Upotus on rituaali seurakuntaan liittämiseksi.
Upotusrituaali on myös mormoneilla ja jehovalaisilla.
UPOTUKSELLA seurakunnan jäseneksi !!
71
223
Vastaukset
- Anonyymi00001
Raamatussa ei ole uskovien upotuskastetta tai vauvakasteta siellä on kaste.
Kasteen merkitys on hautaaminen ja hautaaminen on eri asia kuin upottaminen.- Anonyymi00054
Raamatussa on selvästi upotuskaste. Siis uskovien kaste.
- Anonyymi00002
Amerikkalaislahkokäytännön mukaan upotusrituaalissa pitää olla olla valkea mekko.
Sama mekko sukupuolesta riippumatta.- Anonyymi00046
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.
- Anonyymi00003
Yksi kaste vai KAKSI KASTETTA ?
Jotkut lahkot ovat tulkinneet Jumalan Sanaa että Jeesus kehotti uudestikastamaan.
Uudestikastamista väitetään raamatulliseksi oikeaksi "yksi kaste" lahko-opiksi.
Helluntaikasteella on suurellista tuomita toisia kristittyjä ja uudestikaste on eräsnvkäännytysmenetelmä lahkon jäseneksi.
Rahastuksesta ja sielun myymisestä on kysymys.- Anonyymi00053
Ihmiselle julistetaan ensin evankeliumia. Ihminen kääntyy synnistä, ja ottaa Jeesuksen sydämeensä asumaan. hän uudestisyntyy. Sellainen voidaan kastaa ja liittää seurakuntaan.
- Anonyymi00056
uudesti kastamaan. Eikös sinulle poloinen mene päähän että harhakaste ei ole kaste- vaan lepytyskasteen ihmisoppinen muotomeno- nimenanto.
Luuletko sinä sen kasteesi oikeellisuuden olevan IN. kun perkeleitä ajetaan lapsesta.
Opettele hyvä ihminen jo ajattelemaan omilla aivoillasi.
Luuletko että kummin uskontunnustus- Marttihan tiesi, että kaste kuuluu vain uskovalle,
niin tajuapa tämä- pistä nuppiisi…. miksi kummi suullaan lopottaa kasteella vauvan uskontunnustuksen? lue vanha katekismus… siellähän se kerrotaan
Äly hoi älä jätä----
Se on siksi, että kaste tehdään väärässä paikassa. Lapsi on otollisen ilman kummin puheita ilman pään pesua ja toteamusta, että vesi pesee ne synnit.
Jeesus otti lapset polvelle ja siunasi. Kertoi heidän kaltaisuudesta- että he kuuntelevat isää.
No kuunteletteko te? Ette vaan perinneoppia te jahkaatte ja kuuntelette.
Ette Taivaan Isää- teidän päänpesussanne ei ole mitään opetusta- mitä tapahtui Nooan aikana, mihin kastekin viittaa Sanassa. No mitä siellä tapahtui.
Nooa rakensi arkkia- vrt. Kristus arkki.
Nooa saarnasi jumalattomalle kansalle- ja aika pitkää- tuliko usko kuulemisesta?
Montako meni arkkiin.
Mitä lopuille tapahtui ja MIKSI?
Jumala otti pakanallisen pahaa tehneet tuomiolle- synnin palkka on KUOLEMA....
ja vesi- tuli haudaksi. Ruumiit kelluivat vedessä- Hukkuivat- elämä päättyi se oli hauta se.
Raamattu puhuu kasteen haudasta- Pääseekö haudasta nousemaan.
Kyllä Jumalan ehdolla ja HÄN haluaa, että tehtäisiin se opetuksellisestikin oikein.
Suvussani on riittävästi vauvakasteellisia, jotka vihasivat jopa kuolinvuoteella kasteen kirkon pappeja. Ja miksi- koska heidän äitinsä itki sen pakanallisen opin äärellä.
Heidän sisarensa tahi veli oli kuollut synnytyksessä ja kun kirkon Martin ohjeen lapsenpäästäjää ei ollut paikalla - hätäkastamassa- sitä lasta- mietipä tätä.
se lapsi joutui helvettiin kitumaan kastamattomana- siksihän vieläkin hätäkasteen tekee kirkollinen sairaanhoitaja- synnytyspuolella. Se pätee edelleen.
Ja aina kun sinä tätä helvetillistä yksikasterallatusta teet- kiitos siitä, kansa oppii tietämään, että Martti oli hukassa sakramentissaan. Hänkin jäljitteli juutalaisuuden ympärileikkausta.
Tämä jäljittely on ongelma. Siinä kuin jahvettilaiset ehtoollispöydässä eksyvät, sinä eksyt myös mutta yksikaste päähänpinttymässäsi.
Riittävästi täällä, on alkeisopista, on puhuttu ja linkitetty. mutta juuri sinun takiasi asia pidetään tällä puolen esissä KUN kaltaisesi harhaiset harhailee palstalla.
ja en ole helluntailainen- enkä tule olemaan, että älä rallata siitä.
Puhun vain asian- asiana. Osaan lukea, mutta sulla on lukivaikeus.
En viitti niitä katekismuksiakaan enää linkittää, että pääset perkelöimään Martin kanssa vauvoja. ja uskovien isien ja äitien avioliitossa yhtymisenkin teette saastaiseksi.
perisynnissä siittämiseksi. Voi pyhä sylvi- mitä pimeyttä.
Jumalako käskisi aviovuoteeseen ja täyttämään maa a nurkan takana huutaa- synti syntiä hyyyyyyi perisyntiä nyt syntyy saastaista- perisyntiä
Olette säälittävästi hukassa.
Lopun aikana harhat huudetaan katolta ja sinä vauva yskittävä kasteesi on harhassa
Ortodoksitkin sanovat sinulle, pilkkaat Jumalaa puheellasi
Heille syntynyt lapsi on PYHÄ, vaikka on taipumus syntiin.
Älä sinä jallita enää - jos osaat ajatella ja järkeä päässä noita juttuja.
Älä leiki vesipesee- se tappaa...
- Anonyymi00004
Raamatussa on varoitettu lahkolaisuudesta ja lahkorituaaleista.
Käännyttämällä tehdään lahkolaisia.
- Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!- Anonyymi00052
Apt 2 : 38
Niin Pietari sanoi heille: " Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - Anonyymi00057
Anonyymi00052 kirjoitti:
Apt 2 : 38
Niin Pietari sanoi heille: " Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.aivan- näin se on... tuo ulkokullattu jaepelle on ihminen joka ei käsitä muuta lukemaansa, kuin kirkkokäsikirjat.
- Anonyymi00005
Onko Raamatussa oleva totuus "yksi kaste" sama kuin toinen kaste liittämiseksi helluntaiseurakunnan jäseneksi ?
- Anonyymi00051
Helluntailaisuudessa ihminen ensin tekee parannuksen, kääntyy synnistä. Uudestisyntyy. Sitten hänet kastetaan. Tavallisesti siinä yhteydessä hänet liitetään seurakunnan jäseneksi.
- Anonyymi00058
Anonyymi00005
2026-01-27 02:13:32
UUSI
Onko Raamatussa oleva totuus "yksi kaste" sama kuin toinen kaste liittämiseksi helluntaiseurakunnan jäseneksi ?
Äly hooooi - kuuluuko sinne mittäään.
Vapaat suunnat kastavat upotuskasteella- Ymmärtääkö hän, vai onko lukivaikeus, vai luetko vain kirkkokäsikirjoja.
Ja toiseksi- luterialsia pappeja, on käynyt upotuskasteella esim. Israelissa.
Mutta, kirkkolakien mukaan he eivät siitä pidä ääntä, kirkko erottaa sellaiset-
Mutta ovatpa nämä papit elävässä uskossa.
- Anonyymi00006
Matt 5:28: "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa."
Helluntaiseurakunnassa on paljon naisia mutta ovatko helluntaimiehet katseineen pastorinsa johdolla synnittömiä ?
Helluntailaiset vihaavat Raamatun totuutta ja Jumalan lakia,
Ovathan he lahkolaisia.- Anonyymi00012
Sinulla itselläsi on ongelma.
- Anonyymi00007
Pastorin lupaama pelastusvarmuus on tunteisiin vaikuttavaa mielikuvauskontoa eli perushelluntailaisuutta.
- Anonyymi00059
voi voi- sinua kun et usko Raamattuun, että voisit olla varma pelstukestasi- koska Jeesus on tämän sovituksellaan aikaansaanut ja joka tunnustaa minut ihmisten edessä -hänet minä tunnustan Isäni edessä, eikä kukaa riistä minun kädestäni häntä.
Vaikeetako. Etkö sinä olekaan tunnustanut Jeesusta Herraksesi. Et koe pelastusvarmuutta.
Ymmärrän, että siksi sinulla on vaikeaa uskoa sitä, mitä kirjoituksssa tuodaan esiin.
Siksi älä leiki opettajaa- vaan etsi itsellesi Välimies- Jeesuksesta, että pääset varmuuteen omasta pelastumisesta.
- Anonyymi00008
Kaikki on onnellisia ja iloisia lahkossa ja kävelevät läpi helmiporteista Brooklynin kultaisia katuja pitkin ilman huolen häivää huomisesta selestisessä taivaan kirkkaudessa.
- Anonyymi00009
Ilman toista kastetta ei voi pelastua ja mennä pastorin ja helluntai seurakunnan kanssa helmiportista.
Kultahiput hiuksissa ja jalat pidennetty yhtä pitkiksi. - Anonyymi00010
Yksi kaste vai KAKSI KASTETTA ?
Mitä käärme sanoo ?
Mitä Jumalan Sana sanoo ?- Anonyymi00060
Ei sana sano sakramentti- vauva- hätäkaste- ja helvettijumalasta, joka kiduttaa kastamattomia vauvoja. Sen se Sana sanoo.
Älä lue sakramenttikirjoja- lue Raamattua. Käärme sanoo, lue vaan.
- Anonyymi00011
Jos ei ole kaadettu eikä puhu kielillä ei voi olla oikea helluntai pastori.
- Anonyymi00061
aiotko pilkkahengessäsi mennä Todistuksen majaan Valkean Valtaistuimen eteen.
Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi ja sinä taidatkin pilkata Raaamatun armolahjoja- aivan itse....
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja
vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä
tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
(1Ko 13:1-13)
Tavoitelkaa rakkautta ja
pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä
kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
(1Ko 14:1-6)
Kannattaako irvitsellä armolahjojen kohdalla pilkkahengellä.
Se voi maksaa iankaikkisen elämän armolahjan. Ymmärtääkö hän?
Kannattaa nöyränä sulkea suu- siinä näyttää viivaammalta, mitä onkaan.
- Anonyymi00013
Pakkovauvakastetut ovat taas herjaamisen hurmoksessa.
Oikea joukkohurmos.- Anonyymi00014
Useamman kerran kylvetty pedo herjaa taas uskovia. Haluaako se pikkulapsia taas
- Anonyymi00062
Anonyymi00014 kirjoitti:
Useamman kerran kylvetty pedo herjaa taas uskovia. Haluaako se pikkulapsia taas
Mietihän puheitasi- missä on Rakkautesi Kristuksessa, vai onkokaan sitä?
Mietihän sitäkin.
- Anonyymi00015
Ihminen tekee parannuksen, kääntyy synnistä ja uudestisyntyy ylhäältä Pyhän Hengen kautta. Sitten hänet kastetaan ja usein samalla otetaan seurakunnan jäseneksi.
- Anonyymi00016
Pakkovauvakasteella pakkokirkollisveron maksajiksi.
Luvataan varma taivaspaikka.- Anonyymi00017
Useamman kerran kylvetty pedo haluaa vauvoja
Se vihaa uskovia - Anonyymi00018
Kristukseen turvaa alle luvataan taivas paikka. Ei tarvitse olla edes hellari
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Se vihaa uskoviaPakkovauvakastetut uhraa Molokille (abortit)
10 000 lasta vuodessa. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Pakkovauvakastetut uhraa Molokille (abortit)
10 000 lasta vuodessa.Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
10 000 lasta vuodessa.Ne varmaan hätäkastetaan ennen hengen riistoa !
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
10 000 lasta vuodessa.Useamman kerran kylvetetty lastenraisjaaka näyttää taas hommiksa kohten
Se haluaa lisäksi tehdä abortteja - Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.
Tuossa juuri luterilaisia solvattiin pakkovauvakastetuksi, huomaksitko?
- Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ne varmaan hätäkastetaan ennen hengen riistoa !
ja sitten pedokääkkä täällä
- Anonyymi00026
Emme voi sille mitään että tuo katkeroitunut helluntailainen pedo hokee pakkovauvoja koko ajan
- Anonyymi00029
Anonyymi00024 kirjoitti:
Pakkovauvakastetut pysykää pois rienaamasta tältä keskustelupalstalta niin ette saa raumoja uskontonne tilasta!
Tuskimpa riivaajanne antaa siihen luvan! - Anonyymi00032
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ne varmaan hätäkastetaan ennen hengen riistoa !
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Luterilaisuus on valheisiin uskomista! - Anonyymi00033
Anonyymi00023 kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty lastenraisjaaka näyttää taas hommiksa kohten
Se haluaa lisäksi tehdä aborttejaLuterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia. - Anonyymi00038
Anonyymi00029 kirjoitti:
Pakkovauvakastetut pysykää pois rienaamasta tältä keskustelupalstalta niin ette saa raumoja uskontonne tilasta!
Tuskimpa riivaajanne antaa siihen luvan!Useamman kerran kylvetetty pedo yritä olla herjaamatta vaikka vihaat Jeesuksen omia valtavasti
- Anonyymi00039
Anonyymi00032 kirjoitti:
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Luterilaisuus on valheisiin uskomista!Kylläpäs uudestikastajalässyttä'jä taas raivoaa
Hänen mukaansa Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus on valhetta!!!
Raamattu varoittaa hänen kaltaisestaa eksyttäjästä. Hän ei usko Kristukseen - Anonyymi00040
Anonyymi00033 kirjoitti:
Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.Tottakai ateistille usko on höpöttämistä ja kaste vain päälanvalelua ilman osallisuutta Kristukseen
Uudestikastajalässyttäjä on paha, hänen hedelmänsä on pahaa ja hänen vihansa Jeesuksen omia kohtaan vain kasvaa - Anonyymi00063
Anonyymi00017 kirjoitti:
Se vihaa uskoviaOlisiko ongelma siellä, kun vilkaiset peiliin.
- Anonyymi00064
Anonyymi00024 kirjoitti:
Huomannut montakertaa- että olette väärällä kentällä pelaamassa - vesikaste- hätäkaste- peliä. Onko pakko*?`???
eihän aihe olisi ollenkaan esillä, ellette aina puhalla hiileen- asian tiimoilta. - Anonyymi00065
Anonyymi00032 kirjoitti:
Luterilaisuus on valheisiin uskomista!No- ei ihan varmasti ole näinkään. Ongelma on palstalla hilluvat vesipesee porukka.
Luterilaisuudessa on tosi uskossa olevia pappeja ja maallikkoja, joilla on Golgatan sovitusoppi kohdillaan ja elämään ohjaavat sanat.
He puhuvat Golgatan sovintoverestä, että SE on ainut pelastava "elementti"..
Että taidat nyt itse langeta samaan ansaan, mitä he käyttätä vesipesustaan.
Valheen puhujat- jaa voi olla, että he ovat niin keskenkasvuisia, että eivät ole tarttuneet Raamattuun, vaan lukevat kirkollisia läskyjä. Tavallaan adventistien tapaan, sapatista.
Ohjattu oppikirja heillä ajaa saman asian, kuin näillä eksyneillä vesipuhujilla, sekä yksikaste- käsitteissä kylpevät.
Raamatussakin on Johanneksen kasteella kastettu ja sitten kastettiin Kristukseen.
Eli sielläkin on kasteissa se- että toinen johti toiseen.
Luterilaisuudessa- moni käy uskovienkasteella- ja suorittaa sen päänkastelun loppuun, upotuskasteella.
Kysehän on kasteen --haudasta.
- Anonyymi00027
Helluntailaiset voisi jättää pienet lapset rauhaan.
Lasten käyttö lahko-opin hyväksi on törkeää.- Anonyymi00028
Pakkovauvakastettu pelkäätkö että kidutan lapsiasi?
- Anonyymi00031
Luterilaiset voisi jättää pienet lapset rauhaan.
Lasten käyttö lahko-opin hyväksi on törkeää. - Anonyymi00036
Anonyymi00031 kirjoitti:
Luterilaiset voisi jättää pienet lapset rauhaan.
Lasten käyttö lahko-opin hyväksi on törkeää.Luterilaiset jättävät, ukastajat ei
- Anonyymi00037
Anonyymi00028 kirjoitti:
Pakkovauvakastettu pelkäätkö että kidutan lapsiasi?
Useamman kerran kylvetetty näyttää taas vihansa
- Anonyymi00044
Anonyymi00036 kirjoitti:
Luterilaiset jättävät, ukastajat ei
Valehtelit, luterilaisuuden perusta on vauvat.
- Anonyymi00047
Anonyymi00044 kirjoitti:
Valehtelit, luterilaisuuden perusta on vauvat.
Luterilaiuuden perusta on Jeesus Kristus
Uudestikastajat itkevät vauvoista koko ajan
- Anonyymi00030
Pakkovayvakastetut ovat riivattuja!
- Anonyymi00034
Useamman kerran kylvetetty haluaa edelleen raiskata lapsia
- Anonyymi00045
Anonyymi00034 kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty haluaa edelleen raiskata lapsia
Raamatussa on mainittu vain aikuisten kasteet. Kristikunnan vanhat perinteet eivät pelasta, vaan ainoa Tie ja ovi ja portti on Jeesus, muualta tulleet, kastemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä.
Sana ilmoittaa hyvin selvästi ja yksiselitteisesti: 'hän (Pietari) on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Pietari ei valuttanut Korneliuksen päähän vettä, ja näin sadanpäämies olisi tullut uskoon, vaan Pietari puhui evankeliumin sanoja: Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Pietari kirjoitti: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Sana todistaa Korneliuksen kodissa olleista ja Pietarin puheet kuulleista ja puhutun sanan kautta uskoon tulleista: Vauvat ja pikkulapset eivät puhu näin: Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua." Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat ymmärtäväisessä iässä ja ymmärsivät Pietarin puheen. - Anonyymi00050
Anonyymi00045 kirjoitti:
Raamatussa on mainittu vain aikuisten kasteet. Kristikunnan vanhat perinteet eivät pelasta, vaan ainoa Tie ja ovi ja portti on Jeesus, muualta tulleet, kastemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä.
Sana ilmoittaa hyvin selvästi ja yksiselitteisesti: 'hän (Pietari) on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. Pietari ei valuttanut Korneliuksen päähän vettä, ja näin sadanpäämies olisi tullut uskoon, vaan Pietari puhui evankeliumin sanoja: Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Pietari kirjoitti: te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Sana todistaa Korneliuksen kodissa olleista ja Pietarin puheet kuulleista ja puhutun sanan kautta uskoon tulleista: Vauvat ja pikkulapset eivät puhu näin: Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua." Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat ymmärtäväisessä iässä ja ymmärsivät Pietarin puheen.Yhtään suomalaisten kastetta ei Raamatussa mainita. Logiikkasi mukaan suomalaisia ei saa kastaa
Kristus on portti ja KristukSEEN meidät kastetaan ja uskolla otamme hänet vastaan.
- Anonyymi00035
Pakkovauvakasteeetuuuut, huutaa yksi riivattu hellari
- Anonyymi00041
Aloittaja on oikeassa. Upotus oli yksi myös apostolisen ajan kastetavoista, tosin alkuseurakunnan opetus poikkeaa paljon mormonien ja jehovien opetuksesta
- Anonyymi00042
Päänvalelukasteella matkalle helvettiin
- Anonyymi00043
Yksi ja ainoa kastetapa, baptizo.
- Anonyymi00048
Anonyymi00042 kirjoitti:
Päänvalelukasteella matkalle helvettiin
Valelukaste on apostolinen kastetapa
- Anonyymi00049
Siinä ensimmäinen asiallinen kommentti tähän aloitukseen. Taidat olla luterilainen. Hellareilta tulee vain pakkovauvoja ja luterilaisuuden kimppuun hyökkäämistä
- Anonyymi00069
Anonyymi00048 kirjoitti:
Valelukaste on apostolinen kastetapa
valelukaste on taiteilijoiden luoma kuva. Ei Raamatun.
Ja Raamattu sanoo, että ei pidä tehdä kuvaa, ja käsitetään jokainen, kuva voi luoda harhaista mielikuvitusta, että noin se tehdään.
Ensin- juutalaisten kastetapa jo kertoo- kastealtainen tuoman kuvan kautta, että kasteella oli paljon vettä.
Jeesus kävi aikuisena kasteella, vaikka oli ympärileikattu. - Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
valelukaste on taiteilijoiden luoma kuva. Ei Raamatun.
Ja Raamattu sanoo, että ei pidä tehdä kuvaa, ja käsitetään jokainen, kuva voi luoda harhaista mielikuvitusta, että noin se tehdään.
Ensin- juutalaisten kastetapa jo kertoo- kastealtainen tuoman kuvan kautta, että kasteella oli paljon vettä.
Jeesus kävi aikuisena kasteella, vaikka oli ympärileikattu.Raamattu ei määrää sen paremmin upotusta kuin valeluakaan. Tapoja oli useita jo alussa
Jeesus ei saanut uuden liiton kastetta
- Anonyymi00055
Niinpä Mormonit ja Jehovat jäljittelevät Raamatullista oppia.
Eli- jos he niin tekevät, koska ovat ilmeisesti lukeneet Raamattua- lue sinäkin, sieltä se totuus tulee, ei ehkä niin kirkkokäsikirjoista sitä löydy.
Kirkkokäsikirjoista löytyyk vauvasta perkeleitten ulosajoa, koska se vauva on niiiin syntinen jne.
Eli kumman sinä valitset- kirkkokäsikirjan sakramentin, vain Raamatullisen opetuksen kasteesta- jossa Nooan aika tuodaan esiin, eli maailman tuomio- jossa jumalattomuus otettiin Jumalan eteen. He joutuivat tuomiolle, Elämänantajalla on lupa- ja aikomus tappaa syntiä tekevä sielu ja esikuvallisesti vei hukutti sen pahan, eli pesi maanpäältä helvettiin pahattajat.
se viittaa Helvetintuleen. Viimeiseen tuomioon ja toisen tuomion ylösnousemuksen julistukseen.
Kasteen hauta- ja sieltä Raamatunsanan mukaan sanan kuulijat- hyvässä omassatunnossa saavat nousta haudasta Kristus arkkiin.
Sehän on Raamatunkertomuksen viesti.
Arkki pelasti kahdeksan ihmistä- ja siitä läksi uusi ihmiskunta.
Vaikeetako? Aloittaja--?`???? Onhan teattereissakin uskonnollisuuteen ohjelmaa ja jäljittelevät sielläkin Raamattua. sitähän se Mormoonien oppi on jäljitelmää ja Jahvettilaisetkin- pyrkivät jäljittelyssä näyttelemään uskonnollisuutta ja vievät tavallaan myös ehtoollisen pääsiäisenään nokan edestä - eikä siihen rivi- jahvettilainen uskalla koskea- oppi - heidän sakramentin mukaan. Maanpäälle jääneet eivät syö ehtoolista- mutta ne harvat 144000 jotka olettavat olevansa tätä joukkoa saavat ottaa sen leivän ja viinin. ts. jäljitellään, aivankuin vauvakasteessakin jäljitellään ja jotkut puhuvat vesipesee opista. Peseehän se helvetin tuleen..
Mutta, luterilaisuudessa HE- jotka hokaavat Kristuksen veren sovitustyön he ovat Golgatalla ja siellä se on täytetty ja veriruskeat synnitkin anteeksiannetaan.
Ja he- eivät puhu vesipesusta.
Vesipesulla saatte syntinne anteeksi- ei vaan Jeesuksen veressä saatte syntinne anteeksi.
Palstan vesipesulaiset eivät ole sanoistaa jyvällä ja eivät historiastakaan.
Jos he vaihtaisivat vesipesupuheensa sellaiseksi. että uskon sijaisuhrin kautta syntinti anteeksiannetuksi Golgatan veren kautta. siitä löytyisi avain, heidän ongelmaansa.
He eivät enää puhuisi vesipesuista. Vaan Jumalan Karitsasta, joka poisottaa maailman synnin.
Eli sanomassa on harhaa- sen vanhankaavan- katekismusken mukaan.- Anonyymi00066
Ja vesi, veri ja Henki todistavat yhtä. Vesi ja vesi liittyvät yhteen.
- Anonyymi00067
Kolossalaiskirje:
2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. Upotuskatse👀
Syvä katse👀- Anonyymi00068
Vauvakaste on seurakuntaan liittämistä mutta upotuskaste ei ole.
- Anonyymi00071
Mitään vauvakastetta ei ole olemassa. Kristillinen kaste on seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen liittämistä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585534KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1953557Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182368Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222365Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91158- 1021038
Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT621017Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181002- 81961
Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79955