Sinä tunnet läheisesi viettämällä aikaa ja keskustelemalla heidän kanssaan. Elät läheisessä suhteessa heihin.
Jeesuksen tunnet kuitenkin vain siitä, mitä hänestä on kirjoitettu Raamattuun. Ei kai ole väärin sanottu, että et tunne häntä lainkaan.
Et voi tuntea Jeesusta ellei hän herää kuolleista. Miten se olisi mahdollista. Ei mitenkään! Kukaan ei tunne Jeesusta.
Mitä kautta tunnet Jeesuksen?
8
95
Vastaukset
- Anonyymi00001
Raamatun, uskon ja mielesairauden kautta. ja kyllä joku tuntee Jeesuksen. Häneen ei oo vaikee tutustua, hän näyttää kauniin puolen elämästä, opettaa sua, hänen rakkaus on aito, Ainoa aito rakkaus elämässä on Jeesuksen. Häneen luotan ja hänen toimittamiin ihmisiin
Jeesuksen ihmiset tuntee hyvästä aidosta sydämestä. Sen näkee sanoista ja teoista ootko Jeesuksen rakkaudessa. Ite taistelen mitä olen ja rakastaako hän mua, ehkä kaipaan todisteita.- Anonyymi00002
Välillä hänet kiroo maasta taivaseen, mutta ehkä hän haluaa olla myös vihan kohde.
- Anonyymi00003
En minä ainakaan tunne Jeesusta saati ole nähnyt häntä. Kuoli vajaa 2000 vuotta sitten joten mahdotonta häntä on tuntea muuten kuin Raamatun tekstien kautta. Varsinaisia silminnäkijän kuvauksia taitaa olla aika vähän, Johanneksen evankeliumi taitaa olla ainoa mikä on henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuva kirja kyseisestä henkilöstä. Pitkälle mennään siis huhupuheiden perusteella näiden ihmetekojen suhteen mikä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö ainakin osa teoista voisi olla totta. Kaanaan häät ja siellä veden muuttaminen viiniksi oli ensimmäinen ihmeteko mikä on tapahtunut ja ei sitä ole syytä epäilläkään helpompi siihen on uskoa kuin kuolleista herättämiseen.
Kyllä minä minä Jeesuksen olemassaoloon historiallisena henkilönä uskon j samoin uskon myös Jumalan olemassaoloon sen verran usein Jumala on minulle todistanut olemassaolonsa Pyhän Hengen kautta näkyjen ja eri armonlahjojen avulla. Onpa noita pieniä ihmeitäkin matkan varrella sattunut mutta ei ne ole Jeesuksen tekoja vaan Jumalan joka toimii Pyhän Hengen kautta. Siihen minä uskon, en eri seurakuntien opetukseen Jeesuksen veren pelastavasta voimasta ja muista tyhjänpäiväisistä opetuksista. Se Jumalasuhde on henkilökohtainen suhde eikä tule pappien tekemien synninpäästöjen ja veripesujen kautta. - Anonyymi00004UUSI
Amazon heimo ei ymmärtänyt miksi lähetyssaarnaaja puhui miehestä, jota kukaan ei tunne. Meni 20 vuotta eikä kukaan uskonut evankeliumia. Lopulta lähetyssaarnaaja lakkasi itsekin uskomasta. Hän tajusi tuputtaneensa pahempaa taikauskoa kuin heimolla oli. Hän on nyt ateisti.
- Anonyymi00005UUSI
Jeesuksen nimessä ja veressä julistetun syntien anteeksiantamisen kautta Jeesus tuli tutuksi minulle.
- Anonyymi00006UUSI
Joh.17:12 Kuin minä olin heidän kanssansa maailmassa, niin minä kätkin heitä sinun nimessäs: ne, jotkas minulle annoit, kätkin minä, ja ei niistä kenkään kadonnut, vaan se kadotuksen lapsi, että Raamattu täytettäisiin. Biblia (1776) Ps.41:10. 109:8. Joh.6:39. 13:18. 2Tess.2:3.
- Anonyymi00007UUSI
Sinä et siis tunne laisinkaan Jeesusta, koskapa pidät häntä kuolleena siltikin, vaikka Isä Jumala herätti hänet kolmen päivän jälkeen hautaamisesta ja nosti hänet Tuonelasta oikean kätensä voimalla ja asetti hänet istumaan Taivaan valtaistuimelle oikealle puolelleen, jossa hän edelleenkin elää.
- Anonyymi00008UUSI
Et tietäisi tuosta mitään ellet olisi kuullut Raamatun tarinoita. Lähetyskentällä yksikään kansa ei ollut kuullut Jeesusta itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 26823057
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?462124- 1961545
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1381437- 281219
- 122978
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30922Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex84811Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t82766- 75688