”Mutta älä sinä siihen suostu, sillä viidettäkymmentä miestä heidän joukostaan on häntä väijymässä, ja he ovat vannoneet valan, etteivät syö eivätkä juo, ennenkuin ovat tappaneet hänet. Ja nyt he ovat valmiina ja odottavat sinun suostumustasi."
Apt 23:21
Apostoli Paavalia vainottiin jo hänen eläessään
161
735
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mutta älä heitä tottele; sillä enempi kuin neljäkymmentä miestä väijyy häntä, jotka ovat heitänsä sadattaneet, ei ennen syövänsä eikä juovansa, kuin he hänen tappaisivat: ja he ovat nyt valmiit odottamassa sinun lupaamistas.
- Anonyymi00002
Gör dem nu icke till viljes häri; ty mer än fyrtio av dem ligga i försåt för honom och hava med dyr ed förpliktat sig att varken äta eller dricka, förrän de hava röjt honom ur vägen. Och nu äro de redo och vänta allenast på att du skall bevilja deras begäran."
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Gör dem nu icke till viljes häri; ty mer än fyrtio av dem ligga i försåt för honom och hava med dyr ed förpliktat sig att varken äta eller dricka, förrän de hava röjt honom ur vägen. Och nu äro de redo och vänta allenast på att du skall bevilja deras begäran."
But do not thou yield unto them: for there lie in wait for him of them more than forty men, which have bound themselves with an oath, that they will neither eat nor drink till they have killed him: and now are they ready, looking for a promise from thee.
- Anonyymi00117
Suomessa eletään maallisten lakien mukaan,te uskovat voitte elää teidän lakien mukaan,mutta....
- Anonyymi00004
Eikä hänestä eläessään koskaan tullut apostolia.
- Anonyymi00008
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut oikeata opetusta. Joutui keksimän omia oppejaan, joilla yritti käännyttä ihmisiä Kreikan Korintossa.
Juurikaan muualla häntä ei pidetty apostolina.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut oikeata opetusta. Joutui keksimän omia oppejaan, joilla yritti käännyttä ihmisiä Kreikan Korintossa.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.Minusta vaikuttaa siltä, että mopo karkasi käsistä jo Uuden testamentin kaanoniin päätyneiden kirjoitusten varhaisten latinankielisten käännösten syntyessä. Jo latinankieliset käännökset perustuivat roomalaisiin tulkintoihin ja kadottivat monimerkityksisistä sanoista oikeat tulkinnat. Niitä ei ole käännöksissä. Nyt sitä sitten luetaan kreikankielistä alkutekstiä ja ihmetellään, miten paljon voi käännöksillä mennä metsään ja rakentaa vääriä käsityksiä aidoista israelilaisista. Mutta olihan siinäkin jo noin 400 vuotta aikaa välissä, niin että roomalaisilla ei ollut aavistustakaan siitä, mitä oikeasti oli tapahtunut.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.Jotain sietämättömän totuudellista apostoli Paavalissa on, että olet ( TS ) valinnut loppuelämän ( jo noin 20 vuotta ) tehtäväksesi jatkaa noiden Paavalin aikalaisten vainomurhaajien missiota.
Muuten, et sinä mikään edesmennyt ole. Valheesi kyllä Jumala tietää. Hän näkee sinun touhusi.
- Anonyymi00005
Nyt samat vainohenget rienaavat Paavalia, mutta niiden harmiksi apostoli Paavali on jo Herran Jeesuksen luona.
”Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.”
2 Tim 4:8- Anonyymi00078
Aamen ei saa katkeroitua Jumalaan vaan jatkaa perille asti👍🏻
- Anonyymi00085
Anonyymi00078 kirjoitti:
Aamen ei saa katkeroitua Jumalaan vaan jatkaa perille asti👍🏻
Ei katkeroiduta, aamen!
- Anonyymi00006
Luopuessaan yhdestä käskystä suomalainen lainsäätäjä osallistuu 613 ohjeen hylkyyn. Lihasta on turha vääntää lakeja kenellekään https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a853d0c5-74a7-468b-a277-28fb74f2523e
- Anonyymi00007
Paavali oli vaarallinen mies, jolla oli Roomanvallan lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.
Fyysisesti voimakas, harrasti nyrkkeilyä, mikä oli siihen aikaan tappolaji. Mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.- Anonyymi00011
Apostoli Paavali oli todellakin vaarallinen mies, mutta vain Saa-tanan mielestä, sillä apostoli Paavalin lähetystyön runsaiden hengellisten hedelmien lisäksi olemme mekin ja miljoonat muut kaikkialla maailmassa kaikkina aikoina jKr saaneet ravita itseämme ja rakentua Jumalan Hengen vaikuttamista apostoli Paavalin kirjeistä, jotka muodostavat Uudesta Testamentista huomattavan osan.
Kiitos Jumalalle apostoli Paavalista! - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Apostoli Paavali oli todellakin vaarallinen mies, mutta vain Saa-tanan mielestä, sillä apostoli Paavalin lähetystyön runsaiden hengellisten hedelmien lisäksi olemme mekin ja miljoonat muut kaikkialla maailmassa kaikkina aikoina jKr saaneet ravita itseämme ja rakentua Jumalan Hengen vaikuttamista apostoli Paavalin kirjeistä, jotka muodostavat Uudesta Testamentista huomattavan osan.
Kiitos Jumalalle apostoli Paavalista!Aamen!
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kiitos Jumalalle apostoli Paavalista!Paavali sai Saatanan enkelin matkaoppaakseen koko lopun elämän ajaksi.
"The messenger of Satan" -nimisen henkiolennon. (King James)
Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Demoni laittoi molemmat Saulit hurmostilaan.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Paavali sai Saatanan enkelin matkaoppaakseen koko lopun elämän ajaksi.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Tätä samaa mantraa sinä, Tepe oletkin hokenut jo pitkää, vuosikymmentolkulla. Siksi sinut onkin helppo tunnistaa, vaikka et enää voikaan kirjoittaa rekisteröityneenä. Jumala näkee touhusi.
- Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tätä samaa mantraa sinä, Tepe oletkin hokenut jo pitkää, vuosikymmentolkulla. Siksi sinut onkin helppo tunnistaa, vaikka et enää voikaan kirjoittaa rekisteröityneenä. Jumala näkee touhusi.
Tottakai Jumala näkee "Tepen" touhut, onhan hän ollut Jumalansa/Jeesuksensa hoivissa lähes 4 vuotta, varmaan ovat kerenneet tutustua hyvinkin toisiinsa.☺️😇
- Anonyymi00023
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tätä samaa mantraa sinä, Tepe oletkin hokenut jo pitkää, vuosikymmentolkulla. Siksi sinut onkin helppo tunnistaa, vaikka et enää voikaan kirjoittaa rekisteröityneenä. Jumala näkee touhusi.
Turhaan Tepe myyräntyötään tekee…
- Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Turhaan Tepe myyräntyötään tekee…
Vaikka itkisit niin Teuvo on Taivaan kodissa Jeesuksensa kanssa ja siellä pysyy.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Vaikka itkisit niin Teuvo on Taivaan kodissa Jeesuksensa kanssa ja siellä pysyy.
ONNITTELUT TEUVOLLE, OLET PÄÄSSYT PERILLE VOITTAJANA!
- Anonyymi00035
Anonyymi00013 kirjoitti:
Paavali sai Saatanan enkelin matkaoppaakseen koko lopun elämän ajaksi.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Voi miten mieletön vääristelijä sinä oletkaan Teuvo!
- Anonyymi00036
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kun kaikki asiat pitää kuitenkin tutkia Raamatun Kirjoitusten mukaisesti, niin sen mukaan herjaajat ja valehtelijat eivät pääse taivasten vsltakuntaan, jossa Jeesus on. Minulle ihmismielipide on turha, niin myös sinun mielipiteesi, joka ei perustu lainkaan Jumalan sanaan. Käsittääkseni harrastat jatkuvasti Jumalan pilkkaa, joten sinun mielipiteesi on täysin turha. Valitan, näin on. Siksi käänny Jeesuksen puoleen ja ala etsiä Jumalan totuutta.
- Anonyymi00038
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tottakai Jumala näkee "Tepen" touhut, onhan hän ollut Jumalansa/Jeesuksensa hoivissa lähes 4 vuotta, varmaan ovat kerenneet tutustua hyvinkin toisiinsa.☺️😇
Etkö ymmärrä, mihin valhe sinua johtaa?
Etkö ymmärrä kenen käsissä sinä rassukka olet?
”Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.”
Joh 8:44 - Anonyymi00039
Anonyymi00028 kirjoitti:
Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.
- Anonyymi00096
Anonyymi00028 kirjoitti:
Mitä? Onko kyseessä jokin avantouintikisa?
- Anonyymi00015
Paavali matki Korintossa vaikuttanutta Delfoin oraakkelia. Molemmat puhuivat samalla tavalla hurmoskielistä glossolaliaa, jota erityiset siihen tehtävään vihityt selittäjät yrittivät muuttaa ymmärrettävään muotoon.
- Anonyymi00016
Paavali repi ja hajotti seurakuntia, ei yhdistänyt.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".
[Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]
Luuk. 11:23
Jeesus: Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.- Anonyymi00037
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
- Anonyymi00097
Anonyymi00037 kirjoitti:
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Totta!
- Anonyymi00017
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä,
Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00018
Paavali ja monet muut tiesivät sen ihan hyvin, että Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut niitä opetuksia.
Ainoastaan Kreikan Korintossa osa kannatti Paavalia, mutta ei juurikaan muualla.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi00041
Lue Apostolien teoista, kuinka Jeesus pysäytti Saulin ( Paavalin ), pelasti hänet ja lähetti palvelukseensa.
Apostoli (kreik. apóstolos = ”lähetetty”) tarkoittaa kristinuskossa Jeesuksen valitsemaa opetuslasta, lähettilästä tai sananjulistajaa, jonka tehtävänä on viedä evankeliumia eteenpäin. Nimitys viittaa erityisesti kahteentoista opetuslapseen sekä Paavaliin, jotka toimivat ensimmäisen kristillisen sukupolven johtajina. - Anonyymi00061
Anonyymi00041 kirjoitti:
Lue Apostolien teoista, kuinka Jeesus pysäytti Saulin ( Paavalin ), pelasti hänet ja lähetti palvelukseensa.
Apostoli (kreik. apóstolos = ”lähetetty”) tarkoittaa kristinuskossa Jeesuksen valitsemaa opetuslasta, lähettilästä tai sananjulistajaa, jonka tehtävänä on viedä evankeliumia eteenpäin. Nimitys viittaa erityisesti kahteentoista opetuslapseen sekä Paavaliin, jotka toimivat ensimmäisen kristillisen sukupolven johtajina.Ne on Tarsolaisen murhamiehen omia puheita, luotettavat todistajat puuttuu. Kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta, ei edes haamua.
- Anonyymi00098
Anonyymi00061 kirjoitti:
Ne on Tarsolaisen murhamiehen omia puheita, luotettavat todistajat puuttuu. Kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta, ei edes haamua.
Jeesus pelastaa.
- Anonyymi00020
Paavali oli se, joka siellä toisia vainosi.
Oli murharyhmän johtaja, joka hyväksyi ne teot ja antoi toisten hoitaa likaisen työn.
Varmisti, että hommat tuli hoidetuksi.
Eikä se Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan..."silloinkin"....
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'- Anonyymi00021
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta. - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.Miestä ei saatu vastuuseen teoistaan, koska nautti Rooman hirmuvallan suojeluksesta.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00042
Anonyymi00021 kirjoitti:
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.Näin hän teki ennen pelastumistaan.
Mutta sinähän teit aviorikoksen ”uskossa ollessasi”, eikö niin Tepe? Olethan itse kertonut haureellisesta teostasi.
- Anonyymi00024
Sekin tiedetään, että Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden, kuten hänen poikansa Saulus, joka kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaa kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.
On hyvin mahdollista, että Jeesuksen kohtaama rikas nuorukainen oli Saulus Tarsolainen. - Anonyymi00025
Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa nykyiset Talibaanien opit ja naisten alistaminen, mistä hän toi sen kulttuurin vaatimukset seurakuntaan.
Siksi monet miehet pitävät Paavalia omana idolinaan.- Anonyymi00026
Paavali määräsi naisille huntu- ja burkapakon ja olemaan hiljaa seurakunnassa. Naiset alistettiin ja vaiennettiin totaalisesti Paavalin oppien perusteella. Oli se julumaa touhua.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00043
Et edes sen vertaa tiedä, että islamin synty oli paljon myöhemmin kristinuskoa.
Islam syntyi 600-luvulla jKr. Arabian niemimaalla, kun profeetta Muhammad (n. 570–632) alkoi saarnata yhtä Jumalaa (Allah) saatuaan ilmestyksiä. Uskonto vakiintui, kun Muhammad siirtyi seuraajineen Mekasta Medinaan vuonna 622, mikä aloitti islamilaisen ajanlaskun (Hidžra). Islam sai vaikutteita juutalaisuudesta ja kristinuskosta, korostaen monoteismia ja sosiaalista oikeudenmukaisuutta.
Miksi siis jatkuvasti sepität valheita?
Teuvo, tee parannus valheistasi!
Käänny Jeesuksen puoleen!
Sinulla on ikäsi huomioiden enää vähän aikaa!
- Anonyymi00029
Siitä lähtien kun Saul yritti estää Jumalan lapsia julistamasta Pojan eli Mooseksen välittämää Jumalan sanaa hän sai nimekseen Paulus (=pikkuinen), koska hän teki itsestään ala-arvoisimman ja vähäpätöisimmän Israelin taivaan mittapuulla.
Jeesus sanoi: "Se joka hävittää yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisille, sitä pitää kutsua pikkuisimmaksi taivasten valtakunnassa." (Matteus 5:19) - Anonyymi00030
Eläessään oli pakko vainota kun kuollutta ei voi vainota tai jos vainoaa, ei sillä enää sitten ole mitään merkitystä eikä se kuolleesta tunnu vainolta. Sen ajan fariseukset eivät tietenkään voineet sietää jos lakihenkinen fariseus kääntyi Pyhän Hengen uskoon. Tietenkin häntä piti mustamaalata kuten kunnon fariseus tekee. Muutoinhan kaikki fariseukset olivat tehneet samoin, olisivat täyttynee Pyhällä Hengellä, olisivat antaneet uskon pakanoille ja jättäneet juutalaiset tavat taakseen.
Oli enemmän kuin luonnollista että Paavalia vainottiin aivan kuten fariseukset tekivät Jeesukselle.
Jos ei olisi vainottu, ei hän olisi ollut Jumalan apostoli eikä Hengellä täytetty, vaan sama fariseus kuten ennenkin.- Anonyymi00032
Sama juttu edesmenneen Teuvon vainoamisesa, erään henkilönn toimesta.
- Anonyymi00031
Oliko demarit jo silloin kiusaamassa ?
- Anonyymi00033
Jos Jeesusta ja Paavalia ei olisi vainottu ja herjattu heidän eläessään, niin silloin. kaikki juutalaiset olisivat täyttyneet Pyhällä Hengellä, olisivat uskoneet Jeesukseen ja lakihenkinen farisealaisuus olisi kuollut ja kuopattu. Silloin eivät myöskään juutalaiset olisi joutuneet vainon kohteeksi ja Jumala olisi perunut holokaustin. Hän olisi silloin varjellut kansaa, joka rakastaa Jeesusta ja Paavalia. Paavalin vainoaminen ja herjaaminen vain vankisti tietä kaasukammiohin ja oli Israelille kiroukseksi. Kuten se on yhä, sillä langettaa päälleen fariseuksen kirouksen ja Jumalan vihan. Eikä ole hyvä langeta elämän Jumalan käsiin.
- Anonyymi00034
Jos juutalaiset kokivat kovan kohtalon Jeesuksen ja Paavalin herjaamisesta ja vainoamisesta, niin ei sitä missään nimessä kannata enää jatkaa, sillä siitä ei seuraa mitään siunausta, vaan kirousta.
Jeesuksen ja Paavalin vainoaminen on kerrottu varoittavana esimerkkinä siitä mitä siitä seuraa sekä se nähty miten käy kun Jumala hylkää, kun Jumala kääntää selkänsä eikä enää suojele kansaansa. Sen jokaisen pitäisi ymmärtää.- Anonyymi00045
Aamen! Siksi syntisten, varsinkin herjaajien on käännyttävä Jeesuksen puoleen, jos aikovat päästä kadotustuomiota pakoon.
- Anonyymi00044
Tietenkin Raamattua tuntevien olisi pitänyt nähdä se, että ei juutalaisille tule käymään hyvin, että heidän Jeesuksen ja Paavalin herjaamisensa tulee maksamaan heille, he saavat siitä kirouksen päälleen ja siksi uhka 30-luvulla olisi pitänyt ottaa todesta, olisi pitänyt heti nähdä vaaran merkit eikä vasta sitten kun kaikki on jo tapahtunut. Holokausti tapahtui sen tähden ettei tunnettu Raamattua tarpeeksi hyvin, ei nähty sitä mitä seuraa jos ei seurata Jeesusta ja herjataan Paavalia.
- Anonyymi00046
Paavali sai saamansa Saatanan pahan hengen voimalla tehdä jatkuvasti pahaa.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. - Anonyymi00047
Paavali sai sisälleen Paholaisen enkelin uudeksi henkioppaakseen. Eikä sitä otettu miehestä pois ollenkaan, vaikka sitä yritti rukoilla ja anella.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- Anonyymi00048
Eikä se ollut mikään mykkä henki, vaan pääpirun viestinnän ammattilainen.
King James käännöksen mukaan "The messenger of Satan" -niminen demonihenki. - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Eikä se ollut mikään mykkä henki, vaan pääpirun viestinnän ammattilainen.
King James käännöksen mukaan "The messenger of Satan" -niminen demonihenki.2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
- Anonyymi00050
Vaikka Jumala ei ole sadisti, vaikka Jumala on rakkaus, niin ei kuitenkaan jätä rankaisematta pahoja tekoja ja siksi juutalaiset saivat maksaa pahat tekonsa, Paavalin vainoamisen ja herjaamisen he joutuivat maksamaan kaasukammioissa. Se tuntuu julmalta, että Jumala niin rankaisi viattomia ihmisiä, ihmisiä, jotka eivät olleet osallistuneet Paavalin herjaamiseen, mutta se olisi pitänyt avata ihmiskunnan silmät siihen ettei paha jää rankaisematta vaikka kyseessä on Jumalan valittu kansa. Ei heillekään kaikki ole luvallista.
Monet ajattelevat että holokaustin takia Jumalaa ei ole, vaan asia on juuri päinvastoin, sen olisi pitänyt pysäyttää ihmiskunta kunnioittamaan Jumalaa, lopettaa pyhien vainoaminen ja herjaaminen, koska Jumala ei katso sentään aivan kaikkea sormien läpi.- Anonyymi00051
Paavali: "Orjien on kunnioitettava isäntiään". Tähän persutuu Kristillisten hyökkäys työväestöä vastaan.
- Anonyymi00052
Paavali oli vastuussa monen ihmisten surmaamisesta, oli paha murhamies.
Murhamiehet eivät pääse taivaanporteista sisälle.
Jokainen, joka veljeänsä vihaa, hän on murhaaja; ja te tiedätte, ettei yhdessäkään murhaajassa ole ijankaikkinen elämä pysyvä.- Anonyymi00053
Ilm. 22:15
Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Paavali ei pitänyt valehtelemista pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
- Anonyymi00054
On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valheita.
Paavalin puheet ja opit tuleekin verrata oikeiden apostolien ja Jeesuksen omien oppien kanssa ja mikäli eroavaisuusia löytyy, niin Paavalin opit kannattaa laittaa hyllylle.
Näin tekivät viisaat Juutalaiset jo siihen aikaan kun Paavali kierteli eri paikoissa omia uusia oppejaan julistamassa.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. - Anonyymi00055
Juuri Paavalin herjaamisen ja Jeesuksen vainoamisen takia Jumala ei varjellut juutalaisia kaasukammiolta.
Ei olisi kannattanut kasata hiilä päänsä päälle.
Eikä kannata nytkään. - Anonyymi00056
Raamattu on kertomus miten säilyttää ja menettää Jumalan siunaus.
Ja historia näyttää miten pyhien herjaajille käy. - Anonyymi00057
Juuri juutalaisten kohtalosta ymmärtää, että Jumala on olemassa. Kohtalo on julma, mutta paha on rikoskin.
- Anonyymi00058
Paavali oli murhamies ja valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes pahana taikka syntinä kun valehtelun tarkoitus on kirkastaa Jumalan sanan totuuksia.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet*.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet* ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare. - Anonyymi00059
Demoni sanoi Paavalille: "Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan".
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. - Anonyymi00060
Juutalaisten perintöä ei välttämättä kannata jatkaa, kun näkee mihin se johtaa.
- Anonyymi00063
Jumalan lupauksen Aabrahamille ovat ikuisesti voimassa.
- Anonyymi00062
Sellaiset saarnamiehet ja naiset kannattaa kiertää kaukaa, joissa on Paavalin tapaan asuvaisena Saatanan enkeli "The messenger of Satan" -demoni.
- Anonyymi00083
Salaman välähdys ja sokaistuminen Damaskontiellä viittaa enemmänkin Saatanan ilmestymiseen, eikä Jeesuksen paluuseen.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama. - Anonyymi00123
Anonyymi00083 kirjoitti:
Salaman välähdys ja sokaistuminen Damaskontiellä viittaa enemmänkin Saatanan ilmestymiseen, eikä Jeesuksen paluuseen.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.Tämmöziä ei pitäis tänne kirjoitella!
- Anonyymi00064
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Paavali yritti hävittää Jeesuksen uskon Juutalaisuuden. Paavali oli yksi antikristus.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi00065
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
lm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista ISRAELIN LASTEN SUKUKUNNISTA - Anonyymi00066
Ps. 2:1
Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?- Anonyymi00067
Pakanat surmasivat Jeesuksen, ei Juutalaiset, kuten antisemitistit hokee.
Luuk. 18:32
Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
33 ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista." - Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Pakanat surmasivat Jeesuksen, ei Juutalaiset, kuten antisemitistit hokee.
Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
33 ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."Jeesus varoittaa pakanoiden ja hihhuleiden hurmostouhuista. Uskonto on heille teatteria ja ihmisten rahastusta.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Jeesus varoittaa pakanoiden ja hihhuleiden hurmostouhuista. Uskonto on heille teatteria ja ihmisten rahastusta.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]Pakanat lukevat ihmisten lähettämiä kirjeitä ja lupailevat heille ihmeparanemisia, vääntelevät kasvojensa ilmeitä, ihmiset lähettävät rahaa heille kirjeissä ja eri mobiililatteitten avulla.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Pakanat lukevat ihmisten lähettämiä kirjeitä ja lupailevat heille ihmeparanemisia, vääntelevät kasvojensa ilmeitä, ihmiset lähettävät rahaa heille kirjeissä ja eri mobiililatteitten avulla.
Rahan lähettäminen hyvitykseksi Jumalan teoista on aina väärin.
Luuk. 22:35
Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat.
Jes. 52:3
Sillä näin sanoo Herra: Ilmaiseksi teidät myytiin, rahatta teidät lunastetaan.
Jes. 55:1
Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa. - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Rahan lähettäminen hyvitykseksi Jumalan teoista on aina väärin.
Luuk. 22:35
Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat.
Jes. 52:3
Sillä näin sanoo Herra: Ilmaiseksi teidät myytiin, rahatta teidät lunastetaan.
Jes. 55:1
Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.Diakoniatyön ja köyhien avustaminen suoraan on eri asia, koska se ei kohdistu mitenkään rahan antajaan eikä minkään orgaisaation johtajien taloudelliseksi hyödyksi.
- Anonyymi00072
Ei Jeesus kehottanut rikasta miestä antamaan rahaa millekään seurakunnalle, vaan suoraan köyhille.
Mark. 10:21
Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua."- Anonyymi00073
22 Mies synkistyi näistä sanoista. Hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Jeesus kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja sanoi: "Kuinka vaikea onkaan niiden, jotka paljon omistavat, päästä Jumalan valtakuntaan!"
Ei se omaisuus uskomista estä, mutta se estää omaisuudesta luopumisen köyhien ja avun tarpeessa olevien hyväksi, mikä johtaisi ihmisen taivaaseen. Viimeisellä tuomiolla teot punnitaan ja tekojen perusteella määräytyy jatkopaikka. Sen totuuden eksyttäjät yrittävät salata. - Anonyymi00075
Rikas mies uskoi Jeesukseen, mutta ei se pelkkä usko miestä pelastanut.
Jaak.2:24 " Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella."
- Anonyymi00074
Ap. t. 8:20
Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa. - Anonyymi00076
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. [1. Moos. 49:10; 5. Moos. 18:18]- Anonyymi00077
Pitää siis uskoa molempia; Mooseksen kirjeeet ja Jeesuksen puheet ja tehdä niiden mukaan.
Matt. 7:19
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen.
- Anonyymi00079
Mooses kannattaa kiertää kaukaa jos ei halua murhaajaksi.
- Anonyymi00080
Koko Israelin 2, 5 milj. kansa kastettiin Moosekseen Punaisen Meren ylityksen aikana. Kaikki saivat kasteessa Kristuksen Hengen.
1.Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. - Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
Koko Israelin 2, 5 milj. kansa kastettiin Moosekseen Punaisen Meren ylityksen aikana. Kaikki saivat kasteessa Kristuksen Hengen.
1.Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Ilman uskomista Mooseksen opetukseen, ei ole oikeata uskoa Jeesuksen opetuksiin. - Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
Luuk. 16:31
Ilman uskomista Mooseksen opetukseen, ei ole oikeata uskoa Jeesuksen opetuksiin.Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00086
Anonyymi00082 kirjoitti:
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.Aika omahyväistä!
- Anonyymi00084
Raamattu on kokonaisuus, yksi pyhä kirja.
Sen erottaminen Uuteen ja Vanhaan testamenttiin on täysin väärä ja harhaanjohtava jako.
Ei Jumala ole kuollut eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhempia eikä uudempia.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18] - Anonyymi00087
Siis ukkoa ei oikeasti ole olemassa?
- Anonyymi00088
Jumala on Henki, ei mikään ukko.
Ukko on Suomalaisten kansataruston jumala.
- Anonyymi00089
Kyllä Moosesta kannattaa vähän karsia jos haluaa että yhteiskunta rauha säilyy eikä joudu yhteiskunnan kanssa kahnauksiin. Kyllä sieltä jotain piirtoja tulee poistaa tai edes vähän katsoa niitä läpi sormien vaikka miten olisi kiihkomielinen. Se säästää ihmishenkiä.
- Anonyymi00090
Raamattu käsittelee uskonasioita, ihmisen ikuista elämää.
Yhteiskuntatieteet on eri asia. - Anonyymi00091
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
- Anonyymi00092
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]- Anonyymi00093
Jeesus lähetti lisää lainopettajia, ei mitään lahkoissa hurmospäissään kaatuilevia ja sekavia molisevia hihhuleita.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
- Anonyymi00094
Noi on niin nähty.
Mitä ne tarkoittavat käytännössä? - Anonyymi00099
No, ei ole ainoa! Maailma on kautta aikojen ollut sorrettuja ja vainottuja pullollaan!
Kansanmurhan kohteena, pommitusten alla eläviä, työleireillä raatavia.
Tais olla turha se Jeesuksenkin uhraus. Nyt Jumalan nimeen tapetaan ja sorrtaan enempi kuin koskaan ja kiihtyvällä nopeudella!- Anonyymi00102
Uskovat ne Paavalia herjasi ja vainosi sekä tekivät vqlan että eivät syö ja juo ennen kuin Paavali oli otettu hengiltä. Sillä kertaa joutuivat kyllä itse kuolemaan kun Paavali karkasi heidän käsistään.
Eivät pakanat Paavalia vainonneet, vaan heillä oli muuta tekemistä, heidän piti rakentaa elämääns ja omia asioitaan eikä ollut edes aikaa mihinkään Paavalin herjaamiseen tai jahtaamiseen. - Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Uskovat ne Paavalia herjasi ja vainosi sekä tekivät vqlan että eivät syö ja juo ennen kuin Paavali oli otettu hengiltä. Sillä kertaa joutuivat kyllä itse kuolemaan kun Paavali karkasi heidän käsistään.
Eivät pakanat Paavalia vainonneet, vaan heillä oli muuta tekemistä, heidän piti rakentaa elämääns ja omia asioitaan eikä ollut edes aikaa mihinkään Paavalin herjaamiseen tai jahtaamiseen.Paavali saama Saatanan enkeli antoi hänelle valtavat voimat ja nyrkkeilijän lahjat, ei häntä kukaan uskaltanut lähestyä.
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.
Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan. Tarsoksen murhamiehiä. - Anonyymi00104
Anonyymi00103 kirjoitti:
Paavali saama Saatanan enkeli antoi hänelle valtavat voimat ja nyrkkeilijän lahjat, ei häntä kukaan uskaltanut lähestyä.
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä.
Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan. Tarsoksen murhamiehiä.Miestä ei saatu vastuuseen edes pyhien miesten joukkosurmiin osallistumisesta.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00105
Anonyymi00104 kirjoitti:
Miestä ei saatu vastuuseen edes pyhien miesten joukkosurmiin osallistumisesta.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.Murhamiesten on vaikea pelastua. Jumala ei katso henkilöön.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. - Anonyymi00106
Anonyymi00105 kirjoitti:
Murhamiesten on vaikea pelastua. Jumala ei katso henkilöön.
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan "silloinkin"...
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.
Biblia
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa,
10 så gjorde jag ock i Jerusalem. Och många av de heliga inspärrade jag i fängelse, sedan jag av översteprästerna hade fått fullmakt därtill; och när man ville döda dem, röstade ock jag därför.
10 Which thing I also did in Jerusalem: and many of the saints did I shut up in prison, having received authority from the chief priests; and when they were put to death, I gave my voice against them. - Anonyymi00108
Anonyymi00106 kirjoitti:
Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan "silloinkin"...
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.
Biblia
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa,
10 så gjorde jag ock i Jerusalem. Och många av de heliga inspärrade jag i fängelse, sedan jag av översteprästerna hade fått fullmakt därtill; och när man ville döda dem, röstade ock jag därför.
10 Which thing I also did in Jerusalem: and many of the saints did I shut up in prison, having received authority from the chief priests; and when they were put to death, I gave my voice against them."Pitäkää yön kolmannesta tunnista alkaen kaksisataa jalkamiestä valmiina marssimaan Kesareaan. Ottakaa lisäksi seitsemänsataa ratsumiestä ja kaksisataa keihäsmiestä. Varatkaa ratsuja myös Paavalille..." (Ap.t. 23:23) xD
- Anonyymi00120
Anonyymi00106 kirjoitti:
Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan "silloinkin"...
Biblia
10 Which thing I also did in Jerusalem: and many of the saints did I shut up in prison, having received authority from the chief priests; and when they were put to death, I gave my voice against them.Paavali olisi kuulunut pidättää osallisuudesta juutalaisten joukkosurmiin ja saada tuomittua niistä.
- Anonyymi00107
Niin, parahin Anonymukseni, rakas veljemme Paavali onnistui hoitamaan ihmissuhteensa kerrassaan sopusointuisesti, niin että hänellä oli paljon ystäviä, jotka ajattelivat hänen parastaan. Koko maailma rakasti häntä.
- Anonyymi00109
Eihän se lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut sitä sinne kirjoituksiin lisätä. Tarsolaiselle murhamiehelle se tehtävä lankesi.
- Anonyymi00110
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenksa Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen... lögnaktighet... eikä ihminen sille luonteelleen mitään voi.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi00111
Korintossa Paavali tekeytyi kristittyjen apostoliksi ja Juutalaisten nasiiriksi.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] - Anonyymi00112
Sijaistoimitusten ensimmäisenä perusteenä pidetään Raamatun mainintaa 1. Korinttilaiskirjeessä: "Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?" (1. Kor. 15:29). Tämän kohdan perusteella katsotaan, että varhainen kristillisyys olisi harjoittanut sijaistoimituksia kuolleiden puolesta.
Korintossa Paavali teki ns. sijaiskasteita eli perusti sinne Mormonikirkon.
Ei kuullut Jeesuksen opetuksia eikä ollut helluntaina paikalla, kun kristillinen kirkko perustettiin.- Anonyymi00113
Korintossa asuessaan monta vuotta Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen.
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Kuriiri vei kirjeen Roomaan, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
Johtopäätös: Korinton tapahtumat ja kirjeet sinne kannattaa tutkia huolellisesti. - Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Korintossa asuessaan monta vuotta Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen.
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Kuriiri vei kirjeen Roomaan, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
Johtopäätös: Korinton tapahtumat ja kirjeet sinne kannattaa tutkia huolellisesti.Ei ole muutoin ikinä tuota kuultu.
Hyvä että tuokin tuli kerran kerrottua ettei kukaan tietäisi että Jumalan totuus tulee esille eikä vain jotkut koko ajan valehtele. - Anonyymi00115
Anonyymi00114 kirjoitti:
Ei ole muutoin ikinä tuota kuultu.
Hyvä että tuokin tuli kerran kerrottua ettei kukaan tietäisi että Jumalan totuus tulee esille eikä vain jotkut koko ajan valehtele.Ai Kerinthoksen oppilaista?
- Anonyymi00116
Varkaat ja ryövärit pitää paremmin tappaa,eikä kunniallista ihmistä,jolle ovat tehneet pahaa!
- Anonyymi00118
Mihin lahkoon tällainen kuuluu?
- Anonyymi00125
Ap. t. 23:6
Mt 15:12-14
- Anonyymi00119
Alkuseurakunnan perintöä oli juutalaisuuden keskellä vaino ja heidän herjaamisensa. Sama mitä Jeesus joutui kokemaan juutalaisten taholta. Ei ollut mikään helppo rasti tuoda vanhan lakiliiton tilalle Hengen liittoa. Siitä joutuivat vainottavaksi sekä herjattavaksi kuten Paavalillekin kävi. Jos ei olisi niin käynyt, niin ei olisi kyseessä ollut oikea evankeliumi.
Uskonnollisuus oli mennyt siihen jamaan, että täytyi luoda uusi liitto, joka ei enää ole lihan ja sanan liitto, vaan Hengen liitto, jossa Jumala oikeasti ohjaa ihmisiä, eikä vain ihmiset keskenään kiistele miten tulee viettää sapatti.
Jos sitä muutosta ei olisi vastustettu, niin silloin kaikki ei olisi ollut oikein. Ne olivat kristikunnan kasvukipuja, jotka piti vain kärsiä että sanoma pysyisi kirkkaana eikä perkeleelle annettaisi periksi. Eikä se ollut lihallista taistelua, ei siinä ammuttu eikä tapettu toisia, vaan se oli hengellista taistelua vaikka vastapuoli käytti väkivaltaa ja tappamista.
Tuosta on enää vain vaimeita kaikuja, enää eivät fariseukset voi yksittäisi ihmisiä vainota ja tappaa uskon varjolla. Sotia kyllä voidaan käydä jos on huppu silmillä kuin kirjoituksia luetaan.
Ja vaikka maailma on yhä paha, niin voimme kiittää Herraa siitä että voimme iloiiten elää Hengessä ja totuudessa eikä kukaan uhkaa henkeä eikä kenenkään sana satua Herrassa.- Anonyymi00121
Paavali oli murhineen Rooman hirmuvallan suojeluksessa, jota ei saatu vastuuseen pahoista teoistaan.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00124
Ramaatussa ei ole termejä lakiliitto tai henkiliitto.
Niillä lahkolaisen keksimillä termeillä ihmisiä yllytetään kapinaan Jumalan lakeja ja käskyjä vastaan ja menemään epäpyhien hurmoshenkien valtaan.
"ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja"
- Anonyymi00122
Pää tuli vetävän käteen Roomassa. Paha äkkikuolema, johon ei liittynyt mitään armoa.
Sen pituinen se tarina. - Anonyymi00126
Paavali vainosi sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.
Mafiamiesten suojelusta nauttien.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00127
Jos juutalaiset eivät olisi vainonneet Paavalia, entistä fariseusta, niin eivät ne olisi olleet juutalaisia. Jos he olisivat huutaneet hallelujaa Paavalin jutuille ja ylistäneet Jeesusta niin eivät he olisi olleet juutalaisia, vaan hihhuleita.
Paavalin vainoaminen ja herjaaminen kuului olennaiseina osana juutalaisuuteen ja siihen että pitivät Toorasta kiinni, eivätkä hyväksyneet uuttaa liittoa Jeesuksessa.
Se oli heidän tehtävänsä siinä ajassa.- Anonyymi00128
Kukaan ei pystynyt Paavalia uhkaamaan, eikä mahtanut hänelle yhtään mitään
Miehessä asustanut Saatanan enkeli antoi hänelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
Mies nautti Roomanvallan suojelusta ja hänellä oli lupa vainota ja surmata.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00129
Anonyymi00128 kirjoitti:
Kukaan ei pystynyt Paavalia uhkaamaan, eikä mahtanut hänelle yhtään mitään
Miehessä asustanut Saatanan enkeli antoi hänelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.
Mies nautti Roomanvallan suojelusta ja hänellä oli lupa vainota ja surmata.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen." Niinkuin minä MYÖS tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; JA KUN HEIDÄT TAPETTIIN, mielistyin minä heidän tuomioonsa."
- Anonyymi00130
Anonyymi00129 kirjoitti:
" Niinkuin minä MYÖS tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; JA KUN HEIDÄT TAPETTIIN, mielistyin minä heidän tuomioonsa."
King James
Which thing I also did in Jerusalem: and many of the saints did I shut up in prison, having received authority from the chief priests; and when they were put to death, I gave my voice against them. - Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
King James
Which thing I also did in Jerusalem: and many of the saints did I shut up in prison, having received authority from the chief priests; and when they were put to death, I gave my voice against them.Svenska Bibeln
Så gjorde jag ock i Jerusalem. Och många av de heliga inspärrade jag i fängelse, sedan jag av översteprästerna hade fått fullmakt därtill; och när man ville döda dem, röstade ock jag därför.
- Anonyymi00132
Ei ihme ollenkaan, että tavallinen kansa vastusti tuollaista miestä ja tuollaista julmaa toimintaa.
- Anonyymi00133
Paavali olisi pitänyt vangita heti Stefanoksen murhan jälkeen , eikä päästää vapaaksi.
- Anonyymi00134
Niin mutta Josefuksen mukaan Saul oli sukulaisuussuhteessa Herodes-kuninkaaseen ja siksi uskalsi mennä ihmisten koteihin, pahoinpidellä ja ryöstää. Apostolien teoista näkee, että hän tuli myös hyvin toimeen Rooman virkamiesten ja sotavoimien kanssa. Joten ehkä "olisi pitänyt" mutta ei tuon järjestelmän kriteereillä. Mutta kyllähän hänet sitten vangittiinkin, vaikkakin myöhemmin, vähemmän korruptoituneen tahon toimesta. Kaivetaas netistä linkki... Ei jaksa aina käydä kirjaston puolella ja suomentaa...
Costobarus also, and Saulus did themselves get together a multitude of wicked wretches; and this because they were of the royal family; and so they obtained favour among them, because of their kindred to Agrippa. But still they used violence with the people; and were very ready to plunder those that were weaker than themselves. And from that time it principally came to pass, that our city was greatly disordered; and that all things grew worse and worse among us.
https://penelope.uchicago.edu/josephus/ant-20.html - Anonyymi00135
Anonyymi00134 kirjoitti:
Niin mutta Josefuksen mukaan Saul oli sukulaisuussuhteessa Herodes-kuninkaaseen ja siksi uskalsi mennä ihmisten koteihin, pahoinpidellä ja ryöstää. Apostolien teoista näkee, että hän tuli myös hyvin toimeen Rooman virkamiesten ja sotavoimien kanssa. Joten ehkä "olisi pitänyt" mutta ei tuon järjestelmän kriteereillä. Mutta kyllähän hänet sitten vangittiinkin, vaikkakin myöhemmin, vähemmän korruptoituneen tahon toimesta. Kaivetaas netistä linkki... Ei jaksa aina käydä kirjaston puolella ja suomentaa...
Costobarus also, and Saulus did themselves get together a multitude of wicked wretches; and this because they were of the royal family; and so they obtained favour among them, because of their kindred to Agrippa. But still they used violence with the people; and were very ready to plunder those that were weaker than themselves. And from that time it principally came to pass, that our city was greatly disordered; and that all things grew worse and worse among us.
https://penelope.uchicago.edu/josephus/ant-20.htmlPaavali nautti mafiamiehen eduista, Roomanvallan suojeluksesta, ,vaikka oli syyllistynyt ihmisten joukkosurmiin.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi00136
Mitä Paavali teki kun Jeesus ristiinnaulttiin?
Oli huutamassa että ristiinnaulitaan, vaikka Pilatus vapautti?
Ja ottamassa Jeesuksen verta päälleen samalla muiden juutalaisten tavoin?- Anonyymi00137
Paavalilla oli lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomanvallalle. Murhat laitettiin uskonkiistojen syyksi, kuten usein tapana on.
Pakanat tappoivat Jeesuksen, ei Juutalaiset.
ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista." - Anonyymi00138
Anonyymi00137 kirjoitti:
Paavalilla oli lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, jos he ovat uhka Roomanvallalle. Murhat laitettiin uskonkiistojen syyksi, kuten usein tapana on.
Pakanat tappoivat Jeesuksen, ei Juutalaiset.
ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."Jeesuksen kuolemantuomion syy kiroitettiin ristinpuuhun INRI, Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.
Kapina ja vallankumouksen valmistelu oli kuolemantuomion syys.
Ei uskonnolliset asiat. - Anonyymi00139
Anonyymi00138 kirjoitti:
Jeesuksen kuolemantuomion syy kiroitettiin ristinpuuhun INRI, Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.
Kapina ja vallankumouksen valmistelu oli kuolemantuomion syys.
Ei uskonnolliset asiat.Tyhjää höpötystä.
Fariseukset olisivat olleet innoissan jos Jeesus olisi ollut vallankumouksellinen. Eivät olisi vieneet roomalaisten eteen ja huutaneet ristiinnaulitse.
Jeesus rikkoi vanhan liiton ja toi uuden tilalle.
Se ei käynyt fariseusten pirtaan - Anonyymi00140
Siellä alkoi olla pimeää. Paavalilla ei ollut valoa. Hän näki kuninkaanviittaan puetun hahmon ja kauhistui: minun voideltuni (kreik. kristos) Herodes-herra! Niin se kettu juoksi niin kuin kilpajuoksija, mutta kompastui Kallioon. Siellä oli kiviä, jotka palvelivat Herraa. Eikä hän vain kompastunut ja langennut maahan, vaan siellä pimeässä olikin kuoppa, johon ei ennen ollut pantu ihmistä. Eikä vain Saul vaan myös hänen ylipappinsa juoksi. Niin kuin sokea, joka taluttaa toista sokeaa, he putosivat kuoppaan. Ei heillä, fariseuksilla, ollut "öljyä", Eljonia, Korkeinta. Tuo paikka oli heille kompastuskivi ja he loukkaantuivat. Jumala on silkkaa valoa, mutta näillä ei ollut valoa mukanaan toisin kuin paikallisilla, jotka olivat edellisyön aamutunteina tulleet Jeesuksen seuruetta vastaan valoin ja seipäin varustettuina.
Näky tuotti saddukeuksille ja samarialaisille riemua, koska nuo fariseukset olivat tarkkoja siitä, ettei sapattina tehdä työtä. Jos siis jokin elukka putoaisi syvään maakuoppaan, niin ei sitä pidä nostaa sieltä ylös vaan odottaa sapatin yli ja sitten vasta ojentaa auttava käsi. Joosef Kaifaskin innostui siteeraamaan Daavidin psalmeja. Toinen kuopan "enkeleistä" oli kova ääntelemään. "Syvyyksistä minä huudan..." ylhäältä lausuttiin. Sieltä lausuttiin muitakin sattuvasti osuvia Daavidin psalmeja.
"Eräs" "apostoli" "rakas veljemme" tunnettiin myös nimellä "kettu", suden tapainen saalistava koiraeläin kun oli.
"Voi fariseusta! Kuin koira se makaa seimessä..." sanoi Joosefin poika. (Tuomas 102)
Kettu on kreikaksi Cerdo. "Ketuilla on kolonsa... mutta ihmisen pojalla ei ole paikkaa mihin päänsä kallistaisi..." (Luuk 9:58) Vaan nytpä oli kuoppa. "Menen valmistamaan teille paikan..."
Cerdo, "juonikas; kettu, vesseli, varas"
https://www.behindthename.com/name/cerdo/submitted
Cerdo oli Markionin opettaja,
https://en.wikipedia.org/wiki/Cerdo_(Gnostic)
Markionin opettaja, Paavali,
https://fi.wikipedia.org/wiki/Markion
tuli isäänsä. "Te tulette isäänne... Hän oli alusta asti murhamies ja valheveikko..."
Hän oli isän poika, bar abbas. Barabbas oli varas. Kettu, Cerdo, benjaminilainen joka raatelee ja illalla jakaa saalista.
Juonikkaan vieressä se vielä kuninkaallisempi vaikeroi samaan sävyyn kuin Daavid muinoin:
"Minä olen mato enkä mies... Koirat ympäröivät minua..." (Daavidin Psalmi 22)
"Jolla on korva, kuulkoon...." Joku oli sivaltanut joltain ylipapin palvelijalta toisen korvan irti.
Peto oli saanut iskun päähänsä eikä nähnyt mutta kuuli korvallaan. Jossain vaiheessa pää kuoli.
Samassa Herran enkeli löi Herodesta,
koska hän ei antanut kunniaa Jumalalle.
Madot söivät hänet, ja niin hän heitti henkensä.
(Apt 12:23)
"Te mad... kyykäärmeitten sikiöt..."
On se hieno kirja.
- Anonyymi00141
Jeesuksen murha oli poliitinen murha. Kapinahanke Juudan itsenäistymiseksi Roomanvallasta, sitä se INRI tarkoittaa.
Mitään uskonnollista syytä tuomioon ei ollut.- Anonyymi00142
Mitään uskonnollista rikosta Jeesus ei ollut tehnyt. Jeesus kun ei tehnyt syntiä, ei rikkonut lakia.
Luuk. 23:4
Pilatus sanoi ylipapeille ja väkijoukolle: "En voi havaita tämän miehen syyllistyneen mihinkään rikokseen." - Anonyymi00144
Anonyymi00142 kirjoitti:
Mitään uskonnollista rikosta Jeesus ei ollut tehnyt. Jeesus kun ei tehnyt syntiä, ei rikkonut lakia.
Luuk. 23:4
Pilatus sanoi ylipapeille ja väkijoukolle: "En voi havaita tämän miehen syyllistyneen mihinkään rikokseen."Roomalaisesta näkökulmasta Jeesus ei ollut kapinoitsija eikä rettelöitsijä.
Mutta juutalaisesta näkökulmasta uskonnollinen vilitsijä, joka ansaitsi kuoleman. - Anonyymi00145
Anonyymi00144 kirjoitti:
Roomalaisesta näkökulmasta Jeesus ei ollut kapinoitsija eikä rettelöitsijä.
Mutta juutalaisesta näkökulmasta uskonnollinen vilitsijä, joka ansaitsi kuoleman.Paavalillakin oli Roomanvallan lupa tappaa vaikka Jeesus tarvittessa.
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi00149
Anonyymi00144 kirjoitti:
Mutta juutalaisesta näkökulmasta uskonnollinen vilitsijä, joka ansaitsi kuoleman.Luuk. 23:4
Pilatus sanoi ylipapeille ja väkijoukolle: "En voi havaita tämän miehen syyllistyneen mihinkään rikokseen." - Anonyymi00151
Anonyymi00144 kirjoitti:
Mutta juutalaisesta näkökulmasta uskonnollinen vilitsijä, joka ansaitsi kuoleman.Roomanvallan silmissä Jeesus villitsi ihmisiä seuraajikseen ja oli uhka Roomanvallalle ja piti siksi surmata.
- Anonyymi00152
Anonyymi00151 kirjoitti:
Roomanvallan silmissä Jeesus villitsi ihmisiä seuraajikseen ja oli uhka Roomanvallalle ja piti siksi surmata.
Jeesuksesta huhuttiin tehtävän Rooman alaisuudesta itsenäistyvän Isrealin kuningas.
Joh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!
Eräässä toisessa maassa hänet olisi tiputettu ikkunasta.
- Anonyymi00143
Voi että pojat. Sana tuoksuu kun niissä on sitäjotain.
- Anonyymi00146
Sekin tiedetään, että Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään teoista ja sai sen kansalaisuuden.
Poika Saulus kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaa kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.
Teltantekemiset ainoana tulolähteenä oli peitetarinoita.- Anonyymi00147
On paljon mahdollista, että Jeesuksen kohtaama rikas nuorukainen oli Saulus Tarsolainen.
- Anonyymi00148
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.- Anonyymi00150
Paavali oli entisessä elämässä tulevan minänsä herjaaja.
Niin suuret on Jumalan teot.
Aivan helpolla se ei tänä päivänä käy jos oikein paatunut. - Anonyymi00153
Anonyymi00150 kirjoitti:
Paavali oli entisessä elämässä tulevan minänsä herjaaja.
Niin suuret on Jumalan teot.
Aivan helpolla se ei tänä päivänä käy jos oikein paatunut.Paavali oli osallinen juutalaisten joukkosurmista.
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
- Anonyymi00154
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Paavali tekeytyi Korintossa apostoliksi, repi ja hajotti seurakuntia, ei yhdistänyt.
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]- Anonyymi00161
Tuo ensimmäinen jae vihjaa, että Paavalilla oli eri seurakunta. Lampaat tunnistivat kyllä paimenensa äänen, mutta Paavalille Jeesus joutui esittäytymään: "Minä olen se Jeesus, jota sinä vainoat." Jolloin Paavali kieltäytyi näkemästä yhtään mitään. Ja Paavali oli hermostunut, kun ei onnistunut saamaan itselleen Jeesuksen apostolien nauttimaa arvovaltaa.
Toinen poimimasi jae vihjaa, että Paavali oli kateellinen Pietarille ja sille Apollokselle, joka saapui Aleksandriasta ja joka tunsi Tien oikein hyvin. Kuunneltuaan Aquilan ja Priscillan juttuja Paavalin harjoittamasta kasteesta Apollos huvittuneena päätti suunnata niihin paikkoihin, joissa tuo kettu oli juuri kiertänyt, ja häntä suositeltiin, kun havaittiin, että hän oli suureksi avuksi niille, jotka olivat Paavalin vaikutuksesta alkaneet uskoa pelastukseen armolahjana.
Juonikas näet opetti, että "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin..." Niin tosiaan lukee efesolaiskirjeessä - ja siihen Israelin apostolit joutuivat puuttumaan. Tunnetusti Jaakobin kirje torjuu moisen harhakuvitelman. Sen takia joissain Raamatuissa oli muinoin ns. katoliset kirjeet ensin ja vasta niissä olevien varoitusten jälkeen Paavalin kirjeet.
- Anonyymi00155
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apsostolikseen.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi00156
Aika vaikeatahan se olisikin ketään kuoleman jälkeen vainota.
- Anonyymi00157
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, joutui keksimään omia oppejaan. Monet harhahopit saavat alkunsa juuri Paavalin teoista ja puheista.
Esim.
Korintoissa Paavali perusti harhaoppisen Mormonikirkon tekemällä ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan. - Anonyymi00158
Paavali alisti ja vaiensi naisia uskontoon vetoamalla. Ne opit ja asenteet elävät vahvasti vieläkin eräissä lahkokunnissa.
Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla, jos eivät pidä huntua ja burkaa
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
Kyllä kelpasi miehelle lainkohdat, kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
1. Kor. 14:34
NAISTEN tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.- Anonyymi00159
Korintossa meno oli kuin Al Holin leirillä.
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen"
- Anonyymi00160
Monet kiihkolahkkojen miehet pitävät Paavalia omana idolinaan.
He aloittavat saarnansa: "Rakas Paavali....- Anonyymi00166
Voi sinua Teuvo ja sinun juttujasi…
- Anonyymi00162
Tyhmemmäksi vain menee jutut.
- Anonyymi00164
No koita nyt sitten jotenkin järkiintyä.
- Anonyymi00163
Kuinka pitkään he olivat syömättä ja juomatta?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 153960
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2251085Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 124881
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2836Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10805
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks45789