Tervetuloa vapaa-ajattelun alkeet -verkkokurssille. Tällä kurssilla opit perusteet, joilla muodostat itsellesi täydellisen vapaa-ajattelijan profiilin. Oppisisällöt ovat seuraavat.
1. Kerää itseesi vihaa ja kohdista se kokonaan uskontoihin, mieluiten kirkkoon: kaikki on kirkon syytä.
2. Opi perushokemat, kuten ”kirkko on erotettava valtiosta”, ”koulujen ruokarukoiluttaminen lopetettava”, ”kirkko on rikas” etc.
3. Jos joku kysyy perusteita hokemillesi, älä vastaa vaan syytä häntä aivottomaksi uskikseksi, antivapariksi tai ihan miksi tahansa, mutta älä missään tapauksessa antaudu keskusteluun perusteista.
4. Ole ehdottoman lojaali liiton johdolle. He ovat aina oikeassa ja jos joku väittää vastaan, toimi kuten kohdassa 3.
5. Maksa aina liitolle, mitä pyydetään äläkä kyseenalaista rahankäyttöä tai muutakaan. Vastaväitteiden ilmaantuessa hyökkää vastaan, kuten kohdassa 3.
Tämä verkkokurssi järjestetään kokonaan tässä ketjussa.
Vapaa-ajattelun alkeet
18
201
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tästä autenttista aineistoa: https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/liiton-tavoitteet-ja-strategia-2023-26/
- Anonyymi00008
Joo, toi linkkien kylväminen on jatkokurssin asia. Ylikoski kertoo jatkokurssilla, miten ei saa keskustella vaan jaetaan linkkiä auktoritaativisiin lähteisiin samalla tavoin kuin Jehovan todistajat viittaavat Vartiotorni-lehteen.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Joo, toi linkkien kylväminen on jatkokurssin asia. Ylikoski kertoo jatkokurssilla, miten ei saa keskustella vaan jaetaan linkkiä auktoritaativisiin lähteisiin samalla tavoin kuin Jehovan todistajat viittaavat Vartiotorni-lehteen.
Ei vaan autenttisiin lähteisiin.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei vaan autenttisiin lähteisiin.
Juu autenttisen auktoritatiivisia lähteitä vapaa-ajatteluun hurahtaineille.
- Anonyymi00002
Myös Vapaa Ajattelija -lehdissä on autenttista aineistoa. Kannatta katsoa ja etsiä mieluista 10 vuodelta: https://vapaa-ajattelijat.fi/va-lehti/
- Anonyymi00007
Joo, noita pitää hehkuttaa. Ei saa kyseenalaistaa. Jatkokurssilla opetetaan sitten tämmöinen hienostuneempi tapa vastata kritiikkiin. Ei tietenkään asiapohjaisesti keskustellen vaan linkkejä jaellen ilman mitään keskustelua. Siinä on se etu, että linkin takana on vapaa-ajattelun auktoritatiivinen sisältö vähän niinkuin Vartiotornissa Jehovan todistajille. Ei mene vikaan eikä tarvitse itse ajatella mitään, kun vain linkkaa auktoritaativiseen lähteeseen eli lehteen.
- Anonyymi00003
Tässä hyvin nurinkurinen valhe siitä mitä vapaa-ajattelijain jäseniltä toivotaan:
Älä missään tapauksessa antaudu keskusteluun perusteista, kuten ”kirkko on erotettava valtiosta”, ”koulujen ruokarukoiluttaminen lopetettava”, ”kirkko on rikas” etc.
Hei kaikki vapaa-ajattelijat, ryhdytäänpä entistäkin aktiivisemmin keskusteluun kirkon ja valtion erosta sekä kirkon lapsilähetysstyöstä päiväkodeissa ja kouluissa...- Anonyymi00005
Joo, uskonnon kieltäminen päiväkodeissa on tietysti ”uskonnonvapautta”. Tämäkin on vaparien hokema.
- Anonyymi00004
Esimerkiksi Vapaa-ajattelijain liitto avoin -facebook-ryhmässä voi esittää kommentteja ja keskustella liiton linjauksista. Sitä paitsi ryhmässä on noin 2000 jäsentä, jotka eivät (vielä) ole vapaa-ajattelijain jäseniä.
- Anonyymi00006
Voi sitä raivoa siinä ryhmässä. Aloituksen kohta 1 on siellä hyvin edustettuna.
- Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Voi sitä raivoa siinä ryhmässä. Aloituksen kohta 1 on siellä hyvin edustettuna.
Todellakin. Hirveää raivoa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Todellakin. Hirveää raivoa.
Viha on vapaa-ajattelun perusta
- Anonyymi00016
Jatkokurssilla opetetaan, miten selitellään vapareille kiusallisia faktoja. Hämmennetään ja käännetään asioita. Nostellaan lukuja tarkoitushakuisesti ja esiinnytään ylimielisesti. Siinä sivussa musta kääntyy valkoiseksi.
- Anonyymi00017
Kannattaa muuten liittyä vapareihin.
- Anonyymi00018
Kuka kuluttaa aikaansa Valiiton vähän alkeellisten raamattu-räsäsen panettelujen jankkaamiseen?
- Anonyymi00019
Koska olen Lutteristi
Kohteeni on Vaparistit - Anonyymi00020
Verkon kalttaamiseen kuluu aikakin.
- Anonyymi00021
En halua vapariksi. Synkkää jaikävää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492023Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45937