Raskas on suruni sinun tähtesi, veljeni Jonatan. Sinä olit minulle rakas. Minulle oli sinun ystävyytesi naisen rakkautta ihanampi
Vaikuttaisi vahvasti siltä, että Davidin suhde Jonataniin oli hänelle se rakkain.
Oliko Daavidilla suhde mieheen?
7
157
Vastaukset
- Anonyymi00001
raamatun mukaan daavidilla oli elinikäinen suhde kumiteräsaappaaseen. Mutta ei siinä ole mitään häpeämistä, sillä tase russelillakin oli suhde jeesuksen vasemman jalan kumiteräsaappaaseen. Ja ruttenvoordtilla taasen jessulin oikeaan kumiteräsaappaaseen.
russel sai jeesuksen kumiteräsaappaat jersalaimista, kun kävivät odottamassa ylöstempaamista Öljymäellä. Koska ylöstempaus ei toteutunut, jeesus antoi taselle lohdutuslahjaksi kumiteräsaappaansa saatesanoin: "Sori hei, niiku silleen" - Anonyymi00002
"Minulle oli sinun ystävyytesi naisen rakkautta ihanampi"
Mielenkiintoinen lausunto, olipa niin tai näin. Miksi verrata ystävyyttä naisen rakkauteen ja sitä paremmaksi? Ehkä bro oli aina bro, vaikka naisiakin tarvittiin? - Anonyymi00003
Ystävyys, ei rakkaus.
- Anonyymi00004
No jos sitä verrataan naisen rakkauteen, joka on heteronormatiivissa ihan erilaista kuin ystävään liittyvä rakkaus, niin ei tuo nyt ihan noin selvää ole.
- Anonyymi00005
Kyseessä siis vanhemman miehen jonkinlainen suhde selvästi nuorempaan mieheen. Oliko ikäeroa useita kymmeniä vuosia?
- Anonyymi00006
Näin kai on raamatun kertomusten perusteella pääteltävissä, että Joonatan olisi ollut jopa pari-kolmekymmentä vuotta Daavidia vanhempi. Ainakin antiikin Kreikassa vanhemman ja nuoremman miehen välinen "kasvatuksellinen" ja samalla homoseksuaalinen suhde oli tavallinen, lieneekö sama asia keksitty muuallakin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291909Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651880Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3751748Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81066- 881066
- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501001