Olen ensi viikon aikana lähdössä gynekologille keskustelemaan sterilisoinnista. 35 v, ei lapsia, enkä halua lapsia. Menen ykstyiselle puolelle, koska omalla alueella on 2 v jono. Maksaa 3000-4000€. Haluaisin poistaa munatorvet.
Nyt haluaisin kuulla kokemuksia. Miten sujui leikkaus? En ole koskaan ollut nukutettuna, joten olen aika hermostunut. Pyytämällä saa tokig rauhoittavaa. Miten nopeasti pääsee yksityisellä?
Sterilisointi tulossa
19
165
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ja leikkauksen jälkeen... Olen lukenut että vatsaan laitetaan kaasua ja siitä voi seurata kipua. Auttaako joku lääkitys tähän (esim. Simex)?
- Anonyymi00003
Leikkauksen jälkeen lääkitään kyllä sopivasti. Ei ole kipua.
- Anonyymi00002
et halua lapsia mutta jos ei ole parisuhdetta ja kuitenkin on irtosuhteita niin muista kuitenkin mieheltä pyytää ehkäisy koska sterilisointi ei suojaa sukupuolitaudeilta.
- Anonyymi00004
Leikkaus on helppo ja nopea. Toivut hetkessä fyysisesti, mutta psyykkinen toipuminen voi kestää. Jotkut ovat katuneet katkerasti, kun olosuhteet ovat muuttuneet odottamattomasti.
Ehkäisynä sterilointi on tehokas ja pysyvä, ei tosin suojaa sukupuolitaudeilta. - Anonyymi00005UUSI
Ap täällä! Tiedän, että sukupuolitauteja voi saada. Olen lisäksi naimisissa. En kysynyt neuvoa Tai mielipiteitä tästä.
- Anonyymi00006UUSI
Mielipiteitä täällä jaetaan aina, vaikka niitä ei kysyttäisi. Ne voi jättää omaan arvoonsa. Tyhmien neuvojen jakaminen sen sijaan on - no, tyhmää!
Yksityiselle pääsee hoitoon niin nopeasti kuin itse ehdit. - Anonyymi00007UUSI
No anteeksi kovasti. Sinä vain puhuit ettet sinä halua lapsia mutta miehesikään ei halua lapsia. On eri asia sanoa ettet sinä halua lapsia kuin sanoa ettette miehesi kanssa halua lapsia.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mielipiteitä täällä jaetaan aina, vaikka niitä ei kysyttäisi. Ne voi jättää omaan arvoonsa. Tyhmien neuvojen jakaminen sen sijaan on - no, tyhmää!
Yksityiselle pääsee hoitoon niin nopeasti kuin itse ehdit.Mikä on tyhmä neuvo. Aloittaja ei puhunut että hän on parisuhteessa ja hänen miehensäkään ei halua lapsia. Mikä sinusta tyhmää. Ei täällä voida tietää että aloittajalla mies. Luulis että päätös on yhteinen eikä vaan vaimon päätös. Että myös mies ei halua lasta eikä vaan vaimo
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Yksityiselle pääsee hoitoon niin nopeasti kuin itse ehdit.Sitten noi yksityiset lääkäriasemat on myös tyhmiä kun sanonvat ettei ehkäise sukupuolitauteja. Samalla haukut terveysasemiakin tyhmiksi.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
No anteeksi kovasti. Sinä vain puhuit ettet sinä halua lapsia mutta miehesikään ei halua lapsia. On eri asia sanoa ettet sinä halua lapsia kuin sanoa ettette miehesi kanssa halua lapsia.
Ap täällä taas. Halusin kuulla kokemuksia naisilta, joille on tehty sterilisaatio. Miten avioliittoni tai mieheni liittyy tähän?
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mikä on tyhmä neuvo. Aloittaja ei puhunut että hän on parisuhteessa ja hänen miehensäkään ei halua lapsia. Mikä sinusta tyhmää. Ei täällä voida tietää että aloittajalla mies. Luulis että päätös on yhteinen eikä vaan vaimon päätös. Että myös mies ei halua lasta eikä vaan vaimo
Ap täällä. Oli yhteinen päätös, mutta onko sillä merkitystä? Mihin tarkoitukseen tarvitsen tän tiedon?
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ap täällä. Oli yhteinen päätös, mutta onko sillä merkitystä? Mihin tarkoitukseen tarvitsen tän tiedon?
Ohan sillä. Sinä puhu ettet sinä halua. eihän täällä voida tietää että sulla on mies. Ekassa viestissä ei tullut ilmi että miehesikään ei halua lapsua. Sinä puhuit vaan itsestäsi. Mikä antaa kuvan ettei ole miestä.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sitten noi yksityiset lääkäriasemat on myös tyhmiä kun sanonvat ettei ehkäise sukupuolitauteja. Samalla haukut terveysasemiakin tyhmiksi.
"Sitten noi yksityiset lääkäriasemat on myös tyhmiä kun sanonvat ettei ehkäise sukupuolitauteja. Samalla haukut terveysasemiakin tyhmiksi."
Siis mitä tämä tarkoittaa??? xD - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ap täällä taas. Halusin kuulla kokemuksia naisilta, joille on tehty sterilisaatio. Miten avioliittoni tai mieheni liittyy tähän?
Liittyy sillä tavalla koska annoit käsityksen että olet itse päättänyt olla haluamatta lapsia. ja annat kuvan että olet sinkku jolla kuitenkin on seksielämää. vaikka olette miehesi kanssa yhdessä sopineet. ilmaisit asian epäselvästi.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ohan sillä. Sinä puhu ettet sinä halua. eihän täällä voida tietää että sulla on mies. Ekassa viestissä ei tullut ilmi että miehesikään ei halua lapsua. Sinä puhuit vaan itsestäsi. Mikä antaa kuvan ettei ole miestä.
Ap täällä. Mutta en kysynyt neuvoa parisuhdeasioista, vaan sterilisaatiosta. Onko sillä merkitystä kenen päätös oli?
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Liittyy sillä tavalla koska annoit käsityksen että olet itse päättänyt olla haluamatta lapsia. ja annat kuvan että olet sinkku jolla kuitenkin on seksielämää. vaikka olette miehesi kanssa yhdessä sopineet. ilmaisit asian epäselvästi.
Ap täällä: en myöskään kysynyt seksielämään tai sukupuolitauteihin liittyvää neuvoa.
Tässä vielä kysymykset:
"Nyt haluaisin kuulla kokemuksia. Miten sujui leikkaus? Miten nopeasti pääsee leikkaukseen yksityisellä?" - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
"Sitten noi yksityiset lääkäriasemat on myös tyhmiä kun sanonvat ettei ehkäise sukupuolitauteja. Samalla haukut terveysasemiakin tyhmiksi."
Siis mitä tämä tarkoittaa??? xDKun minä ja joku toinen sanoi ettei sterilisointi estä sukupuolitauteja.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ap täällä: en myöskään kysynyt seksielämään tai sukupuolitauteihin liittyvää neuvoa.
Tässä vielä kysymykset:
"Nyt haluaisin kuulla kokemuksia. Miten sujui leikkaus? Miten nopeasti pääsee leikkaukseen yksityisellä?"et niin. Hyvää päivän jatkoa
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ap täällä. Mutta en kysynyt neuvoa parisuhdeasioista, vaan sterilisaatiosta. Onko sillä merkitystä kenen päätös oli?
Ehkä sillä ei sinulle ole merkitystä, mutta kommentoijien ajatuksenkululle sillä on merkitystä kuten myös lukijoiden tilannearviolle. Kun et itse kerro koko tilannetta, lukija muodostaa tilanteesta käsityksen omista taustoistaan käsin. Väärinkäsityksiä tulee väistämättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1693081Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii441889Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K311874- 1961817
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a261580Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,771266Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja881206Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa2101050Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1791042- 201012