Saisinko selvän listan, jotta osaan karttaa? Kolminaisuusoppi ainakin pitää uskoa. Mitä muuta?
Mitkä harhaopit kadottaa uskovan?
24
139
Vastaukset
- Anonyymi00001
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi00002
Jenkkilahkot on jälkikäteen kylvettyä eksytystä ja heresiaa.
Kristinusko tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana. - Anonyymi00003
Kaikki, mikä vie sinua poispäin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta
- menee pois Herrasta - on vältettävää harhaa, Pyhä Henki kutsuu
ja vetää ihmistä Jeesuksen luokse. Koska Jeesus on lihassa
ilmestynyt ja ilmoitettu Herra Jumala, Kaikkivaltias, Jumala vetää
ihmistä itsensä luokse Jeesuksen kautta ja Jeesuksessa Kristuksessa.
Muu vaikutus on pahasta.
Joh 6:37 "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä,
joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."
6:45 "Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."- Anonyymi00004
Et sitten osaa nimetä kadottavia harhaoppeja. Onko helluntaissa niitä?
Oness Pentecostalism, modalismi,... ? - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Oness Pentecostalism, modalismi,... ?Helluntailaisuus kieltää ihmisen syntiinlankeemuksen eli perisynnin.
Helluntailaisten harhaopin mukaan kaste tai ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Oness Pentecostalism, modalismi,... ?Raamattu kutsuu kaikkia lopun aikana ilmestyneitä hurmoslahkoja lusteeksi, mikä kietoutuu oikean perinteisen kristinuskon sekaan, niin ettei sitä voida enää repiä siitä irti.
- Anonyymi00013
Anonyymi00005 kirjoitti:
Helluntailaisuus kieltää ihmisen syntiinlankeemuksen eli perisynnin.
Helluntailaisten harhaopin mukaan kaste tai ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.Turha syntiinlankeemusta on kieltää. Kirkkoja poltatte, huumeet, rikokset, tapot, susiparit, tappelut, murhat jne jne.
- Anonyymi00007
Parhami teki poikatyötä. Samoin sen liikkeen Suomeen tuonut Olseni.
- Anonyymi00016
Parhami oli antisemitisti, valkoisen rodun kannattaja, kuului vapaamuurareihin ja oli KuKluxKlaanin jäsen. Kuului erilaisiin hyväveli-järjestöihin, jotka saivat hänet vapaaksi vankilasta ennen aikojaan.
Helluntailiike olikin alussa yksi uusi "loossi".
Siellä monet opit perustuvat vapaamuurareiden oppeihin, erilaiset autuuden rakentamisen järjestykset, ensin sitä ja sitten vasta sitä periaatteet, on kuin Baabelin tornin rakentamista kohti taivasta. Ensin usko, sitten kaste, jos menee väärinpäin ei ole hyvä ollenkaan.
Jeesuksen järjestys on ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi, vasta sitten käskyjen opetus, silloin ihminen ymmärtää opetuksen oikein. - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Parhami oli antisemitisti, valkoisen rodun kannattaja, kuului vapaamuurareihin ja oli KuKluxKlaanin jäsen. Kuului erilaisiin hyväveli-järjestöihin, jotka saivat hänet vapaaksi vankilasta ennen aikojaan.
Helluntailiike olikin alussa yksi uusi "loossi".
Siellä monet opit perustuvat vapaamuurareiden oppeihin, erilaiset autuuden rakentamisen järjestykset, ensin sitä ja sitten vasta sitä periaatteet, on kuin Baabelin tornin rakentamista kohti taivasta. Ensin usko, sitten kaste, jos menee väärinpäin ei ole hyvä ollenkaan.
Jeesuksen järjestys on ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi, vasta sitten käskyjen opetus, silloin ihminen ymmärtää opetuksen oikein.Charles Fox Parham was The Father of Modern Pentecostalism.
- Anonyymi00008
100% luterilaisuus=100% matka helvettiin
- Anonyymi00009
Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."
Ja kyse ei ole mistään 2000 v. vanhasta "Nasaretinlahkosta", vaan tämän ajan uskonlahkoista, jotka ovat perinteisiä kristittyjä käännyttämässä ja kastamassa ja sitomassa omien lahkojensa täysjäseniksi.- Anonyymi00010
Matt. 5:26
Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Matt. 5:26
Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]
- Anonyymi00012
Totuus on uskomisen vastakohta.
- Anonyymi00020
Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan ihan mihin uskoon tahansa.
- Anonyymi00014
Jos kieltävät herran Jeesuksen.
- Anonyymi00017
Riivaajatin uskoo Jeesukseeen ja tunnustaa hänet Korkeimman Jumalan pojaksi.
- Anonyymi00015
Trump ei ainakaan osaa karttaa.
Luulee Grönlantiakin Afrikan kokoiseksi. - Anonyymi00019
Hurmoshenget ja riivaajahenget kun aktivoituu, niin ne voi kaataa ihmisen nurin lattialle ja pää menee sekaisin ja järki on narikassa.
Mark. 9:22
"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi." - Anonyymi00021
Luterilaista muotojumalisuutta.
- Anonyymi00022
Kaikki pakkovauvakasteesta paasaavat ovat harhaoppisia.
Kaikki universalistit ovat harhaoppisia.- Anonyymi00023
Vauvakaste on hauska rituaali.
Aikuiskaste on julkista typeryyttä, silkkaa noloutta.
- Anonyymi00024UUSI
Kaikki kristinuskon ulkopuolella olevat, jotka julistavat muuta kuin Kristusta Jeesusta ja Jumalan armoa Kristuksessa Jeesuksessa ovat harhaoppeja, sillä ihmiskunnalle ei ole muuta evankeliumia annettu kuin Kristus Jeesus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1434843Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut793512SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt272524SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402203Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä572029Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632013Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja851963Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?231961Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191438Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään941235