Onko 40 000 e

Anonyymi-ap

vähän vai paljon rahaa säästötilillä?

47

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Riippuu tilanteesta. Jos aikomuksesi on lähiaikoina hankkia jotain tuon suuruusluokan kustantavaa "pimeänä" niin silloinhan se on perusteltua.
      Jos tuo on elämäntapatilanne niin, riippumatta muista omaisuusmuodoista, sietäisi kriittisesti arvioida tuon luokan summan pitämistä säästötilillä!

    • Anonyymi00002

      Kyllä 40000eur on iso raha vaikka työelämässä ikänsä ois ollu.

      • Anonyymi00005

        Säästötilillä?!? Turhempaa tuon luokan talletusmuotoa ei pysty kuvittelemaan.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Säästötilillä?!? Turhempaa tuon luokan talletusmuotoa ei pysty kuvittelemaan.

        Sukan varsi?


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Säästötilillä?!? Turhempaa tuon luokan talletusmuotoa ei pysty kuvittelemaan.

        Miten muutenkaan 60 v yksinäisellä elämänsä työssä olleella voiko olla, pitää olla vielä velkaakin miten ja mitä väliä.


    • Anonyymi00003

      Enno ikinä ollu töissä enkä o.

      -savostaja keittiö huikalla seisten

    • Anonyymi00007

      Ei oo!!!!!!!

    • Anonyymi00008

      Riippuu muusta omaisuudesta ja muista rahoista. Jos tuo on ainoa omaisuus, niin eipä se paljoa ole.

    • Anonyymi00009

      Minulla olisi rahaa tilillä paljon enemmän, jos projwktia ei olisi koskaan aloitettu! Projekti vei minulta työkyvyn ja sai minut voimaan todella huonosti ja todella huonosti voin yhä!

      • Anonyymi00010

        Ei ole koskaan mahdollista olla missään tekemisissä oman lapseni ikäisen kanssa, sen varmistavat naapurit joka ikinen päivä ovia paiskomalla! Pahalla ei voi koskaan saada mitään hyvää aikaan, eikä pahoja tekemällä voi koskaan saada elämäänsä muuttumaan paremmaksi! Kunpa vihdoinkin ymmärtäisitte kaiken tämän!


    • Anonyymi00012

      Minulla on 45000 euroa. Mää ajattelen niin että jos joku iso kriisi tulee niin ruokaan pitää olla rahaa 5 vuodeksi eli noin 3600 euroa vuodessa. Sitten jos venäjä pommittaa asunnon paskaksi niin missä asuu, vaikka metsässä teltassa niin pitää olla teltta, kamina jotta saa lämpöä, polttopuita pitää olla myös ja nehän maksaa. Ukraina sota kestänyt 4 vuotta niin kestääkö se kauankin vielä- 5-8 vuodeksi pitää olla rahaa säästössä isoa kriisiä varten.

    • Anonyymi00013

      Itse asun melko isossa maalaistalossa ja kaverina 100possua. 40 000eur naurettavan pieni summa säästössä kun itsellä joku 250000eur osakkeissa,rahastoissa.

      • Anonyymi00014

        Siis tuo 40000 on säästötilillä. Varsinaiset sijoitukset ovat tuon lisäksi - näin ainakin oletan aloittajan tarkoittavan.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Siis tuo 40000 on säästötilillä. Varsinaiset sijoitukset ovat tuon lisäksi - näin ainakin oletan aloittajan tarkoittavan.

        Ei tarkoita.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Ei tarkoita.

        Ainoa mitä tiedämme, on että säästötilillä on 40 000 euroa. Muu omaisuus tai sen puuttuminen on arvailua.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Ainoa mitä tiedämme, on että säästötilillä on 40 000 euroa. Muu omaisuus tai sen puuttuminen on arvailua.

        Jos tuon verran säästötilillä niin käyttötilillä olisi (oman näkemyksen mukaan) mielekästä olla 3000-5000.

        Jotkut nihilistit kuten eräs tuntemani tosin pitää käyttötilin saldon yleensä alle satasessa ja siirtää käyttötilile liki kaiken minkä pystyy missä touhussa en näe juurikaan järkeä.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Jos tuon verran säästötilillä niin käyttötilillä olisi (oman näkemyksen mukaan) mielekästä olla 3000-5000.

        Jotkut nihilistit kuten eräs tuntemani tosin pitää käyttötilin saldon yleensä alle satasessa ja siirtää käyttötilile liki kaiken minkä pystyy missä touhussa en näe juurikaan järkeä.

        siirtää säästötilille*


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Jos tuon verran säästötilillä niin käyttötilillä olisi (oman näkemyksen mukaan) mielekästä olla 3000-5000.

        Jotkut nihilistit kuten eräs tuntemani tosin pitää käyttötilin saldon yleensä alle satasessa ja siirtää käyttötilile liki kaiken minkä pystyy missä touhussa en näe juurikaan järkeä.

        Minä pidän huolen, että käyttelytilini saldo on alimmillaankin korkeampi kuin luottokortin raja. Suoraveloitukset menevät omia aikojaan ja muuten maksan suunnilleen kaiken kortin maksuaikaominaisuudella.


    • Anonyymi00016

      Mlmulla on 130000. ongelma on että en uskalla sijoittaa mihinkään. maailma on uhkia täynnä.

      • Anonyymi00017

        Nii. Viime vuonnakin pörssi tuotti vain 37%.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Nii. Viime vuonnakin pörssi tuotti vain 37%.

        ei 100% sentään?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Nii. Viime vuonnakin pörssi tuotti vain 37%.

        Mikä niistä sadoista pörsseistä?


    • Anonyymi00021

      Helsingin pörssi tuotti 37 prosenttia viime vuonna. Ei kaikki osakkeet nousseet juuri yhtään, mutta muutama nousi jopa satoja prosentteja. Siitä tuli iso nousu. Muutamat yhtiöt maksoivat myös suuret osingot mitkä nostivat tuottoprosenttia. Eivät läheskään kaikki osakkeenomistajat vaurastuneet viime vuonna. Riippui ihan siitä mitä osakkeita omisti.

    • Anonyymi00022

      Määräaikaistalletuksesta saa 3% koron miinus lähdevero.

    • Anonyymi00023

      Riippuu muutamista asioista.
      Onko tuon luokan summa tilillä jatkuvasti vai määräaikaisesti ja jos niin miten kauan?
      Jos jatkuvasti niin miksi?

    • Anonyymi00026

      Mulla on piilomökki isältä saatu koska se on vanha eikä jaksanut hoitaa sitä. Kriisin tullessa voin asua siellä. Perin isäni sitten kun se kuolee.

      Itsellä ei ole kovin paljon säästössä noin 25000 euroa.

    • Anonyymi00028

      Tuollainen piilomökki just hyvä jos ja kun pitää vaan omana tietonaan niin kissanpäivät mökillä.

    • Anonyymi00029

      Ongelma siitä tulee kun vanhuksille alkaa kerääntymään tuollaisia, ja vähän suurempiakin summia pankkiin.
      Rikolliset kun saavat tietää niin puhdistavat ne nettipetoksilla. Jatkuvasti saa lukea kuinka vanhus oli menettänyt useita kymppitonnia petoksessa. Siihen päälle, kun tulee muistisairautta, niin soppa on valmis.
      Vanhuksilla on paljon pankkitalletuksia, vaikka valittavat miten kallista, ja tiukkaa on, mutta se on sitä tyypillistä nuorena opittua kitkuttelua, ja purnausta.

      • Anonyymi00030

        Parempi paikka?
        Eräs, nyt edesmennyt miestuttavamme oli piilottanut käteistä rahaa puuliiterin halkopinoon.
        Leski ei osannut arvioida milloin mutta sanoi määrästä päätellen, että pitemmän ajan kuluessa.
        Olivatpahan nettihuijareiden tavoittamattomissa.


    • Anonyymi00031

      Ihan ok

    • Anonyymi00032

      Aloittaja haaveilee sellaista summaa?

    • Anonyymi00033

      Minulla tilillä 0,06€ ja käteistä lähes satanen.

      • Anonyymi00034

        Minulla eläkeläisellä vähän yli 53 000, ja lompsassa 840


    • Anonyymi00035

      Pienellä osa-aikaisen palkalla ei säästöjä kertynyt ja sama on nyt pienen eläkkeen kanssa. Senverran on jemmassa mitä tarvii arkkuun ja krematorioon. Hautapaikasta ei tarvii maksaa kun sitä ei tule, tuhkille on lupa ihan muualle

    • Anonyymi00036

      40000 tuhatta katsotaan vähäiseksi varallisuudeksi.

      • Anonyymi00037

        Varsin mittava summa tuo 40 000€. Talletussuojakin loppuu 100 000€ kohdalla. Minulla on 15 000€ joka jo varsin hyvä säästösumma, jolla voi osallistua hyvään elämään. Nyt keväällä pitää nostaa 500€ kulutettavaksi. Toden näköisesti ostan Weberin sähkökrillin, maksaa 379 €. Minulla on lista mitä pitää ostaa. Certinan 50vuotis kello on vielä listalla odottamassa. Säästöillä saan ajan kuluessa hommattua nämä vekottimet. Pitää kyllä huolehtia, että säästöt ei pääse sen 15 000€ alle, eli jatkuvaa säästämistä.

        Mb_76


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Varsin mittava summa tuo 40 000€. Talletussuojakin loppuu 100 000€ kohdalla. Minulla on 15 000€ joka jo varsin hyvä säästösumma, jolla voi osallistua hyvään elämään. Nyt keväällä pitää nostaa 500€ kulutettavaksi. Toden näköisesti ostan Weberin sähkökrillin, maksaa 379 €. Minulla on lista mitä pitää ostaa. Certinan 50vuotis kello on vielä listalla odottamassa. Säästöillä saan ajan kuluessa hommattua nämä vekottimet. Pitää kyllä huolehtia, että säästöt ei pääse sen 15 000€ alle, eli jatkuvaa säästämistä.

        Mb_76

        Raha remontti ohjelmassa myös painotetaan säästämisen merkitystä, kunhan ensin velat on maksettu. Eli tämä on tavoite, että jotain jää säästöönkin, esim. johonkin menoon. Tietenkin kannattaa asettaa joku tavoite, minkä alle säästötili ei saa sukeltaa. Kaiken ylimääräisen voi kyllä kuluttaa esim. keväällä grilliin.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Raha remontti ohjelmassa myös painotetaan säästämisen merkitystä, kunhan ensin velat on maksettu. Eli tämä on tavoite, että jotain jää säästöönkin, esim. johonkin menoon. Tietenkin kannattaa asettaa joku tavoite, minkä alle säästötili ei saa sukeltaa. Kaiken ylimääräisen voi kyllä kuluttaa esim. keväällä grilliin.

        """Ole suunnitelmallinen ja säästäväinen, niin rahasi riittävät pidempään. Säästäväisyydestä ei saisi kuitenkaan tulla itsetarkoitusta. Älä tingi omasta hyvinvoinnistasi tai tee elämästäsi liian hankalaa. Euronvenytys on järkevää, kun sinulla on jokin selkeä tavoite: uusi takki, pyörä, asunto tai vaikka lomamatka."""

        Lähde martat.

        Eli kannattaa asettaa selkeät tavoitteet, mitä varten säästää, Minulla se on tällä kertaa Weberi. Tietenkin on hyvä että säästötiliä ei ole tuhlattu, vaan se 15 000€ pitää aina olla tilillä, Ylimääräisen voi kyllä kuluttaa.

        Mb_76


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        """Ole suunnitelmallinen ja säästäväinen, niin rahasi riittävät pidempään. Säästäväisyydestä ei saisi kuitenkaan tulla itsetarkoitusta. Älä tingi omasta hyvinvoinnistasi tai tee elämästäsi liian hankalaa. Euronvenytys on järkevää, kun sinulla on jokin selkeä tavoite: uusi takki, pyörä, asunto tai vaikka lomamatka."""

        Lähde martat.

        Eli kannattaa asettaa selkeät tavoitteet, mitä varten säästää, Minulla se on tällä kertaa Weberi. Tietenkin on hyvä että säästötiliä ei ole tuhlattu, vaan se 15 000€ pitää aina olla tilillä, Ylimääräisen voi kyllä kuluttaa.

        Mb_76

        Minulla on enää pieniä rasteja, joita suorittaa ja sitten voi alkaa kokoaikaiseksi säästäjäksi. 20 000€ kun paukkuu niin voin harkita Toyota Aygon ostamista. Tämäkin luokassa 5000€. Tälleen voi toteuttaa retkeilyhaaveita. Eli voi kiertää entisiä asuin alueita läpi. Kaikki retkeilyvarusteet on jo hommattu jo vuosia sitten.

        Mb_76


    • Anonyymi00040

      Aika kova talletuskorko saa olla että tuollaista summaa kannattaa tilillä makuuttaa. Nykyinen megainflaatio vie arvon.

      • Anonyymi00043

        Varmaa tuottoa päinvastoin kuin sijoitukset.


    • Anonyymi00041

      Mä olen ns suurituloinen. Mulla on tileillä yhteensä noin 17€.

    • Anonyymi00044

      Vai onko kenties tuo 40000eur ulosotossa nooh siellä hyvät korot.Köyhillä ei ole mitään säästössä ja se on fakta.

      • Anonyymi00046

        Peukuta eläkeläinen savupiippuasi typerien viestiesi sijaan


    • Anonyymi00047

      Monellakin on suuret säästöt, mutta eivät osaa sijoittaa, eikä monessa kaupungissa ole enää pankkiakaan, jossa virkailijoita kuten ennen. Kuulun itse tähän joukkoon. Pankissa on runsaasti, mutta tietokoneen käyttö vain yksinkertaisiin asiointiin, ja epävarmuus rikoksen nahdollisuuteen, kun useiden tilit tyhjennetty, etenkin vanhuksia käytetty hyväksi.

      • Anonyymi00048

        Ainakin NORDEAlla on varainhoitaja järjestelmä. Tekevät mielellään ehdotuksia ja valmiita suunnitelmia käteisvarojen sijoittamiseksi.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Ainakin NORDEAlla on varainhoitaja järjestelmä. Tekevät mielellään ehdotuksia ja valmiita suunnitelmia käteisvarojen sijoittamiseksi.

        Ei ainakaan iäkkäänä kannata alkaa moisten kanssa enään pelleilemään , nykypäivänä ei voi mihinkään luottaa ,puhuvat omaan pussiinsa vain , säästötili on hyvä ja sieltä käyttää omiin tarpeisiin .


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe