Maahanmuuttajat ovat tulleet maahamme kaukaa, pitkien matkojen takaa auttamaan meitä työvoimapulassa ja tekemään pienipalkkaisia ja likaisia töitä meidän puolestamme. Ei ole kaunista palkita heitä kiitoksen sijaan rasistisella vihalla.
Rasismi on ongelma, eivät maahanmuuttajat
67
295
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suomalaiset ensin kaikki töihin. Katsotaan sitten että tarvitaanko ulkopuolisia TÖIHIN.
- Anonyymi00002
Ei ihmisiä voi pakottaa töihin. Eivät työt sovi kaikille.
- Anonyymi00012
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei vetelyksille ja hyväksikäyttäjilke, koska heillä aivovamma. Voisikin lähettää vaikka Kuubaan.
- Anonyymi00022
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jokaisen velvollisuus on tienata elantonsa itse , jos terve ihminen sanoo ettei voi pakottaa, niin miksi hän luulee että varonmaksajien rahoilla saa hankkia elantonsa .
Moni työ ei tietenkään ole kivaa, vaan kun niin ei voi ajatella On otettava vastaan työ. Vaikka miten tuntee että ei muka sovi .
En minä ainakaan halua nousta aamu varhaisella ja lähteä työmaalle Tietäen että minun verorahoilla elää joku joka kuvittelee ettei työ sovi kaikille. Terveet ihmiset tekevät työtä .
Niin että jos ei työ sovi niin ei silloin mennä anelemaan avustuksiakaan - Anonyymi00032
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei vetelyksille ja hyväksikäyttäjilke, koska heillä aivovamma. Voisikin lähettää vaikka Kuubaan.
Tarkoitat varmasti aivovaurio ?
- Anonyymi00033
Anonyymi00022 kirjoitti:
Jokaisen velvollisuus on tienata elantonsa itse , jos terve ihminen sanoo ettei voi pakottaa, niin miksi hän luulee että varonmaksajien rahoilla saa hankkia elantonsa .
Moni työ ei tietenkään ole kivaa, vaan kun niin ei voi ajatella On otettava vastaan työ. Vaikka miten tuntee että ei muka sovi .
En minä ainakaan halua nousta aamu varhaisella ja lähteä työmaalle Tietäen että minun verorahoilla elää joku joka kuvittelee ettei työ sovi kaikille. Terveet ihmiset tekevät työtä .
Niin että jos ei työ sovi niin ei silloin mennä anelemaan avustuksiakaanlisäisimpä tuohon , että lisääntyvät käy töissä !!!
Eli jos vanhempasi ovat olleet oikeissa töissä ja tuottaneet vitusti verorahoja niin miksi lapseton olisi töissä ja tuottaisi hyvinvointia toisten kakaroille ? jotkut työssäkäyvät yksineläjät kuolevat vielä ennen eläkeikää , se vasta sairasta on ! - Anonyymi00040
Anonyymi00002 kirjoitti:
Lähtökohtaisesti jokainen tulee työnteolla elättää itsensä, toki sitten omien kykyjen mukaan. Täysin työkyvyttömät ja eri tavoin sairaat ja vammaiset ovat toki asia erikseen.
- Anonyymi00041
Anonyymi00022 kirjoitti:
Niin että jos ei työ sovi niin ei silloin mennä anelemaan avustuksiakaanMiten voi ottaa vastaan työn, jota kukaan ei tarjoa?
Oletko jotenkin aivovammainen, vai ihan vain tavallinen persu? - Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Lähtökohtaisesti jokainen tulee työnteolla elättää itsensä, toki sitten omien kykyjen mukaan. Täysin työkyvyttömät ja eri tavoin sairaat ja vammaiset ovat toki asia erikseen.
Ovat asia erikseen, kuten sinä? Miksi sinä et ole töissä?
- Anonyymi00067
Tilanne on että meillä on suomalaisia joita ei työt kiinnosta, me emme tarvitse niitä lisää kehitysmaista? Nämä matut eivät tulleet paikkaamaan mitään työvoimapulaa vaan nauttimaan vastikkeemattomasta rahoituksesta kaikista elämän kuluista? Lisäksi ovat yliedustettuja rikollisuudessa tukipetoksissa. Pk seudulla yli puolet työttömistä on matuja? Aikanaan eräs kansliapäällikkö kertoi että nyt tuli todellisia moniosaajia, kunnes selvisi että olivat suurelta osin luku ja kirjoitustaidottomia? Ps onko se rasismia että matut raiskaa nuoria tyttöjä, tai onko vaan kulttuurin rikastamista?
- Anonyymi00068
Anonyymi00041 kirjoitti:
Miten voi ottaa vastaan työn, jota kukaan ei tarjoa?
Oletko jotenkin aivovammainen, vai ihan vain tavallinen persu?"Miten voi ottaa vastaan työn, jota kukaan ei tarjoa?
Oletko jotenkin aivovammainen, vai ihan vain tavallinen persu? "
Niin, tässähän vihervassarivajakki tulee epäsuorasti myöntäneensä ,että paljon jauhettu työvoimapula on suuri valhe.
Kyllähän nuo aivammaa potevat yleensä edustavat ihan muuta puoluetta kuin persuja.
- Anonyymi00003
Onhan tämä pöytiemme täyttö helvetistä tänne työtyneitä vaiko mistä lie juosseet
JA EIKUIS TUHHOISUUS ENSIMÄISINÄ NÄILLÄ ESILLÄ - Anonyymi00004
Mä tykkään siitä zpoppa jore
- Anonyymi00007
Kovasti ovatkin monet työhalukkaita ja osaavia. Voisivat ensin tuoda mukanaan niitä, jotka tarjoavat työtä.
- Anonyymi00035
muuta kun huumehommia
- Anonyymi00043
Anonyymi00035 kirjoitti:
muuta kun huumehommia
Oma-aloitteista ja ahkeraa yritystoimintaa. Mikä siinä on ongelma? Eivät kaikki halua olla netissä nyhjöttäviä rasisteja.
- Anonyymi00069
"Kovasti ovatkin monet työhalukkaita ja osaavia. Voisivat ensin tuoda mukanaan niitä, jotka tarjoavat työtä. "
Halukkaita kyllä, työstä en tiedä.
- Anonyymi00008
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/most-racist-countries
https://www.youtube.com/watch?v=Be6VDSjfDxc
Jos jotain väittää, niin silloin on myös perusteltava kantansa, aloittaja taitaa olla tietämätön nuori, jolla ei vielä ole elämänkokemusta, eikä oikeaa tietoa.- Anonyymi00013
Aloittaja on trolli. 😂
- Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Aloittaja on trolli. 😂
Voi olla, tai sitten vain vielä nuori henkilö, joka ei ole oppinut elämästä, ja maailmasta vielä paljoakaan, se ei ole synti, toivotaan, että elämä opettaa, kuten sen pitääkin opettaa.
- Anonyymi00023
Aloittaja on ihan oikeassa. Rasismi elää aika voimakkaana Suomessa . Kun kuunteleeihmisten puheita niin ajattelee että miten vääntävät asioita .
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Aloittaja on ihan oikeassa. Rasismi elää aika voimakkaana Suomessa . Kun kuunteleeihmisten puheita niin ajattelee että miten vääntävät asioita .
Jos et sattumalta huomannut...
Montako rasistia tunnet, montako on lähipiirissäsi?
Et ilmeisesti ainuttakaan.
Ihmiset ovat ihmisiä, ja osa on vihaisia tiettyjen mamujen takia, koska he pilaavat kaikkein maineen, jos sinun lapsesi joutuisi somalikatujengin uhriksi, niin suuttuisitko sinäkin?
Aivan varmasti, turha esittää parempaa ihmistä, kuin muut.
Emme ole mitään enkeleitä, emme edes pyhimyksiä, itse en ainakaan väitä tuntevani ainuttakaan, suomalaiset ovat kuitenkin sivistyneimpiä ihmisiä koko maailmassa, meillä kokoajan vielä vahditaan ihmisiä, jos vain vähänkin ovat tuhmia, ei saisi vitsaillakaan, koska sekin on "syntiä". Ihmiset asettavat aina oman etnisen ryhmänsä etusijalle, somalitkin ovat toisilleen parempia, kuin suomalaisia kohtaan, katujengitkin käyvät vain etnisten suomalaisten kimppuun, hyvin harvoin toistensa kimppuun.
Kannattaisi käyttää niitä omia aivojaan, eikä vaan uskoa kaikenlaista ideologista hömppää, mitä varsinkin vihervasemmisto suoltaa ulos jatkuvasti. - Anonyymi00044
Anonyymi00026 kirjoitti:
Jos et sattumalta huomannut...
Montako rasistia tunnet, montako on lähipiirissäsi?
Et ilmeisesti ainuttakaan.
Ihmiset ovat ihmisiä, ja osa on vihaisia tiettyjen mamujen takia, koska he pilaavat kaikkein maineen, jos sinun lapsesi joutuisi somalikatujengin uhriksi, niin suuttuisitko sinäkin?
Aivan varmasti, turha esittää parempaa ihmistä, kuin muut.
Emme ole mitään enkeleitä, emme edes pyhimyksiä, itse en ainakaan väitä tuntevani ainuttakaan, suomalaiset ovat kuitenkin sivistyneimpiä ihmisiä koko maailmassa, meillä kokoajan vielä vahditaan ihmisiä, jos vain vähänkin ovat tuhmia, ei saisi vitsaillakaan, koska sekin on "syntiä". Ihmiset asettavat aina oman etnisen ryhmänsä etusijalle, somalitkin ovat toisilleen parempia, kuin suomalaisia kohtaan, katujengitkin käyvät vain etnisten suomalaisten kimppuun, hyvin harvoin toistensa kimppuun.
Kannattaisi käyttää niitä omia aivojaan, eikä vaan uskoa kaikenlaista ideologista hömppää, mitä varsinkin vihervasemmisto suoltaa ulos jatkuvasti.Sinä olet rasisti ja monet muut aloitukseen vastanneet. En minä halua tuntea rasisteja, rasistit ovat erittäin tyhmiä ihmisiä.
- Anonyymi00053
Anonyymi00044 kirjoitti:
Sinä olet rasisti ja monet muut aloitukseen vastanneet. En minä halua tuntea rasisteja, rasistit ovat erittäin tyhmiä ihmisiä.
Mikä sinä olet muita täällä tuomitsemaan, oletko ihan lapsi vielä?
Jos tutustut tutkimuksiin rasismista, niin ne osoittavat sen, että Suomi on siis 4, vähiten rasistisin maa koko maailmassa, ei ole sellaista maata, jossa ei rasismia ole, katso vaikka video, jossa musta mies kertoo millaista Suomessa on asua, hän on amerikkalainen, joka on asunut Etelä-Afrikassakin, ja siellä häntä kohtaan muut mustat olivat rasistisia. Suomi on hänelle, kuin toiselta planeetalta, täällä on niin helppoa olla musta, häneen ei kiinnitetä mitään sen kummempaa huomiota, hän tuntee olevansa täällä tasavertainen muiden kanssa.
Olet selvästikin vielä lapsi, joten on parempi, että keskityt vaan kouluusi, ja elämääsi, nämä palstat ovat enemmänkin aikuisten juttuja, nuoret eivät vielä ymmärrä maailmasta kaikkea, ja luulevat asioiden olevan mustavalkoisia, hyviä, tai pahoja, maailma on kuitenkin kaikkien eri värien sävyjä. - Anonyymi00056
Anonyymi00053 kirjoitti:
Mikä sinä olet muita täällä tuomitsemaan, oletko ihan lapsi vielä?
Jos tutustut tutkimuksiin rasismista, niin ne osoittavat sen, että Suomi on siis 4, vähiten rasistisin maa koko maailmassa, ei ole sellaista maata, jossa ei rasismia ole, katso vaikka video, jossa musta mies kertoo millaista Suomessa on asua, hän on amerikkalainen, joka on asunut Etelä-Afrikassakin, ja siellä häntä kohtaan muut mustat olivat rasistisia. Suomi on hänelle, kuin toiselta planeetalta, täällä on niin helppoa olla musta, häneen ei kiinnitetä mitään sen kummempaa huomiota, hän tuntee olevansa täällä tasavertainen muiden kanssa.
Olet selvästikin vielä lapsi, joten on parempi, että keskityt vaan kouluusi, ja elämääsi, nämä palstat ovat enemmänkin aikuisten juttuja, nuoret eivät vielä ymmärrä maailmasta kaikkea, ja luulevat asioiden olevan mustavalkoisia, hyviä, tai pahoja, maailma on kuitenkin kaikkien eri värien sävyjä.Mitä höpötät? Tuomarit tuomitsevat, eivät lapset.
Kyllä teillä rasisteilla on sitten outoja käsityksiä. Sokea viha sumentaa teillä kaikki ajatukset. - Anonyymi00057
Anonyymi00044 kirjoitti:
Sinä olet rasisti ja monet muut aloitukseen vastanneet. En minä halua tuntea rasisteja, rasistit ovat erittäin tyhmiä ihmisiä.
Jos haluat oppia elämästä, ja rasismista, niin suosittelen tämänkin katsomista.
https://www.youtube.com/watch?v=EcAfih2i2R4
Teidän nuorien pitää saada oikeaa tietoa, ei ideologisesti vääristeltyä roskaa, tavalliset ihmiset tietävät paremmin asiat, kuin ihmiset, joilla on valtaa, ja jotka esittävät olevansa muita parempia
- Anonyymi00009
Eikö kirjoittaja lue uutisia jotka kertovat kuinka Suomessa on Euroopan suurin työttömyys, mitä tekemään niitä mamuja tarvitaan? Työttömissä on akateemisia ja vähemmän koulutettua porukkaa eli työnantajille kyllä tarjontaa riittävästi. Ei tarvita lisää yhtään mamua tänne työttömäksi.
- Anonyymi00045
Persujen mukaan työttömyys johtuu siitä, ettei työtä oteta vastaan. Silloin pitää tuoda työhalukkaita ulkomailta.
Palstallakin on vaikka kuinka paljon kirjoittelijoita, joille ei näy työ maistuvan, vaan mieluummin kirjoittelevat rasistisia juttujaan nettiin.
- Anonyymi00010
Aloitus on täyttä valhetta, vihervasemmiston sumutusta, sille ei ole todellista perustetta,
Mikään maa maailmassa ei ole rasismiton, muslimimaat ovat maailman rasistisimpia, ja myös tietyt Aasian maatkin, Suomi on maailman neljänneksi vähiten rasistinen maa, jopa Ruotsi on meitä rasistisempi.
Aloittaja ilmeisesti kuvittelee maailman olevan paratiisi, jossa ei ole käärmettä, kotiin kasvamaan vielä.- Anonyymi00024
Suomessahan kohdataan rasismi esin suomen ruotsia puhuvat ihmiset saavat tämän tästä rasistisia ilkeyksiä ihmisiltä.
Ruotsia puhuvat ovat myös suomalaisia , enkä näe heissä mitäön vikaa. Ovat ihan vaan tavallisia ihmisiä. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Suomessahan kohdataan rasismi esin suomen ruotsia puhuvat ihmiset saavat tämän tästä rasistisia ilkeyksiä ihmisiltä.
Ruotsia puhuvat ovat myös suomalaisia , enkä näe heissä mitäön vikaa. Ovat ihan vaan tavallisia ihmisiä.Tunnen muutamia suomenruotsalaisia, on jopa ihan lähipiirissäkin heitä, eikä ole koskaan tullut pieneen mieleenikään, että olisimme jotenkin erilaisia, ihan samanlaisia suomalaisia olemme. Ehkä pienemmillä paikkakunnilla voi olla jonkinlaista jakoa suomalaisiin, ja suomenruotsalaisiin, suurimmissa kaupungeissa tuskin.
- Anonyymi00037
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tunnen muutamia suomenruotsalaisia, on jopa ihan lähipiirissäkin heitä, eikä ole koskaan tullut pieneen mieleenikään, että olisimme jotenkin erilaisia, ihan samanlaisia suomalaisia olemme. Ehkä pienemmillä paikkakunnilla voi olla jonkinlaista jakoa suomalaisiin, ja suomenruotsalaisiin, suurimmissa kaupungeissa tuskin.
Suomalaisia ei erota venäläisistä ja ruottalaisista , jotka ovat täällä syntyneet .
- Anonyymi00011
Maahanmuuttajista liian iso osa on tullut tänne vain ja ainoastaa sosiaalietuuksien perässä.
Ei ole rasismia sanoa sitä.
Pakolaisten maahan päästämisestä voimme kiittää niitä puolueita, joiden kansanedustajat harjoittavat ihmiskauppaa näillä ammattitaidottomilla maahantulijoilla.
https://www.facebook.com/share/r/17rei6SE25/?mibextid=wwXIfr
Kaikki, jotka pystyvät itsensä työllä Suomessa elättämään eli on runsas 3000 euron kk-palkka, niin tervetuloa.
Wolt- ja Foodora-kuskien paikat on täytetty ja elävät sosiaalietuuksilla. Suomi ei tarvitse näitä osa-aikatyöntekijöitä ulkomailta. He ovat rasite Suomen taloudelle.- Anonyymi00015
Juuri noin, työnteolla elävät ja kulttuuriimme sopeutuvat ovat ok, muita emme tarvitse. Suomi ei voi olla koko maailman Kela. Sen jo kaikkein tyhmimmänkin luusi jo älyävän.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Juuri noin, työnteolla elävät ja kulttuuriimme sopeutuvat ovat ok, muita emme tarvitse. Suomi ei voi olla koko maailman Kela. Sen jo kaikkein tyhmimmänkin luusi jo älyävän.
Ja muut varmaan tajuavat paitsi nämä:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011775285.html - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Suomi ei ole edes sadasosan maailman Kela. Luulisi nyt tyhmimmänkin osaavan sen verran laskea.
- Anonyymi00034
Anonyymi00017 kirjoitti:
Suomi ei ole edes sadasosan maailman Kela. Luulisi nyt tyhmimmänkin osaavan sen verran laskea.
Eikä ole edes tähän varaa. Ymmärrätkö? Täyspäiväisiä elätettäviä on päästetty maahan liikaa. Työtätekevien rahat menevät veroihin ja silti ne ei riitä hyväksikäyttäjien elättämiseen ja terveydenhuoltokulujen kattamiseen vaan on palveluja leikattava kantasuomalaisilta. En tarkoita toisen sukupolven maahanmuuttajaa, hän ei minulle ole edelleenkään suomalainen.
Kun somalit lähettävät jälkikasvuaan käyttäytymisleireille Somaliaan, niin onhan siellä ollut pohjalla hyvä syy. Tuo nuoriso on tehnyt rikoksia ja aiheuttanut toimillaan pelkkää tuhoa Suomessa. Ei mielestäni säälimisen aihetta, kun eivät ole osanneet käyttäytyä. - Anonyymi00046
Anonyymi00034 kirjoitti:
Eikä ole edes tähän varaa. Ymmärrätkö? Täyspäiväisiä elätettäviä on päästetty maahan liikaa. Työtätekevien rahat menevät veroihin ja silti ne ei riitä hyväksikäyttäjien elättämiseen ja terveydenhuoltokulujen kattamiseen vaan on palveluja leikattava kantasuomalaisilta. En tarkoita toisen sukupolven maahanmuuttajaa, hän ei minulle ole edelleenkään suomalainen.
Kun somalit lähettävät jälkikasvuaan käyttäytymisleireille Somaliaan, niin onhan siellä ollut pohjalla hyvä syy. Tuo nuoriso on tehnyt rikoksia ja aiheuttanut toimillaan pelkkää tuhoa Suomessa. Ei mielestäni säälimisen aihetta, kun eivät ole osanneet käyttäytyä.Miten niin päästetty? Euroopassa on vapaa liikkuvuus. Aiotko erota EU:sta?
Ei Eurooppa ole mikään Venäjä. - Anonyymi00070
Anonyymi00046 kirjoitti:
Miten niin päästetty? Euroopassa on vapaa liikkuvuus. Aiotko erota EU:sta?
Ei Eurooppa ole mikään Venäjä."Miten niin päästetty? Euroopassa on vapaa liikkuvuus. Aiotko erota EU:sta?
Ei Eurooppa ole mikään Venäjä. "
Somaleista puhe ja vihervassarivajakki selostaa Euroopan vapaasta liikkuvuudesta, ilmeisesti tollot luulevat Somalian olevan osa Eurooppaa.
Eipä tosin ole ainoa asia missä tollous käy kirkkaasti ilmi.
- Anonyymi00018
Vastaukset todistavat, että kyse on vain rasistisista ennakkoluuloista. Osa on aivan silkkaa valehtelua.
- Anonyymi00020
Mitkä vastaukset, voitko tarkentaa?
Jos olet keskustelemassa, etkä vaan huutelemassa puskista.
Tietyt maahanmuuttajaryhmät aiheuttavat valtavasti ongelmia, muut osaavat olla ihmisiksi.
Minulla on tuttuja kaikilta mantereilta, kaikki mukavia ihmisiä, jotka eivät aiheuta ongelmia. Mitähän ennakkoluuloja minullakin mahtaa olla?
Olen tehnyt töitä maahanmuuttajien parissa, ja heitä on asunut paljon naapurissakin, muslimeitakin, minulla ei ole mitään ennakkoluuloja, koska tiedän miten asiat ovat, kokemus opettaa, ja myös oman järjen käyttö, maailma ei ole mikään paratiisi, ja ihmiset eivät ole mitään täydellisiä enkeleitä, jos et ole sattunut huomaamaan? - Anonyymi00047
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mitkä vastaukset, voitko tarkentaa?
Jos olet keskustelemassa, etkä vaan huutelemassa puskista.
Tietyt maahanmuuttajaryhmät aiheuttavat valtavasti ongelmia, muut osaavat olla ihmisiksi.
Minulla on tuttuja kaikilta mantereilta, kaikki mukavia ihmisiä, jotka eivät aiheuta ongelmia. Mitähän ennakkoluuloja minullakin mahtaa olla?
Olen tehnyt töitä maahanmuuttajien parissa, ja heitä on asunut paljon naapurissakin, muslimeitakin, minulla ei ole mitään ennakkoluuloja, koska tiedän miten asiat ovat, kokemus opettaa, ja myös oman järjen käyttö, maailma ei ole mikään paratiisi, ja ihmiset eivät ole mitään täydellisiä enkeleitä, jos et ole sattunut huomaamaan?Olen huomannut, että rasistit eivät ole enkeleitä, vaan pahan lähettiläitä, itsestään isästä saatanasta.
Rasistit ovat kieroja ja pahansuopia ihmisiä. - Anonyymi00052
Anonyymi00047 kirjoitti:
Olen huomannut, että rasistit eivät ole enkeleitä, vaan pahan lähettiläitä, itsestään isästä saatanasta.
Rasistit ovat kieroja ja pahansuopia ihmisiä.Ja muut ovat enkeleitä?
Tunnen muutaman ihmisen, joita voisi luonnehtia rasistiksi, ja ihan ihmisiä hekin ovat, eivät kuitenkaan demoneita. Tiedän millainen heidän elämänsä on ollut, ja sen perusteella, en ihmettele sitä, että ovat ajautuneet vähän huonoille teille. Jos heihin tutustuu paremmin, niin hekin ovat herkkiä, jopa fiksujakin.
Maahanmuuttajat raiskaavat, ja ryöstelevät lapsia, ja tekevät vaikka mitä, hekö eivät sitten ole ihan yhtä pahoja, kuin nämä rasistisi? - Anonyymi00058
Anonyymi00052 kirjoitti:
Ja muut ovat enkeleitä?
Tunnen muutaman ihmisen, joita voisi luonnehtia rasistiksi, ja ihan ihmisiä hekin ovat, eivät kuitenkaan demoneita. Tiedän millainen heidän elämänsä on ollut, ja sen perusteella, en ihmettele sitä, että ovat ajautuneet vähän huonoille teille. Jos heihin tutustuu paremmin, niin hekin ovat herkkiä, jopa fiksujakin.
Maahanmuuttajat raiskaavat, ja ryöstelevät lapsia, ja tekevät vaikka mitä, hekö eivät sitten ole ihan yhtä pahoja, kuin nämä rasistisi?Pakolaisten elämä on ollut vielä kurjempaa kuin sinun rasistikavereillasi, jotka ovat ihan itse valinneet olla rasisteja. Hyvinvointivaltiossa kaikilla on mahdollisuus olla mitä haluavat, joten jos on rasisti, on sen itse silloin valinnut.
Miksi tunnet myötätuntoa itse oman elämänsä pilanneita rasisteja kohtaan, mutta et oikeasti kovaa elämää eläviä pakolaisia kohtaan? - Anonyymi00065
Anonyymi00058 kirjoitti:
Pakolaisten elämä on ollut vielä kurjempaa kuin sinun rasistikavereillasi, jotka ovat ihan itse valinneet olla rasisteja. Hyvinvointivaltiossa kaikilla on mahdollisuus olla mitä haluavat, joten jos on rasisti, on sen itse silloin valinnut.
Miksi tunnet myötätuntoa itse oman elämänsä pilanneita rasisteja kohtaan, mutta et oikeasti kovaa elämää eläviä pakolaisia kohtaan?Älä ala täällä arvioimaan ihmisiä, joista et tiedä mitään.
Siinä sinulle henkilö, joka kertoo miten mustana hän kokee asiat täällä Suomessa.
Mistä pakolaisista oikein puhut, heitäkin on joka puolelta maailmaa, et varmaan tiedä sitäkään, että Suomeen tuli pakolaisia jo kauan sitten, chileläisiä, ja vietnamilaisia, he eivät aiheuttaneet ongelmia, ja heistä pidettiin, aidot pakolaiset saavat aina sympatiani, mutta ajat ovat muuttuneet, ja pakolaisuuttakin käytetään härskisti hyväksi, on alkanut tulla rikollisia, ja elintasopakolaisia, jotka eivät ole oikeita pakolaisia, he eivät täytä pakolaisuuden määritelmää.
Mitä et ymmärtänyt?
- Anonyymi00021
Voiko aloittaja mainita maan, missä ei ole rasismia?
Tai suomalaisen ravintolan, jonne ei eri rotuinen pääse syömään?
Japanissa on ravintoloita, jotka ovat vain japanilaisille.
Ainoa todellinen, laillistettu syrjintä Suomessa on ns. positiivista syrjintää, eli todellisuudessa rasismia kantaväestöä kohtaan.- Anonyymi00036
Hyvin kirjoitettu!
- Anonyymi00048
Höpö höpö, ei ole ravintoloita, joihin ei suomalainen pääsisi.
Paitsi humalaisia rasisteja ei päästetä aiheuttamaan häiriötä ja herättämään pahennusta. - Anonyymi00051
Anonyymi00048 kirjoitti:
Höpö höpö, ei ole ravintoloita, joihin ei suomalainen pääsisi.
Paitsi humalaisia rasisteja ei päästetä aiheuttamaan häiriötä ja herättämään pahennusta.Mitä oikein höpötät?
Kukaan ei ole väittänyt, ettei suomalainen pääse ravintolaan, tosin Japanissa suomalainen ei pääse joihinkin ravintoloihin, valkoisena, ei syntypäreisenä japanilaisena, siinä on sitä aitoa rasismia, Japani on yksi rasistisimmista maista maailmassa sijalla 62. vähiten rasistisien maiden joukossa, kun Suomi on siis sijalla 4. jos te hupsut joskus ottaisitte asioista edes selvää, ennen kuin höpötätte lapsellisuuksianne. - Anonyymi00059
Anonyymi00051 kirjoitti:
Mitä oikein höpötät?
Kukaan ei ole väittänyt, ettei suomalainen pääse ravintolaan, tosin Japanissa suomalainen ei pääse joihinkin ravintoloihin, valkoisena, ei syntypäreisenä japanilaisena, siinä on sitä aitoa rasismia, Japani on yksi rasistisimmista maista maailmassa sijalla 62. vähiten rasistisien maiden joukossa, kun Suomi on siis sijalla 4. jos te hupsut joskus ottaisitte asioista edes selvää, ennen kuin höpötätte lapsellisuuksianne.Itse väitit, että esiintyy positiivista rasismia suomalaisia kohtaan.
No ei esiinny, ei ole ravintoloita, joihin ei suomalainen pääsisi sen takia, että on suomalainen.
Mitään positiivista rasismia ei siis ole olemassa. On vain negatiivisten ihmisten negatiivisuutta, ennakkoluuloja ja rasismia erivärisiä ja muuten erilaisia kohtaan. - Anonyymi00063
Anonyymi00059 kirjoitti:
Itse väitit, että esiintyy positiivista rasismia suomalaisia kohtaan.
No ei esiinny, ei ole ravintoloita, joihin ei suomalainen pääsisi sen takia, että on suomalainen.
Mitään positiivista rasismia ei siis ole olemassa. On vain negatiivisten ihmisten negatiivisuutta, ennakkoluuloja ja rasismia erivärisiä ja muuten erilaisia kohtaan.Et ilmeisesti ole kuullut positiivisestä syrjinnästä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Positiivinen_syrjintä
Kyseessä on siis rasismi, vaikka se yritetään vääristellä muka "hyväksi" syrjinnäksi.
Siitä voit ihan katsoa, mitä musta ihminen kertoo rasismista täällä Suomessa, palataan sen jälkeen asiaan, jookosta? - Anonyymi00064
Anonyymi00059 kirjoitti:
Itse väitit, että esiintyy positiivista rasismia suomalaisia kohtaan.
Mitään positiivista rasismia ei siis ole olemassa. On vain negatiivisten ihmisten negatiivisuutta, ennakkoluuloja ja rasismia erivärisiä ja muuten erilaisia kohtaan.https://nucleovisual.com/fi/20-esimerkkiä-positiivisesta-ja-negatiivisesta-syrjinnästä/
Tuossa on selvennystä.
- Anonyymi00027
Ihmisistä tulee lopulta rasisteja, jos heitä kokoajan siitä syytellään, vaikka se ei pidä paikkaansa.
Ihminen suuttuu, ja mustaksi muuttuu, jos häntä syytellään ilman perusteita rasistiksi.- Anonyymi00049
Hah, vai että musta rasisti. Et sitten parempaa hupihahmoa keksinyt!!!
- Anonyymi00055
Anonyymi00049 kirjoitti:
Hah, vai että musta rasisti. Et sitten parempaa hupihahmoa keksinyt!!!
Se onkin vanha sanonta, että suuttuu, ja mustaksi muuttuu.
Ette te nykynuoret enää edes suomalaisuudesta mitään tiedä, nyt nukkumaan siitä!
- Anonyymi00028
Puhut vähän mutta paskaa.
- Anonyymi00029
Aloittajan kaltaisia sinisilmäisiä tyyppejä ei luulisi paljoa löytyvän jos minkäänlaista yleissivistystä omaa , taitaa olla aivan muiden vietävissä , siksi maakin on tilanteessa missä on nyt .
- Anonyymi00030
Kyseessä on ilmeisesti vielä nuori henkilö, joten pitää vaan ymmärtää, toivottavasti oppii jotain, jos seuraa tätä keskustelua, on ihan hyvä, että tulevatkin tänne, että voivat saada vanhempien ihmisten näkemykset, jos niitä ei muualta saa.
- Anonyymi00031
taidat olla uskovainen eli mielikuvitusmaailmassa elävä ?
- Anonyymi00038
Jos muualta maailmasta tullaan Suomeen pienipalkkaisiin töihin, niin Suomella pitää todellisuudessa olla tarvetta pienipalkkaisille työntekijöille, joita töitä Suomessa jo olevien työttömien määrä ei riitä tekemään. Pienipalkkaisille työntekijöille ei palkka useinkaan riitä päivittäiseen elämiseen, joten Suoemessa pitää olla riittävän korkeatasoisia yrityksiä ja näissä riittävästi korkeluokkaisia työntekijöitä tuottamaan nettoverovaroja hyvinvointiyhteiskunnalle ja tätä kautta elatusta näille pienipalkkaisille työntekijöille. Lisärahaa pienipalkkaisten elatukseen voi hankkia ottamalla lisää velkaa, toisin sanoen ottaa lisää syömävelkaa, mutta EU om asettanut Suomen liiallisen velan vuoksi alijäämämenettekyyn, joten Suomelle lisävelan otto syömävelaksi on mahdotonta.
- Anonyymi00039
Etenkin vasemmistossa ei ymmärretä hyvinvointivaltion ideaa. Pienipalkkaisten työntekijöiden ja julkisen sektorin elättämiseksi pitää olla korkeatasoista yritystoimintaa ja ja näissä yrityksissä töissä korkeasti koulutettuja, osaavia ja innovatiivisia työntekijöitä tuottamassa työllään hyvinvointiyhteiskunnan käyttöön nettoverovaroja jaettavaksi niitä verotuloja toimeentulovaikeuksista kärsiville. Näin hyvinvointivaltio toimii. Valtio ei siis voi elää pitkään yli varojensa.
- Anonyymi00060
Miten valtio voi elää yli varojensa? Valtiohan voi aina nostaa veroja ja muita maksuja. Niinhän yrityksetkin tekevät, nostavat hintoja. Taas vuodenvaihteesa ruuat kallistuivat tuntuvasti. Nousevatko kauppiaiden verot? Eivät.
Sen sijaan pitäisi kiusata mukavia maahanmuuttajia.
- Anonyymi00050
Huono maahanmuuttopolitiikka aiheuttaa rasismia ja tätä on Suomessa harjoitettu vuosikymmeniä. Mitä enemmän negatiivisia kohtaamisia mamujen kanssa, niin sitä enemmän mamut rupeavat ärsyttämään. Tähän vielä lisää kaikki taloudelliset kulut, joita mamut aiheuttaa, niin punavirheät saavat sitä tilaamaansa rasismia. Ja Suomeen muuttavat mamut tulevat pääasiassa kehityismaista ja ne ovat itse rasisteja Suomea ja toisia mamuja kohtaan, jotka pärjäävät hyvin Suomessa.
- Anonyymi00054
Niin, vaikuttaisi siltä, että oikein lietsomalla halutaan vastakkainasettelua, mikähän taho siitä eniten hyötyy?
Se, joka haluaa tuhota länsimaiset valtiot, ja aiheuttaa kaaosta, Putinille varmasti se sopii, ja varmaan islamisteillekin. - Anonyymi00062
Anonyymi00054 kirjoitti:
Niin, vaikuttaisi siltä, että oikein lietsomalla halutaan vastakkainasettelua, mikähän taho siitä eniten hyötyy?
Se, joka haluaa tuhota länsimaiset valtiot, ja aiheuttaa kaaosta, Putinille varmasti se sopii, ja varmaan islamisteillekin.Rasisteille se parhaiten sopii. Rasistit sitä vihaa lietsovat ja juopot ja epäonnistuneet tollerot äänestävät rasisteja, sen sijaan että ottaisivat itseään niskasta kiinni ja menisivät oikeisiin töihin!
- Anonyymi00066
Anonyymi00062 kirjoitti:
Rasisteille se parhaiten sopii. Rasistit sitä vihaa lietsovat ja juopot ja epäonnistuneet tollerot äänestävät rasisteja, sen sijaan että ottaisivat itseään niskasta kiinni ja menisivät oikeisiin töihin!
Oman kansan rakkaus ei ole rasismia, somalitkin rakastavat eniten omaa kansaansa, ja kaikki muutkin kansat, ja eri etnisyydet. Ennen kansat suojelivat itseään monin eri tavoin, maiden rajatkin ovat siitä säilyneet, ne pitivät ei toivotut henkilöt ulkopuolella.
On olemassa tila, jossa ihminen kääntyy omiaan vastaan, alkaa tuntea vihaa omaa kansaansa kohtaan, sille on hieno nimikin, en muista sitä, pahoittelen.
Jos sinulle tulee joskus vielä lapsia, niin saat huomata sen, että haluat lapsesi elävän turvallisessa Suomessa, ja tuntemaan ylpeyttä suomalaisuudestaan, ei mitään, kummaa sekasotkua, tai jopa tuntea häpeää suomalaisuudestaan.
- Anonyymi00061
Osa kiittämättömiä eikä arvosta mitä maamme antaa valmiiksi heille! Kysymys kuuluukin että mitkä ovat ne juurisyyt,miksi muukalaisista ei pidetä mitä he ovat käytöksellään tehneet ettei heitä haluta tänne? Ja jos sanotaan asioita,heikäläiset nostaa aina rasisti kortin esille.He eivät kestä rehellistä mielipiteitä eikä ota vastuuta omista käytöksistään mistä heitä inhotaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042066Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998