Vai onko ne pakollisia ostoksia joka kuukausi? En polta mutta kaljaa en ole ostanut 2 kuukauteen joten sanosin että säästöä tullut 150 euroa.
Voiko köyhä säästää kaljoissa ja tupakissa?
23
290
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ostan toimeentulolla olutta ja röyhyttelyyn pikkusikkejä
- Anonyymi00002
Voi ottaa juoksukaljat.
- Anonyymi00019
Jos on varaa ostaa 150 eurolla kaljaa on kaukana köyhästä
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Jos on varaa ostaa 150 eurolla kaljaa on kaukana köyhästä
Kuule, oi sinä typerys. Jos joku ostaa työttömyyskorvauksellaan tai toimeentulotuellaan mielummin kaljaa ja tupakkaa, sehän on sitten vaan muista hankinnoista pois eikä asia kuulu muille pätkänvertaa. Ite olin keskikaljajuoppo, kulutin työttömyyskorvauksesta osan siihen. Vuokrabn ja laskut maksoin aina. Toisinaan olin syömättä. Vaatteita en ostanut koko työttömyysaikanani, ei ollut nettiä,ei kulkuvälineitä. Miten täällä ihmiset holhoo muita ja heidän elämää? Ootteko ihan seonneita?
- Anonyymi00003
Kyllä eduskuntakin varastaa
- Anonyymi00004
Alelaarilta saa tuotteita elintarvikkeita ja pesuainetta, jos on ollut ahkera säästämään. Pelkällä arjen pullojen keräämisellä ei enää perusköyhä valitettavasti elä tai jatka ruokapöydän täyttämistä. Ja köyhäintöitä ei riitä enää kaikille.
- Anonyymi00005
Sätkää jos käryttää niin että toppa kestää viikon,olutta jos juo niin maltillinen määrä viikossa vaikka 15.Lidl olut niin 0.88eur sisältö tölkki.
- Anonyymi00006
Miksi ihmeessä täytyy myrkyttää itseään alkoholilla ja tupakalla ja maksaa vielä siitä pirun paljon?😂
- Anonyymi00009
Minkä takia ihmiset syö itsensä lihavaksi esim, rasvamaksa yleistynyt lihavuuden takia ja ohittaa jo alkoholin haitat.Kyllähän konjakkia suositellaan lääkkeeksi kun saa veren kiertään.Diabetes2 räjähtää käsiin.
- Anonyymi00007
Olutta voi tehdä itse, tosin viininteko on helpompaa. Tupakan kasvattaminen on jo vaikeampaa mutta se onnistuu kyllä.
- Anonyymi00008
Kokeilin sahdin valmistamista maltaista mutta oli turhan suuritöistä hommaa joten siirryin helppokäyttöisiin uutepakkauksiin. Kotiviiniä olen valmistanut sekä mustaherukoista, omenan puristemehusta, että pakkauksista. Olen keittänyt pontikkaa. Tupakkaa en ole edes harkinnut.
Tukakointi loppui talovelkojen ollessa pahimmmoillaan. Hidas vaikutus mutta hyöty kumuloitui ajan myötä.
- Anonyymi00010
Olutta ja viiniä tehnyt ni mustaherukkaviini oli jopa hyvää.Se tuossa jos itse tekee niin voipi kulutus lisääntyä.
- Anonyymi00011
Viineissä pihistelin mutta pontikan ääressä riitti kavereita.
Mittava tuotanto kookkailla, tehokkailla laitteilla.
Alkuhuuman jälkeen kulutus asettui kohtuuden puitteisiin.
Kun kaapissa oli kahteelleen laskettua, oman käytön vaatimusten mukaam valittua juomaa useita litroja, niin se rauhoitti eikä tullut hetken mielitekoja.
- Anonyymi00012
Sellanen jolla on varaa polttaa ja kaljotella, ei ole mitenkään päin katsottuna köyhä. Koko elämäni oon töitä tehnyt. Eikä koskaan ole ollut tommosiin varaa.
- Anonyymi00013
Jos jättää sen kaljottelun ja tupakan polton kokonaan pois, niin säästyy sitä
rahaa esim. asunnon tai auton ostoon tai jopa molempiin.
Ihan tavallinen jämpti rivimies pystyy hankkimaan asunnon sekä vielä
ylläpitämään sitä sekä hankkimaan auton ja käymään sillä lomareissuilla.
Vielä työelämän jälkeenkin voi jatkaa samanlaista elämää kuin ennen.
Se on aivan helppoa kun ei kaljottele eikä polta rahojaan hukkaan.- Anonyymi00018
Kyllähän tupakkia käryttävällä ja alkoholia juovalla omaisuuksia voi olla ei kaikki nyt noiden takia köyhä ole.Toki tupakoinnin lopettaneita tiedän monta.
- Anonyymi00014
Kyllähän tuon alkoholin suhteen niin tekee jotain muutakin kuin juo,on harrastuksia yms.Jotakin viiniä vaikk isot määrät ja sillon tällön juo.Kaljaa välttää ettei maha kasva. Kyllä näitä tarinoita löytyy kun alkoholi saa otteen.
- Anonyymi00015
Lähden ylihuomenna Latviaan hakemaan olutta. Ostan loppuvuoden satsin kerralla ja kyllä siinä säästää rahaa.
- Anonyymi00017
Tullissa hyvät selitykset omaan käyttöön tulemisesta.
Kolmen kaverini kopla tilaa netissä oluensa kuormalavoittain. Vastaanottajan ( -jien ) on oltava paikalla oikeaan aikaan. Sellaista läjää ei voi jättää "avojakeluun".
- Anonyymi00016
Säästyy enemmän kun ei osta ollenkaan, niin ookkos mukamas parisuhteessa että joku tollasta touhua katsois.
- Anonyymi00022
Kaljoissa en säästä. Huomenna haen olutta.
- Anonyymi00023
ymmärtääkö köyhätoimisto, jos on raitis köyhä, jolla kaikki elämässä on mainiosti
ei mitään ongelmaa
silloin ei saa koskaan apua mihinkään vaivaan - Anonyymi00024
Tupakkaa en ole koskaan polttanut, ellei muutamaa teinivuosien kokeilua lasketa. Olutta tilaan verkkokaupasta sen vähän minkä sitä juon, sillä se on edullisinta verkkokaupassa. Halvimmillaan 24pack 5,9% olutta on maksanut vain 0,99€, toki päiväys on lähellä, mutta kyllä olut on vielä ihan hyvää, vaikka parasta ennen päiväystä on vielä muutama viikko jäljellä.
Tilaan myös siideriä ja hanaviinejä verkkokaupasta samalla, niin ei tarvitse rahteja erikseen maksella, tulee samoilla rahdeilla. Ei sitä juomaa yhtään enempää kulu tai tule juotua, vaikka sitä on kotivarana enempikin, mutta säästö on melkoinen.
Isäni poltti aikoinaan tupakkaa, hän kasvatti itse virginialaista tupakkaa ja myi sitä toisillekin, sekä toimitti kauppiaillekin itse kasvattamaansa tupakkaa. Hän kuitenkin lopetti tupakan polttamisen 1964 syyskuussa, eikä enää kasvattanut tupakkaa, mutta muisteli monta kertaa vuosien varrella sitä tupakan kasvatusta. Isäni kuoli 2018 lähes 86 vuotiaana, ei hän näin pitkään olisi elänyt, jos ei lopettanut tupakointia silloin aikoinaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2452811Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell31574- 1011164
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231141Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581015Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531012- 64974
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717927- 63861
- 132858