Transsukupuolisuus

Anonyymi-ap

Olen biologisesti mies. Minut kastettiin vauvana ortodoksiksi. Nykyään teen vapaaehtoistyötä ortodoksisessa kirkossa. Mutta minulla on salaisuus, olen transsukupuolinen. Olen käynyt juttelemassa seksuaaliterapeutin vastaanotolla. Minun sukupuoli-identiteetti on selkeästi nainen. Minua jännittää miten suomen ortodoksinen kirkko suhtautuu asiaan. Jonain päivänä se on kuitenkin kerrottava seurakunnassa. Tuleeko tuomio vai tukea asiaan. Toivon,että minut hyväksytään sellaisena kun olen.

8

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Ei sitä kukaan huomaa kun käyttäydyt kuten muutkin uskovat. Herjaat muita sekä näet syntiä vähän joka asiassa, mutta kannatat kansanmurhaa.

Ei siinä hössäkässä kukaan muista edes ajatella mitään muuta eikä ainakaan sitä miten ajattelet miehen naiseksi ja naisen mieheksi.

• Anonyymi00002
      UUSI

Hei!

Et ole ainoa etkä ensimmäinen. Ei tarvitse pelätä. Onko sinulla tuttua rippi-isää? Jos arkailet ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan, voit keskustella ensin sellaisen papin kanssa, jolla on aiempaa kokemusta transmiesten ja -naisten kohtaamisesta ja sielunhoidosta. Jos kaipaat apua yhteystietojen etsintään, ota ensin yhteyttä vaikka osoitteella [email protected].

• Anonyymi00003
      UUSI

Olet ehkä edellisessä elämässä ollut nainen.
      Ihminen vaihtaa joskus sukupuolta elämänkokemusta saadakseen ja sinä olet niin tehnyt.

• Anonyymi00004
      UUSI

Jumala on ilmeisesti erehtynyt, kun loi sinut väärään sukupuoleen. Minunkin kohdallani Jumala teki virheen, kun loi minusta ulkonäöltäni ruman. Minun on kuitenkin turha toivoa yhteiskunnalta korjausleikkausta tai edes myötätuntoa lähimmäisiltä.

• Anonyymi00005
        UUSI

Evoluutio se vain tekee niitä kokeilujaan mitkä johtavat siihen että ihmiskunta kehittyy samalla tavalla kuin mitä se on kehittynyt jostain höttiäisestä tähän tilaan jossa nyt ollaan.

Sattumalta vain nyt syntyy ihmisiä, jotka eivät oikein tiedä mitä sukupuolta ovat.

Jos se vaikuttaa hyvältä jututlta, niin pian kaikki ovat sellaisia.

Se vain ihme, miksi pitää kokeilla satuolentoihin uskomista ja miksi se niin vallitseva ominaisuus. Mutta ei evoluutio ota vastaan valituksia, eikä peru tekemiään päätöksiä.

• Anonyymi00006
      UUSI

Höpö höpö, olet mies jos olet mieheksi syntynyt, älä tee jumalan luomistyötä tyhjäksi, hyväksy itsesi sellaisena joksi jumala sinut loi. Toiseksi ortodoksi kirkko on mennyt metsään, mm marian (jeesuksen äiti) palvonta ei jeesuksen äitiä pidä palvoa hän oli ihminen siinä missä muutkin, vaan jeesus kristus, jumalan poika on herra jota tulee seurata ja palvoa. Eli vaikka ortodokseilla onkin hyvääkin, mutta myös perustavanlaatuisia ongelmia, ja ikonien palvonta myös (sanassa sanotaan että älä tee jumalan kuvaa) Katso esim oneway tv:tä siellä on oikeaa asiaa

• Anonyymi00007
      UUSI

Ei tietenkään evoluutiota vastaan voi taistella jos se päättää tehdä ihmisen, joka ei tiedä mitä sukupuolta hän on. Se on vain sattumaa.

Evoluutio voisi tehdä vaikka ihmisen, joka on edestä nainen, mutta takaa mies tai toisinpäin.

Ei evoluutiolla ole mitään tarkoitusta, kaikki on vain sattumaa.

Samoin kuin se että ihmiset uskovat satuolentoihin. Ei sitäkää voi ryhtyä vastustamaan kuten ei sitäkään että menee vähän sukupuolisuus sekaisin. Tai jos vastustaa, ei siitä ole mitään hyötyä kun evoluutio ei ota valitusta vastaan.

Siinä mielessä ihmisten täytyy antaa uskoa satuolentoihin sekä myös siihen että se satuolento määrää se mitä sukupuolta ihminen on, jos hän ei itse sitä tiedä.

• Anonyymi00008
      UUSI

Jos aloittaja on ehtinyt jo hankkia kirkollisia maskuliinisia natsoja vaikkapa ponomarina tai ipodiakonina, miten kanoneja sovelletaan jatkossa, jos aloittaja tulee kaapista ja ryhtyy korjauttamaan itseään naiseksi? Osaako kukaan vasta tähän teoreettiseen kysymykseen monimutkaistuvassa maailmassa?

Entä toisin päin? Jos nainen korjaa sukupuolensa mieheksi, voiko hän päästä papiksi tai vaikka piispaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      2964
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2806
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      36
      1820
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      181
      1658
    5. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1526
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      322
      1457
    7. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      101
      1431
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1239
    9. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      70
      1211
    10. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      76
      1152
    Aihe