Jäin eläkkeelle 61-vuotiaana

Anonyymi-ap

Osittainen vanhuuseläke tämän mahdollisti. Onneksi olen sitä ikäluokkaa joka voi nauttia elämästään ennen varsinaista eläkeikää.

Oloneuvoksena niin mageeta

21

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minäkin jäin osittaiselle eläkkeella kolmisen vuotta sitten 62-vuotiaana. Eläkeläisen elämä on todella mukavan leppoisaa. Elo on oivallisen auvoista.

• Anonyymi00002

Minä olin töissä toista vuotta yli eläkeikäni, yhteensä yhtäjaksoisesti 43 vuotta ilman päivänkään katkoa! Ja vieläkin olis ikävä töihin. Mutta kun ne säästöt...

• Anonyymi00007
        UUSI

Kai nyt jotakin löytyy jos haluaa.

• Anonyymi00003

Mun monta tuttua on kuollut heti kun ovat jääneet eläkkeelle. Liian äkillinen muutos.

• Anonyymi00004

Siksi kannattaakin jäädä ajoissa, kun on vielä kunnossa ja jaksaa huolehtia kunnostaan.

Jos on raatanut itsensä täysin piippuun ja sitten eläkeläisenä loppuu se vähäinenkin liikunta ja alkaa maistumaan liikaa viihdejuomat ja roskaruoat, niin huonosti käy.

• Anonyymi00005
      UUSI

Moni tosiaan potkaisee tyhjää ensimmäisen eläkevuotensa aikana jos odottaa 65-ikävuoteen.

Siksi jos vain mahdollista kannattaa työelämästä poistua heti kun tuntee sen olevan mahdollista. Ei elämän tarkoitus ole työnteko.

• Anonyymi00008
        UUSI

Monilla se on jo 70v

• Anonyymi00006
      UUSI

Puolueet jotka luopuvat perintöverosta tullaan muistamaan ikuisesti tästä hienosta eleestä.

• Anonyymi00009
        UUSI

Suomen kommunistisessa maassa täytyisi kaikki kelatukia saavien äänet mitätöidä.

• Anonyymi00010
      UUSI

Itse jäin eläkkeelle jo 51-vuotiaana kun sain isohkon perinnön.

• Anonyymi00017
        UUSI

Hei sama! Nyt ollut reilu neljä vuotta oloneuvoksena :) Elämä on ihanaa!

• Anonyymi00011
      UUSI

Eilen Yle uutisoi että yhä useampi haluaa jatkaa työelämässä pidempään.

En ainakaan itse tiedä ketään joka ei olisi jäänyt viimeistään silloin eläkkeelle kun on mahdollisuus jäädä.

Koskee ehkä sellaisia joille ei ole eläkettä juuri kertynyt, eikä omaisuutta. Pakko jaksaa pidempään.

• Anonyymi00012
        UUSI

Itse en tunne ketään kuka olisi jäänyt eläkkeelle vasta lakisääteisessä iässä. Kaikki ovat olleet eläkkeellä jo vähintään useita vuosia ennen lakisääteistä ikää.

• Anonyymi00013
        UUSI

Ylen jutut eivät ole tosia. Yhä useampi haluaa eläkkeelle aikaisemmin kuin pääsisi. Itseasiassa se ei ole ristiriidassa sen kanssa että useampi työssään viihtyvä haluaisi vielä jatkaa. Ne jotka voivat ikääntyessään hyvin, haluavat jatkaa sitä mitä ovat tekemässä. En usko myöskään sitä että raha olisi motiivina jatkaa liki 70-ikäiseksi. Niin tyhmä ei kukaan ole.

Samaan aikaan yhä useampi nuori jää tai jätetään työelämän ulkopuolelle. Tämä on se mihin pitäisi reagoida, eikä suinkaan eläkevarojen pienentyminen.

• Anonyymi00014
      UUSI

Olin työssä vuoden yli eläkeiän. Nyt jo useita vuosia eläkkeellä ja ihan hyvin tässä menee.

• Anonyymi00015
      UUSI

mie jäin 26 vuotiaana. kertakorotuksen kanssa 3100€.
      kannattaa tehdä isopalkkaisia hommia jos meinaa jäädä eläkkeelle

• Anonyymi00016
        UUSI

onnea!
        tekisin itsekkin jos pystyisin

• Anonyymi00018
      UUSI

Itse jäin eläkkeelle noin 12 vuotta siitä, kun se olisi ollut ensi kertaa mahdollista. Olin sellaisessa 'väliinputoajaporukassa', että olisin päässyt eläkkeelle 55 vuotiaana ja 60 vuotiaana olisi heitetty pihalle. Siihen loppuun satttui yksityistäminen ja jatkoin vielä seitsemän vuotta yksityisellä puolella.

• Anonyymi00019
      UUSI

Mnä jä eläke 18 vutta. terno hagert

• Anonyymi00020
        UUSI

Voisitko puhua avaukseeni suomenkieltä, ruotsalaiset eivät herätä kunniaani.

En koskaan, oppinut puhumaann kieltänne - koska lapsuuteni
        "Kansakoulussa" ei ollut englannin, ruotsin kieltä tai edes
        "kirjainpohjaisia" matemaattisia x-y, laskuja

Huomatkaa: nuoret vastaajat
        pitäkää kieli samana JA perustelkaa "oudot sananne" eli terminne

ihan, kansakoulun 2.luokan oppeja!
        Moni, ei niitä enään näy osaavan.

• Anonyymi00021
        UUSI

Jotain sanakirjan mukaan
        "Täytän 18 vuotta. Hagertin vaatteet"
        En sitten tajunnut, mitä sanoit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      131
      3196
    2. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      62
      2831
    3. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2222
    4. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      104
      2131
    5. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      131
      2002
    6. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      44
      1971
    7. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      10
      1252
    8. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1035
    9. Kristinoppi ja vähäkatekismus:

Luther Lapsikasteesta: "Mitä kaste antaa eli hyödyttää? Kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen, vapauttaa kuolemas
      Luterilaisuus
      67
      1004
    10. Valtuuston puheenjohtaja ei hallitse kokousta

Kemijärven kaupunginvaltuuston puheenjohtaja antoi teatterin pyöriä valtuustossa. Sosialidemokraattien Risto Korkalon pu
      Kemijärvi
      77
      920
    Aihe