Ratatie on nyt suljettu läpiajoliikenteeltä Männistönpolun/R-kioskin kohdalta lukuunottamatta busseja!
Vaikka kaikki liikennemerkit on laitettu Ratatien varteen niin silti autoilijat ajavat sinne, myös Vantaa hotellin suunnasta. Sitten heidät käännytetään pois siinä R-kioskin kohdalta.
Ja minne sitten ajavat? Suurin osa ajaa Unikkotielle, mutta monet autoilijat ajavat ASEMATIEN kävelykadulle.
Sieltä sitten etsivät poispääsyä eri puolilta, osa löytää Vehkapolun, mutta suurin osa palaa Ratatielle.
Tänään aamupäivällä siellä oli ruuhkaista, kun lähes 10 autoilijaa ajoi sinne. Eivätkä oikein tykänneet, kun kaikki jalankulkijat eivät heitä väistä!
Asematien kävelykatu ja sen ympäristön kävelykadut on selvästi merkitty kävelykadun liikennemerkillä, joten ei sinne pitäisi eksyä!
Kävelykadulla ajoneuvon tulee antaa jalankulkijalle esteetön kulku ja nopeus on sovitettava jalankulkijan mukaan (max 20km/h). Ne ovat tuntemattomia liikennesääntöjä autoilijoille!
Olen alusta asti ollut sitä mieltä, että Asematien kävelykadusta ei tule koskaan todellista kävelykatua. Syynä myös se, että poliisit eivät siellä valvoa turhaa ajoa eikä nopeuksia. Ovat itse kysyttäessä sanoneet, että eivät valvo!
Mitä meistä jalankulkijoista, kun vain "peltilehmät" pääsevät minne haluavat!
Ehkä sitten puututaan, kun tulee ruumis?
Viime kesänä poliisit joutuivat tulemaan paikalle, kun autoilija törmäsi pyöräilevään lapseen. Silmännäkijät eivät soittaneet poliisia, mutta saapuessani paikalle käskin soittamaan. Onneksi olivat ottaneet autosta ja autossa olevista ihmisistä kuvia, ennenkuin autoilija poistui!
Asematiellä ruuhkaa
4
118
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tikkuraitin peruskorjauksen ja ratikan rakentamisen vuoksi jalankulkijoilla on todella haastavaa kulkea. Joutuu pitkiä matkoja kiertämään päästäkseen moneen paikkaan.
Tervejalkaiselta se sujuu, mutta kun on paljon liikuntarajoitteisia henkilöitä.
Monet jalankululle varatut alueet esim. Kielotien ja Asematien tietämillä on hoidettu todella huonosti. Lumisateen jälkeen niitä ei välttämättä aurata, vaikka lunta olisi tullut jopa 10 cm. Tällä hetkellä monet niistä on hiekka-lumimössöä (ei aurattu pois), jossa tervejalkaisenkin on vaikeata kulkea saatikka rollaattorilla, kävelysauvoilla, kävelykepeillä kulkevilla. Reitillä on jopa mentävä ylös ja alas.
Tätäkö se tulee olemaan seuraavat kolme vuotta ratikan reitin rakentamisen varrella eli ei jalankulkijoista mitään väliä?
Autoilijoille järjestetään hyvät kiertoreitit ja autoilijat ottavat luvattu avuksi myös kävelykadut!!!!!
Hyvää on se, että Tikkuraitin peruskorjaus toteutuu vihdoinkin!- Anonyymi00002
Lumet voi kasata siihen missä matu taksit odottelevat kyytejä. Mielummin lumikasa kuin tunkeutujat.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Lumet voi kasata siihen missä matu taksit odottelevat kyytejä. Mielummin lumikasa kuin tunkeutujat.
Hyvä idea. Kannatetaan.
- Anonyymi00003
Mistä autoilijat, ei huoltoajossa, keksivät, että tuosta voi ajaa kävelykadulle?
https://maps.app.goo.gl/oLN4AjQfvpUq65ky7
Kuten näette niin siinä on ajoradalla (Unikkotiellä) kadun yli suojatie ja pyöräilijän tientylityspaikka, jotka menevät kävelykadulle. Kävelykatu on selvästi merkitty kävelykadun liikennemerkillä, jossa lisäkilpi Huoltoajo sallittu.
Tuota kautta on viime päivinä tullut moni autoilija, jotka ovat joutuneet Ratatieltä kääntymään pois, ja luulevat, että kävelykadun kautta pääsee. Tuota Vehkapolulla olevaa kävelykatua ajamalla päätyvät seuraaville kävelykaduille: Asematie, Tikkurilan, Männistönpolku.
Mahtaako autoilijoilla edes olla ajokorttia? Tosin ajokortilla ei ajeta!
Eräs niistä autoilijoista tuli tuosta, ajoi Asematielle entisen Nordean eteen, ajoi melkein "kantapäilleni", soitti torvea, kun en väistänyt. Lopulta ohitti minut, pysähtyi ja avasi auton ikkunan ja totesi, että opettele käyttäytymään. Totesin hänelle, että ajat kävelykadulla. Vastasi eksyneensä, kun etsi yhtä paikkaa. Oli siis siihen mennessä ajanut kävelykadulla lähes 200 m! Hän sitten kääntyi ympäri.
Ei tuolta Unikkotieltä vahingossa käännytä kävelykadulle, koska kuten kirjoitin ja näette kuvasta niin kävelykatu alkaa suojatien ja pyöräilijän tienylityspaikan loppuessa.
Luulevatko autoilijat, kun Ratatietä ei pääse Lummetielle/Valkoisenlähteen tielle, niin kävelykadun kautta pääsee? Tuollaiset autoilijat voisivat hankkia navigaattorin, jos edes osaavat sitä käyttää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit845994KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3115030Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202648Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei462578Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852771794Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1021651Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171511- 1061427
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331373seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1181366