Auton myyminen itse? Autokauppa sanoi, etteivät enää ota polttomoottoriautoja vaihdossa.

Anonyymi-ap

Minulla vielä olisi polttomoottoriaikakauden auto ja löysin autokaupasta kivan vähän käytetyn sähkärin, mutta kaupanväännössä automyyjä kertoi, että heilläkin on tehty sellainen linjaus, että polttomoottoriautoja ei voi enää ottaa vaihdossa. Kysyntä on kuulemma suuntautunut "sen verran nykyautoihin" että ei ole mahdollista ottaa varastoon muita autoja.

Sovimme että myyn vanhan autoni itse, mutta mikähän myyntikanava olisi paras? Kyseessä siis vm, -21 diesel. Mites toi nettiauto vai onko joku ostopalvelu parempi??

9

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hah hah haa... Tämä aloitus on taas sähköautofanaatikon keksimää satuilua. Autokaupat ottavat vielä ihan mielellään polttiksia vastaan ja yli 80% heidän myymistään autoista on polttiksia. Käytetyt polttikset menevät vielä ihan hyvin myyntiin.

• Anonyymi00002

Lisään... Ja jos joku yksittäinen automyyjä ei ota vastaan autoa vastaan niin joku toinen ottaa. Väite siitä, että autoliikkeet ei muka ota vastaan polttomoottoriautoja on pelkkää valehtelua.

• Anonyymi00003

haista mitä kerkiät kuka ostaa käytetyn sähkärin..

• Anonyymi00007

Mä olen myynyt nettiautossa kolme autoa. Sitten on jotain "helppoja" palveluita missä autokaupat tekee tarjouksia mutta diesel ei tosiaan enää vedä enkä suosittele. Mut jos sulla olisi käytetty sähköauto niin ne kyllä menee sielläkin. no en kyllä itsekään enää dieseliä kelpuuttaisi.

• Anonyymi00008

Taitaa tiisseli hiertää.

• Anonyymi00009

Kuulemma autokaupat ottavat nihkeästi vastaan käytettyjä sähköautoja.
      Vaikka toteaisit, että sähköauto on lähes uusi, ajettu alle 50 000km, niin
      autoliikkeet testaa sähköauton akun ja voivat todeta, että sähköautosi akun kapasiteetti on pudonut puoleen ja sähköauton arvoalenema on huomattava.
      Olet maksanut sähköautosta 40 000 ja saat siitä vaihdossa alle 10 000.

• Anonyymi00010

Huono provonyritys, keksi parempi.

• Anonyymi00011

Onko sähköautoheeboilla joku itsetunto-ongelma, vai mistä puristaa? Autokauppa tekee kauppaa, ostaa, myy ja vaihtaa. Ei niillä ole mitään järkevää syytä kieltäytyä periaatepäätöksellä kaupan teosta. Kysymys on bisneksestä ei mistään muusta.

• Anonyymi00012

Päinvastoin, vanhoja sähkövispilöitä eivät ota tai korkeintaan pilkkahinnalla, koska joutuvat ostamaan usein takaisin kun akku onkin sökö tai muuta kallista vikaa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      843
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      698
    3. 35
      567
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      565
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      46
      560
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      552
    7. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      31
      540
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      520
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      517
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      454
    Aihe