Entä jos...

Anonyymi-ap

Kuinka kristityn tulee menetellä, jos kuoleman jälkeen vastassa ovatkin Muhammed ja Allah? Onko tilanteeseen olemassa minkäänlaista ohjeistusta?

Kannattaako esimerkiksi vedota uskontojen muinaiseen yhteiseen alkuperään?

25

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

On uskottava Jeesukseen päästäkseen Taivaaseen.

• Anonyymi00003

Entäpä muslimit, mitä heille tapahtuu kuoleman jälkeen? Muslimeja on jo lähes neljännes maailman väestöstä. Olen huolestunut. Ovathan hekin ihmisiä.

• Anonyymi00007

Voinko uskoa sekä Jeesukseen ja Muhammediin, vai ovatko ne toisensa poissulkevia?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Voinko uskoa sekä Jeesukseen ja Muhammediin, vai ovatko ne toisensa poissulkevia?

Muhammed on keksitty hahmo.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Muhammed on keksitty hahmo.

'Muhammed on keksitty hahmo.'

Mutta niinhän on Jeesuskin, vai kuinka? Silti niihin voi uskoa.
        Onko tosiaan mitään estettä uskoa molempiin? Jumalahan on molemmilla sama.

• Anonyymi00027

"Kuinka kristityn tulee menetellä, jos kuoleman jälkeen vastassa ovatkin Muhammed ja Allah? Onko tilanteeseen olemassa minkäänlaista ohjeistusta?"

Kuoleman jälkeen kristitty nukkuu kuoleman unta haudassaan.

Jeesus tulee sitten aikanaan toisen kerran herättämään omansa kuoleman unesta viedäkseen heidät taivaaseen.

• Anonyymi00002

Ei kannata miettiä koska taivasta ei ole.

• Anonyymi00011

Ei ole sinulle, mutta olisi, jos nöyrtyisit uskomaan Jeesukseen. Kaikille on vain kaksi vaihtoehtoa. Valinta on tehtävä ennen kuolemistaan.

• Anonyymi00004
    • Anonyymi00008

Ei yhteinen historia niin kovin muinainen ole. Koraani on kopioitu Toorasta sekä siinä on myös kertomus Jeesuksesta, lempeästä opettajasta, joka tekee ihmeitä ja noudee taivaaseen. Koraanissa ei vain surmata julmasti sapattirikkomuksista, vaan saa elää sovussa ihmisten kanssa.

• Anonyymi00009

Muhammed oli katolisen pakanauskonnon keksimä hahmo heidän taistelussaan kristittyjä ja juutalaisia vastaan. Mitään Muhammedia ei siis teitä vastaan tule siellä alakerran kuumuudessa.

• Anonyymi00012

Nekö keksi että Muhammed on pieniin päin?

Mitä tietenkään ei saa sanoa.

On vähän kuin homoherja.

• Anonyymi00014

'Muhammed oli katolisen pakanauskonnon keksimä hahmo...'

Tekoälyn mukaan Muhammedin olemassaolo historiallisena henkilönä on jonkin verran varmempaa kuin Jeesuksen.

• Anonyymi00017

Mohammed ei syönyt sikaa, eikä juonut?
        Muttei myöskään syöneet sikaa arabi ja juutalaiset Jeesukseen uskovaiset?
        Vaan tutkivat kirjoituksia ja rukoilivat?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mohammed ei syönyt sikaa, eikä juonut?
        Muttei myöskään syöneet sikaa arabi ja juutalaiset Jeesukseen uskovaiset?
        Vaan tutkivat kirjoituksia ja rukoilivat?

Juutalaiset Jeesukseen uskovaiset 100-luvulla paastosivat joskus, mutta noudattivat Mooseksen lain ruokasäädöksiä?
        Paaston aika oli erityisiä tilaisuuksia varten kunkin tilanteen mukaan?

• Anonyymi00015

Abraham sai oikean ja aidon ilmoituksen.
      Alkuperäisenä.
      Jeesus mainitsi muutamille että he ovat ulkopuolella itkemässä kun näkevät sisällä Taivaassa profeetat ja Abrahamin? Tarkoittiko hän juutalaisia jotka syntyjään juutalaisia olivat?
      Entä ne tekstit Niniven tuomiosta yms? Että he kääntyivät juutalaisen Joonan saarnan vuoksi?

Ehkä Mohammed ei pitänyt Rooman kirkosta? Ehkä Mohammedia häiritsi ja ärsytti roomalainen keisarin perustama kristinusko käsityksineen mitkä sotivat apostolien ja Paavalin alkuperäistä uskoa vastaan?
      Mitä mieltä itse näin historiaa ja akateemista tutkimusta ja menetelmiä paremmin tuntevana sanot?

• Anonyymi00016

Paavali itse vietti aikaa Arabiassa. Sekä juutalaiset olivat läheisempiä arabeille ja heidän tasoltaan oli helppo lähestyä naapurikansana olevia arabeja? Alkuperäisten juutalaisten Jeesukseen uskovien uskoa oli helppo lähestyä ja siinä oli ymmärrettävä sisältö alkuperäisenä?

• Anonyymi00019

Asia ei riipu alexandriasta mitenkään.

• Anonyymi00020

Mohammed ei uskonut Jeesukseen eikä päässyt perille.
      Se on näkemykseni tässä asiassa.

• Anonyymi00021

Moni Mohammed niminen on silti perillä taivaassa Jeesuksen kanssa ilojuhlaa viettämässä. Jossa heillä on uusi nimi ja valkoinen kivi.

• Anonyymi00022

Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä, ei kukaan pääse Isän tykö muuten kuin Hänen kauttaan

”Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.”
      ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭6‬ ‭

• Anonyymi00023

””Älköön teidän sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan, uskokaa myös minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta. Ellei niin olisi, sanoisinko teille, että menen valmistamaan teille sijaa? Vaikka minä menenkin valmistamaan teille sijaa, tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja minne minä menen, tien sinne te tiedätte.” Tuomas sanoi hänelle: ”Herra, me emme tiedä, minne sinä menet. Kuinka sitten voisimme tietää tien?” Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Tästä lähtien te tunnette hänet ja olette nähneet hänet.” Filippos sanoi hänelle: ”Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme siihen.” Jeesus vastasi: ”Näin kauan aikaa olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippos! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka sinä voit sanoa: ’Näytä meille Isä’? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Niitä sanoja, joita minä puhun teille, en puhu omasta aloitteestani. Isä asuu minussa, ja teot ovat hänen tekojaan. Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Jos ette muuten usko, uskokaa edes tekojeni tähden. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän tekee niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin kuin ne, sillä minä menen Isän luo. Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, sen minä teen.” ”Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle.” Juudas – ei se Iskariot – sanoi hänelle: ”Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?” Jeesus vastasi hänelle: ”Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut.” ”Rauhan minä jätän teille: minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö. Te kuulitte minun sanovan: minä menen pois ja tulen takaisin teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi. Olen sanonut sen teille jo nyt, ennen kuin se tapahtuu, jotta uskoisitte, kun se tapahtuu. Paljon en enää puhu teidän kanssanne, sillä tämän maailman ruhtinas on tulossa. Minuun hänellä ei ole mitään valtaa, mutta jotta maailma tietäisi, että minä rakastan Isää ja teen niin kuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä!””
      ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭1‬-‭31‬ ‭FINRK‬‬
      https://bible.com/bible/1745/jhn.14.5-31.FINRK

Jeesus rakastaa sinua

• Anonyymi00024

Vähän liian pitkä teksti on mutta se tuli mieleen

• Anonyymi00025

””Minä olen tosi viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii , ja jokaisen oksan, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, jotta se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan kautta, jonka olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niin kuin oksa ei itsestään voi kantaa hedelmää, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, kantaa paljon hedelmää, sillä ilman minua te ette voi tehdä mitään. Jos joku ei pysy minussa, hänet heitetään pois kuin oksa – ja se kuivettuu. Kuivat oksat kootaan yhteen, heitetään tuleen ja poltetaan. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja se tapahtuu teille. Siinä minun Isäni kirkkaus tulee ilmi , että te kannatte paljon hedelmää ja niin osoitatte olevanne minun opetuslapsiani.”
      ‭‭Johannes‬ ‭15‬:‭1‬-‭8‬ ‭FINRK‬‬
      https://bible.com/bible/1745/jhn.15.1-8.FINRK

• Anonyymi00026

3:84 Sano: Uskomme Jumalaan, siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille, ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltaan; emme tee erotusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alkaneet.

Kristinuskoa, juutalaisuutta ja islamia ei siis pidä erottaa toisistaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      270
      5357
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      66
      4644
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4325
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      46
      3754
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3750
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3677
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      76
      3048
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      35
      2971
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      53
      2888
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2626
    Aihe