Sterilisointi tulossa

Anonyymi-ap

Olen ensi viikon aikana lähdössä gynekologille keskustelemaan sterilisoinnista. 35 v, ei lapsia, enkä halua lapsia. Menen ykstyiselle puolelle, koska omalla alueella on 2 v jono. Maksaa 3000-4000€. Haluaisin poistaa munatorvet.

Nyt haluaisin kuulla kokemuksia. Miten sujui leikkaus? En ole koskaan ollut nukutettuna, joten olen aika hermostunut. Pyytämällä saa tokig rauhoittavaa. Miten nopeasti pääsee yksityisellä?

19

335

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ja leikkauksen jälkeen... Olen lukenut että vatsaan laitetaan kaasua ja siitä voi seurata kipua. Auttaako joku lääkitys tähän (esim. Simex)?

• Anonyymi00003

Leikkauksen jälkeen lääkitään kyllä sopivasti. Ei ole kipua.

• Anonyymi00002

et halua lapsia mutta jos ei ole parisuhdetta ja kuitenkin on irtosuhteita niin muista kuitenkin mieheltä pyytää ehkäisy koska sterilisointi ei suojaa sukupuolitaudeilta.

• Anonyymi00004

Leikkaus on helppo ja nopea. Toivut hetkessä fyysisesti, mutta psyykkinen toipuminen voi kestää. Jotkut ovat katuneet katkerasti, kun olosuhteet ovat muuttuneet odottamattomasti.

Ehkäisynä sterilointi on tehokas ja pysyvä, ei tosin suojaa sukupuolitaudeilta.

• Anonyymi00005

Ap täällä! Tiedän, että sukupuolitauteja voi saada. Olen lisäksi naimisissa. En kysynyt neuvoa Tai mielipiteitä tästä.

• Anonyymi00006

Mielipiteitä täällä jaetaan aina, vaikka niitä ei kysyttäisi. Ne voi jättää omaan arvoonsa. Tyhmien neuvojen jakaminen sen sijaan on - no, tyhmää!

Yksityiselle pääsee hoitoon niin nopeasti kuin itse ehdit.

• Anonyymi00007

No anteeksi kovasti. Sinä vain puhuit ettet sinä halua lapsia mutta miehesikään ei halua lapsia. On eri asia sanoa ettet sinä halua lapsia kuin sanoa ettette miehesi kanssa halua lapsia.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mielipiteitä täällä jaetaan aina, vaikka niitä ei kysyttäisi. Ne voi jättää omaan arvoonsa. Tyhmien neuvojen jakaminen sen sijaan on - no, tyhmää!

Mikä on tyhmä neuvo. Aloittaja ei puhunut että hän on parisuhteessa ja hänen miehensäkään ei halua lapsia. Mikä sinusta tyhmää. Ei täällä voida tietää että aloittajalla mies. Luulis että päätös on yhteinen eikä vaan vaimon päätös. Että myös mies ei halua lasta eikä vaan vaimo

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sitten noi yksityiset lääkäriasemat on myös tyhmiä kun sanonvat ettei ehkäise sukupuolitauteja. Samalla haukut terveysasemiakin tyhmiksi.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

No anteeksi kovasti. Sinä vain puhuit ettet sinä halua lapsia mutta miehesikään ei halua lapsia. On eri asia sanoa ettet sinä halua lapsia kuin sanoa ettette miehesi kanssa halua lapsia.

Ap täällä taas. Halusin kuulla kokemuksia naisilta, joille on tehty sterilisaatio. Miten avioliittoni tai mieheni liittyy tähän?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mikä on tyhmä neuvo. Aloittaja ei puhunut että hän on parisuhteessa ja hänen miehensäkään ei halua lapsia. Mikä sinusta tyhmää. Ei täällä voida tietää että aloittajalla mies. Luulis että päätös on yhteinen eikä vaan vaimon päätös. Että myös mies ei halua lasta eikä vaan vaimo

Ap täällä. Oli yhteinen päätös, mutta onko sillä merkitystä? Mihin tarkoitukseen tarvitsen tän tiedon?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ap täällä. Oli yhteinen päätös, mutta onko sillä merkitystä? Mihin tarkoitukseen tarvitsen tän tiedon?

Ohan sillä. Sinä puhu ettet sinä halua. eihän täällä voida tietää että sulla on mies. Ekassa viestissä ei tullut ilmi että miehesikään ei halua lapsua. Sinä puhuit vaan itsestäsi. Mikä antaa kuvan ettei ole miestä.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Sitten noi yksityiset lääkäriasemat on myös tyhmiä kun sanonvat ettei ehkäise sukupuolitauteja. Samalla haukut terveysasemiakin tyhmiksi.

"Sitten noi yksityiset lääkäriasemat on myös tyhmiä kun sanonvat ettei ehkäise sukupuolitauteja. Samalla haukut terveysasemiakin tyhmiksi."

Siis mitä tämä tarkoittaa??? xD

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ap täällä taas. Halusin kuulla kokemuksia naisilta, joille on tehty sterilisaatio. Miten avioliittoni tai mieheni liittyy tähän?

Liittyy sillä tavalla koska annoit käsityksen että olet itse päättänyt olla haluamatta lapsia. ja annat kuvan että olet sinkku jolla kuitenkin on seksielämää. vaikka olette miehesi kanssa yhdessä sopineet. ilmaisit asian epäselvästi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ohan sillä. Sinä puhu ettet sinä halua. eihän täällä voida tietää että sulla on mies. Ekassa viestissä ei tullut ilmi että miehesikään ei halua lapsua. Sinä puhuit vaan itsestäsi. Mikä antaa kuvan ettei ole miestä.

Ap täällä. Mutta en kysynyt neuvoa parisuhdeasioista, vaan sterilisaatiosta. Onko sillä merkitystä kenen päätös oli?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Liittyy sillä tavalla koska annoit käsityksen että olet itse päättänyt olla haluamatta lapsia. ja annat kuvan että olet sinkku jolla kuitenkin on seksielämää. vaikka olette miehesi kanssa yhdessä sopineet. ilmaisit asian epäselvästi.

Ap täällä: en myöskään kysynyt seksielämään tai sukupuolitauteihin liittyvää neuvoa.

Tässä vielä kysymykset:
        "Nyt haluaisin kuulla kokemuksia. Miten sujui leikkaus? Miten nopeasti pääsee leikkaukseen yksityisellä?"

• Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

"Sitten noi yksityiset lääkäriasemat on myös tyhmiä kun sanonvat ettei ehkäise sukupuolitauteja. Samalla haukut terveysasemiakin tyhmiksi."

Siis mitä tämä tarkoittaa??? xD

Kun minä ja joku toinen sanoi ettei sterilisointi estä sukupuolitauteja.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ap täällä: en myöskään kysynyt seksielämään tai sukupuolitauteihin liittyvää neuvoa.

Tässä vielä kysymykset:
        "Nyt haluaisin kuulla kokemuksia. Miten sujui leikkaus? Miten nopeasti pääsee leikkaukseen yksityisellä?"

et niin. Hyvää päivän jatkoa

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ap täällä. Mutta en kysynyt neuvoa parisuhdeasioista, vaan sterilisaatiosta. Onko sillä merkitystä kenen päätös oli?

Ehkä sillä ei sinulle ole merkitystä, mutta kommentoijien ajatuksenkululle sillä on merkitystä kuten myös lukijoiden tilannearviolle. Kun et itse kerro koko tilannetta, lukija muodostaa tilanteesta käsityksen omista taustoistaan käsin. Väärinkäsityksiä tulee väistämättä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      317
      4616
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      122
      4113
    3. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      210
      2492
    4. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      101
      2169
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      38
      1726
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1336
    7. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1299
    8. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      1
      1269
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      49
      1234
    10. entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin

että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä
      Sinkut
      146
      1001
    Aihe