*) "Helluntailaisuuden ilme ja toimintatavat ovat muuttuneet, maallistuneet ja laitostuneet ratkaisevasti viimeisen 30 vuoden aikana. Selvimmin se näkyy kokousten ja tapahtumien sisällössä, musiikissa ja jopa saarnoissa. Ei uskota puhtaan Jumalan Sanan vetovoimaan vaan haetaan korvikkeita, tavoitellaan erikoisuutta. On otettu mallia maailman juhlimisesta ja ”bileistä”. Seurakuntiin on tuotu väri- ja savuefektit, meluisa rock-musiikki ja mustat synkät kulissit. Tämä ei tuo uusia Jumalan lapsia seurakuntiin, korkeintaan mukanaolijoita, käännynnäisiä. He eivät ole oppineet hakemaan hengellistä ravintoa julistetusta Jumalan Sanasta, jos sitä vielä jossakin Raamatun mukaisesti julistetaan, koska eivät ole uskoon tulleetkaan."
*) Lainaus
- koska eivät ole uskoon tulleetkaan -
19
113
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ei se kaikkiin seurakuntiin ole tullut tallainen muutos.
- Anonyymi00002UUSI
Emme maallistu. Raamattu on yhä edelleen voimassa. Voimme lähettää tv n ,radion, tietokoneen kautta ohjelmaa koko Arabimaailmaan. Ihmisiä tulee paljon uskoon. Mitä näpertelet ?
- Anonyymi00005UUSI
Krislamia ja matuja on ainakin pukannut Eurooppaan lähes 10 miljoonaa arabimaista.
- Anonyymi00006UUSI
Valehtelet kuin helluntaipastori.
- Anonyymi00003UUSI
Olin kauan sitten eräässä nuorisoillassa mukana katsomassa miten nuorisoa
ohjataan, mitä heille puhutaan ja mitä musiikkia siellä soitetaan.
Tilaisuudessa oli niin kovaäänistä rock musiikkia, että minua kauhistutti.
Minä jopa pelkäsin, että tilaisuuteen tulee joku uskosta osaton nuori
ja löytää seurakunnasta samaa musiikkia ja samaa menoa mitä rokkikonserteissa.
Jos nuori Jumalan puhuttelussa ja kutsussa oleva nuori tulee tilaisuuteen ja pohtii uskoon tuloa, hän varmasti pettyy ja juoksee kauhuissaan ulos. Näin ajattelin itsekseni. Eikä siellä puhuttu evankeliumia. Tilaisuus oli kuin mikä tahansa
rokkikonsetti tai maailmallinen nuorisojuhla.
Tilaisuuden lopulla menin puhuttelemaan nuorisopastoria ja kysyin häneltä
musiikista ja siitä kovasta melusta. Hän katsoi minua vihaisena ja sanoi: "Luuletko sinä, että nuoret tulevat tänne veisaamaan virsiä".
Hänen mielestään nuoria houkutellaan rokin ja maailman menon kautta
seurakuntaan ja että he sitten tulevat uskoon. Minun käsitykseni mukaan
Jumalaa etsivä nuori juoksisi karkuun.
En tiedä kumpi meistä oli oikeassa mutta minun mielestäni
nuorisopastorin tapa johdattaa nuoria Jeesuksen luokse oli väärä.
Mutta minä koin, ettei siitä edes ollut kyse.
Miten sinun mielestäsi? Saako Jumala nuoren kiinnostumaan pelastuksesta ja Jeesuksesta rokin kautta? - Anonyymi00004UUSI
Matt.23:14 Voi teitä kirjanoppineet ja Phrisealaiset, te ulkokullatut! jotka syötte leskein huoneet, ja muodoksi pidätte pitkät rukoukset: sentähden te saatte sitä kovemman kadotuksen. Biblia (1776) Matt.23:14 Jae puuttuu käännöksestä.
- Anonyymi00007UUSI
Aloituksen lainaus on helluntailaisen kirjoittama.
-Ap - Anonyymi00008UUSI
Eihän helluntaiseurakunnassa juuri kukaan uskoon tulekaan.
Vikaa..vikaa!! - Anonyymi00009UUSI
Merkille pantavaa on että lahkolaisuuteen on poikkeuksetta kuulunut seksuaalisuus ja tunteet.
- Anonyymi00010UUSI
Eikös se ratkaisukristillisyys juuri ollutkin pahasta.
- Anonyymi00011UUSI
Henkiä on monia ja samoin lahkojakin
Ne edustavat pahuutta ja henkivaltoja
Helluntailahkosta puuttuu itsekritiikki.
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."- Anonyymi00013UUSI
Katolisen kirkon lahko, sinun luterilaisuutesi edus äärim,äistä pahuutta ja vihaa Jumalaza kohtaan!
- Anonyymi00016UUSI
Arkkipiispa käskee vihkiä homoja.
Piispa on kolmannen kerran naimisissa.
Naispiispa johtaa jooga-tilaisuuksia.
Missä on pakkovauvakastettujen itsekritiikki.
Täällä pitää rienata. Hävetkää!!!!
- Anonyymi00012UUSI
Mitä tekee helluntailainen "raamatullinen" vanhemmisto?
- ei ainakaan kanna vastuuta- Anonyymi00014UUSI
Mitä sinulle kuuluu helluntailaiswetn asiat? Mene omaan homokirkkoosi kaltaistesi pilkaajien ja jumalattomien joukkoon ja pysy sielllä.
- Anonyymi00015UUSI
Helluntaihomoapostoli perusti kymmeniä seurakuntia.
- Anonyymi00017UUSI
Luterilaisuus on röyhkeää ja silmitöntä ja häpeilemätöntä ja tietoista valehtelua!
- Anonyymi00018UUSI
Luterilaisissa seurakunnissa kuolee kolme kertaa enemmän seurakuntalaisia kuin kastetaan.
Kohta ei ole pakkovauvakastettuja rienaajia. - Anonyymi00019UUSI
Huonoimpia ovat tietenkin herjaavaat seurakunnat. Kaiken muun vielä kestää, mutta ei sellaisia ja ne kannattaa kiertää kaukaa, ketkä herjaa toinen toisiaan, ei edes vilkaista sellaiseen päin. Usko löytyy jostain muualta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931494
- 741344
- 501267
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s1041168- 511145
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p9945- 36807
- 60751
- 49744
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41715