Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän Joh 14:9

Anonyymi-ap

Versus: Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän. Joh 6:46

Pitääkö joku otsikossa olevaa lainausta raamatusta todisteena Jeesuksen ja Jumalan yhteneväisyydestä? Jos, niin miten siihen sopii joh 6:46? Entä se, että virallisen kolminaisuuden mukaan isä ja poika eivät ole sama? Tällöinhän poikaa näkemällä ei voi nähdä isää.

48

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eipä ole äpäräpoikaa nähty vaikka on 2000 vuotta asiakseen etsitty.
      Case closed. Julistetaan kuolleeksi.

• Anonyymi00002

Juu, kirkot ajetaan alas. Vai?

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Juu, kirkot ajetaan alas. Vai?

Toiminta ja rahat loppuu ihan ilman alasajoakin.
        Muutu tai kuole.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Toiminta ja rahat loppuu ihan ilman alasajoakin.
        Muutu tai kuole.

Mitä ajattelet opetusministerin näkemyksistä, jossa kouluihin voitaisiin lanseerata yhteinen katsomusaine, joka pohjautuisi nykyiseen evlut-uskonnon opetukseen?
        Muutos vai kuolema?

• Anonyymi00034
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mitä ajattelet opetusministerin näkemyksistä, jossa kouluihin voitaisiin lanseerata yhteinen katsomusaine, joka pohjautuisi nykyiseen evlut-uskonnon opetukseen?
        Muutos vai kuolema?

Muutos Ehdottomasti.
        Elämänkatsomus ei saa perustua yhteenkään harhaoppiin. Sen tulee olla neutraali nollaus kaikille uskomusjärjestelmille.

• Anonyymi00005

Joh.20:28.
      "Tuomas vastasi Hänelle ( Jeesukselle )" Minun Herrani, minun Jumalani."
      Selittele nyt aikasi kuluksi tätä.
      Vartiotorni huuhaat ei kelpaa.

• Anonyymi00007

Jos minulla ei olisi tuohon vastausta, kumpaakin se aloituksessa esitetyt asiat?
        Eikö sinulla olisi edelleen aloituksen kysymyksiin vastaamatta?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Jos minulla ei olisi tuohon vastausta, kumpaakin se aloituksessa esitetyt asiat?
        Eikö sinulla olisi edelleen aloituksen kysymyksiin vastaamatta?

"kumpaakin"

Pitäisi olla: kumoaako

• Anonyymi00011

Eli sinulla ei ole mitään aloitukseen sanottavaa?

Johanneksen evankeliumin aikaan ei ole ollut vielä kolminaisuus oppia, vaan vasta jotain korkeintaan siihen johtavaa kirjoitusta. Näin ollen. Tuomas ei voi tarkoittaa, että Jeesus on Jumala itse.

Lisäksi minua henkilökohtaisesti kummastuttaa se, miksi te takertutte ihmisen sanoihin, kun se teidän Jumalanne samassa luvussa ihan itse sanoo menevänsä Jumalansa ja opetuslapsien Jumalan luokse. Ettekö te usko Jeesusta?

• Anonyymi00006

Anonyymi-ap 2026-02-11 06:57:30

"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän Joh 14:9"

"Pitääkö joku otsikossa olevaa lainausta raamatusta todisteena Jeesuksen ja Jumalan
      yhteneväisyydestä? "
      -ja katso Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?

-Katso Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" - eli Jeesus oli Jumala.
      -Tämä jae on variotorniseuralle niin tärkeä että ovat väärentäneet sen, Jumala pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi (engl. kielessä "a god" eli eräs jumala !)

1 kor. 8:4 " tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa "
      -ja vartiotorniseura siis tekaissut sellaisen Raamattuun ! (UM)

" virallisen kolminaisuuden mukaan"
      -Mikä on vartiotorniseuran virallinen kolminaisuus ?

• Anonyymi00012

Vartiotorni seuralla ei ole kolminaisuusoppia.

Kolminaisuusopissa Isä, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala, mutta eivät sama persoona; Isä ei ole Poika, Poika ei ole Pyhä Henki, eikä Pyhä Henki ole Isä – tämä on keskeinen osa opetusta, joka korostaa sekä Jumalan ykseyttä että persoonien erillisyyttä ilman, että he olisivat kolme erillistä jumalaa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Vartiotorni seuralla ei ole kolminaisuusoppia.

Kolminaisuusopissa Isä, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala, mutta eivät sama persoona; Isä ei ole Poika, Poika ei ole Pyhä Henki, eikä Pyhä Henki ole Isä – tämä on keskeinen osa opetusta, joka korostaa sekä Jumalan ykseyttä että persoonien erillisyyttä ilman, että he olisivat kolme erillistä jumalaa.

Kyllähän siinä on kolme erillistä Jumalaa, jos on kolme erillistä persoonaa. Ei se muutu miksikään sanakikkailulla, että nuo persoonat olisivat samaa "olemusta" tms. ja siksi "yksi" Jumala.

• Juu. Siis isän näkemällä näkee Peräilmaa tulevan pyllystä käsin. Ja pojan näkemällä äidin ja mummon. Ja kun näkee nämä kaikki, näkee Borneon työväentalon. Ja sitten kun näkee isän pikkuserkun, niin näkee höpöjä.

• Anonyymi00009

Mielestäni tässä asiassa Jehovan todistajien tulkinta on ihan järkeenkäypä. Jeesuksen sanoja "joka on nähnyt minut, on nähnyt isän" ei oteta kirjaimellisesti vaan viittauksena Jeesuksen ja Isä-Jumalan samankaltaisuuteen, samanlaiseen luonteeseen jne.

Jos tuo tulkitaan niin, että Jeesuksen näkeminen on kirjaimellisesti Isän näkemistä, joudutaan ristiriitoihin. Tosin niitäkin raamatussa kyllä on, joten se ei olisi mitään uutta.

• Anonyymi00010

Jeesus on Jumala vaikka ei olekaan Isä Jumala.
        Vanhantestamentin JHVH on uudentestamentin Jeshua/ Jeesus.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jeesus on Jumala vaikka ei olekaan Isä Jumala.
        Vanhantestamentin JHVH on uudentestamentin Jeshua/ Jeesus.

Onko? Jos Jeesus olisi JHVH, niin miksi hän sanoo

Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.

Tuossa Jeesus ei väitä olevansa juutalaisten Jumala eikä liitä tällaista piirrettä itseensä, vaan Isään.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.

Tuossa Jeesus ei väitä olevansa juutalaisten Jumala eikä liitä tällaista piirrettä itseensä, vaan Isään.

Tietenkin Isä on Jumala jos kerran poikakin on.
        Samaa sukua nääs.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Koska Hänen tehtävänsä muuttui tullessaan lihaksi.
        Juutalaiset olivat hylänneet JHVH:n, niin heille annettiin Immanuel,Jumala kanssanne, Jeshua Messias.
        Juutalaiset halusivat tappaa Jeesuksen kun hän heidän mielestään teki itsestään Jumalan.
        Muuten: Miksi Jeesus ei moittinut Tuomasta, kunTuomas sanoi Jeesusta Herraksi ja Jumalaksi?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Juutalaiset olivat hylänneet JHVH:n, niin heille annettiin Immanuel,Jumala kanssanne, Jeshua Messias.
        Juutalaiset halusivat tappaa Jeesuksen kun hän heidän mielestään teki itsestään Jumalan.
        Muuten: Miksi Jeesus ei moittinut Tuomasta, kunTuomas sanoi Jeesusta Herraksi ja Jumalaksi?

"Miksi Jeesus ei moittinut Tuomasta, kunTuomas sanoi Jeesusta Herraksi ja Jumalaksi?"

Koska tuohon aikaan ei ollut vielä sellaista käsitystä, että Jeesus olisi ollut Jumala itse, teksti tarkoittaa, että Tuomas puhui sekä Jeesuksesta, että Jumalasta.
        Onko sinulla vieläkään mitään sanottavaa aloituksen asiaan, vai haetko vain muita vaihtoehtoja uskosi perusteeksi? Vaikka Tuomas olisi sanonut Jeesusta Pyhäksi Hengeksi, se ei muuta aloituksen asiaa muuksi.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Itse asiassa Jeesuksen kaksiluonto-opin mukaan hän oli maan päällä ollessaankin täysi Jumala ja samalla täysi ihminen. Siten lihaksi tuleminen ei poistaisi sitä, että hän olisi JHVH, jos hän oli sitä taivaassa ollessaan.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

"Miksi Jeesus ei moittinut Tuomasta, kunTuomas sanoi Jeesusta Herraksi ja Jumalaksi?"

Koska tuohon aikaan ei ollut vielä sellaista käsitystä, että Jeesus olisi ollut Jumala itse, teksti tarkoittaa, että Tuomas puhui sekä Jeesuksesta, että Jumalasta.
        Onko sinulla vieläkään mitään sanottavaa aloituksen asiaan, vai haetko vain muita vaihtoehtoja uskosi perusteeksi? Vaikka Tuomas olisi sanonut Jeesusta Pyhäksi Hengeksi, se ei muuta aloituksen asiaa muuksi.

Vartiotorniselityksiä.
        Ja niitähän riittää.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Vartiotorniselityksiä.
        Ja niitähän riittää.

Ja mistähän vartiotornista tuo sinun mielestäsi oli? Ja vaikka olisi ollut, niin sinunhan on helppo kumota se, jos se mitä kirjoitin oli väärin. Kommenttisi ei ole argumentti, vaan väistely-yritys.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tietenkin Isä on Jumala jos kerran poikakin on.
        Samaa sukua nääs.

Kolminaisuusopissa tarkoitettu sama olemus ei rinnastu sukulaisuuteen. Vaikka Jumala ajatellaan Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä, näiden yhteys on syvempi ja erilainen kuin ihmisten maailmassa isän ja pojan, tai esimerkiksi veljesten välillä. Siten tällaiset yritykset selittää tai havainnollistaa kolminaisuusoppia vievät opista harhaan eivätkä esitä sitä oikein. Kyse ei ole "samaa sukua nääs" olemisesta.

• Anonyymi00019

Anonyymi00012 2026-02-11 17:03:51

"Kolminaisuusopissa Isä, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala, mutta eivät sama persoona; Isä ei ole Poika, Poika ei ole Pyhä Henki, eikä Pyhä Henki ole Isä "

Nuo ovat yhden Jumalan eri nimiä.

Yksiselitteistä esim.
      APT 5:3 " miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä" 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

Pyhä Henki on siis Jumala ! (vartiotorni opettaa Pyhän Hengen elottomaksi fysiikan ilmiöksi voima)

Kun sanot Isän ja Pojan olevan yksi Jumala, olen samaa mieltä, niin Raamattukin sanoo. Mutta silloin persoonakin on sama. Onhan sinunkin persoonasi osa sinua.

Jeesuksella oli tehtävä. Sitä ei häiritty sillä mikä ei ollut ajankohtaista.
      Vasta kun aika oli kypsä, annettiin tiedoksi, kuten Joh. 1:1, Jeesus oli Jumala !

• Anonyymi00020

Eli sinä et siis usko kolmiyhteiseen jumalaan. Tai, et vain ymmärrä siitä mitään ja luulet uskovasi.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Eli sinä et siis usko kolmiyhteiseen jumalaan. Tai, et vain ymmärrä siitä mitään ja luulet uskovasi.

Olemme jt-foorumilla.

Tiesitkö että vartiotorni selittää Jeesuksen enkeli Mikaeliksi ?

Luukas 5:19 laskivat hänet vuoteineen tiilikaton läpi heidän keskellensä Jeesuksen eteen.
        5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
        -Jeesus antoi syntejä anteeksi. Enkeli ei voi antaa syntejä anteeksi

Raamattu ilmoittaakin enkeli Mikaelin lasten suojejlusenkeliksi
        Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Olemme jt-foorumilla.

Tiesitkö että vartiotorni selittää Jeesuksen enkeli Mikaeliksi ?

Luukas 5:19 laskivat hänet vuoteineen tiilikaton läpi heidän keskellensä Jeesuksen eteen.
        5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".

Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana

"Olemme jt-foorumilla"

Niin? Tyrkytät omaa uskomustasi oikeana todistajuusen tilalle. Sinun uskomuksesi eivät ole arvostelun yläpuolella. Lisäksi kolmiyhteinen jumalakäsitys erottaa todistajuusen valtavirtakristillisyydestä, joten se on todellakin validi aihe palstalla.

"Tiesitkö että vartiotorni selittää Jeesuksen enkeli Mikaeliksi ?"

Tiesitkö sinä sitä, että ristiriitaista Raamattua ja muita tekijöitä huomioiden se ei ole lainkaan yllättävää.

"Enkeli ei voi antaa syntejä anteeksi"

Joutavaa. Papit antavat syntejä anteeksi väitetyn valtuutuksen avulla.

"Raamattu ilmoittaakin enkeli Mikaelin lasten suojejlusenkeliksi"

Eeeee, hepreankielinen teksti sanoo Mikaelin valvovan tai suojaavan, seisovan rinnalla "sinun kansasi poikia".
        Käytännössä tuon ymmärretään tarkoittavan juutalaisia tai koko Israelia.

• Onko joku jt nähnyt Peräilmaa? Varmat huhut ainaskkin kertovat russelin ja rutteenvoordtin nähneen Peräilmaa mynkään menneen ylöstempauksen lopputunnelmissa jersalaimissa. Mutta onko muita ?

• Anonyymi00022

Jeesus on Jumalan poika.....pulinat pois!

• Anonyymi00024

Samaa sukua. Siis Jumala.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Sinun mielestäsi jumala on siis rotu? Paitsi, että Jeesus oli ihminen?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Jumala loi ensitöikseen Pojan eli Jeesuksen, joka oli ja on edelleen paluunsa jälkeen henkiolento.
        Ei voi olla jumala itse!!!

• Anonyymi00031
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Sinun mielestäsi jumala on siis rotu? Paitsi, että Jeesus oli ihminen?

Jeesus oli 33 v ajan ihminen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi00033
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kolminaisuusopillisesti ajateltu Jumala ei ole suku, eikä Isän ja Pojan yhteys rinnastu vastaavaan yhteyteen ihmismaailmassa.

Vaikuttaa siltä, että täällä tarjoillaan kolminaisuusoppia, mutta ei ole tajuttu tai viitsitty edes opetella, miten sen menee. Yksi sankari kirjoittaa "Nuo ovat yhden Jumalan eri nimiä -- Kun sanot Isän ja Pojan olevan yksi Jumala, olen samaa mieltä, niin Raamattukin sanoo. Mutta silloin persoonakin on sama. Onhan sinunkin persoonasi osa sinua." Tuollainen käsitys on lähinnä modalismia, jonka kirkko on tuominnut harhaopiksi.

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

ei oo saanako Trumppi !

• Anonyymi00029

Ei ole mitään kolminaisuutta, se täysin lahkoihmisten keksintöä!

• Anonyymi00036

-Tiesitkö, että vartiotorniseuran julkaisu on kirjoittanut Martti Lutherin jehovantodistajaksi ?

Ideana oli väittää että aina on ollut jehovantodistajia. Ja vakuudeksi luetella historian eri kausilta nimeä saaneita henkilöitä, ja sanoa heidät jehovantodistajiksi.

Niin, Luther kehui Pyhää Kolminaisuutta. Se auttoi ymmärtämään Jumaluutta ja hyvä apuväline Raamatun opetuksessa.

Vartiotorniseura on määrännyt että Pyhä Henki on fysiikan eloton ilmiö voima. Sen kun jt kieltää, saa potkut. Eikä kukaan jt saa vastata tervehdykseensä.

Vartiotorniseura on määrännyt Jeesuksen enkeli Mikaeliksi.
        Senkin kieltämisestä saa jt potkut ...

2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa

Jt:n tulee odotella valon kirkastumista ... ?

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

-Tiesitkö, että vartiotorniseuran julkaisu on kirjoittanut Martti Lutherin jehovantodistajaksi ?

Ideana oli väittää että aina on ollut jehovantodistajia. Ja vakuudeksi luetella historian eri kausilta nimeä saaneita henkilöitä, ja sanoa heidät jehovantodistajiksi.

Niin, Luther kehui Pyhää Kolminaisuutta. Se auttoi ymmärtämään Jumaluutta ja hyvä apuväline Raamatun opetuksessa.

Vartiotorniseura on määrännyt että Pyhä Henki on fysiikan eloton ilmiö voima. Sen kun jt kieltää, saa potkut. Eikä kukaan jt saa vastata tervehdykseensä.

Et varmaan lukenut saamaasi vastausta, joten laitanpa sen tähän uudelleen. Sinähän et toki ymmärrä asiasta mitään, mutta joku muu voi ymmärtää.

Tiesitkö sinä sitä, että ristiriitaista Raamattua ja muita tekijöitä huomioiden se ei ole lainkaan yllättävää.

Eeeee, hepreankielinen teksti sanoo Mikaelin valvovan tai suojaavan, seisovan rinnalla "sinun kansasi poikia".

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Et varmaan lukenut saamaasi vastausta, joten laitanpa sen tähän uudelleen. Sinähän et toki ymmärrä asiasta mitään, mutta joku muu voi ymmärtää.

Aloittajalle:
        1 Moos. 1: 1.
        "Alussa Jumala ( eloah )"
        "P.o. alkutekstin mukaan": "Alussa Jumalat ( elohim mon.)
        Kuvaa Jumalan monimuotoisuutta ja ykseyttä.
        Jeesus loi kaiken. Hän itse on ollut Jumalan edessä aikojen alusta.
        Eikö sellaista pidä nimittää Jumalaksi?
        Jeesuksen Isää nimitetään:" Isä meidän", mallirukouksen mukaan.
        Toista Isä Jumalaa ei ole. Vai tunnetko muita?

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Aloittajalle:
        1 Moos. 1: 1.
        "Alussa Jumala ( eloah )"
        "P.o. alkutekstin mukaan": "Alussa Jumalat ( elohim mon.)
        Kuvaa Jumalan monimuotoisuutta ja ykseyttä.
        Jeesus loi kaiken. Hän itse on ollut Jumalan edessä aikojen alusta.
        Eikö sellaista pidä nimittää Jumalaksi?
        Jeesuksen Isää nimitetään:" Isä meidän", mallirukouksen mukaan.
        Toista Isä Jumalaa ei ole. Vai tunnetko muita?

"Kuvaa Jumalan monimuotoisuutta ja ykseyttä."

Kertoo ajasta jolloin israelilaisten uskonto oli monijumalainen, jumala puhuu hovilleen.

"Jeesus loi kaiken. Hän itse on ollut Jumalan edessä aikojen alusta.
        Eikö sellaista pidä nimittää Jumalaksi?"

Tai välineeksi, työläiseksi, työnjohtajaksi, jumalan kädeksi?

"Jeesuksen Isää nimitetään:" Isä meidän", mallirukouksen mukaan.
        Toista Isä Jumalaa ei ole. Vai tunnetko muita?"

Isä meidän ei ole nimi.
        Jumalia ei ole.

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

"Kuvaa Jumalan monimuotoisuutta ja ykseyttä."

Kertoo ajasta jolloin israelilaisten uskonto oli monijumalainen, jumala puhuu hovilleen.

"Jeesus loi kaiken. Hän itse on ollut Jumalan edessä aikojen alusta.
        Eikö sellaista pidä nimittää Jumalaksi?"

Tai välineeksi, työläiseksi, työnjohtajaksi, jumalan kädeksi?

"Jeesuksen Isää nimitetään:" Isä meidän", mallirukouksen mukaan.
        Toista Isä Jumalaa ei ole. Vai tunnetko muita?"

Isä meidän ei ole nimi.
        Jumalia ei ole.

Väitä sinä mitä väität. Jehova ei ole mikään Jumalan nimi.
        Jos olisi se, olisi tarkkaan ilmaistu raamatussa. Nyt teillä on vain muodot JHVH tai Jahve tai Jehova.
        Jeesus puhutteli Jumalaa nimellä Taivaan Isä.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Väitä sinä mitä väität. Jehova ei ole mikään Jumalan nimi.
        Jos olisi se, olisi tarkkaan ilmaistu raamatussa. Nyt teillä on vain muodot JHVH tai Jahve tai Jehova.
        Jeesus puhutteli Jumalaa nimellä Taivaan Isä.

Minun tekstini väittää, mutta sinunko ei?

• Anonyymi00040
      UUSI

Kyllä Sana Jeesus oli Jumala ennen ihmiseksi tuloaan ja ylösnousemuksen jälkeenkin taas Jumala, eli tosi Jumalan eli hänen Isänsä poika, Isän jolla on nimi, niin kuin rukouksessa Jeesus toteaa, että tuo nimi on pyhitetty.

Ihmisenä Jeesus kutsuu itse itseään mielenkiintoisesti ihmisen pojaksi monessa kohtaan. Matteus 24:30–34 on myös todella mielenkiintoinen luku ihmisen pojasta.

Saatana on myös tosi Jumalan poika, mutta ei esikoinen niin kun Sana on eli Jeesus.
      Saatanaa on myös tämän maailman Jumala.

Lisäksi näillä Jumalan pojilla on myös eri nimiä erikohdissa Raamattua, eli heitä kutsutaan erinimillä, koska nimillä on merkitys, ajankohtaan tai vaikkapa tehtävää nähden.

Ps. en ole Jehovan todistaja.

Aloituksen Raamatun kohta tarkoittanee, niin kuin Jeesus siinä sanoo, että hän on nähnyt Isän, ollessaan ennen ihmiseksi tuloaan Jumalana eli Sanana. Ihminenhän luotiin Jumalan kuvaksi ja näin Jeesus synnittömänä ihmisenä ollessaan heijasteli puhtaasti tosi Jumalan kuvaa, eli Isäänsä.

Ihminen ei voi nähdä Jumalan kasvoja sanoo Raamattu, ei Jeesuskaan nähnyt äänen kuuli ym. jos näki niin kertokaapa se Raamatun kohta minulle kiitos.

• Anonyymi00044
      UUSI

Anonyymi00037 2026-02-12 16:02:46

Anonyymi00036 kirjoitti:

-------

"" "Enkeli ei voi antaa syntejä anteeksi"
      Joutavaa. Papit antavat syntejä anteeksi väitetyn valtuutuksen avulla. ""
      Enkelit ja papit ovat aivan eri asioita. Papeista vartiotorniuskonnolla valtakunnansaleineen riittää kaskuja. Älä sekoita niitä meidän Herramme enkeleihin.

"Raamattu ilmoittaakin enkeli Mikaelin lasten suojelusenkeliksi"

" hepreankielinen teksti " -Sinä ja minä emme osaa hepreata. Vartiotorni itse puhuu valehtelemisen puolesta - "teokraattinen sodankäynti" on omaksumansa ja opettamansa ilmaus valehtelulle.

" Mikaelin valvovan tai suojaavan, seisovan rinnalla "sinun kansasi poikia". "
      -Pojat ovat lapsia siinä kuin tytötkin.

"tuon ymmärretään tarkoittavan juutalaisia tai koko Israelia "
      - juutalaiset / koko Israel ovat eri asioita kuin lapset. Lapset ovat erityisen suojelun tarpeessa. Aikuisten odotetaan ottavan vastuun itse itsestään. Näin ei näytä aina olevan, mitä olen jt-kommentteja täällä lukenut.
      ------------------

Anonyymi00041 2026-02-13 07:05:08

" Isä meidän ei ole nimi. "

-Jeesuksen ilmoittama nimi. Vartiotornin yksi asiaksi nostama kielto Raamatun ilmoituksista. Heittäydy siinä viisastelijaksi ja rupea pohtimaan, onko tuo nimi lempinimi, kutsumanimi, vai nimi erityistilannetta varten. Perustat kohta uskonnon ja sijoitusyhtiön Irlantiin, halvan yhtiöverotuksen maahan .

• Anonyymi00046
        UUSI

Mikäs muu se on kuin nimi, ei jää epäselväksi jt-parallekaan ketä tarkoitetaan.

On vain vartiotornin onnistunutta mielenhallintaa, että nimellä yksilöity kohde kiistetään nimetyksi !

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Mikäs muu se on kuin nimi, ei jää epäselväksi jt-parallekaan ketä tarkoitetaan.

On vain vartiotornin onnistunutta mielenhallintaa, että nimellä yksilöity kohde kiistetään nimetyksi !

"Mikäs muu se on kuin nimi, ei jää epäselväksi jt-parallekaan ketä tarkoitetaan. "

Yksilöivä ilmaisu, joka tekee selväksi ketä tarkoitetaan, ei silti välttämättä ole nimi. Esimerkiksi jos joku osoittaa penkillä istuvaa miestä ja sanoo "tuo mies, joka istuu tuossa", niin kyseessä ei ole nimi, vaikka ei jääkään epäselväksi, ketä tarkoitetaan.

• Anonyymi00049
        UUSI

"Enkelit ja papit ovat aivan eri asioita"

Enkelit ovat ihmistä korkeampia luomuksia raamatun mukaan, joten jos ihminen voi niin tehdä, niin enkelikin voi. Varsinkin jos "hänessä on jumalan nimi".

"Luther kehui Pyhää Kolminaisuutta."

Mitä sitten? Platonismin alla kehitetty oppi tyydyttämään kreikkalais-roomalaista älymystöä.

"Sinä ja minä emme osaa hepreata"

Puhu vain omasta puolestasi. Tiedonhaluinen löytää kyllä netistä ymmärrettäviä käännöksiä.

"Pojat ovat lapsia siinä kuin tytötkin."

Valitettavasti raamatun mukaan, varsinkaan vanhan testamentin, asia ei ole lainkaan noin yksioikoinen. Lisäksi tässä saattaa hyvinkin olla sotilaallinen aspekti mukana.

"Jeesuksen ilmoittama nimi."

"Isä meidän" ei ole nimi. Se on tapa kutsua jumala, mutta nimi se ei ole, vai miksi luulet jumalan nimen löytyvän muualta raamatusta?
        Vai eikä Jahu olekaan sinun jumalasi? Vainko Jeesuksen? Vaiko hänenkään?

• Anonyymi00048
      UUSI

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      132
      8396
    2. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      501
      7656
    3. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      222
      5719
    4. Kun täällä kysytään aina vaan naisilta

Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en
      Sinkut
      97
      4785
    5. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      147
      4664
    6. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      170
      4517
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      110
      4497
    8. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      25
      4375
    9. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      14
      4216
    10. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      3850
    Aihe