Pörssit roimassa laskussa ympäri Eurooppaa – HS listasi Helsingin pörssin pahimmat kärsijät
Kauppasota|Trumpin tulliuhkaus sai pörssit roimaan laskuun ympäri Eurooppaa. Helsingin pörssi on yksi maanantaiaamun kovimpia laskijoita.
Kannattaa sijoittaa nyt ja menettää rahat.
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Euroopan pörssit 1940-luvulla olivat toisen maailmansodan (1939–1945) ja sen seurausten värittämiä; sota aiheutti epävarmuutta, laskua ja pörssien sulkemisia tai rajoituksia, vaikka Yhdysvalloissa markkinat menestyivät sodan aikana, kun taas Euroopassa kurssit laskivat ja toiminta häiriintyi Saksan laajentumisen ja taloudellisen epävakauden vuoksi.
Sodan Vaikutus Euroopan Pörsseihin (erityisesti Saksa):
Epävarmuus ja Lasku: Saksan laajentuminen Eurooppaan ja sodan uhka ajoivat osakekurssit laskuun jo vuodesta 1937, ja kesään 1940 mennessä ne olivat pudonneet jopa 40 %.
Taloudellinen Epävakaus: Sodan syttyminen ja sen aiheuttamat epävakaat olosuhteet olivat otollisia muutoksille, mutta samalla ne lamauttivat osittain pörssitoimintaa.
Sodan Sijainti: Toisin kuin Yhdysvalloissa, Euroopassa sotaa käytiin sen maaperällä, mikä johti suoraan tuhoihin ja markkinoiden toiminnan häiriintymiseen.
Esimerkkejä Euroopasta:
Ranska: Saksa valloitti Ranskan touko-kesäkuussa 1940, mikä aiheutti valtavan poliittisen ja taloudellisen mullistuksen ja todennäköisesti sulki tai rajoitti Ranskan pörssitoimintaa merkittävästi.
Yleinen Tilanne: Pörssitoiminta Euroopassa oli hyvin hajanaista, ja monissa maissa kaupankäynti oli joko erittäin rajoitettua tai keskeytetty sodan vuoksi, kun maat keskittyivät sotaponnisteluihin.
Kontrasti Yhdysvaltoihin:
Yhdysvalloissa osakemarkkinat menestyivät toisen maailmansodan aikana, koska sotaa ei käyty maan alueella, ja sodan vaatima tuotanto vauhditti taloutta, nostaen kursseja,.
Yhteenvetona voidaan todeta, että 1940-luvun Euroopan pörssit kärsivät sodan suorista vaikutuksista, kuten tuhosta, epävakaudesta ja kaupankäynnin rajoituksista, jotka olivat vastakohta Yhdysvaltojen pörssien nousulle tuona ajanjaksona. - Anonyymi00002
RAKASTAN ELÄMÄÄ HISTORIAA JA TUTKIMISTA JA KAIKKIA MUUTOKSIA.
- Anonyymi00003
rumppi ja.putte pistää eun kyykkyyn
salainen diili tehty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit705798KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2344556Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202558Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei272483Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT731480Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111383- 961305
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa961186Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191151