00062 kirjoitti:
"Kasteessa puetaan hääpuku päälle."
Käytännössä näin että kasteen upotuksessa puetaan itse Jeesus uskoontulleen päälle Pyhän hengen kautta. AmenKyllä, kasteessa meidät puetaan Kristuksen vanhurskauteen
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Kyllä, kasteessa meidät puetaan Kristuksen vanhurskauteen
Tuo perustuu mielikuvitukseen ja valheeseen, jota tyrkytetään ihmisille.
- Anonyymi00066
Anonyymi00062 kirjoitti:
Käytännössä näin että kasteen upotuksessa puetaan itse Jeesus uskoontulleen päälle Pyhän hengen kautta. AmenKastaa ja upottaa on täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys.
Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan, kuten helluntailaiset opettaa.
Kasteita tehtiin ihmisten kodeissa valelemalla vettä ihmisten pään päälle kolme kertaa, tai koko perhe kastettiin vihmomalla vettä heidän päällensä.
Kasteen veden merkitys oli Juutalaisille täysin selvä asia.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä." - Anonyymi00071
Amerikassa tehdään paljon Ufo-havaintoja, koska siellä on paljon uskonlahkoja.
- Anonyymi00072
Anonyymi00062 kirjoitti:
Käytännössä näin että kasteen upotuksessa puetaan itse Jeesus uskoontulleen päälle Pyhän hengen kautta. AmenKristuksen kuolema, sovintoveri, ylösnousemus, luetaan kastettavan hyväksi ikuiseksi elämäksi. Kristuksen vanhurskaus luetaan kastetun hyväksi. Ei muutoin
Gal. 3:27
Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
Kastamaton pakana on tyhmiä neitsyitä. Heiltä puuttuu Pyhän Hengen lahja, syntien sovitus.
Eikä ketään enää ehditä kastaa kristityksi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. - Anonyymi00075
Anonyymi00065 kirjoitti:
Tuo perustuu mielikuvitukseen ja valheeseen, jota tyrkytetään ihmisille.
Ei vaan Raamattuun
- Anonyymi00079
Anonyymi00066 kirjoitti:
Kastaa ja upottaa on täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys.
Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan, kuten helluntailaiset opettaa.
Kasteita tehtiin ihmisten kodeissa valelemalla vettä ihmisten pään päälle kolme kertaa, tai koko perhe kastettiin vihmomalla vettä heidän päällensä.
Kasteen veden merkitys oli Juutalaisille täysin selvä asia.
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä.""Kastaa ja upottaa on täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys."
No Uusi testamentissa ei puhuta muusta kuin upotuskasteesta (baptitzoo) ja kaikki muut kymmenet eri "kaste"muodot ovat sitten kirkkolaitosten keksintöjä.
Pyhän Hengen kasteessakin kastetaan KOKO ihminen eikä vain ihmisen päälakea.
- Anonyymi00067
Raamatussa ei ole yhtään upotuskastetta. Ellei sellaiseksi lasketa sikalauman kastamista järvessä.
30 Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.
31 Ja ne pyysivät häntä, ettei hän käskisi heidän mennä syvyyteen.
32 Niin siellä oli vuorella suuri sikalauma laitumella; ja ne pyysivät häntä, että hän antaisi heille luvan mennä sikoihin. Ja hän antoi niille luvan.
33 Niin riivaajat lähtivät ulos miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.- Anonyymi00080
No Uudessa testamentissa ei puhuta muusta kuin upotuskasteesta (baptitzoo) ja kaikki muut kymmenet eri "kaste"muodot ovat sitten kirkkolaitosten keksintöjä.
Pyhän Hengen kasteessakin kastetaan KOKO ihminen eikä vain ihmisen päälakea.
- Anonyymi00068
Jeesus lähetti apostolit perustamaan seurakuntia eri puolille maailmaa. Ja he perustivat paikallisia Jumalan seurakuntia niinkuin Raamattu kertoo.(esim. Korinttin, Efeson ja Rooman seurakunnat). He toimivat niinkuin Jeesus oli määrännyt.
Jeesus ei ole koskaan määrännyt katolisen kirkon perustamisesta. Se on Rooman keisarin ja luopiouskovaisten perustama.- Anonyymi00081
Kirkkkolaitokset ovat pakanallisen ja maallisen keisarin käskyjen tuotetta mutta Jeesukseen uskovien seurakunta on Pyhän Hengen aikaansaannosta.
- Anonyymi00069
Jeesuksen hankkima syntien sovitus ei tullut kenenkään osaksi automaattisesti.
Vasta kasteessa synnit pestään pois, mikä tarkoittaa perisyntisen ihmisen syntymistä vedestä ja Hengestä, pelastusta ikuiseen elämään uuden liiton jäseneksi pääsemistä.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi,
anna pestä syntisi pois.'
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Jenkkilahkot on Perkeleestä. Ne kieltää kokonaan, että kaste tai ehtoollinen liittyisivät mitenkän ihmisen syntiongelmaan.- Anonyymi00082
"Vasta kasteessa synnit pestään pois, mikä tarkoittaa perisyntisen ihmisen syntymistä vedestä ja Hengestä, pelastusta ikuiseen elämään uuden liiton jäseneksi pääsemistä."
Ja upotuksessa pestään KOKO ihmisen synnit pois eikä pelkästään ihmisen päälaesta.
- Anonyymi00070
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne
40 Tästä sukupolvesta- Anonyymi00083
"39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne"
Tämä lupaus siis koskee KAIKKIEN uskoon tulleiden lapsia eikä pelkästään Pietarin ajan uskoon tulleiden lapsia eli siis koskee kaikki uskovien jälkeläisiä kautta koko historian.
- Anonyymi00073
Vainotut kristityt kastoivat katakombeissa lapsensa heti Jeesuksen omiksi heidän synnyttyään ja hakkasivat kallioon lapsen syntymäpäivän, kastepäivän ja kuolinpäivän. Ne merkinnät ovat siellä vieläkin turistien ihmeteltävänä.
Jenkkilahkot tulevat tänne ja syyttävät kristittyjä vanhempia, että he tekivät väärin.- Anonyymi00085
"Jenkkilahkot tulevat tänne ja syyttävät kristittyjä vanhempia, että he tekivät väärin."
Jos tämä ei ole vain kirkkolaitosten propagandaa niin ymmärrän kyllä että katakombeissa ei ole vettä tarpeeksi upottaa veteen, mutta kastoivatko he lapset heti syntymän jälkeen niin tämä lienee vain pakanallisten kirkkolaitosten agitaatiota ja propagandaa.
- Anonyymi00074
The Sodomy of Charles Parham - James Attebury
James Attebury
https://jamesattebury.wordpress.com › ...
·
Käännä tämä sivu
9.7.2025 — On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.- Anonyymi00076
Tässä eräs käännös:
Luther
": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja" keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."
Siinä "rakkaudellinen " ohje. - Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Tässä eräs käännös:
Luther
": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja" keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."
Siinä "rakkaudellinen " ohje.U-k-i-e nr taas kerran
- Anonyymi00078
Oho, parhami teki lapsityötä
- Anonyymi00089
Anonyymi00076 kirjoitti:
Tässä eräs käännös:
Luther
Siinä "rakkaudellinen " ohje.Raamattu jumalan riehumisella, jota uskovaiset jumalakseen kutsuvat VT:sta, suorastaan pursuaa "rakkaudellisia ohjeita" mm. lapsiuhrauksin ja Jeesuksen kidutuskuolemin, sanoo Luther. Kustako teidän päissänne on?!
- Anonyymi00091
Anonyymi00076 kirjoitti:
Tässä eräs käännös:
Luther
Siinä "rakkaudellinen " ohje.Tämä Lutherin siteeraama kohta kristinuskon jumalan määräyksenä surmata kaikki ihmeidentekijän seuraajat omin käsin, löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13, kun juutalaisuuden puhuva Pedon kuva valehtelee olevansa Israelin Jumala, minkä valheeksi todistaa Jeremian kirjan luku 7. Jeesus opetti hyvänä taivasten valtakunnan isä Jumalana Israelin Jumalaa, ja Joh.8 sanoo juutalaisuuden jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, minkä tuo kohta todistaa.
- Anonyymi00087
Ja kun luemme koko juutalaisen luoman kristinuskon pelastuksen Roomalaiskirje 7 luvusta eli pelastua tekemään vaikka sitä.pahaa, mitä vihaa, niin olisihan tämä suorastaan pöyristyttävää, jos vielä äiti Mariakin tähän sotkettaisiin, joka itse katolisen kirkon mukaan on syntynyt perisynnittömänä. Ilman siis tuota juutalaisen Paavalin valhetarinaa luomiskertomuksen petollisesta Luojajumalasta!
- Anonyymi00088
Mutta totta kai äiti Marian tunnistettu kummittelu on täysin ymmärrettävää, suhteessa siihen, että mitä hänen pojalleen on tehty!
Puhumsttakaan siitä, että Jeesuksella oli vielä kaksoisvelikin!
Tilanne on ollut suorastaan - ja on edelleenkin - kammottavan pöyristyttävä - se edellyttää ehdotonta oikeudenmukaista ja rehellistä selvitystä juutalaisen Paavalin syistä murhata israelilainen Jeesus, mistä tämä kammottava uhrikulttiuskonto on luotu!
VAADIN TOTUUTTA ÄITI MARIAN NIMISSÄ!!! - Anonyymi00090
Anonyymi00088 kirjoitti:
Mutta totta kai äiti Marian tunnistettu kummittelu on täysin ymmärrettävää, suhteessa siihen, että mitä hänen pojalleen on tehty!
Tilanne on ollut suorastaan - ja on edelleenkin - kammottavan pöyristyttävä - se edellyttää ehdotonta oikeudenmukaista ja rehellistä selvitystä juutalaisen Paavalin syistä murhata israelilainen Jeesus, mistä tämä kammottava uhrikulttiuskonto on luotu!
VAADIN TOTUUTTA ÄITI MARIAN NIMISSÄ!!!Lisäyksenä vielä lainaus Jeesuksen sanoista - Saatanan kyykäärmeen sikiöt!
- Anonyymi00099
Anonyymi00088 kirjoitti:
VAADIN TOTUUTTA ÄITI MARIAN NIMISSÄ!!!Joko Paavi on julkaissut Fatiman kolme salaisuutta? Entä - onko käsien vääntely jo loppunut La Saletten ilmestyksen kanssa?
- Anonyymi00098
Apostolien teot:
2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Lasten kastajat käyttävät tuotakin kohtaa väärin. Siinä osa ihmisistä tuli uskoon ja heidät kastettiin sen jälkeen. Heille kuuluivat lupaukset, joista Pietari puhuu.- Anonyymi00101
Itse asiassa uudestikastajat käyttävät kohtaa väärin väittäessään ettei kaste liity syntien anteeksiantoon
- Anonyymi00106
Ja Paavali - Jeesuksen murhaaja ja vihamies - on itse/kirjurinsa kirjoittanut koko Apostolien teot sen jälkeen, kun tappoi Jeesuksen ja tämän oppilaat.
- Anonyymi00107
Anonyymi00106 kirjoitti:
Ja Paavali - Jeesuksen murhaaja ja vihamies - on itse/kirjurinsa kirjoittanut koko Apostolien teot sen jälkeen, kun tappoi Jeesuksen ja tämän oppilaat.
Kuten kaikki Paavalin kirjeet ja hänen nimiinsä Raamatussa kirjoitetut, ovat Jeesuksen vastustamaan juutalaisuuteen, jonka jumaluutena on Jeesuksen sanoma Saatana.
Tämä on myös arkeologisin todistein todistettu.
Ja koska tämä asuu helvetissä, sinne myös päätyvät - niin Raamatun mukaan kuin kirkon siunaamana - kaikki hartaat uskovat.
Jumala ei synny sanasta Jumala, eikä Pyhä hokemalla pahuutta pyhyydeksi.
Saa nähdä, että mitä teille, hulluille, nyt tehdään, kun on julistettu avoin sota kristinuskoa vastaan. - Anonyymi00109UUSI
Anonyymi00107 kirjoitti:
Kuten kaikki Paavalin kirjeet ja hänen nimiinsä Raamatussa kirjoitetut, ovat Jeesuksen vastustamaan juutalaisuuteen, jonka jumaluutena on Jeesuksen sanoma Saatana.
Tämä on myös arkeologisin todistein todistettu.
Ja koska tämä asuu helvetissä, sinne myös päätyvät - niin Raamatun mukaan kuin kirkon siunaamana - kaikki hartaat uskovat.
Jumala ei synny sanasta Jumala, eikä Pyhä hokemalla pahuutta pyhyydeksi.
Saa nähdä, että mitä teille, hulluille, nyt tehdään, kun on julistettu avoin sota kristinuskoa vastaan.Saatanako käski sinun julistaa sodan kristinuskoa vastaan?
- Anonyymi00110UUSI
Anonyymi00101 kirjoitti:
Itse asiassa uudestikastajat käyttävät kohtaa väärin väittäessään ettei kaste liity syntien anteeksiantoon
Kaste liittyy uskossa olevien ihmisten syntien anteeksiantamiseen mutta ei liity uskosta osattomien ihmisten syntien anteeksiantoon. Siis ei liity vauvakasteisiin mitenkään.
- Anonyymi00111UUSI
Anonyymi00110 kirjoitti:
Kaste liittyy uskossa olevien ihmisten syntien anteeksiantamiseen mutta ei liity uskosta osattomien ihmisten syntien anteeksiantoon. Siis ei liity vauvakasteisiin mitenkään.
Juuri noin.
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!
Uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen on siten turhaa.Kaste ei siis ole itsessään mikään pelastava elementti. - Anonyymi00112UUSI
Anonyymi00110 kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään vauvakastetta
- Anonyymi00113UUSI
Anonyymi00111 kirjoitti:
Juuri noin.
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!
Uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen on siten turhaa.Kaste ei siis ole itsessään mikään pelastava elementti.Uskomattoman kaste on kaste. Ei usko tee oikeaa kastetta
Kaste itsessään pelastaa uskovan - Anonyymi00114UUSI
Anonyymi00113 kirjoitti:
Uskomattoman kaste on kaste. Ei usko tee oikeaa kastetta
Kaste itsessään pelastaa uskovanTaas väärin.
"Ilman uskoa on MAHDOTON olla otollinen." Hebr 11 - Anonyymi00115UUSI
Anonyymi00114 kirjoitti:
Taas väärin.
"Ilman uskoa on MAHDOTON olla otollinen." Hebr 11Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen mutta usko ei tee oikeaa kastetta
- Anonyymi00116UUSI
Anonyymi00115 kirjoitti:
Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen mutta usko ei tee oikeaa kastetta
Kastehan on aina oikea kaste, kun käytetään vettä, vaikka kastettaisiin laivoja, mutta uskomattoman ihmisen kastaminen EI OLE raamatullinen kaste!
"Jos koko sydämestäsi USKOT, niin se sinulle tapahtukoon."! Ap 8 - Anonyymi00117UUSI
Anonyymi00116 kirjoitti:
Kastehan on aina oikea kaste, kun käytetään vettä, vaikka kastettaisiin laivoja, mutta uskomattoman ihmisen kastaminen EI OLE raamatullinen kaste!
"Jos koko sydämestäsi USKOT, niin se sinulle tapahtukoon."! Ap 8Kyllä on, raamatullinen kaste ei perustu kastettavan uskoon vaan Kristuksen työhön
Ei voittava lottokuponki ole väärä siksi että sen haltija ei sitä lunasta - Anonyymi00119UUSI
Anonyymi00117 kirjoitti:
Kyllä on, raamatullinen kaste ei perustu kastettavan uskoon vaan Kristuksen työhön
Ei voittava lottokuponki ole väärä siksi että sen haltija ei sitä lunastaNyt meni oikein, ja erittäin hyvä vertaus.
- Anonyymi00122UUSI
Anonyymi00119 kirjoitti:
Nyt meni oikein, ja erittäin hyvä vertaus.
Niin oli ja siitäkö noita kimmastui
- Anonyymi00118UUSI
Uskomatonta taikauskoa vielä 2026. Yrittäkää nyt aikuistua.
- Anonyymi00120UUSI
Heh heh: "Ei voittava lottokuponki ole väärä siksi että sen haltija ei sitä lunasta"????
Mutta kun eräät väittävät kuponkiaan oikeaksi.
Eikä mikään kuponki ole voittava, vaikka kaikki papit niin väittäisivät. - Anonyymi00121UUSI
Anonyymi00120 kirjoitti:
Heh heh: "Ei voittava lottokuponki ole väärä siksi että sen haltija ei sitä lunasta"????
Mutta kun eräät väittävät kuponkiaan oikeaksi.
Eikä mikään kuponki ole voittava, vaikka kaikki papit niin väittäisivät.Niin, voittava kuponki on oikea!
Jeesus Kristus on voittava kuponki!!!! - Anonyymi00123UUSI
Anonyymi00121 kirjoitti:
Niin, voittava kuponki on oikea!
Jeesus Kristus on voittava kuponki!!!!Ei ilmeisesti tuolle riekkuvalle helluntailaiselle
- Anonyymi00126UUSI
Anonyymi00123 kirjoitti:
Ei ilmeisesti tuolle riekkuvalle helluntailaiselle
Totta.
Mutta kello lähenee neljää ja silloin se katoaa tältä kunnes tulee taas vinkumaan yöllä.
Joka kerta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie766775Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346503Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3806292Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644092Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532492Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62399Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant462138Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1381501- 141462
- 1961212