To bee or not to bee.

UNICORN

Hei, mua on tässä vaivannut, että kun mulla on tuttuja jotka ovat kokeilleet spiritismiä ja ovat kertoneet että joitain on todellakin tapahtunut. Itse en todellakaa halua edes kokeilla, mutta jos jotain henkiä ja demoneitakin on niin eikö sitten jumalaakin. En ole ikinä uskonut oikeen jumalaan, minkään laiseen. Niinkuin esim. Raamatussa puhutaan maailman alusta ja kaikki melkein tietävät että ihmiset eivät tulleet mistää Eevasta ja Aatamista vaan kehittyivät evoluution saatossa. Ja olen aina uskonut kaikille asioille olevan jokin looginen selitys, mutta en ole kuullut sellaista, joka selittäisi kaikki spiritismissä tapahtuvat jutut, ja jos spiritismi on totta niin eikö Jumalakin. Niin jos joku on kuullut jonkun järkeen käypän selityksen voisiko kertoa sen koska muuten tässä tarvitsee varmaan itsekin ruveta uskomaan yliluonnolliseen ja Jumalaan. TO BEE OR NOT TO BEE, THAT IS THE QESTION.

23

1471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PekkaPakana

Kokeile spiritismiä yksin. Ole itsellesi rehellinen, silloin kukaan ei ole kusettamassa sinua. Huomaat että mitään kummallista ei tapahdu. Kun vähän isompi porukka kokoontuu yhteen niin ihmisten on helpompi kusettaa itseään ja muita, oli kysymys sitten spiritismistä tai herätyskokouksesta.

• pph

lähipiirissäni on hyvä esimerkki, miksi sitä ei pidä kokeilla.

Kyllä, on olemassa hyvä Jumala, mutta myös saatana, eri asia on kuka on Herrasi.

• hemulius

Ei ole Herraa, ei Jumalaa eikä Saatanaa.
        Eri asia on että spiritismi saattaa johtaa psykoosiin jos on sellaiseen muuten taipumusta.Onhan uskonto muutenkin vienyt minunkin tuttuja mielisairaalaan.

• psh

Ei ole olemassa jumalaa mutta ei myöskään saatanaa koska jumaluusoppi on dualistinen,ei voi olla olemassa toista ilman toista,ja tämä on mielestäni helvetin hyvä asia.

• googolplex

Vastaus spiritismin tapahtumiin tulikin tuossa PekkaPakanan viestissä. Kunnes toisin todistetaan, spiritismin tapahtumat ovat yhden tai useamman henkilön tahallista tai tahatonta häirintää.

En tiedä onko spiritismiä sen erikoisemmin kriittisin menetelmin tutkittu, se on niin ilmiselvää tuubaa, että motivaatiota tutkimiselle ei oikein taida edes löytyä. Korkeintaan joku skeptikkojen yhdistys voisi sitä tutkia ihan vain vittuillakseen...

Eräs tapa pelata spiritismiä:
      Pelaajat laittavat sormensa ylösalaisin olevan juomalasin päälle. Pelipöydällä on kirjaimia (yleensä myös sanat "kyllä" ja "ei" sekä numeroita), ja pelaajien kysyessä "hengiltä" kysymyksiä, alkaa juomalasi liikkua "henkien" voimasta eri kirjaimien kohdalle muodostaen lopulta sanoja.
      Kunnon TV-Shop -tyyliin pitää tietenkin lavastuksen olla kunnossa, eli kynttilöitä, pentagrammi ja sopivan hämyinen tunnelma.
      Kuukkelilla löydät varmaan ohjeen miten voit itsekin tuota leikkiä...

"TO BEE OR NOT TO BEE, THAT IS THE QESTION."

Suomeksi ilmeisesti:
      Ampiaistella vai eikö ampiaistella, siinäpä kysymys. Vaihtoehtoisesti bee voisi olla ilmeisesti myös mehiläistellä.

• hmmm

vai ei mehiläiselle?

• tvok

Juu, tää oli aivan hauska leikki silloin nuoruudessa. Homman juju nyt tietysti oli kaikille selvä, mutta juuri nuo lavasteet ja tunnelma tekivät sen jutun. Koskaanhan ei voinut olla varma kuka joukosta sen lasin siihen vastaukseen halusi ohjata. Kysymyksiin tietysti sitten sujautettiin illanmittaan joukkoon vähän enemmän tarkoitushakuisiakin ;-)
        Ei sitä nyt kuitenkaan kukaan niin kovin vakavasti ottanut.

• Spiritismi on kuin rukoilu: jos siihen uskoo, ja haluaa jotain tapahtuvan, niin sitten tapahtuu.

Itse uskon, että henkisesti vakaat ja vahvat ihmiset eivät joudu psykiatriseen hoitoon spiritismin takia.
      Se, että siitä tehdään saatanallista vain pahentaa sitä. Monet kokeilevat sitä puhtaasti siinä toivossa, että jotain tapahtuu. Ja sitten "..tulee 4. Mutta 4 on 2*2!" Ja sitten ollaan ihan "OOÄMGEE"

Spiritismihän on vastoin ev.lut uskoa. Periaatteessa siis tosiuskovainen ei voi kokea mitään yliluonnolista spiritismissä. Koska:

Meidän kirkom mukaan kuoleman jälkeen vain kuollaan. Sielu ei vaella mihinkään. Sitten maailmanlopussa koko ruumis nousee.

Siksi ei ole mahdollista puhua kuolleelle.

Ateistit sensijaan..jotkut saattavat etsiä yliluonnollista kokemusta. "En usko koska en näe"-tyypit. Niillä on muutenkin ihan väärä asenne ateismiin, mutta ne saattaakin kokea jotain spiritsmisessä istunnossa.

• "jos siihen uskoo, ja haluaa jotain tapahtuvan, niin sitten tapahtuu."
        Ei tarvitse muuta kuin uskoa. Sekin voi hyvin riittää että pelkää sen tapahtuvan. Ja uskonkaan ei tarvitse olla kovinkaan voimakas. Riippuu siitä, kuinka altis mieli on hölynpölylle

• oggi kirjoitti:

"jos siihen uskoo, ja haluaa jotain tapahtuvan, niin sitten tapahtuu."
        Ei tarvitse muuta kuin uskoa. Sekin voi hyvin riittää että pelkää sen tapahtuvan. Ja uskonkaan ei tarvitse olla kovinkaan voimakas. Riippuu siitä, kuinka altis mieli on hölynpölylle

Näinhän se on.

• BlingBlingBling_

Jumala hukkui WC-Pyttyyn, uskokaa, tai älkää.

• BlingBlingBling_

ÄITII!

• BlingBlingBling_
        BlingBlingBling_ kirjoitti:

ÄITII!

x>

• BlingBlingBling_
        BlingBlingBling_ kirjoitti:

x>

"Sä sanoit että sä tykkäät, mustaa: MINÄ TYKKÄÄN SINUSTAAH!!!!"

• toret

henkimaailma on totta, ja niin hyviä, kuin pahojankin henkiä on. ennen uskoon tuloani, minäkin halveksin henkimaailmaa, mutta kun se sai minusta otteen, niin sain nähdä totuuden, että ihmisellä ei ole mitään valtaa yli henkien, vaan vain ja ainoastaan Jumalalla on valta. pahat vallat ahdistivat minua ja ne voimistuivat varsinkin silloin kun olin huumeiden vaikutuksessa, mutta kun rukoilin Jumalaa niin ne karkasivat pois.

ei siis ole meidän alaisuudessa henget, vaan ne voivat ottaa ihmisen haltuun ja käyttää ihmistä niin ettei ihminen edes huomaa olevansa pahan hengen vaikutuksen alaisena. onneksi meille uskoville on Herra Jeesus lähettänyt pyhän hengensä, jotta meillä olisi valta yli pahan, eikä pahalla valta yli meidän. älkää menkö leikillännekään mihinkään magiaan tai manailuun mukaan, koska ne eivät ole Jumalasta, vaan saatanasta.

siunausta kaikille

• Esko

Niinpä niin. Oletkin tainnut käyttää vähän liikaa huumeita kun tuollaisia höpäjät.

• njooh

Nimittäin huumeita. Ne voivat sotkea pään niin että alkaa uskoa kaiken maailman henkivaltoihin. Eli näin arkisemmin sanottuna, huumeidenkäyttö voi johtaa psykoosiin.

• toret
        njooh kirjoitti:

Nimittäin huumeita. Ne voivat sotkea pään niin että alkaa uskoa kaiken maailman henkivaltoihin. Eli näin arkisemmin sanottuna, huumeidenkäyttö voi johtaa psykoosiin.

se myös turmelee Jumalan antamaa ruumistamme, joka on hengen ja sielun temppeli ja tulisi pitää pyhänä ja raittiina, ei humalassa ja kaikessa epäpyhässä ja turmelevassa.

• Hän on paskanjauhaja.

• Barabbas

Spiritismi on huijausta.

• Joshua

Nuorena tuli kokeiltua kaikenlaista, myös spritismiä. Meitä oli muistaakseni 6 kaverusta ja kokeiltiin. Se toimi. Lasi liikkui kirjaimesta toiseen ja antoi selkeitä sanoja vastaukseksi. Vastauksia, joiden selkeydestä huolimatta kukaan meistä ei silloin ymmärtänyt.

Näihin kavereihini en ole ollut yhteyksissä, joten heidän kysymyksiinsä saamien vastausten todenmukaisuudesta en tiedä, mutta omaan kysymykseen saamani vastaus on tänä päivänä osoittautunut todeksi. (Kokeilusta on aikaa n. 20 vuotta.) Kysyin nimittäin, minkä niminen elämäni suurin rakkaus tulee olemaan. Nimi, jonka sain vastaukseksi, ei ollut mikään tavallinen suomalainen nimi. Tänä päivänä tunnen täsmälleen tämän nimisen ihmisen, ja todellakin: hän on tähän astisen elämäni suurin rakkaus.

En kokeillut spiritismiä kuin kerran, mutta se riitti mullistamaan maailmankuvani täysin, vakuutti minut henkimaailman -samoin kuin Jumalan- olemassaolosta. Yksi kokemus spiritismistä riitti minulle. Minulle riittää tieto siitä, että on asioita mitä ihmisjärki ei voi selittää.

En kyllä suosittele spiritismin kokeilemista, mutta omakohtaisesti voin sanoa, ettei sen kerran kokeileminen tehnyt minusta tämän hullumpaa, päinvastoin, se avarsi maailmankuvaani. Ihminenhän on sellainen - ei se mitään usko ennen kuin näkee.

Kaikkea hyvää sinulle. Jos joskus kokeilet, älä silti hurahda spiritismiin.

• Joshua

...meni vahingossa väärään kohtaan. Kirjoitukseni Totta se kyllä on oli tarkoitettu lähinnä sinulle.

• "Itse en todellakaa halua edes kokeilla, mutta jos jotain henkiä ja demoneitakin on niin eikö sitten jumalaakin."

Miksi jumalan olemassaolon pitäisi olla riippuvainen henkien ja demoneiden olemassaolosta?

"Ja olen aina uskonut kaikille asioille olevan jokin looginen selitys, mutta en ole kuullut sellaista, joka selittäisi kaikki spiritismissä tapahtuvat jutut, ja jos spiritismi on totta niin eikö Jumalakin."

i) Jos menisit pimeään kellariin keskiyön aikaan, sen jälkeen kun sinulle ollaan kerrottu kertomus, kuinka itsemurhan tehnyt mielipuoli on kiduttanut kuoliaiksi uhrinsa ja kuinka näiden uhrien henget nyt kummittelevat paikkaa, sinä mitä todennäköisemmin alkaisit tuntemaan sekä aistimaan näiden henkien kummittelua. Yksinkertaisesti: ihmismieli on petollinen asia.

ii) Miksi spiritismin todellisuus tekisi jumalasta todellisen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2018
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1478
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      877
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe