Lyhesti sanottun sitä että mammona jaetaan tasaisesti niin, että kaikilla on kaikki välttämätön, riittävästi kaikkea ja mistään ei puutetta.
Toisin sanoen sieltä, missä on isoja ansioita, annetaan sinne jossa on pieniä ansioita tai ei ansioita lainkaan.
Tämä siis on vasemiston mukaan sosiaalista oikeudenmukaisuutta. Niin kauan kuin vasemmistolainen on sillä puolelle jossa vapaata on 24/7 joku muu tekee kaiken työn.
Jos vasemmistolainen joutuukin sinne työtätekevän väestön joukkoon, asia muuttuukin riistämiseksi.
Mitä on sosiaalinen oikeudenmukaisuus tulonjaon kannalta
19
115
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sitä että kelapummi saisi valtion rajattoman luottokortin?
- Anonyymi00008
Älykääpiöiltä sananvapaus pois.
- Anonyymi00002
vassujen oikeudenmukaisuus
Sulle mulle sulle mulle mulle mulle mullle mulle mulle mulle....jne
Lopuksi vassu vielä muistuttaa että muut ovat edelleen velkaa hänelle.- Anonyymi00009
Persujen äly ei vaan riitä, se ei vaan riitä.
- Anonyymi00003
Vassu lojuu sohvalla kattoon syljeksien ja muut raatavat.
- Anonyymi00011
Miten olisi työn jakaminen ja kielto syrjinnälle.
Ja tasainen tulonjako. Ei se käy älykääpiöille.
- Anonyymi00004
No kun vieläkin itkettää, kun mallimaamme Neuvostoliitta kaatui. Se oli täydellinen malli Suomen sosialismille. Siellä kaikki sai, mitä tarvitsi, vain muutama pomo sai vähän enempi palkkaa, kuin toverit. Tätä mallia me sosialistit haluamme edelleen Suomeenkin.
- Anonyymi00012
Marxin mukaan "jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle työnsä mukaan". Ei se ole sosialismia, se on kapitalismia.
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Marxin mukaan "jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle työnsä mukaan". Ei se ole sosialismia, se on kapitalismia.
Marx ymmärsi hyvin, että jatkuvuuden takia työläiselle on maksettava riittävästä. Ei ylimääräistä mutta niin, että työläinen voi tehdä uuden työläisen.
- Anonyymi00005
Kyllä kokkarit on hävittänyt kaikki työpaikat ja leikannut sosiaalituet. Ja te kusipäät vaan ilkutte hätääkärsiville.
- Anonyymi00006
Hätääkärsivä röhkii sohvalla käsi muiden taskussa. Kaikki on ilmaista.
- Anonyymi00013
Anonyymi00006 kirjoitti:
Hätääkärsivä röhkii sohvalla käsi muiden taskussa. Kaikki on ilmaista.
Lääkkeet, ne lääkkeet.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Lääkkeet, ne lääkkeet.
Aivan, nekin vielä. Kaljan kanssa nautittuna. Osa valuu sohvalle, kuka sitä nyt jaksaa nousta istumaan ryypyn ottaakseen.
Ja ilmaistahan se on, se kalja.
- Anonyymi00007
Jaa miksikä ei tiukkaa sosiaalista oikeudenmukaisuutta haluavat muodosta keskenään niitä tasatuloa noudattavia työpaikkoja. Ei sekään olisi kiellettyä, on vapaa yhdistymisvapaus, muukin kuin ay. Ennenkuin mammonaa voi jakaa, sitä pitäisi saada aikaan.
- Anonyymi00010
Eikö se tulekaan seinästä?
- Anonyymi00014
Porvari elää orjien työllä. Tääläkin muutama pikku-porvari huutaa naama punaisena orjiaan ojennukseen.
Hehe. Mutta ne ajat on menneet ja EU-porvarille koittaa köyhät ajat. Maailma puhdistetaan syövästä nimeltä oikeisto. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Porvari elää orjien työllä. Tääläkin muutama pikku-porvari huutaa naama punaisena orjiaan ojennukseen.
Hehe. Mutta ne ajat on menneet ja EU-porvarille koittaa köyhät ajat. Maailma puhdistetaan syövästä nimeltä oikeisto.Ja kaksi viikkoa sen jälkeen on vasemmisto kuollut nälkään.
- Anonyymi00018
(2. Tess. 3:10):
"Silloin kun olimme luonanne, me annoimme teille tämän säännön: joka ei suostu tekemään työtä, ei saa syödäkään."
arkinen vastuu ja itsensä elättäminen ovat osa kristillistä elämää.
Ihminen on oikeutettu hedelmiin vain, jos hän on kylvänyt. Jos joku on terve ja työkykyinen mutta kieltäytyy panoksesta, on epäoikeudenmukaista, että hän nauttii muiden työn tuloksista.
Kristinusko nosti euroopa sille tasolle missä se on suhteessa savimajan miehiin jotka istuvat ringissä ja osottavat että naiset kantavat veden majaan ja valmistavat ruuan.- Anonyymi00019
Lasketaanko vihan kylväminen? Jos ei niin eipä vasurille muuta sitten olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475470Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222737Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521021982Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351433