Sovituksen sana

Anonyymi-ap

”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”
2 Kor 5:19

77

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kiitos Jeesukselle!

      • Anonyymi00003

        Aamen!


      • Anonyymi00004

        Kyllä meillä on hyvä ja armollinen Vapahtaja, Jeesus Kristus.


    • Anonyymi00002

      🎚️🩸🎚️🩸🎚️🩸

    • Anonyymi00005

      Tämä ON evankeliumi!

    • Anonyymi00006

      Miksi Herra Sebaot loi epätäydellisen ihmisen ja arkkienkeli Lucifer-Saatanan tämän syntiin houkuttajaksi, vaikka kaikkitietävänä tiesi mitä tulee tapahtumaan?

      • Ei luonut kumpaakaan.

        Lucifer oli
        täydellisistä täydellisin.

        Ihminen samoin.
        Jumala vielä tarkasti kaiken.

        "Jumala katsoi kaikkea,
        mitä hän tehnyt oli,
        ja katso,
        se oli sangen hyvää."
        (Gen 1:31)


      • Anonyymi00017
        kalamos kirjoitti:

        Ei luonut kumpaakaan.

        Lucifer oli
        täydellisistä täydellisin.

        Ihminen samoin.
        Jumala vielä tarkasti kaiken.

        "Jumala katsoi kaikkea,
        mitä hän tehnyt oli,
        ja katso,
        se oli sangen hyvää."
        (Gen 1:31)

        "sangen hyvää"

        Jos Herra Sebaot ei sinun mukaasi luonut Luciferia, joka muuttui Saatanaksi, niin mistä Lucifer tuli ja sai valtansa?

        Herra Sebaot loi kaiken ja siten myös Saatanaksi muuttuvan Luciferin ja vajavaisen ihmisen("sangen hyvän"), joka vajavaisuutensa vuoksi lankesi Saatanan houkutuksiin.

        Kaikkitievän Herra Sebaotin voi olettaa tienneen mitä tulee tapahtumaan.
        Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei tiedä ennakkoon asioita, eikä näin ollen ole kaikkitietävä?


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        "sangen hyvää"

        Jos Herra Sebaot ei sinun mukaasi luonut Luciferia, joka muuttui Saatanaksi, niin mistä Lucifer tuli ja sai valtansa?

        Herra Sebaot loi kaiken ja siten myös Saatanaksi muuttuvan Luciferin ja vajavaisen ihmisen("sangen hyvän"), joka vajavaisuutensa vuoksi lankesi Saatanan houkutuksiin.

        Kaikkitievän Herra Sebaotin voi olettaa tienneen mitä tulee tapahtumaan.
        Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei tiedä ennakkoon asioita, eikä näin ollen ole kaikkitietävä?

        "Alussa loi Jumala taivaat ja maan."
        (Gen 1:1)

        Taivaisiin sisältyy kaikki taivaan joukot
        enkelikunta mukaanlukien.
        Näistä korkea-arvoisin oli
        Aamuruskon poika
        (Lucifer = Valon kantaja)

        Raamatun ensimmäinen Sana
        tarkoittaa Alkua / Esikoista.

        Siis aivan ensimmäiseksi
        Jumala Sana tuo esiin Jumalan Pojan.
        Vielä Raamatun viimeisessä kirjassa
        Poika esittelee itsensä
        Alkuna ja Aamenena.

        Ja niin koko Raamattu
        Alusta Aameneen saakka
        Sana Sanalta
        on ilmoitusta Pojasta,
        joka on
        Ensimmäinen ja Viimeinen
        Alku ja Loppu
        Alfa ja Omega.

        Raamatun ensimmäinen virke
        pitää sisällään myös
        monikkomuotoisen sanan
        Jumala = Valtiaat.

        Raamatun ensimmäinen jae ilmaisee
        siis Jumalan kokonaisuudessaankin.
        Mutta varsinaisesti se esittelee
        meille Jumalan Pojan Valtiaana.
        Kaikki on luotu Hänen kauttaan,
        Häneen ja Häntä varten.

        Niin myös Aamuruskon poika
        eli Lucifer.

        Pojan eli Aamuruskon luoma
        korkea-arvoisin
        ja läheisin enkeliolento
        oli siis Aamuruskon poika.

        Poika on itse Valkeus.
        Mutta Aamuruskon poika
        kantoi tuota valkeutta mukanaan.

        Aivan samoin tänä päivänä
        Jeesus eli Valkeus valaisee
        jokaisen omansa.

        "Todellinen Valkeus,
        joka valaisee jokaisen ihmisen."
        (Joh 1:9)

        Raamatun ensimmäinen jae
        pitää sisällään pelkkää ihanuutta.
        Siinä ei ole mitään viittausta
        pahan olemassaoloon.

        Oli vain taivaat ja maa,
        ja kummatkin täynnä
        rauhaa rakkautta ja sopusointua.

        Myöhemmin löydämme Raamatusta,
        että tuo aikakausi oli hyvin pitkä.
        Raamatun ensimmäinen jae
        pitää siis sisällään jo ikuisuuden ihanuutta.

        Raamatun toinen jae tuo
        eteemme valtavan katastrofin.
        Takana on vallankaappausyritys,
        joka johti siihen,
        mikä on luettavissa
        Raamatun toisesta jakeesta.

        Maa oli tai oikeammin tuli
        sellaiseksi kuin se nyt kuvataan.
        Autioksi ja tyhjäksi.
        Sitä oli kohdannut
        sekasorto ja hävitys.

        Säihkyvä kerubi oli muuttunut
        pimeyden ruhtinaaksi.
        Täydellisistä täydellisin luotu olento
        oli muuttunut paholaiseksi.
        Hänet enkeleineen
        heitettiin alas taivaasta.

        Ja hän tuhosi
        maan päällä vallinneen elämän.
        Ja tuossa tähtien sodassa
        turmeltui myös taivaanvahvuus.

        Nyt oli kaksi valtaa.
        Hyvä ja paha.
        Joilla oli riita-asia keskenään.

        Ihminen,
        joka luotaisiin Jumalan kuvaksi,
        tulisi ratkaisemaan
        tämän riita-asian.

        Ja tästä kaikesta laadittiin asiakirja,
        joka koski maan hallintaa.
        Viittauksia tähän löytyy
        jo Mooseksen kirjoista.
        Raamatun viimeisessä kirjassa,
        tästä kirjakääröstä on pitkä selvitys.
        Sen voi avata vain
        ensimmäisenä esitelty Valtias
        eli Jumalan Poika,
        joka Ilmestyskirjassa kantaa nimeä
        Jumalan Karitsa, teurastettu.
        Ja tästä Sovituksesta
        aloittaja on herättänyt keskustelun.

        Ja kaikki alkoi siis
        Raamatun toisesta jakeesta.

        Poika,
        joka on Totinen Valkeus,
        joka alunperin oli
        maailmat luonut,
        kutsuttiin hävityksen keskelle.

        Alkoi kuuden päivän pituinen
        saneeraus.
        Ja kohta Maa oli jälleen
        kuin Jumalan puutarha.
        Maan valtiaaksi luotiin ihminen.

        Paratiisissa oli kaksi
        aivan erityistä puuta.
        Toinen piti tarjolla hedelmää,
        jonka syöminen
        merkitsi ikuista elämää.
        Toinen puu tarjosi hedelmää,
        joka merkitsi kuolemaa.

        Aadam oli uudistetun maan
        valtiaana ratkaisevassa asemassa.

        Jumala eli tarkkaan ottaen
        Jumalan Poika,
        oli ankarasti kieltänyt Aadamia
        syömästä hyvän- ja pahantiedon puusta.

        Mutta paholainen sai myös
        viestittää oman versionsa asiasta.

        Ja erittäin vahvan näytön tähden
        Aadam pani kaikki likoon sen puolesta,
        että käärme puhui totta.

        Hallitsijaksi tuli
        taivaan avaruuksia myöten
        paha paholainen.
        Maan päälle ratsastivat
        myös synti ja kuolema.

        Koko Raamattu kertoo
        alusta loppuun asti
        tästä taistelusta,
        joka alkoi Raamatun toisessa jakeessa.

        Jos Aamuruskon poika
        ei olisi ylpistynyt ihanuudestaan
        ja yrittänyt vallankaappausta,
        ei meillä olisi Raamattua ollenkaan.

        Ei olisi mitään tietoa synnistä
        eikä kuolemasta eikä mistään pahasta.

        Mutta nyt pimeys ja syvät vedet
        olivat peittäneet kaiken alleen.

        Ja niin alkoi valtava spektaakkeli,
        jonka lopputulos paljastetaan
        jo Raamatun peruskertomuksessa.

        Mutta jo ennen
        Raamatun ensimmäistä jaetta,
        oli laadittu Pelastussuunnitelma,
        jossa Poika pelastaa tarvittaessa
        Jumalasta eroon joutuneen.

        Ja tästä Sovituksesta
        on aloittaja herättänyt keskustelun.

        Kaikki,
        jotka antavat sovittaa itsensä,
        palautuvat Jumalan yhteyteen.

        "Totinen valkeus,
        joka valistaa jokaisen ihmisen,
        oli tulossa maailmaan.
        Maailmassa hän oli,
        ja maailma on hänen kauttaan
        saanut syntynsä,
        ja maailma ei häntä tuntenut.
        Hän tuli omiensa tykö,
        ja hänen omansa
        eivät ottaneet häntä vastaan.
        Mutta kaikille,
        jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi voiman tulla
        Jumalan lapsiksi,
        niille,
        jotka uskovat hänen nimeensä,
        jotka eivät ole syntyneet
        verestä
        eikä lihan tahdosta
        eikä miehen tahdosta,
        vaan Jumalasta."
        (Joh 1:9-13)

        Jumala tiesi siis
        luodessaan Rakkaansa,
        että hänen luotunsa voivat
        joutua eroon Jumalan yhteydestä.

        Ja siksi ennen kaiken alkua päätettiin,
        että Poika kantaa vastuun luoduistaan.

        "Sen, joka ei synnistä tiennyt,
        hän meidän tähtemme teki synniksi"


    • Anonyymi00007

      Raamatun mukaan Jumalan luoma ihminen oli alussa täydellinen Jumalan kuva, mutta perisynti pilasi kaiken ja ihmisestä tuli peto, Jumalan kuvatus.

      Raamatun mukaan Saatana ei ollut pelkkä enkeli, vaan yksi Jumalan pojista, joka lankesi myös syntiin ja karkotettiin taivaasta tämän maailman ruhtinaaksi.

      Job 1:6

      Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa.

      • Anonyymi00008

        Joh. 14:30

        En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

        2. Tess. 2:4

        tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Pyhä Henki poistui Temppelistä ja uusi temppelinherra meni sinne tilalle kun Jeesus kuoli.


      • Anonyymi00009

        Paratiisissa Jumalan lisäksi oli Saatana neuvomassa ihmisiä. Jeesusta ei siellä sanota olleen.


      • Anonyymi00021

        "Raamatun mukaan Jumalan luoma ihminen oli alussa täydellinen Jumalan kuva, mutta perisynti pilasi kaiken"

        Ja kaikkitietävänä Herra Sebaotin täytyi tietää vajavaiseksi luomansa ihmisen tulevan lankeamaan Luciferista Saatanaksi muuttuneen houkutuksiin, ellei sitten esitetä sitä, että Hän ei olekaan kaikkitietävä.


    • Anonyymi00010

      Paavali valehteli. Ei ihminen voi toisen syntejä sovittaa.

      • Anonyymi00011

        Ja miten niillä Korinton naisilla oli se sovituksen sana huulilla, koska he eivät saaneet puhua yhtään mitään?

        1. Kor. 14:34

        naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ja miten niillä Korinton naisilla oli se sovituksen sana huulilla, koska he eivät saaneet puhua yhtään mitään?

        1. Kor. 14:34

        naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

        Eihän Korinton naiset saaneet edes tunnustaa uskoaan eikä syntejään ääneen.


      • Anonyymi00015

        Ei voi sovittaa. Eikä halua!


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Eihän Korinton naiset saaneet edes tunnustaa uskoaan eikä syntejään ääneen.

        Miksi valehtelet?


    • Anonyymi00012

      Henkilökohtainen syntien sovitus tulee Jumalalta kasteessa. Ei muutoin.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

    • Anonyymi00014

      Jumala sovitti itsensä kanssa Jeesuksen! Uskokaa vihdoinkin tämä!

      • Anonyymi00018

        Raamatussa puhutaan myös lunastusmaksusta, mikä meni Saatanalle, jolle kelpasi vain Jeesuksen veri maksuksi, jotta hän luovutti syntiinlanneen ihmisen synnin vankilasta.


    • Anonyymi00016

      Luukas: 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
      24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
      24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

      Joh: 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

      Niin mahtava on Jumalan armo Jeesuksessa uhrasi oman Pokansa, että meillä elämä olis uskon kautta.

      Jeesus nousi kuolleista ja elämän antoi!

    • Anonyymi00019

      Ei Jumalan tarvi ihmisiä lunastaa Jeesukselta, koska Herran on taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on.

      • Anonyymi00022

        mutta haluaa lunastaa uskovan, saatana koittaa vain hämätä.

        Joh: 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ne ei kuulu Jeesuksen lampaisiin.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        mutta haluaa lunastaa uskovan, saatana koittaa vain hämätä.

        Joh: 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ne ei kuulu Jeesuksen lampaisiin.

        Syntien sovitus tapahtuu kasteessa, mihin siinä viitataan. Jeesus otetaan vastaan kasteessa, ei muutoin.

        1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        mutta haluaa lunastaa uskovan, saatana koittaa vain hämätä.

        Joh: 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ne ei kuulu Jeesuksen lampaisiin.

        Villitsevien hurmoshenkien sisälleen ottaminen ja hurmostilassa sekoileminen, ei ole mitään Jeesuksen vastaanottamista.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Villitsevien hurmoshenkien sisälleen ottaminen ja hurmostilassa sekoileminen, ei ole mitään Jeesuksen vastaanottamista.

        Jeesus tahtoo pelastaa sinut Teuvo.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Jeesus tahtoo pelastaa sinut Teuvo.

        Jumalan valittu Teuvo pääsi Jeesuksensa luo jo vähän yli 4 vuotta sitten.
        https://prnt.sc/Bd7ui_L7C2Qv


    • Anonyymi00020

      Perisynnissä Saatana eli tämän maailman ruhtinas sai kaikkien ihmisten sielut omikseen.

      Joh. 14:30

      En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

      • Anonyymi00027

        Syntiinlankeemus eli perisynti
        Room.5
        18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion.
        19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.


    • Anonyymi00025

      <<Syntien sovitus tapahtuu kasteessa, mihin siinä viitataan. Jeesus otetaan vastaan kasteessa, ei muutoin.<<

      Kaste sekö määräilee Jumalaa? Älä höpsi!

      Isä Poika ja Pyhä Henki on myös kasteen luoja, siis ylempänä kuin kaste.
      Aamen!

      Jeesuksen kautta pelastus tulee, uskossa. Kunnia Jeesukselle.

    • Anonyymi00026

      Miksi Herra Sebaot teki ihmisen vajavaiseksi, vaikka kaikkitietävänä tiesi kuinka tulee käymään?

      • Anonyymi00030

        Ihminen on luotu täydelliseksi.

        Ihmisen tekemä synti turmeli ihmisen ja ihmisestä tuli syntinen peso, Jumalan irvikuva.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Ihminen on luotu täydelliseksi.

        Ihmisen tekemä synti turmeli ihmisen ja ihmisestä tuli syntinen peso, Jumalan irvikuva.

        Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka tiesi tästä tulevan vajavaiseksi luomansa ihmisen syntiin houkuttajan.

        Kaikkitietävänä Herra Sebaot tiesi jo Aatamia ja Eeva luodessaan ihmisen olevan vajavaisen ja tulevan lankeamaan syntiin.

        Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei tiennyt noita asioita tapahtuvaksi ja Hän ei näin ollen olekaan kaikkitietävä?


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka tiesi tästä tulevan vajavaiseksi luomansa ihmisen syntiin houkuttajan.

        Kaikkitietävänä Herra Sebaot tiesi jo Aatamia ja Eeva luodessaan ihmisen olevan vajavaisen ja tulevan lankeamaan syntiin.

        Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei tiennyt noita asioita tapahtuvaksi ja Hän ei näin ollen olekaan kaikkitietävä?

        Jumala on luonut vapaan tahdon, eikä robottia, Jeesus korjaa sen mikä meni pieleen, antaa uuden sydämen uskon kautta lampailleen.


    • Anonyymi00028

      "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7)

      Ps. 58:4

      Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

    • Anonyymi00029

      Jumala on sitoutunut sanaansa.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa. Tästä sukupolvesta.

      • Anonyymi00036

        <<Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, <<
        kuinka monta miljoonaa kastettua on ateisteja?
        Jeesuksen kautta pelastus tulee, kaste uskoa vahvistaa.


    • Anonyymi00031

      1. Moos. 7:1

      Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."

      1. Piet.3
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

      21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


      Ap. t. 16:33

      Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

    • Anonyymi00032

      Kasteesta käytetään ilmaisua uudestisyntymisen peso vedestä ja Hengestä.

      Peso on vanha sana, mikä tarkoittaa kastetta, missä käytetään aina vettä uudeksi luomisen vuoksi, koska kaikki uusi luodaan vedestä ja Hengestä Jumalan sanan voimasta.

      2. Moos. 40:7

      Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

      Jes. 12:3

      Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

      Ilm. 3:11

      Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

      • Anonyymi00033

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.


    • Anonyymi00034

      Kirjoittaa hurmahenkiset totta miten asiat pitää olla!
      Sitä, mikä on hyvää, kiitettävää, kunnioitettavaa, sitä ajatelkaa, tehkää ja olkaa malliksi muille ihmisille, jotta olette Jeesuksen lampaita. Ne eivät riehu eivätkä räyhää, vaan julistavat Jeesuksen ristintyötä, joka on pelastukseksi. Jeesus nousi kuolleista, ja Jeesus pelastaa; kunnia Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Pysykää tässä hengessä — te saatte silloin Jumalan siunauksen.

      • Anonyymi00037

        Lahkolaiset lupailee siunauksia kun annat rahasi heille.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Lahkolaiset lupailee siunauksia kun annat rahasi heille.

        Lahkot lupaa ja jakaa varmoja taivaspaikkoja kun annat lahkolle 10 % kaikista bruttotuloistasi. Mukaan lukien Kela-rahat ja kotouttamistuet.


    • Anonyymi00040

      Kymmenyksien maksaminen rahalla oli kiellettyä, koska ne tarkoittivat elintarvikkeiden viemistä Leeviläisille papeille, joilla ei ollut itsellä viljelysmaata.

      5. Moos. 14:26

      ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

    • Anonyymi00041

      1.Johanneksen kirje: 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

      Nouskaa tälle tasolle! ja antaa anteeksi se on Jeesus tie!
      Jeesus synnitön antaa syntisille anteeksi, mikä voima?

      • Anonyymi00042

        Raamatun mukaan ihminen on syntinen ja kuolevainen. Ei mikään valkeuden olento.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Raamatun mukaan ihminen on syntinen ja kuolevainen. Ei mikään valkeuden olento.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste.

        miksi noin ilkeä mieli - suunta on pahuudesta ja toisten nolaamisessa,
        johdata lähimmäinen oikealle tielle kohti Jeesuksen rakkautta, se valo uudistaa sydämen kohti taivasta.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        miksi noin ilkeä mieli - suunta on pahuudesta ja toisten nolaamisessa,
        johdata lähimmäinen oikealle tielle kohti Jeesuksen rakkautta, se valo uudistaa sydämen kohti taivasta.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Oikea usko on syntisyyden tunnustamista.


      • Anonyymi00047

        Kirkastumiset ja valaistumiset on Hindujen uskontoja.

        googlaa: shaktipat

        Ylivainio käytti Hindujen vanhaa kaatotekniikkaa, nopea tönäisy kedellä otsaan ja kanttuvei selälleen maahan taju kankaalla.

        Se on hyvä tilaisuus Ilmestyskirjan pedon käydä se merkkinsä painamassa ihmisen käsivarteen ja otsaan.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Oikea usko on syntisyyden tunnustamista.

        Matt. 3:6

        ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Mark. 1:5

        Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Oikea usko on syntisyyden tunnustamista.

        Uskonharhaiset voivat niin halutessaan olla vaikkapa sitten näitä toistuvasti mainostamiaan "syntisiä", kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen satuilu liikuta lainkaan.


    • Anonyymi00048

      Älä mene lahkoon hurmoshenkien kaadettavaksi maahan.

      Mark. 9:22

      "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."

      • Anonyymi00049

        "veteen kaataminen" tarkoittaa lahkojen tekemään anabaptistista uudestikastetta painamalla ihminen kokonaan veteen


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        "veteen kaataminen" tarkoittaa lahkojen tekemään anabaptistista uudestikastetta painamalla ihminen kokonaan veteen

        Lahkojen tekemässä uudestikasteessa lapsena kasteessa saatu Pyhä Henki poistuu ihmisestä ja vieras henki tulee tilalle sisälle.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Lahkojen tekemässä uudestikasteessa lapsena kasteessa saatu Pyhä Henki poistuu ihmisestä ja vieras henki tulee tilalle sisälle.

        Lahkojen tekemissä epäraamatullisissa anabaptistisissa uudestikasteissa kristitylle käy ihan samalla tavalla kuin Saulille, kun hän otti yhteyttä henkimaailmaan.

        Pyhä Henki ja lahkolaisten villitsevä hurmoshenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Lahkojen tekemissä epäraamatullisissa anabaptistisissa uudestikasteissa kristitylle käy ihan samalla tavalla kuin Saulille, kun hän otti yhteyttä henkimaailmaan.

        Pyhä Henki ja lahkolaisten villitsevä hurmoshenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


    • Anonyymi00057

      Lahkolaisten hurmoshenkisiin molotusrukouksiin ei tule mitään vastauksia, vaikka rukoilisi aamusta iltaan.

      1. Kun. 18:29

      Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa.

      Hes. 13:17

      Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

    • Anonyymi00058

      Jumala voi kuitenkin vapauttaa ihmisen hurmoshenkisen lahkon otteesta, jos ihminen tunnustaa sen menon synniksi ja rukoilee siihen apua.

      Hes. 13:20

      Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.

    • Anonyymi00059

      Monet on päässyt eroon orjuuttavista villitsevistä lahkohengistä menemällä syntiseksi itsensä tunnustamalla tavalliseen kirkkoon Herran pyhälle ehtoolliselle.

      • Anonyymi00062

        Hei Teuvo! Oletko vielä laittanut asiasi kuntoon parjaamasi evlutkirkon kanssa? Vai vieläkö leikit edesmennyttä? Sehän tarkoittaa, että ELÄT VALHEESSA!


    • Anonyymi00060

      Niitä sovituksen sanoja, varmoja taivaspaikoja jaetaan joissakin lahkoissa pelkällä käden nostolla ja pään nyökkäyksellä.

      • Anonyymi00061

        Niin. Ja Jumala kuulee myös huokauksetkin. Ihmeellinen on kaikkinäkevä ja kaikkitietävä Jumala!
        Siksi Hän onkin Jumala, eikä jokin mikä tahansa jumala.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Niin. Ja Jumala kuulee myös huokauksetkin. Ihmeellinen on kaikkinäkevä ja kaikkitietävä Jumala!
        Siksi Hän onkin Jumala, eikä jokin mikä tahansa jumala.

        Ihmisellä on oltava kasteessa saatu Pyhä Henki asuvaisena, jotta pelkkä huokaus kuullaan taivaassa. Kristuksen omaksi kastetun lapsen enkeli näkee koko ajan Jumalan kasvot taivaassa.

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

        Lahkolaiset estävät lapsiensa kastamisen kristityiksi Pyhän Hengen lahjan saajiksi.

        Niihin telttoihin ei pidä mennä mitään hurmoskokemuksia metsästämään.


    • Anonyymi00063

      Lahkoteltassa voi pelastua pelkällä käden vilkutuksella?

    • Anonyymi00065

      Ei Jumala ole mikään automaatti.

      Jes. 59:2

      vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.

    • Anonyymi00066

      1.Johanneksen kirje:
      3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

      • Anonyymi00067

        Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.


      • Anonyymi00070

        Ap. t. 26:10

        Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Ap. t. 26:10

        Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

        Biblia
        Paavali: "Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

        Paavali tykkäsi kovasti ihmisten tappamisesta.


    • Anonyymi00068

      Se ei vielä ole mitään, kun tietää, mikä oikein on; vaan sydän on ottanut Jeesuksen todesta. Mitä siellä sydämessä on, sitä sydän tuottaa. Jos siellä on oikeassa olemisen luja tahdo, niin se saattaa johtaa aivan harhaan; mutta jos sydän on oikein, se johdattaa toisetkin Jumalan yhteyteen ja tuo ilon, eikä riitele. Siitä tietää, että on Jumalan lapsi.

      • Anonyymi00069

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Raamattu ei tunne mitään viattomuusoppia. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.


    • Anonyymi00072

      Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

    • Anonyymi00075

      Aloittaja tarjoaa ihmisille helppohintaista pelastusta puolitotuuden julistuksen avulla. Hän on tehnyt uskosta tiedon asian. Jos joku tietää, että Jumala on sovittanut itsensä maailman kanssa, hän pelastuu, jos ei tiedä, hän ei pelastu.

      Aloittaja sivuuttaa kokonaan evankeliumin uskomisen, parannuksen teon ja uudestisyntyminen Jumalan lapseksi.

      Mutta mitä Jeesus sanoi?

      Johanneksen evankeliumi:
      3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe