Kenen tykö me menisimme pelastuaksemme?

Anonyymi-ap

KR 1933/-38, Joh. 6:65-70
Ja hän sanoi:
"Sentähden minä olen sanonut teille,
ettei kukaan voi tulla minun luokseni,
ellei minun Isäni sitä hänelle anna."
Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista:
"Tahdotteko tekin mennä pois?"
Simon Pietari vastasi hänelle:
"Herra,
kenen luokse me menisimme?
Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
ja me uskomme
ja ymmärrämme,
että sinä olet Jumalan Pyhä."
Jeesus vastasi heille:
"Enkö minä ole valinnut teitä,
te kaksitoista?
Ja yksi teistä on perkele."

30

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

Jeesus Kristus on ihmisen ainoa toivo. Vain Hän voi ihmisen pelastaa.

• Anonyymi00004

Meidän on itse pelastettava itsemme.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Meidän on itse pelastettava itsemme.

Voithan toki yrittää…

• Anonyymi00005

Menkää terapeutille, mutta älkää luopuko itsestänne. Ja harrastakaa liikuntaa, siivotkaa kotinne ja syökää terveellisesti. Ainakin perustoimeentulo on hyvä jörjestää kuntoon.

• Anonyymi00027

Joo. Ajallisesti ihan kelpo asioita, mutta ikuisuuteen nekään eivät suoranaisesti kanna. Sillä vain Jeesus pelastaa, ei ihmisen teot.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Joo. Ajallisesti ihan kelpo asioita, mutta ikuisuuteen nekään eivät suoranaisesti kanna. Sillä vain Jeesus pelastaa, ei ihmisen teot.

Eihän ikuisuus ole kristillisyyttä tai mitään muutakaan. Kysehän siitä miten voimme ja kunka mielekkääksi elämämme koemme. Ei ole mitään uhkaa jota esität.

Unohda pelastuksesi, koska se pitää sisällään kuoleman. Se on kivi jota vedät perässäsi. Et tehnyt niin ennenkään nuorena vaan olet sen oppinut.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kertokaa nyt helvetissä mitä siellä ikuisuudessa tehdään!!

• Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Eihän ikuisuus ole kristillisyyttä tai mitään muutakaan. Kysehän siitä miten voimme ja kunka mielekkääksi elämämme koemme. Ei ole mitään uhkaa jota esität.

Unohda pelastuksesi, koska se pitää sisällään kuoleman. Se on kivi jota vedät perässäsi. Et tehnyt niin ennenkään nuorena vaan olet sen oppinut.

Elämme täällä vain pienen hetken. Kyllä tämäkin lyhyt elämä on ajoittain jännittävä ja vauhdikas, tilannerikas, mutta tämä päättyy pian ja siirrymme ikuisuuteen. Minä tahdon silloin Jeesuksen Kristuksen luo, koska Hän on minun puolestani uhrannut elämänsä. I

• Anonyymi00006

Rakas Paavali pelastaa meidät kaikesta vääryydestä kirkastamalla totuutta.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi00010

Ja näin reippaasti Teuvo taas avasi riena-arkkunsa. Ymmärtämättömyyttään. Tietämättömyyttään.

• Anonyymi00007

Raamatun lukeminen tulee aloittaa alusta, ei lopusta päin.

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Joh. 5:46

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi00008

Älä usko sellaisiin lahkolaisten valheisiin, että Jumalan lait ja kymmenen käskyä on kumottu, kirottu ja kuopattu.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Älä usko sellaisiin lahkolaisten valheisiin, että Jumalan lait ja kymmenen käskyä on kumottu, kirottu ja kuopattu.

Sen, mitä minä tunnen vapaiden suuntien uskovia, he eivät opeta hylkäämään lakia, kuten sinä valehtelet. Heidän toivonsa on Jeesus Kristus.

• Anonyymi00009

Pitäkää huolta omaisistanne ja perhekuntalaisistanne.
      Kastakaa lapset kristityiksi Jeesuksen verensuojaan.
      Peljätkää Jumalaa.
      Herran pelko on viisauden alku.
      Älä mene Jenkkilahkoihin mitään Jeesuksia etsimään.

• Anonyymi00012

Liiallinen kirkkaus voi sokaista ihmisen.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

• Anonyymi00031

Kyllä se oli vain salama. Ei saatana.

• Anonyymi00013

Hurmoslahkot tuottaa paljon uskontojen uhreja.

• Anonyymi00018

Samoin kuin Evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluva, eräskin herätysliike!

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Samoin kuin Evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluva, eräskin herätysliike!

Niin mutta se johtajahan kukisti itse oman lahkonsa! Vähän kuin ampuisi itseään jalkaan.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Niin mutta se johtajahan kukisti itse oman lahkonsa! Vähän kuin ampuisi itseään jalkaan.

Eikös Lestadios ole Legenda vieläkin. Postillat elää ehdottomina totuuksina.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Sellainen veijari se Tepe on.

• Anonyymi00022

Paavali meni Arabian erämaahan, mutta ei siellä mitään Jeesusta ole.

Matt. 24:26

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

• Anonyymi00023

Gal. 1:17

enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

Eikös se paholainen vienyt Jeesuksenkin erämaahan, mutta Jeesus pääsi sieltä karkuun
        40 pv. päästä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00023 kirjoitti:

enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

Eikös se paholainen vienyt Jeesuksenkin erämaahan, mutta Jeesus pääsi sieltä karkuun
        40 pv. päästä.

Moni Jumalan pyhä on saanut koulutuksen erämaissa, kuten Mooses, Johannes Kastaja ja profeetat useinkin. Sinä herjaaja et mitään sellaisesta tiedä. Ja siksi herjaat.

• Anonyymi00024

Mark. 1:13

Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.

Paavalille kävi huonommin. Mies piilotteli väärällä nimellä kymmenisen vuotta, eikä kukaan tiedä mitä mies touhusi.

• Anonyymi00025

Paavali piilotteli ensin kolme vuotta Arabian erämaassa, piipahti Jerusaelmissa ja sen jälkeen Damaskoksessa monta vuotta.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Paavali piilotteli ensin kolme vuotta Arabian erämaassa, piipahti Jerusaelmissa ja sen jälkeen Damaskoksessa monta vuotta.

Paavali tiesi hyvin, että häntä pidetään jonkinlaisena apostolina vain Kreikan Korintossa.
        Ei muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

• Anonyymi00032

No, onhan se sekin jotain. Kuka sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse?

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      291
      3580
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      28
      1984
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      44
      1616
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1471
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      85
      1177
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      143
      1159
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1054
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      95
      992
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      210
      834
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      767
    Aihe