Kuten sana sanoo, me emme ole lain alla, vaan armon alla, mutta se ei tarkoita jumalattomuutta, syntiä eikä sen puolustamista teki joku mitä tahansa, vaan sitä että armosta tekee sitä hyvää minkä Jumala antaa. Jumalan armosta on niin hyvä uskova kuin mitä on. Eikä siinä silloin voi toiset syyttää mistään muusta kuin siitä että nyt ei armo ole osana, jos tekee pahoja asioita tai niitä kannattaa. Armon alla oleminen ei ole sitä että tekee pahaa, vaan sitä että armosta tekee hyvää, saa Pyhän Hengen armosta tehdä hyviä asioita.
Armon alla vai lain alla?
111
337
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kyllä lait koskee kaikkiai ihmisä, niin maalliset kuin taivaalliset lait. Ei ketään ole vapautettu lakien noudattamisesta.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Paavalia ei saatu vastuuseen rikoksista, koska nautti Rooman hirmuvallan suojeluksesta. Mies oli omertan lain alla.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00002
Juutalaisten vanhan sanonta joutua lain alle ei tarkoita lakien noudattamista, vaan lain säätämän rangaistuksen alle joutumista.
- Anonyymi00003
Paavalihan oli osallinen Juutalaisten joukosurmasta, josta hänet olisi pitänyt laittaa vastuuseen myös maallisten lakien mukaan.
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan MONIA PYHIÄ, ja kun tuli kyse HEIDÄN SURMAAMISESTAAN, äänestin sen puolesta.- Anonyymi00005
Sinulla on Tepe hämmästyttävä kyky nähdä ihmisten pelastumistaan edeltävät teot niin, että et kykene ymmärtämään sitä, että Jeesus ihan oikeasti antaa syntejä anteeksi. Paavalikin sai syntinsä anteeksi ja Jeesus lähetti hänet evankeliumia julistamaan,
Olisiko sinusta hienoa, että sinun aviorikostasi päivittäin täällä muisteltaisiin? - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sinulla on Tepe hämmästyttävä kyky nähdä ihmisten pelastumistaan edeltävät teot niin, että et kykene ymmärtämään sitä, että Jeesus ihan oikeasti antaa syntejä anteeksi. Paavalikin sai syntinsä anteeksi ja Jeesus lähetti hänet evankeliumia julistamaan,
Olisiko sinusta hienoa, että sinun aviorikostasi päivittäin täällä muisteltaisiin?Raamatussa syntien anteeksiantaminen on psykologinen keino vapauttaa ihminen siitä taakasta. Mutta paha teko ei ole sillä selvitetty. Syntiä seuraa aina rangistus.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. - Anonyymi00016
Anonyymi00006 kirjoitti:
Raamatussa syntien anteeksiantaminen on psykologinen keino vapauttaa ihminen siitä taakasta. Mutta paha teko ei ole sillä selvitetty. Syntiä seuraa aina rangistus.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.Se on selvä, että rikosta seuraa rangaistus. Se ei tee kuitenkaan tyhjäksi, etteikö Jumala armahda.
Esimerkkeinä ovat esim. Daavid ja Paavali. Heidät Jumala armahti, mutta silti he saivat kärsiä syntiensä seuraukset. - Anonyymi00022
Anonyymi00016 kirjoitti:
Se on selvä, että rikosta seuraa rangaistus. Se ei tee kuitenkaan tyhjäksi, etteikö Jumala armahda.
Esimerkkeinä ovat esim. Daavid ja Paavali. Heidät Jumala armahti, mutta silti he saivat kärsiä syntiensä seuraukset.Daavidin lapsi kuoli miehen syntien tähden, ei se ollut pelkkää armoa.
- Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Se on selvä, että rikosta seuraa rangaistus. Se ei tee kuitenkaan tyhjäksi, etteikö Jumala armahda.
Esimerkkeinä ovat esim. Daavid ja Paavali. Heidät Jumala armahti, mutta silti he saivat kärsiä syntiensä seuraukset.Jumala heitti Paavalin Saatanan enkelin haltuun, eikä ottanut demonia pois rukouksista huolimatta. Ei ole ollut pelkkää armoa. Demoni tappoi miehen Roomassa.
- Anonyymi00064
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jumala heitti Paavalin Saatanan enkelin haltuun, eikä ottanut demonia pois rukouksista huolimatta. Ei ole ollut pelkkää armoa. Demoni tappoi miehen Roomassa.
Puhut vääryyttä. Noin valehtelee per-ke-leen lähetti.
”Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Ja hän sanoi minulle: "MINUN ARMOSSANI ON SINULLE KYLLIN; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.”
2 Kor 12:7-9
Ymmärsitkö? Vai vieläkö haluat vääristellä ja väärentää.
”Lihaani pistin”, siis LIHAAN
”Minun ARMOSSANI on sinulle kyllin”, siis ARMOSSANI on kyllin eli tarpeeksi.
- Anonyymi00004
Jeesuksen uskonveljiin Juutalaisiin kohdistuvat rikokset ovat erityisen pahoja tekoja, joista varmasti joutuu kerran tilille. Ennemmin tai myöhemmin.
Matt. 25:40
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Sak. 2:12
Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä. - Anonyymi00007
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee KUNKIN hänen TEKOJENSA MUKAAN, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Jaak.2: 24
" Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen,
ei yksistään uskon perusteella."
Silloin pitääkin varoa, jos joku hokee mantroja... "yksin uskosta"...." yksin armosta"...- Anonyymi00008
Samoin epämääräiset ilmaisut "kautta", kun sanotaan, että "uskon kautta" tai "veren kautta"...jne. Eikä puhuta mitään tekojen ja lakien merkityksestä, ne sivuutetaan täysin.
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+] - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Samoin epämääräiset ilmaisut "kautta", kun sanotaan, että "uskon kautta" tai "veren kautta"...jne. Eikä puhuta mitään tekojen ja lakien merkityksestä, ne sivuutetaan täysin.
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27 ]Ihminen voi antaa toiselle häntä itseään koskevan pahan teon anteeksi, mutta ei se anteeksianto vapauta pahan teon tekijää Jumalan hänelle säätämästä rangaistuksesta.
Teot seuraa ihmistä ajan rajan tuolle puolelle.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti TUOMITSEE KUNKIN TEKOJENSA MUKAAN, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi00017
Sinä et vaikuta ainakaan luterilaiselta kirjoituksestasi päätellen. Arvelen sinut jehovantodistajaksi.
- Anonyymi00010
Hurmoslahkoissa vaikka murhan saa selvitetyksi pelkällä pään nyökkäyksellä.
Sinne meni, Jeesuksen piikkiin.- Anonyymi00011
Ihminen jää väärään rauhaan , kun niitä syntejä julistetaan selvitetyksi kuin liukuhihnalta.
- Anonyymi00018
Teillä jehovantodistajilla riittää katujen kulmissa seisoskelua, jotta kuvittelisitte Jehovallenne kelpaavanne.
- Anonyymi00012
Ja jos synnit, kuten sotarikokset vielä puhutaan tekemättömiksi, niin siinä vasta oikea syntisäkkiys.
- Anonyymi00014
Ap. t. 26:10
Niin minä MYÖS tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan MONIA PYHIÄ, ja kun tuli kyse HEIDÄN SURMAAMISESTAAN, äänestin sen puolesta.
- Anonyymi00013
Jeesus puhalsi suustaan omaa Henkeään vain oikeille 12 apostoleille, jotta heillä olisi ollut valta antaa syntejä anteeksi yksilöllisesti heidän oman harkinnan mukaisesti.
Mutta ei sitä valtaa kaikille annettu.
Joh.20
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."- Anonyymi00015
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään MURHAAJASSA.
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään MURHAAJASSA.
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.Kun vihaat Jeesukseen uskovia ja herjaat heitä, osoittaudut Sanan mukaisesti murhaajaksi. Tiesitkö sitä Tepe?
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kun vihaat Jeesukseen uskovia ja herjaat heitä, osoittaudut Sanan mukaisesti murhaajaksi. Tiesitkö sitä Tepe?
Sama synti se on herjasi ketä tahansa.
Laittomuuden tekijä siinä on, että heilahtaa.
- Anonyymi00021
Ei se ole mitenkään erityisen synnillistä herjata jotain ryhmää, vaan samaksi synniksi sen lasketaan herjasi amerikan homoja, Paavalia tai jotain hihhulia että vinkuu kuin kiimainen kojootti.
Samaan syntisäkkiin ne laitetaan.- Anonyymi00024
Lahkolaisten touhuista pitääkin varoittaa, muuten joutuu siitä itse vastuuseen, jos katsoo heidän touhuja sormien lävitse.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Lahkolaisten touhuista pitääkin varoittaa, muuten joutuu siitä itse vastuuseen, jos katsoo heidän touhuja sormien lävitse.
---eriseurat, lahkot, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Kaikki, jotka menee lahkoon joutuu kuumille kiville. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
---eriseurat, lahkot, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Kaikki, jotka menee lahkoon joutuu kuumille kiville.Lahkolaisten tekemät anabaptistiset uudestikasteet on karmea hengellinen synti, jossa herjataan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, jonka nimeen kristitty on kastettu.
- Anonyymi00027
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset....ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Kyse ei ole mistään Nasaretin lahkosta, vaan lihan himoihin ja tekoihin liittyvistä nykyajan lahkoista, joita on vaikka minkälaisia.- Anonyymi00028
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi00029
Paavalikin herjasi homoja.
1. Kor. 6:9
Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,- Anonyymi00030
Paavalilta unohtui sanoa murhamiehet ja valehtelijat, minkähän takia?
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Paavalilta unohtui sanoa murhamiehet ja valehtelijat, minkähän takia?
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.Paavali hyväksyi valehtelemisen, jos sen tarkoitus on hyvä.
Jesuiitat ottivat sen periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
- Anonyymi00033
Jumala ei hyväksy valehtelemista minkään syyn vuoksi. Ei pienissä eikä isoissa asioisssa.
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. - Anonyymi00034
Ilm. 14:5
eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat. - Anonyymi00035
Ei sillä mitään ketä herjaa, niin sama synti se on. Samaa laittomuuden tekemistä se aina on ja sillä vain viitoittaa tiensä helvettiin.
- Anonyymi00036
Jumalakin nauraa taivaassa lakiensa kieltäjille ja lahkojen pellehermanneille.
Ps. 2:4
Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä. - Anonyymi00037
Synnin kannalta on aivan sama herjaako Jumalan pyhiä vai saastaisia. Samaa laittomuuden tekemistä se tosiaan on aina eikä sillä peri Jumalan valtakuntaa.
- Anonyymi00038
Synti tarkoittaa Jumalan kirjoitettujen lakien vastaista tekoa.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Siksi roistot ja murhamiehet yrittävät uskotella, että lait on kumottu, kuopattu ja kirottu. Silloin ei olisi syntiäkään, mistä heitä voitaisiin syyttää.
- Anonyymi00039
Uskominen ei kumoa tai korvaa Jumalan ikuisten lakien ja käskyjen noudattamista, kuten usein opetetaan.
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. Se on luonnon laki kun pyy ui katiskaan.🦃🏴☠️
- Anonyymi00041
Lakihenkiset tekevät syntiä ja laittomuutta selittämällä ja heidän herjaamisensa on lakien pitämistä, vaikka se on laittomuutta. Siten he voivat vaikka pitää kansanmurhan hyvänä juttuna kun vain selittävät sen parhaiten päin. Heille usko on pelkkää selittämistä, pelkkiä korvasyyhypaikkoja, mutta ei mitään todellisuutta, ei mitään siitä että usko on Pyhän Hengen todellisuutta, sitä miten rakastaa ihmisiä, miten sana toteutuu aivan arkielämässä ja toimissa eikä siinä miten selittää vain asioita tavalla, joka ei liity mihinkään oikeasti.
- Anonyymi00043
Ei nyt ole kysymys mistään kansanmurhasta, jota hoet joka viestittäsi.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ei nyt ole kysymys mistään kansanmurhasta, jota hoet joka viestittäsi.
Se on Hamasin miehiä, puolustaa Haagarin perillisiä.
- Anonyymi00042
Lakien kieltäjät ja kumoajat eivät rakasta Jumalaa, vaan valheen isää Perkelettä.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] - Anonyymi00045
Jeesus söi ja joi ihmisten tavoin kuolemansa jälkee. Ei ollut mikään pelkkä haamu.
- Anonyymi00046
Jeesus ilmestykset, erilaiset haamut ja valoilmiöt, voivat olla minkä hengen tahansa aikaansaannoksia. Ei pidä heti uskoa, jos joku sanoo nähneensä "Jeesuksen."
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
- Anonyymi00047
Mitä hyötyä on hokea laista jos ei ole mitään konkretiaa miten sitä rikotaan. Aivan yhtä tyhjän kanssa koko hokeminen ja lainailu jos kukaan ei tiedä että onko homostelu, kansamurha, varastaminen, valehtelu tai mikä sitä lain rikkomista ja jos niistä ei voi sanoa, mutta voi lain toistaa miljoona ja tuhat kertaa.
Niin on uskonnollinen pöllöpäisyys huipussaan.- Anonyymi00048
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. [1. Moos. 49:10; 5. Moos. 18:18]
- Anonyymi00049
Lakien ja käskyjen kieltäjät ja kumoajat ja kiroajat eivät rakasta Jumalaa.
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]- Anonyymi00050
Ei käskyjä ole kumottu. Niin vaan ei haluta noudattaa.
5. Moos. 6:5
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.
- Anonyymi00051
Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.- Anonyymi00052
1. Kun. 2:3
Ja noudata Herran, Jumalasi, määräyksiä, niin että vaellat hänen teitänsä ja noudatat hänen säädöksiänsä, käskyjänsä, oikeuksiansa ja todistuksiansa, niinkuin on kirjoitettuna Mooseksen laissa, että menestyisit kaikessa, mitä teet, ja kaikkialla, minne käännyt.
- Anonyymi00053
Armoa ei ole
Pahoja tekoja ei anneta anteeksi
Paha heijastuu takaisin mutta niin myös hyvä..
Tee epäitsekkäästi hyvää niin tulevat elämäsi ovat aina vaan ihanampia♥️♥️♥️♥️, - Anonyymi00054
1. Aik. 22:13
Silloin sinä menestyt, jos tarkoin noudatat niitä käskyjä ja oikeuksia, jotka Herra antoi Moosekselle Israelia varten. Ole luja ja rohkea, älä pelkää äläkä arkaile. - Anonyymi00055
Israelia ei ainankaan sapatin viettäminen ole siunannut eikä Jumala millään tavalla varjellut, vaan aivan päinvastoin he ovat kokeneet mitä kurjimman kohtalon. Sen mukaan ei ainakaan sapattia kannattaisi viettää muistona siitä että Jeesus tapettiin sen vuoksi. Se ei näytä olevan kovin siunauksellista.
Sapattimenestyteologia ei ole vielä ottanut tulta alleen.- Anonyymi00056
Ellenistit hokee sapattia joka viestissä kuin jotakin mantraa.
- Anonyymi00057
Sama levy voi jäädä pyörimään pitkäksi aikaa.
- Anonyymi00058
Suomessa on kesällä vaikea viettää sapattia, koska se alkoi perjantaina auringon laskiessa, koska Lapissa aurinto ei laske ollenkaan.
Ja kaamosaikana pitäsi viettää sitä sapattia kuukausikaupalla.- Anonyymi00059
Mahdoton se on viettää koska tahansa Mooseken lain viimeisen piirron mukaan. Sen voi viettää vain muokkaamalla sitä siten että voi itse tehdä mitä vain ja koska vain, mutta muita siitä voi tuomita laittomuuden tekijöisi piirron mukaan.
Niin se sapatti oikeasti menee, se on kieroa menestysteologiaa. - Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Mahdoton se on viettää koska tahansa Mooseken lain viimeisen piirron mukaan. Sen voi viettää vain muokkaamalla sitä siten että voi itse tehdä mitä vain ja koska vain, mutta muita siitä voi tuomita laittomuuden tekijöisi piirron mukaan.
Niin se sapatti oikeasti menee, se on kieroa menestysteologiaa.Jenkkilahkoihin ei pidä sotkeentua.
- Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Jenkkilahkoihin ei pidä sotkeentua.
Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja "raaamatut", mihinkä ne oppinsa perustaa. Eihän ne muuten olisikaan kristillisistä kirkoista eronneita uskonlahkoja.
- Anonyymi00062
"Lain alla" on Paavalin käyttämä hebrealainen idiomi, joka tarkoittaa sitä, että jos et noudata lakia, laissa olevat tuomiot kaatuvat päällesi.
Lain alla ei ole kukaan, joka noudattaa lakia. Lain alla ovat vain ne, jotka eivät noudata lakia.
5 Moos 28:15 Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.
Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan. - Anonyymi00063
Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ova, ja ovat kaikki sitoutuneet samoihin Jumalan säätämiin lakeihin ja käskyisin.
Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, joilla termeillä ihmisiä eksytetään luopumaan Jumalan säätämien lakien ja käskyjen noudattamisesta. - Anonyymi00065
Jos Saulus olisi ollut rehellinen mies, niin hän olisi mennyt ja tunnustanut murhansa lailliselle esivallalla, eikä olisi paennut väärällä nimellä Arabian erämaihin piiloon, ettei olisi saatu kiinni pahoista teoistaan.
- Anonyymi00066
Raamatussa ei ole edes termejä "lakiliitto" tai "henkiliitto".
Niillä termeillä ihmisiä yritetään saada luopumaan lakien ja käskyjen noudattamisesta ja yritetään sitoa ihminen villitsevien lahkohenkien, hurmoshenkien valtaan.- Anonyymi00068
Henkivallat esiintyy jeesuksena ja pyhänä henkenä, kun ihmistä yritetään sitoa henkivaltoihin, kätten päälelaitoilla, uusilla kasteilla jne. konsteilla.
- Anonyymi00067
Ei ole halppo asia uskovaisellakaan elää armon allan. Tässä syväälllistä opetusta aiheesta. https://www.youtube.com/watch?v=kCT5OLGRRTE
- Anonyymi00070
Linkit voi sisältää viruksia.
- Anonyymi00069
Kiihkolahkojen ja vapaiden suuntien lupaama "armo" on hyvin pettäväistä laatua.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi00071
Jumala nauraa uskonlahkojen hurmahenkisille pellehermanneille, jotka yrittää kumota lait ja asetukset.
Ps. 2:4
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä. - Anonyymi00072
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Ei usko korvaa Jumalan lakien noudattamista.
Jaak.2:24 "Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta." - Anonyymi00073
Jos on lain alla, joutuu tietenkin helvettiin, eikä armo auta oppina, vaan armosta saa Pyhän Hengen, joka pelastaa.
- Anonyymi00074
Pyhä Henki ei tule synnin sekaan, mitään mantroja hokemalla. Valkia saatana siellä lahkoissa esiintyy Jeesuksena ja Pyhänä Henkenä ihmisiä nurin viskomassa ja suusta voi tulla epämääräistä molotusta.
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Pyhä Henki ei tule synnin sekaan, mitään mantroja hokemalla. Valkia saatana siellä lahkoissa esiintyy Jeesuksena ja Pyhänä Henkenä ihmisiä nurin viskomassa ja suusta voi tulla epämääräistä molotusta.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00076
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Kasteen lahjaa Pyhää Henkeä) niin kuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle.
Aikuisen on vaikea pelastua. Monet koittavat mutta eivät voi. Rikkaan on lähes mahdotonta pelastua.- Anonyymi00078
Vain syntisyyden vuoksi syntiselle annettu kaste hyädyttää ihmistä.
Muutoin kaste jää pelkäksi lahkoon käännynnäiskasteeksi, lihan saastan pesemiseksi tehtäväksi Mikve-pesuksi.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi00077
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesuksen omaksi.
Kännyttämällä aikaansaatu ihmisen oma lahkousko on este ja tulppa oikean
Pyhän uskon Hengen lahjan saamiselle.- Anonyymi00079
Lahkoissa ihmisistä tehdään käännynnäisiä.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
- Anonyymi00080
Lahkolaiset kovia syyttelemään ja epäilemään toisten armoa.
Armottomalla armoton tuomio.- Anonyymi00081
Ei armo ole mikään irrallinen asia. Armo on yksi Jumalan luonteenpiirteistä.
Eikä usko ole mikään irrallinen asia, jota uskon huutokauppakeisarit myyskentelevät.
Alunperin usko tarkoittaa uskollisuutta, Jumalan lakien ja käskyjen mukaan elämistä, uskollisuutta Jumalan tahdolle. - Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
Ei armo ole mikään irrallinen asia. Armo on yksi Jumalan luonteenpiirteistä.
Eikä usko ole mikään irrallinen asia, jota uskon huutokauppakeisarit myyskentelevät.
Alunperin usko tarkoittaa uskollisuutta, Jumalan lakien ja käskyjen mukaan elämistä, uskollisuutta Jumalan tahdolle.1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] - Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]Yleensä ensimmäinen ja tärkein käsky ohitetaan ja puhutaan suoraan lähimmäisen rakkaudesta.
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi. [5. Moos. 10:12]
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] - Anonyymi00084
Anonyymi00083 kirjoitti:
Yleensä ensimmäinen ja tärkein käsky ohitetaan ja puhutaan suoraan lähimmäisen rakkaudesta.
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi. [5. Moos. 10:12]
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]Tärkein käsky: rakasta Herraa!
1 "Nämä ovat ne lait, käskyt ja säädökset, jotka Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt opettaa teille. Eläkää niiden mukaan siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan haltuunne.
2 Teidän, teidän lastenne ja teidän lastenne lasten tulee pelätä Herraa, Jumalaanne, ja noudattaa koko elämänne ajan hänen lakejaan ja käskyjään, jotka minä annan teille.
- Anonyymi00085
Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.
Mitä oikea menestysteologia tarkoittaa?
Ps.1
1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy. - Anonyymi00086
1. Kun. 3:14
Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."
Lain rikkovat armon varkaat, vaikka joutuvat pahojen tekojensa takia äkkikuoleman kohteeksi, heidät julistetaan jälkikäteen puolijumaliksi ja marttyyreiksi. - Anonyymi00087
Sanan mukaan Jumala armahtaa armolliset ja armottomat tuomitsee.
Ei siihen mitään lakeja kuulu armoon.- Anonyymi00088
Kyllä ne Jumalan lait, käskyt ja asetukset on siellä Raamatussa. Mutta ne eivät vaan kelpaa ihmiselle.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
Kyllä ne Jumalan lait, käskyt ja asetukset on siellä Raamatussa. Mutta ne eivät vaan kelpaa ihmiselle.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.Niillä nimenomaan tuomitaan ihmiset.
Ilman armoa ei kukaan pelastuisi. - Anonyymi00095
Anonyymi00089 kirjoitti:
Niillä nimenomaan tuomitaan ihmiset.
Ilman armoa ei kukaan pelastuisi.Jumalan lait ja käskyt on Jumalan suuren armon ja rakkauden osoitus ihmiskunnalle, jonka hän aikoi ensin tuhota kokonaan.
- Anonyymi00090
Jumalan kanssa ei pidä alkaa väittelemään.
16 Älkää kiusatko Herraa, teidän Jumalaanne, niinkuin kiusasitte häntä Massassa,
17 vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä ja niitä todistuksia ja säädöksiä, jotka hän on sinulle antanut.
5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.- Anonyymi00091
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
- Anonyymi00092
Saul jos olisi rehellinen ollut uskossaan, niin olisi pitänyt tunnustaa tekemänsä murhat esivallalle, eikä paeta jonnekin Arabian erämaahan ja piilotella siellä monta vuotta väärällä nimellä.
- Anonyymi00093
Gal. 1:17
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen. - Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Gal. 1:17
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan enkelin kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä ottanut pahaa demonia miehestä pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
- Anonyymi00096
Summa summarum
Jumalan lait ja käskyt ovat Jumalan suuren armon ja rakkauden osoitus ihmiskunnalle, jonka hän aikoi ensin tuhota kokonaan. - Anonyymi00097
Lakien ja käskyjen mukaan eläminen on vastarakkauden osoitus Jumalalle.
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] - Anonyymi00098
Ei uskominen kumoa Jumalan lakeja ja niiden noudattamista.
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. - Anonyymi00099
Kumoammeko siis lain vetoamalla armoon. Ei suinkaan.
- Anonyymi00100
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.
- Anonyymi00101
Ei kukaan lakia ole kumonnut, vaan laki on tarkoitettu uudessa liitossa pahantekijöille kuten Paavali kirjoittaa, heidät tuomitaan sen mukaan, mutta ei Jumalan lapsia. He saavat armon Jumalan silmissä kun ovat ottaneet vastaan Pyhän Hengen.
Jos joku lain noudattamisella pelastuisi, niin olisi aivan arpapeliä minkä tulkinnan mukaan mitäkin lakia tulkittaisiin ja mitä lieventäviä asianhaaroja otettaisiin huomioon. Niissä käräjissä hankkisi asianajat todella paljon. Nyt ei asianajajia tarvita kuin lain kautta tulee aina tuomio.- Anonyymi00102
Jumalan Lait koskee kaikkia tasapuolisesti, kuten maallisetkin lait. Ei kukaan ole lain yläpuolella.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan.
[1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi00103
Paavali oli murhamies, jonka olisi pitänyt tunnustaa tekonsa esivallalle, mutta hän pakeni moneksi vuodeksi Arabiaan ja piilotteli siellä väärällä nimellä, ettei olisi joutunut vastaamaan teoistaan.
- Anonyymi00104
Anonyymi00103 kirjoitti:
Paavali oli murhamies, jonka olisi pitänyt tunnustaa tekonsa esivallalle, mutta hän pakeni moneksi vuodeksi Arabiaan ja piilotteli siellä väärällä nimellä, ettei olisi joutunut vastaamaan teoistaan.
Kyllä kelpasi miehelle lainkohdat, kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta, mutta kun tuli puhe Stefanoksen ja monen muun juutalaisen surmaamisesta, niin puhuttiinkin pelkästä Jumalan armosta ja rakkaudesta.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.
- Anonyymi00105
Paavalin herjaaja on aivan vihonviimeinen puhumaan mitään laista tai armosta.
- Anonyymi00106
Tasan tei käy onnen lahjat.
Naiset oli lain, kurin ja tarvittaessa nyrkin alla.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Tarsolaiset murhamiehet oli rakkauden ja armon alla.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.- Anonyymi00107
Pää kaljuksi ja karvat pois lampaiden keritsimillä, jos nainen ei pidä huntua ja burkaa vallan alamaisuuden merkiksi miehille.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
- Anonyymi00108
1. Kor. 14:34
NAISTEN TULEE OLLA VAITI seurakunnan kokouksissa.
HEIDÄN EI OLE LUPA PUHUA, vaan heidän on oltava kuuliaisia,
niin kuin LAKIKIN sanoo. - Anonyymi00109
Jeesus antoi naisten pitää hiukset vapaina ja käyttää hajuvesiä ja voiteita.
Joh. 12:3
Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua. - Anonyymi00110
Jobin tyttäret meikkasivat ja olivat kauniita naisia. Ei ollut huntu-ja burkapakkoa, jonka Paavali toi seurakuntaan kotiseudultaan Turkin talibaaneilta.
14 Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima*, toiselle Kesia* ja kolmannelle Keren-Puk*. [Nimi Jemima merkitsee 'turturikyyhky', Kesia 'kassiapuu' ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]
15 Eikä koko maassa ollut kauniimpia naisia kuin Jobin tyttäret. Heidän isänsä antoi heillekin perintöosuuden niin kuin heidän veljilleen. - Anonyymi00111
Ihmisen omavanhurskaus eli omat ”hyvät” teot eivät riitä Jumalalle, huom! Pyhälle Jumalalle. Vain Jeesuksen täydellisyys on riittävä ja sen ihminen saa uskon kautta Jeesukseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1086369Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M883961L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa393315TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72710Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6001272Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55693- 61679
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193678- 8675
Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47669