Syön useampaa eri reseptilääkettä
Joskun koronan aikaan pudotettii useamman lääkkeen saantia. Esim 25mg tyroksiinia sain 2x100 aiemmin, nyt vain 1x100. Annostus 1,5tabl/pv
Nyt täytyy juosta eri aikaan apteekista hakemassa lääkkeitä. Tätä saat vasta kolmen päivän päästä. Tätä ensikuun ensimmäinen päivä. Voi voi tästä on mennyt lähete vanhaksi viimeinen tabletti menossa.
Kaikki ei asu apteekin vierellä ja kaikilla ei ole omaa autoa. Ainut syy ettei oteta määrättyjä lääkkeitä ei ole että ei ole rahaa vaan lääkkeiden nouto on tehty hankalaksi.
Jos vuosia syön samaa lääkettä niin aina seuraava noutopäivä lasketaan edellisestä noudosta. Kun tyroksidia lähes joka toinen syö, joskus kun loppu oma, ei kauppareissua ollut, lainasin ja palautin lääkettä. Minä olen taas seuraavassa noudossa lääkkeetön. Vuodessa menee tiettymäärä, enempää en syö kuin tarve. Tuo noutopäivästä seuraava noutopäivän lasku raivostuttaa.
Kelan lääkerajoitukset
6
331
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tiesitkö että reseptilääkkeitä voi myös tilata apteekista netin kautta ja valita kotiinkuljetuksen esim yliopistonapteekki
- Anonyymi00002
Pyydä kokonaan uusi resepti.
- Anonyymi00003
Saa sitä lääkettä ostaa vaikka koko reseptin tyhjäksi yhdellä kerralla. Haet sitten vaan korvaukset jälkikäteen, jos viitsit, kun Thyroxin ei monta euroa maksa, vaikka maksaisit kokonaan itse.
- Anonyymi00006
Mulla sama, mutta kela ei suostu maksamaan omia lääkkeitä, joita tarvitsen. Tilasin ulkomailta, osa onneksi edes tuli, ilman en elossa pysy, laatu vielä näkemättä.
- Anonyymi00007
Kela korvaa vain lain mukaan. Lääkkeitä voit kuitenkin ostaa myös ilman suorakorvausta ja korvauksen haet myöhemmin Kelasta itse, jos lääke on korvattava.
- Anonyymi00008
Miten kela perustelu sen ettei se korvaa ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071153
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621113Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146846Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61840- 66723
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107639Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89591- 54578
- 78561
- 39528