Paavalin esimerkkiäkö?

Anonyymi-ap

Suunta on menossa pimeyteen, vaikka keinovalot ym. räiskyvä ohjelma toimii.
Naamiaisasuihin pukeutuneet helluntaisaarnaajat hyppivät ja pomppivat ilman mitään pyhyyttä ja arvokkuutta.
Tarvitseeko nykymaailma näin säihkyvää uskonnollista menoa ? Tarvitsiko alkuseurakunta? Merkitseekö alkuajan esimerkki enää mitään?

39

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Enää ei helluntai humppa tehoa nuoriin.
      Pitää olla kovempaa kamaa.

• Anonyymi00002

Eikös sieltä taivaalta tipu niitä kultahippuja, joita mummot kerää käsilaukkuihinsa ja ovat onnellisia.

Mormonien kultaiset levyt taitavat olla vieläkin jossain piilossa. Kukaan ei niitä ole löytänyt?

• Anonyymi00018

Suomi24:n ylläpito on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi00021

Eikös se ollut luterilainen, joka tiputteli kultahippuja.
        Valehtelun voisi lopettaa.

• Anonyymi00003

Niilo käytti Hindujen vanhaa kaatotekniikkaa, nopea tönäisy otsaan ja kanttuvei suorilta jaloilta selälleen. "Tsiisuksen nimessä, sinä paranet nyt"

googlaa: shaktipat

• Anonyymi00010

Jeesus Kristus ei ole mikään lahko-tsiisus.

• Anonyymi00004

Tunteisiin vaikuttaminen kuuluu helluntailaisten käännytyskalastukseen.
      Psykologinen kikka.

• Anonyymi00005

Nuorisolle tarjotaan lahkomehua seurakunnassa ja hyviä fiiliksiä.
      Tanssiva tyttöjä, villityshenkiä yms.

Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. (Joh 6:50-56)

Jeesuksen veri ei ole lahkomehua.

• Anonyymi00006

Mehujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.

Vain loppuun asti käynyt väkevä viini on Jeesuksen veri, Jeesuksen kärsimykset loppuun asti kokenut Jeesuksen veri.

Helluntailaiset opettavat pahoja harhaoppeja. Ne kieltävät perisynnin ja sen että kaste tai ehtoollinen liittyisi ihmisen syntiongelmaan.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mehujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.

Vain loppuun asti käynyt väkevä viini on Jeesuksen veri, Jeesuksen kärsimykset loppuun asti kokenut Jeesuksen veri.

Helluntailaiset opettavat pahoja harhaoppeja. Ne kieltävät perisynnin ja sen että kaste tai ehtoollinen liittyisi ihmisen syntiongelmaan.

Missä kohti Raamatussa sanotaan, että ehtoollisessa saa synnit anteeksi?

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Missä kohti Raamatussa sanotaan, että ehtoollisessa saa synnit anteeksi?

Kristillinen Kaste ja ehtooollinen ovat sakramentit, joissa Jeesuksen veren osallisuus on länsä syntien anteeksisaamiseksi.

Matt. 26:28

sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

helluntailaisten kaste on pelkkää vettä ja ehtoollinen tiivistemehua

• Anonyymi00007

Demokraattista pikkujoulutunnelmaa se vaan.

• Anonyymi00008

Ei Jeesus mitään mehukattia pyytänyt.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Luuk. 7:34

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:

Joh. 2:10

Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.

• Anonyymi00009

Matt. 26:29

Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Mark. 14:25

Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Matt. 26:29

Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Mark. 14:25

Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."

Joh.6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja minä olen herättävä hänen viimeisenä päivänä. Biblia (1776)

• Anonyymi00023

Pakkovauvakastettujen suhde alkoholiin on sairas!
        Kun he näkevät alkoholia he alkavat miettiä kuinka paljon maksaisi ottaa kännit.

• Anonyymi00012

Ketä nyt enää mitkään humpat tai heilumiset kiinnostaisi.

Tarvitaan kovempaa kamaa.

Pitää herjata muita ja harjoittaa uskoa siten. Se vetää puoleensa sanomattomalla viehätyksellä.

• Anonyymi00013

Paavali ja muut kirjeiden väsääjät olivat kaiken lisäksi valehtelijoita sekä kaiken muun pahuuden ruumiillistumia, joten herjaaminen pitää aloittaa heistä kun sitä kerran harrastaa.

• Anonyymi00014

Kyllä on monilla vaikeat oltavat viimeisellä tuomiolla. Tämän ajattelin vilkaistessani näitä rienaavia kommentteja. Syvemmin niitä ei voinut alkaa lukea, kun sisimpäni varoitti menemästä mukaan pyhien asioiden häpäisyyn.

• Anonyymi00015

Niille ei riitä humpat eikä heilumiset, vaan pitää olla jytäkkää herjaamista.

• Anonyymi00016

Kovaa kamaa pitää olla

Humpat ja heilumiset ei käy alkuunkaan,vaan täyttä herjaa pitää olla.

• Anonyymi00017

Saatana puhuu ketjussa!

• Anonyymi00019

Saatana haluaa kovaa kamaa. Ei riitä humpat eikä muu touhuaminen, herjaa sen olla pitää. Ehkä vähän saman toistoa, mutta sitä itseään.

• Anonyymi00024

Miksi uskossa olevat eivät suostu näkemään, ettei Raamattu opeta remuavia ja metelöiviä ohjelmakokouksia?

• Anonyymi00025

Se opettaa herjaamaan ihmisiä, näkemään muissa kovasti vikaa, tuomitsemaan heitä oli olevinaan syytä tai ei.

Niin sen voi nähdä helposti jos Paavalistakin saa valehtelijan ja murhaajan.

• Anonyymi00026

Paavali oli Jeesuksen ensimmäisten opetuslasten joukossa johtava veli. Samoin kuin Pietarikin. Jaakob oli merkittävä seurakunnan johtaja Jerusalemissa. Näin voimme sen nähdä Apt. 15. luvusta. LUE ja totea sama.

• Anonyymi00031
        UUSI

Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin Damaskontiellä.

• Anonyymi00037
        UUSI

Pysytään totuudessa.

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut mitään Jeesuksen opetuksia.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00027
      UUSI

No miksi nuo ensimmäiset oppilaat eivät ymmärtäneet kolminaisuusoppia, vaan joutuivat odottamaan satoja vuosia ennen sen kehittämistä?

• Anonyymi00029
        UUSI

Porukassa tietenkin lavertelivat mitä lavertelivat eivätkä heti tietenkään voineet kaikkia valheita keksiä. Ei Paavali yksin voinut valehdella, siitä ei olisi tullut mitään, vaan kyllä kaikkien piti olla juonessa mukana että kirjeet yleensä myöhemmin olisi julkaistu ja ne olisi hyväksytty osaksi pyhiä kirjoituksia. Valehteleminen täytyi olla siten yleistä ja myöhemmin keksittiin tietenkin valheita vain lisää.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Porukassa tietenkin lavertelivat mitä lavertelivat eivätkä heti tietenkään voineet kaikkia valheita keksiä. Ei Paavali yksin voinut valehdella, siitä ei olisi tullut mitään, vaan kyllä kaikkien piti olla juonessa mukana että kirjeet yleensä myöhemmin olisi julkaistu ja ne olisi hyväksytty osaksi pyhiä kirjoituksia. Valehteleminen täytyi olla siten yleistä ja myöhemmin keksittiin tietenkin valheita vain lisää.

Kyllä Paavalilla oli apulaisia, jokta kirjoittivat valheita hänen nimissään.
        Wikipedia
        Paavali piti yhteyttä perustamiinsa seurakuntiin kirjeitse ja työtovereidensa välityksellä. Hänen kirjeensä näyttivät suunnan kristinuskolle ja sen tulkinnalle. Paavali otti etäisyyttä juutalaisiin tapoihin, jotta myös muiden kuin juutalaisten olisi helpompi kääntyä kristinuskoon. Paavalin kirjeitä kopioitiin ja leviteltiin laajalti. Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omia tekstejään kuuluisamman Paavalin nimissä.[4]

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kyllä Paavalilla oli apulaisia, jokta kirjoittivat valheita hänen nimissään.
        Wikipedia
        Paavali piti yhteyttä perustamiinsa seurakuntiin kirjeitse ja työtovereidensa välityksellä. Hänen kirjeensä näyttivät suunnan kristinuskolle ja sen tulkinnalle. Paavali otti etäisyyttä juutalaisiin tapoihin, jotta myös muiden kuin juutalaisten olisi helpompi kääntyä kristinuskoon. Paavalin kirjeitä kopioitiin ja leviteltiin laajalti. Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omia tekstejään kuuluisamman Paavalin nimissä.[4]

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

King James
        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi00035
        UUSI

Jumalan Kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä Henki on kaikille tuttu asia.

• Anonyymi00036
      UUSI

Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omia tekstejään kuuluisamman Paavalin nimissä.[4]

Markuksen evankeliumin lisäys viittaa juuri tuon Paavalin koulukunnan kirjoituksilta, käärmeenpistot ja myrkynjuonnit tosiuskovaisen testinä. Riittää kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin ei mitään vaaraa.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00038
      UUSI

Tosi on että kolminaisuusoppi kehitettiin vasta kirkkoisä Tertullianuksen aikana. Mutta Raamatun alusta asti on ollut selvää, että on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kuitenkin tuo oppipykälä, kolminaisuusoppi, keksittiin vasta 200 luvun lopulla. Siksi sitä ei ole Raamatussa.

Kirkon kolminaisuusoppi on siis eri asia kuin Raamatun opetus Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

• Anonyymi00039
      UUSI

Hyvä todistus tietenkin että Raamattu on enimmäkseen valeita täynnä. Vain jotain siinä voi olla vahingossa totta.

Niin ei vain pidä sanoa uskovan suulla, vaan se kuuluu jumalattomien ilonpitoon.

• Anonyymi00040
      UUSI

Mahdollisimman paljon melua ja psykedeelisiä valoja.
      Se on sitä nuorten helluntaiuskoa.
      Hypitään kuin mielipuolet.

• Anonyymi00041
        UUSI

Sitä ei ole mukava katsoa ja kuunnella.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      207
      5240
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3716
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      66
      3602
    4. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      15
      3528
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      43
      3159
    6. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2360
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2346
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      31
      2194
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      76
      2140
    10. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      92
      2079
    Aihe