Luettuani riittävän määrän kirjoituksia uskisten harhaopeista olen tehnyt yksinkertaisen havainnon. Kaikki näyttävät olevan harhaoppisia. Poikkeus on laskuoppi.
Kaksi plus kaksi on neljä riippumatta tulkitsijasta. Se ei muutu aikakauden, käännöksen tai hengellisen auktoriteetin mukaan. Nelonen ei ole väärässä kontekstissa eikä kolme ole melkein oikein.
Jos oikea oppi vaatii jatkuvaa selittämistä, rajaamista ja varoittamista muista, on perusteltua kysyä, miksi se on niin epäselvä. Laskuopissa tätä ongelmaa ei ole.
Johtopäätös:
jos yksi oppi toimii ilman uskoa ja toinen ei toimi ilman jatkuvaa puolustusta, ero on merkityksellinen.
Ainoa harhaopiton oppi
13
119
Vastaukset
- Anonyymi00001
Joskus sokea kana voi löytää jyvän.
Pääpiirteittäin asia on niin, että jos usko vaatii kauheasti selittämistä, Raamatun käännösvirheiden penkomista, jopa Paavalin herjaamista sekä tietenkin muiden uskovien, niin harhaoppihan se on.
Uuden liiton usko ja oppi perustuu Jumalan voimaan, kuten Paavali kirjoittaa. Ei inhimilliseen viisauteen, ei tietoon eikä kieroihin selittämisiin.
Uskosta tekee yksinkertaisen ja selkeän Pyhän Hengen voima jos sen Jumalan armossa saa valaisemaan elämään ja muuttamaan kaiken uudeksi.
Jos ei saa, ei sitä voi harhaopilla korvata.- Anonyymi00002
Eiköhän niitä Parhamia ja Olsenia johtanut ihan muut voimat ja energiat ja henget kun ne niitä lahkojaan perustivat.
- Anonyymi00005
Jeesuksen usko on yksinkertainen, sillä se tarkoittaa lähimmäistensä rakastamista, josta johtuen ihminen kykenee tuntemaan empatiaa kärsiviä kohtaan.
Jos on täysin tunnekylmä rasisti, niin sellaisella ei todellakaan ole Jeesuksen uskoa, vaikka kuinka uskoisi "oikeisiin oppeihin".
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Eiköhän niitä Parhamia ja Olsenia johtanut ihan muut voimat ja energiat ja henget kun ne niitä lahkojaan perustivat.
Ei niissä kirkon taikasakramenteissakaan mitään Hengen voimaa ole, josta hyvänä esimerkkinä olet sinä.
- Anonyymi00003
Eikös siihen selälleen tönäisyynkin käytetä kundaliinia ja reikivoimia?
- Anonyymi00004
Kristityt ovat suvaitseva, erilaisia näkemyksiä korostavia kohtaan, kunhan ne sijoittuvat kristinopin ytimen toleranssien sisään. Kristittyjä teeskentelevät ateistit, yrittävät provosoida riitaa aikaiseksi, haukkumalla milloin mitäkin "lahkoa". Jopa riitelemällä itsensä kanssa. Kristityt havaitsevat nämä Luziferin käskyläiset heti.
- Anonyymi00013UUSI
"Kristittyjä teeskentelevät ateistit, yrittävät provosoida riitaa aikaiseksi, haukkumalla milloin mitäkin "lahkoa"."
Kyllähän se on myös niin, että kristittyä teeskentelevät huuhaauskovaiset pitävät kaikkea itseensä ja oppeihinsa kohdistuvaa aiheellistakin kritiikkiä riidan haastamisena ja uhriutuvat aivan naurettavistakin syistä.
Jos ei kestä suomi24 palstan kritiikkiä, vaan kokee sen "kristittyjen vainoamisena", niin mitenköhän se usko kestäisi sitten oikeita vainoja, kun olisi elämästä ja kuolemasta kyse?
No siihen "kristityt" ovat keksineet oivan ratkaisun eli tällainen hieno harhaoppi kuin "tempaus", jossa nykyajan pullamössökristityt muka temmataan pois täältä ennen ahdistuksen aikoja, joita ovat itse olleet aikaansaamassa.
Itse tempausoppihan on alun perin jesuiittojen keksimä ja sen tarkoituksena oli harhauttaa, etteivät ihmiset pitäisi paavia antikristuksena. Jesuiitat väänsivät Raamatussa kuvatun 1.ylösnousemuksen "tempausopiksi", jolloin tämä kristittyjen tempaus tapahtuisi ennen antikristuksen tuloa, jolloin paavi ei mitenkään voisi olla Raamatun kuvaama antikristus.
Tämän mukaan olisi siis kaksi tempausta eli 1) kristittyjen tempaus pois ennen ahdistuksen aikoja sekä 2) 1. ylösnousemus.
Mutta näinhän Raamattu ei opeta. Raamatussa kerrotaan vain yhdestä "tempauksesta" eli 1. ylösnousemuksesta, joka tapahtuu antikristuksen tulemisen jälkeen, joten kristitytkin joutuvat olemaan vainojen keskellä. Jos siis uskoo Raamattuun...
Uskovaisten kannattaisi siis välttää nostamasta valtaan psykopaattisia diktaattoreja, jollainen esim nyt hallitsee Amerikassa ja on uhkana koko maailman rauhalle, sillä se kostautuu myös "kristityille" itselleen.
- Anonyymi00007
Puolustaminen johtuu siitä, että on ihmisiä, jotka eivät HALUA uskoa Jumalan Sanaan ja tehdä elämässään parannusta. Juuri aamulla luin Raamatusta, miten pää-asiassa fariseukset, koko ajan herjasivat , vikoilivat, ja etsivät jotain syytä Jeesuksessa. Jeesus sanoi suoraan, että te olette Isästä Perkeleestä. Isänne himoja te tahdotte noudattaa.
Tuokin juttu, että "syvästi uskovaiset" romaanit pitivät huonokuntoista miestä kellarissa. Kuitenkaan lehtijutusta selvisi vain, että se mies oli kellarissa. Oikein "syvästi uskovaiset" pelkkää herjausta.- Anonyymi00008
Ja vielä oli otsikko: Helluntailaisuus
- Anonyymi00009
Harhaoppi on oppi, joka poikkeaa oikeasta, apostolisesta ja Jumalan sanan mukaisesta opista. Harhaopit ovat kristillisen kirkon sisällä syntyneitä vääriä oppeja. Kristinuskon ulkopuoliset opit sen sijaan ovat vääräuskoisia eli pakanallisia.
Luterilainen.net sivuston määritelmä harhaopista.
2 + 2 on enemmän kuin kolme mutta vähemmän kuin viisi. 2 - 4 = -2.
Kuinka vähennät kahdesta omenasta 4 omenaa. Onko kyse harhaopista koska kahdesta omenasta ei voi vähentää neljää omenaa. Tämä oli ongelma siinä vaiheessa, kun miin7un merkkiset luvut otettiin käyttöön matematiikassa mikä tapahtui alunperin Intiassa mikäli muistan oikein. Tämä todettiin madolliseksi, kun otetaan huomioon tulevan kauden sato eli sellainen asia mikä ei ole vielä olemassa.- Anonyymi00010UUSI
Madolliseksi... omenaksi?
- Anonyymi00011UUSI
Helluntailiike on Amerikasta tänne 100 v.sitten tuotu paha eksytys ja harhaoppi.
- Anonyymi00012UUSI
Aloitus koski. harhaoppia ja vaikka siinä oli ehkä tarkoitus herjata, niin siinä vahingossa osuttiin asian ytimeen siinä, että harhaopit juuri vaativat paljon selitttelyä, väittelyä ja muiden herjaamista. Ne eivät ole selkeitä ja johdanmukaisia uuden liiton oppeja, jossa Jumala solmii ihmisen kanssa Hengen liiton kahden kesken, eikä harhaoppiset tulee siihen väliin vänkäämään, että sinun tulee tulkita tämä asia näin sekä uskoa asia tämän käännöksen mukaan, eikä siinä tarvitse herjata ketään hänen uskostaan, vaikka ei aivan samaa latua hiihtäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1825067Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813636SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt502661SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun162378SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412296Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1012222Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292097Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan732084Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja912045Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211566