Mitä on sosiaalinen oikeudenmukaisuus tulonjaon kannalta

Anonyymi-ap

Lyhesti sanottun sitä että mammona jaetaan tasaisesti niin, että kaikilla on kaikki välttämätön, riittävästi kaikkea ja mistään ei puutetta.

Toisin sanoen sieltä, missä on isoja ansioita, annetaan sinne jossa on pieniä ansioita tai ei ansioita lainkaan.

Tämä siis on vasemiston mukaan sosiaalista oikeudenmukaisuutta. Niin kauan kuin vasemmistolainen on sillä puolelle jossa vapaata on 24/7 joku muu tekee kaiken työn.

Jos vasemmistolainen joutuukin sinne työtätekevän väestön joukkoon, asia muuttuukin riistämiseksi.

19

115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sitä että kelapummi saisi valtion rajattoman luottokortin?

• Anonyymi00008

Älykääpiöiltä sananvapaus pois.

• Anonyymi00002

vassujen oikeudenmukaisuus
      Sulle mulle sulle mulle mulle mulle mullle mulle mulle mulle....jne

Lopuksi vassu vielä muistuttaa että muut ovat edelleen velkaa hänelle.

• Anonyymi00009

Persujen äly ei vaan riitä, se ei vaan riitä.

• Anonyymi00003

Vassu lojuu sohvalla kattoon syljeksien ja muut raatavat.

• Anonyymi00011

Miten olisi työn jakaminen ja kielto syrjinnälle.

Ja tasainen tulonjako. Ei se käy älykääpiöille.

• Anonyymi00004

No kun vieläkin itkettää, kun mallimaamme Neuvostoliitta kaatui. Se oli täydellinen malli Suomen sosialismille. Siellä kaikki sai, mitä tarvitsi, vain muutama pomo sai vähän enempi palkkaa, kuin toverit. Tätä mallia me sosialistit haluamme edelleen Suomeenkin.

• Anonyymi00012

Marxin mukaan "jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle työnsä mukaan". Ei se ole sosialismia, se on kapitalismia.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Marxin mukaan "jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle työnsä mukaan". Ei se ole sosialismia, se on kapitalismia.

Marx ymmärsi hyvin, että jatkuvuuden takia työläiselle on maksettava riittävästä. Ei ylimääräistä mutta niin, että työläinen voi tehdä uuden työläisen.

• Anonyymi00005

Kyllä kokkarit on hävittänyt kaikki työpaikat ja leikannut sosiaalituet. Ja te kusipäät vaan ilkutte hätääkärsiville.

• Anonyymi00006

Hätääkärsivä röhkii sohvalla käsi muiden taskussa. Kaikki on ilmaista.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Hätääkärsivä röhkii sohvalla käsi muiden taskussa. Kaikki on ilmaista.

Lääkkeet, ne lääkkeet.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Lääkkeet, ne lääkkeet.

Aivan, nekin vielä. Kaljan kanssa nautittuna. Osa valuu sohvalle, kuka sitä nyt jaksaa nousta istumaan ryypyn ottaakseen.
        Ja ilmaistahan se on, se kalja.

• Anonyymi00007

Jaa miksikä ei tiukkaa sosiaalista oikeudenmukaisuutta haluavat muodosta keskenään niitä tasatuloa noudattavia työpaikkoja. Ei sekään olisi kiellettyä, on vapaa yhdistymisvapaus, muukin kuin ay. Ennenkuin mammonaa voi jakaa, sitä pitäisi saada aikaan.

• Anonyymi00010

Eikö se tulekaan seinästä?

• Anonyymi00014

Porvari elää orjien työllä. Tääläkin muutama pikku-porvari huutaa naama punaisena orjiaan ojennukseen.

Hehe. Mutta ne ajat on menneet ja EU-porvarille koittaa köyhät ajat. Maailma puhdistetaan syövästä nimeltä oikeisto.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Porvari elää orjien työllä. Tääläkin muutama pikku-porvari huutaa naama punaisena orjiaan ojennukseen.

Hehe. Mutta ne ajat on menneet ja EU-porvarille koittaa köyhät ajat. Maailma puhdistetaan syövästä nimeltä oikeisto.

Ja kaksi viikkoa sen jälkeen on vasemmisto kuollut nälkään.

• Anonyymi00018

(2. Tess. 3:10):

"Silloin kun olimme luonanne, me annoimme teille tämän säännön: joka ei suostu tekemään työtä, ei saa syödäkään."

arkinen vastuu ja itsensä elättäminen ovat osa kristillistä elämää.

Ihminen on oikeutettu hedelmiin vain, jos hän on kylvänyt. Jos joku on terve ja työkykyinen mutta kieltäytyy panoksesta, on epäoikeudenmukaista, että hän nauttii muiden työn tuloksista.

Kristinusko nosti euroopa sille tasolle missä se on suhteessa savimajan miehiin jotka istuvat ringissä ja osottavat että naiset kantavat veden majaan ja valmistavat ruuan.

• Anonyymi00019

Lasketaanko vihan kylväminen? Jos ei niin eipä vasurille muuta sitten olekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe