Liikaa perityt työeläkkeet perittävä takaisin

Anonyymi-ap

Työeläkesijoitus on samanlainen rajallinen sijoitus kuin mikä tahansa muukin. Sitä ei voi nostaa enenpää mitä sitä on maksanut.

Tuo omaisuus on suojattua, koska se on jokaisen itse säästämää.

Mutta kenelle on maksettu kyseistä säästöä takaisin enemmän kuin henkilö on sitä itse maksanut, ja mitä on olleet sijoitusajan korkotuotot, joutuu liikaa maksetun osuuden palauttamaan.

4

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eikä peritä.

• Anonyymi00002

Miksi luusereilta ei peritä takuueläkemaksua?

• Anonyymi00004

Sosiaaliturva ei ole sijoitus.

Esimerkiksi perustoimeentuloa ei saa ennen kuin on myynyt kaiken omaisuuden pois.

• Anonyymi00003

Oletkohan ymmärtänyt asian väärin.
      Eläkevakuutus on vakuutus ja vakuutusehtojen mukaan lasketaan kuukausikorvaus ja korvausta maksetaan kun ehdot täyttyvät.
      Ehdoissa on pykälä että jos menettää työkuntonsa niin laskennallinen korvaus aletaan maksaa heti työkyvyttömyydeksi toteamisen jälkeen.
      Pelissä on myös osakuntoutustuki, kuntoutustuki osatyökyvyttömyyseläke, työkyvyttömyyseläke, työeläke, lapseneläke (ns. perheeläke) ja leskeneläke.

Esim minun kohdalla eläkemaksutyhteensä työhistoriasta n. 400 000€.
      Olin kuntoutustuella ja ammatillisessa kututuksessa n. 8 vuotta ja sen jälkeen osatyökyvyttömänä 3 vuotta ja sen jälkeen jo 2 vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä.
      Olen tähän mennessä saanut eläkekorvauksia n. 220 000€.
      Ikää on nyt 61v ja matkaa työeläkkeeseen on vielä 4 vuotta eli rahassa n. 115 000€ lisää.
      Eli vanhuuseläkkelle tullessa olen saanut takaisin jo 335 000€.
      No kauanko elän, se onkin sitten se mielenkiintoinen asia.
      isäni on edelleen elossa 92v ja sukuni miehet ovat eläneet pitkään.
      Jos nyt lasketaan että elän 90 vuotiaaksi niin varsinainen vanhuuseläkkeeni tulisi olemaan n. 835 200€.
      Eli jo nyt saamani ja teoriassa tulevat eläkkeni yhteensä 1 170 200€.

Tietenkin jos tarkoitat työeläkesijoituksella vapaaehtoisia eläkkeitä niin niitäkin olen maksanut sellaisen 50 000€ edestä ja tulen saamaan takaisin 90 000€ edestä ja jos kuolen ennekuin kaikki on maksettu niin perilliset saa loput henkivakuutuksena.

Jotta minun maksut ovat makdollisia niin tarvitaan samallainen syteemi kuin pörssisijoittamisessa, eli joku ei saa lähellekkään omia takaisin, jotkut eivät saa mitään takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      237
      5965
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      78
      4779
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      92
      3621
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      249
      3072
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      146
      2789
    6. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      192
      2301
    7. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      261
      1739
    8. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      1255
    9. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      28
      1168
    10. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      1166
    Aihe