Kun tulin itse uskoon, oli päivänselvää että haluan olla lainkuuliainen ihminen. En ajanut enää koskaan ylinopeutta, vaan alle rajoitusten. Laki on tehty suojelemaan elämää ja kaikkea luotua. Siksi uskova ihminen noudattaa lakia ilomielin ja jos vahingossa tekee virheen, pyytää sitä rukouksessa illalla anteeksi.
Uskova tottelee lakia
38
165
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Jùuri niin, ei missään nimessä pidä kannattaa kansanmurhaa ellei halua helvettiin.
- Anonyymi00002UUSI
Vaarannat liikenteen keräämällä letkan taaksesi ja se johtaa turhiin ohituksiin. Ajaisit muiden kanssa vähän yli rajoitusten, niin olisi turvallista.
- Anonyymi00003UUSI
Eikä pidä Paavalin päälle valehdella.
- Anonyymi00009UUSI
Kyllä Paavali piti huolen omasta valehtelustaan.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot. - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kyllä Paavali piti huolen omasta valehtelustaan.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.
- Anonyymi00004UUSI
Autojen nopeusmittarit näyttävät liian suurta nopeutta.
Jos mittari näyttää sataa kilometriä tunnissa, todellinen
vauhti on n. 92 -95 kilsaa tunnissa. Voit siis ajaa reilusti
96 etkä riko liikennesääntöä jos sallittu nopeus on 90.
Jos sallittu nopeus on 80, voi ajaa mittarin mukaan 85.
Moottoritiellä, jolla on 110 nopeusrajoitus voi ajaa 120.
Sitten toinen pointti: ajo tulee soveltaa muun liikenteen
mukaiseksi. Jos ajaa hiljenpää kuin muu liikenne, on muulle
liikenteelle vaarallinen koska aiheuttaa turhia ja jopa
vaarallisia ohituksia. Siksi jos ajaa aivan liian hiljaa, siitä voi
saada sakot.
Itseäni ärsyttää edellä ajava auto joka ajaa vähän liian
hiljaa, siis joitakin kilometrejä alle sallitun nopusrajoituksen.
Nämä ovat niitä autoilijoita, jotka luottavat liikaa auton nopeus-
mittariin eivätkä ota huomioon em. asiaa.- Anonyymi00007UUSI
Demokrates kirjoitti:
Saa ajaa vaikka 200 kmh!🏎🚗🚙🛻🚓🏍 Evankeljumilla on kiire!😇👍
Jeesuksella ei koskaan ollut eikä ole kiire.
- Anonyymi00029UUSI
Kuulostaa Paholaisen lapsen puheelta.
- Anonyymi00031UUSI
Et saisi ärsyyntyä. Pyydä heti syntejäni anteeksi ja tee parannus.
- Anonyymi00005UUSI
Uskon ihmiset jäävät usein kiinni huijauksista, Tämäkin on yksi niistä.
- Anonyymi00006UUSI
Tietenkin pitää noudattaa lakia eikä herjata toisia uskovia, vaan täyttää käsky, rakasta lähimmäistä kuin itseäsi.
Eihän siitä mitään tulisi jos uskovien elämä olisi toinen toistensa herjaamista, syyttelyä ja tuomisemista ja toimisivat siten kaikkea muuta kuin mitä rakkauden laki vaatii. Olisi aivan uskomattoman typerää olla sellainen laittomuuden tekijä. - Anonyymi00008UUSI
Olisihan se aivan hullua jos uskovalla ei olisi mitään sääntöjä ja lakeja. Jos voisi kannattaa ja puolustaa kansanmurhaa, herjata muita aiheesta ja aiheen vierestä jos eivät yhdy samaan laittomuuteen.
Sehän olisi aivan pähkähullu Suomi.
Ei menisi enää edes lahkolaisuuteen, vaan olisi aivan omassa laittomuuden sarjassaan. - Anonyymi00012UUSI
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.- Anonyymi00014UUSI
lakittaako sinua jatkuvasti. Käskyjen kirja kädessä, makkaraa ostamssa ja kahtoo- että tuliko oikeanlainen makkara. Saako tankomarkkarasta riittävän paksuja siivuja, kun panee sen kahtia.
jne. Kyllä se laki on tärkeä.
Huvittavaa päätelmäsi.
itsellä pysyy paita päällä pitämättäkin, eli normaali järki päässä, sekä yhteiskunnan lait on normaalielämän ohjeita. Ei liikennevaloissa tarvii vahtia- minkä käskyn mukaan lähdetään liikkeelle, onko sapattikäsky, vai joku muu käskyn määre että pääsee elämään normaalisti.
Uskovaisuus ei pidä mennä niuhottamiseksi ja sitten toisten vahtimiseksi.
Sen verran on ajassa ihmisten pää sekasi selittää Raamatun sanomaa, - että eiköhän jätetä jahkaaminen. Kirkastetaan Kristusta- ja katsotaan naapuria, onko näkömme hyvä.
Jos siinä näemme Kristuksen kasvot, silloin näkökykymme on kohillaan
- Anonyymi00013UUSI
Tärkein Psalmi on numero 1.
Ps.1
1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!- Anonyymi00015UUSI
Se laintutkimisesta ei pidä tehdä fariseuksia meistä, että kivet taskussa kävellään päivät ja yöt-
Uudessaliitossa on tärkeä lainpäämän oppineisuuden huippu, j
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
(1Ko 13:13)
Eiköhän se siitä... näy lainoppineisuuden huippu - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Se laintutkimisesta ei pidä tehdä fariseuksia meistä, että kivet taskussa kävellään päivät ja yöt-
Uudessaliitossa on tärkeä lainpäämän oppineisuuden huippu, j
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
(1Ko 13:13)
Eiköhän se siitä... näy lainoppineisuuden huippuFariseukset oli Hamasin miehiä.
- Anonyymi00016UUSI
Maalliselle esivallalle pitä olla alamainen, mutta maallinen esivalta ei ole Jumala!
- Anonyymi00017UUSI
Vaikka lakihenkisyys on harhaoppi eikä vie taivaaseen, niin sllti maailma olisi parempi paikka jos uskovat noudattaisi lakia eikä vihottelisi toisilleen, eivät kannattaisi muiden tappamista eikä tuomitisi toisia sekä muutoinkin uskoisivat UT:n sanaan siitä miten tulee elää ihmisiksi Pyhän Hengen yhteydessä.
Mutta turha toivo. Laittomuus rehottaa monesti kaikista eniten niissä, jotka kehuvat heillä olevan Jumalan käskyt ja niistä kiivailevat.- Anonyymi00021UUSI
Raamatussa ei ole termejä "lakiliitto tai lakihenkisyys"
Jumala on Henki ja lait on Jumalan säätämiä ikuisia normeja syntisille ihmisille, armosta annettu.
Lakeja tulee kunnioittaa ja noudattaa mahdollsimman hyvin.
- Anonyymi00018UUSI
Sinun tulisi totella Moosesta eikä Suomen lakia ja asetuksia, kun nämä ovat ristiriidassa.
- Anonyymi00019UUSI
Se laki, mistä Raamattu puhuu, tarkoittaa kylläkin Mooseksen kymmentä käskyä.
- Anonyymi00022UUSI
Liitonarkku, missä laintaulut ovat, tulee uuteenJerusalemin temppeliin tuhanneksi vuodeksi.
Lait on voimassa tuhat vuotta.
Tuhannen vuoden jälkeen Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle, mutta se aika on vasta kaukana tulevaisuudessa. - Anonyymi00023UUSI
Höpsistä. Rakkauden käskyt ovat noudatettavien joukossa ja jostakin syystä Apt. 15:28-29
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Liitonarkku, missä laintaulut ovat, tulee uuteenJerusalemin temppeliin tuhanneksi vuodeksi.
Tuhannen vuoden jälkeen Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle, mutta se aika on vasta kaukana tulevaisuudessa.Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen ei ihmiset eivät enää lisäänny. Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä. Moosekn lait eivät ole voimassa tuhatvuotisessa valkunnassa.
Tämä profetia on totetunut:
Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
Nyt elämme viimeisiä päiviä, pakanain aikaa. - Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Höpsistä. Rakkauden käskyt ovat noudatettavien joukossa ja jostakin syystä Apt. 15:28-29
Jumalan lait ovat Jumalan rakkauden osoitus syntisille ihmisille.
Lakien ja käskyjen noudattaminen on Jumalan rakastamista, ei mitään pakkopullaa.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan harhaoppinen Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu uskonkultti. - Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Tuhannen vuoden jälkeen Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle, mutta se aika on vasta kaukana tulevaisuudessa."Liitonarkku, missä laintaulut ovat, tulee uuteenJerusalemin temppeliin tuhanneksi vuodeksi."
Uusi Jerusalem on vertauskuva Jumalan seurakunnasta.
Ilm.21
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
Ilm. 21:17
Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, IHMISMITAN MUKAAN, joka on enkelin mitta.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ilm. 21:22
Mutta TEMPPELIÄ MINÄ EN SIINÄ NÄHNYT; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
Matt.23:38
Katso, 'teidän HUONEENNE ON JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI...
Joh.2
14 Niin hän tapasi PYHÄKÖSSÄ ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
16 Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun ISÄNI HUONETTA markkinahuoneeksi."
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21 Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPELISTÄ.
1. Kor. 3:16
Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Kor. 3:17
Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
1. Kor. 6:19
Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
2. Kor. 6:16
Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
- Anonyymi00026UUSI
Parhami ja Olseni oli kovia rakastamaan. Tuli siitä kuulaisiksikin.
- Anonyymi00027UUSI
Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.
- Anonyymi00028UUSI
Tässäkin ketjussa kadotuksen sielut kehottavat syntiin ja laittomuuksiin. Aloittaja on täysin oikeassa.
- Anonyymi00030UUSI
Ei toisten herjaamimen ole paha synti.
Tyhmää se on
. - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ei toisten herjaamimen ole paha synti.
Tyhmää se on
.Laittomuuksista lahkolaisia varoittaminen ei ole mitään herjaamista.
Jatkuva "jeesustelu" pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.
Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Laittomuuksista lahkolaisia varoittaminen ei ole mitään herjaamista.
Jatkuva "jeesustelu" pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.
Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Jokin kevyt helppo työ olisisinulle hyväksi !
Mieluuzti ilman nettiä.
- Anonyymi00034UUSI
Jos Kaliforniassa heittää minkä tahansa roskan auton ikkunasta, on sakko 1000 taalaa. Jos se on jotain mikä voi palaa tain on voinut palaa (sammutettu tulitikku tai tupakan tumppi) on sakko 2000 taalaa.
Pohjoisessa Oregonissa maksimirangaistus tiellä roskaamisesta on jotain 48000 taalaa, "ellei suurempaa vahinkoa kyetä osoittamaan." Tinevarsilla ei juurikaan näy mäkkäreiden kertakäyttöastioita! - Anonyymi00036UUSI
Raamattu varoittaa vapaista suunnista, mitkä kieltää Jumalan lait ja käskyt.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi00037UUSI
Korvasyyhystä Raamattu varoittaa.
- Anonyymi00038UUSI
"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen",
Toisin sanoen valheet ovat niin ilmiselviä, että valheisiin uskomiseen tarvitaan eksytys, ajatusharha.
Eittämätön totuus on: Kymmenen käskyä on osa Mooseksen lakia ja Mooseksen laki annettiin vain Israelin heimoille. Pakanat eivät ole olleen koskaan, eivät ennen uutta liittoa, eivätkä uudessa liitossa, Mooseksen käskyjen alaisia. "laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta". Siis armoa ei anneta lain päälle, vaan armo annetaan armon päälle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit335224Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3984506Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483809KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1332948Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku112490Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212282Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182018Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511982- 1231900
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241459