Kesämökinnosto

Anonyymi-ap

Me ollaan mietitty kesämökin tai huvilan ostoa. Ei liian kaukanta stadista mutta kuitenkin sen verran kaukana, että maisemat vaihtuu. Lapsille tekee hyvää viettää aikaa böndellä oppia arvostamaan luontoa. Ensikesänä olisi tarkoitus jo asustaa omalla mökillä. Nyt loma aikaan voisi kierrellä paikkoja. Heittäkää vinkkejä.

59

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Otsikon mukaanhan olette nostamassa mökkiä. Onko se vajonnut? Palatkaa asiaan sitten kun hallitsette stadin slangin, köppelöt.

• Anonyymi00002

Kuinka korkealle se tönö pitäisi nostaa? T: Sörnäisten nosturipalvelu

• Anonyymi00003

Puistosta

• Anonyymi00004

Kesämökki Pohjoisen ilmansuunnasta, ovat edullisia.

• Anonyymi00005

Jehä kolmosen siäpuolella on parhaat mökin? Ei kannata lähteä kauas, koska matkakulut on kalliit. Erämaata on kylliksi siellä rannikolla ja mökit harvassa. Hintatasokin on kohtuullinen, kuten asunnoissakin.

• Anonyymi00010

Vuokra? Entäpä näin?

• Anonyymi00006

Vaikuttaako hintaan se kuinka korkealle se pitää nostaa?

• Anonyymi00007

Loma kohta alkaa, onneksi mökki on pohjoisessa.

• Anonyymi00008

Onko se nostettu kovinkin ylös?

• Anonyymi00009

Joo

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Onko se nostettu kovinkin ylös?

On toki!

• Anonyymi00014

Vuokra?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Joo

Helatorstaina on mökillä kalastusta, vuokraan kalastusmökin.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Vuokra?

Miksi vuokrata kun voi ostaa oman? Oman voi tehdä mieleisekseen ja mukavahan omaa on maksaa

• Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Miksi vuokrata kun voi ostaa oman? Oman voi tehdä mieleisekseen ja mukavahan omaa on maksaa

Tuo on totta. Me ostimme mökin heti korona epidemian jälkeen. Mökki sijaitsee rauhallisen pienen järven rannalla etelä-karjalassa. Mökki oli jo hyvin varusteltu mutta nyt olemme hakeneet rakennuslupaa. Rakennamma vieras tilaa varten lisä siiven. Kesät kuluvat kyllä mökillä ja on ihanaa kun lapset vierailevat mökillä. Kyllä mökki elämä on ihanaa❤️

• Anonyymi00012

Ostitko?

• Anonyymi00013

Mökille lomalla, Juhannus mukavaa aikaa, varata mökki ajoissa.

• Anonyymi00015

Varasin mökin Juhannusviikolle, vielä sain.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Oliko nostettu kuinkakin korkealle?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Miten saamisesi ja mökin varaus liittyvät yhteen?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Miten saamisesi ja mökin varaus liittyvät yhteen?

Sain eka kerran varatulla mökillä! 💋💋💋

• Anonyymi00019

Pitää olla vuokramökki jotta voi tutustua alueen muihin mökkeihin ja rakennushankkeisiin. Kainuun suunnalla olisi kai tilaa.

• Anonyymi00032

Liian kaukana kainuu. Mua kiinnostaa Saimaa. Olisi tosi fantsuu jos löytäs hyvän mökin saimaalta. Ei luxusta mut sähköt pitää olla.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Liian kaukana kainuu. Mua kiinnostaa Saimaa. Olisi tosi fantsuu jos löytäs hyvän mökin saimaalta. Ei luxusta mut sähköt pitää olla.

Meillä Saimaalla kyläniemessä huvila. On upeita hiekkarantoja. Vietämme kyläniemessä koko kesän. Puhdas vesi ja rannat kuin rivieralla. Ei tarvitse etelään lähteä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Meillä Saimaalla kyläniemessä huvila. On upeita hiekkarantoja. Vietämme kyläniemessä koko kesän. Puhdas vesi ja rannat kuin rivieralla. Ei tarvitse etelään lähteä.

Järvilohia ja norppia oj joj 😊

• Anonyymi00057
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Mantereelle sähköt saa helposti varsinkin jos naapurit ovat vieressä. Saari mökkiin tulee sähkölle hintaa kun joudutaan veteen upottamaan kaapelia. Moni suosii saarissa aurinkopaneeleita. Edullisin vaihtoehto on ostaa valmiiksi sähköistetty mökki

• Anonyymi00021

On taas fiksuja kommentteja täällä! Mä katselisin järvisuomen puolta. Esim,, Joensuun junalla pääsisi kätevästi ilman autoakin. Ei tietenkään Joensuuhun asti tarvitse mennä. Lappeenrannasta eteenpäin on Saimaata ja lukemattomia pieniä järviä. Ruokolahden kaunis miljöö ja Imatran koskimaisema. Katso Oikotiestä. Näiltä alueilta löytyy jokaiseen makuun ja lompakolle sopiva. On rauhallinen ja iloinen karjalais meininki. Eihän tonne mene matkaan kuin mitä? Joku pari tuntia.

• Anonyymi00030

Ruokolahdelta löytyy kaikki mitä ihminen tarvitsee. Keskustaan nousee uusi terveyskeskus jos mökillä tulee pipi. Apu on lähellä

• Anonyymi00043
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ruokolahdelta löytyy kaikki mitä ihminen tarvitsee. Keskustaan nousee uusi terveyskeskus jos mökillä tulee pipi. Apu on lähellä

Kyllä leijona pitäjä rules.. kappale kauneita suomea. Upeat järvet ah!

• Anonyymi00058
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Mökillä niitä haavereita sattuu. Onneksi on kunnalla asiat kunnossa

• Anonyymi00022

Joka niemehen notkohon saarelmaan nostan mökkini huilailemaan, tralalallallaa 🎶🎵🎵🔝🏚

• Anonyymi00023

Lämmin mökki, kivaa tietenkin olisi. Hiihtomajaksi.

• Anonyymi00024

Airbnb vuokrattava omakotialo viikoksi 60 000e Lapissa? Oli Ilta-Sanomissa jokin aika sitten juttu. Onko kallis, vai halpa?🤔

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Airbnb vuokrattava omakotialo viikoksi 60 000e Lapissa? Oli Ilta-Sanomissa jokin aika sitten juttu. Onko kallis, vai halpa?🤔

Melkein yhtä kallista, kuin Helsingissä.

• Anonyymi00044

Hiihtomaja, kalamaja, erämaja, mökki toimii kaikkina vuoden aikoina. Mä haluan sellaisen. Missä voin puuhastella omia juttuja rauhassa.

• Anonyymi00025

Mökkeily on ihan parasta. Ollaan koko viikko. Saunalämpiää joka yö😍 sitten heiluu peitot kun tenavat nukkuu

• Anonyymi00026

Entä sitten kun ootte kotona. Ei heilu?💥

• Anonyymi00028

Onpa levottomia kersoja kun heiluttelevat peittojaan nukkuessaan. ADHD? Onko mökki nostettu liian korkealle?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Entä sitten kun ootte kotona. Ei heilu?💥

Kotona heiluu harvemmin. Mökillä alkukantaset himot heräävät!

• Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ei ne meillä maalla mitään alkukantaisia himoja ole. Aivan normaalia elämää.
        Teillä Helsingissä taidetaan siinäkin asiassa olla tiukkoja nutturapäitä?

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ilmankos ne helsingin rouvat tulevat maalle niin hanakasti kesäisin ”tyttöjen” reissuille meidän maaseudun miesten hierottavaksi👍

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

En mä tiedä. Raikas ilma varmaan nostaa himoja.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

En mä tiedä. Raikas ilma varmaan nostaa himoja.

Tuskinpa. Nuoret naiset muuttaa pois maaseudulta ja peräkammarit jää , tiedätte kenelle.

• Anonyymi00050

Ihq👩‍❤️‍💋‍👨

• Anonyymi00056
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Puhdas ilma saa aikaan ihmeitä.

• Anonyymi00039

Kannattaa katsella tarjontaa kaiken aikaa. Moni kuitenkin varmasti laittaa mökin myyntiin vasta kun lumet sulaa. Tällä hetkellä voi olla vähän tarjontaa. Lumien sulaessa alkaa mökki kauppa ja nopeat syö hitaat.

• Anonyymi00041

Kalliolle kukkulalle, rakennan minä majani
      tule tule tyttö nuori, nin mä panen sut paksuksi.
      Ja jollen minä sinulta saa, niin lähden kauas pois
      lähden vaikka Ukrainaan ja ryhdyn ryssiä ampumaan.

• Anonyymi00042

Mä olen aina haaveillut mökki elämästä. Kun löytäisi vain sen oikean miehen. Tämä tyttö kyllä antautuisi.

• Anonyymi00045

Kesämökinnosto on helppoa, koska tiedän sen kokemuksesta? Hirsimökin nostossa käytettiin 8 ja 12 tonnin hydraulitunkkeja, kum perustuksia korjattiin.

• Anonyymi00047

Suunnatkaa katseenne Etelä-karjalaan tai Etelä savoon. Matka ei ole liian pitkä ja kuitenkin maisemat vaihtuu. Nyt kun rajat ovat olleet kiinni on vapautunut mökkejä myyntiin. Venäläiset nostivat hintoja aiemmin niin paljon että monelle suomalaiselle jäi vain haaveilu mökin omistamisesta. Ehkä tulevaisuudessa näin käy taas joten mökki on myös sijoitus tulevaan. Lisäksi vanhat ikäpolvet jäävät pois mökkielämästä ihan luonnollisesta syystä. Keväällä tulee varmasti tarjontaa paljon. Myös hinta haitari ja tasoero on iso joten jokaiselle budjetille varmasti järjestyy oma pirtti. Unelmat kannattaa toteuttaa. Ei kannata odottaa sitten kun...... sitä ei ehkä koskaan tapahdu.

• Anonyymi00052

Kiitos. Mä olen katsonut varmaan kaikki huvila ja huussit ja myös kotoisat. Mä funtsin aina että emmä mä voi. Mutta kyllähän mä voin. Ostan mökin tänäkesänä. Kerranhan täällä edetään. Mä olen voimanainen. Kiitos sun

• Anonyymi00048

Nythän niitä saa yhdellä eurolla pohjoisesta ja idästä.

• Anonyymi00049

Jep, Juankoskelta ja Paltamosta eurolla!

• Anonyymi00051

Nostokalusto vain korottaa kustannuksia! hihihi

• Anonyymi00053

Ei se naiselle kustannuksia mökillä nosta, jos mökkitalkkarilla kunnolla nousee.👌

• Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Ei se naiselle kustannuksia mökillä nosta, jos mökkitalkkarilla kunnolla nousee.👌

Stadin naisilla mökit ja maaseudun miehet huoltaa niin mökin kuin naisen. Kaikki voittaa. Voittaa myös se kaupungissa ahertava insinööri mies kun akka on hyvällä tuulella aina mökiltä tultuaan.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Stadin naisilla mökit ja maaseudun miehet huoltaa niin mökin kuin naisen. Kaikki voittaa. Voittaa myös se kaupungissa ahertava insinööri mies kun akka on hyvällä tuulella aina mökiltä tultuaan.

Insinööri mies pääsee jälki liukkaille pienellä pilillä. Vaan mahtaako akasta tuntua miltään tuo maalaismiehen heiluttelun jälkeen? Toki voi paikat olla hellänä. Kyllä maalla on mukavaa

• Anonyymi00054

Vantaa ei ole kovin kaukana?🤭

• Anonyymi00059

Pysykää vaan siellä etelässä. Yleensä tuollaiset perheet ovat niitä pahimpia mökkinaapureita, pennut huutaa ja kiljuu päivät ja illat läpeensä, koiran annetaan haukkua, soitetaan musaa lujalla järvenrannalla ja kuvitellaan että voi tehdä mitä vaan kun ollaan maalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10835
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8077
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      123
      5211
    4. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3538
    5. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      112
      3538
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      32
      3492
    7. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      61
      3380
    8. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3137
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      53
      2464
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      34
      1966
    Aihe