Me ollaan mietitty kesämökin tai huvilan ostoa. Ei liian kaukanta stadista mutta kuitenkin sen verran kaukana, että maisemat vaihtuu. Lapsille tekee hyvää viettää aikaa böndellä oppia arvostamaan luontoa. Ensikesänä olisi tarkoitus jo asustaa omalla mökillä. Nyt loma aikaan voisi kierrellä paikkoja. Heittäkää vinkkejä.
Kesämökinnosto
59
363
Vastaukset
- Anonyymi00001
Otsikon mukaanhan olette nostamassa mökkiä. Onko se vajonnut? Palatkaa asiaan sitten kun hallitsette stadin slangin, köppelöt.
- Anonyymi00002
Kuinka korkealle se tönö pitäisi nostaa? T: Sörnäisten nosturipalvelu
- Anonyymi00003
Puistosta
- Anonyymi00004
Kesämökki Pohjoisen ilmansuunnasta, ovat edullisia.
- Anonyymi00005
Jehä kolmosen siäpuolella on parhaat mökin? Ei kannata lähteä kauas, koska matkakulut on kalliit. Erämaata on kylliksi siellä rannikolla ja mökit harvassa. Hintatasokin on kohtuullinen, kuten asunnoissakin.
- Anonyymi00010
Vuokra? Entäpä näin?
- Anonyymi00006
Vaikuttaako hintaan se kuinka korkealle se pitää nostaa?
- Anonyymi00007
Loma kohta alkaa, onneksi mökki on pohjoisessa.
- Anonyymi00008
Onko se nostettu kovinkin ylös?
- Anonyymi00009
Joo
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Onko se nostettu kovinkin ylös?
On toki!
- Anonyymi00014
Vuokra?
- Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
Joo
Helatorstaina on mökillä kalastusta, vuokraan kalastusmökin.
- Anonyymi00031
Anonyymi00014 kirjoitti:
Vuokra?
Miksi vuokrata kun voi ostaa oman? Oman voi tehdä mieleisekseen ja mukavahan omaa on maksaa
- Anonyymi00035
Anonyymi00031 kirjoitti:
Miksi vuokrata kun voi ostaa oman? Oman voi tehdä mieleisekseen ja mukavahan omaa on maksaa
Tuo on totta. Me ostimme mökin heti korona epidemian jälkeen. Mökki sijaitsee rauhallisen pienen järven rannalla etelä-karjalassa. Mökki oli jo hyvin varusteltu mutta nyt olemme hakeneet rakennuslupaa. Rakennamma vieras tilaa varten lisä siiven. Kesät kuluvat kyllä mökillä ja on ihanaa kun lapset vierailevat mökillä. Kyllä mökki elämä on ihanaa❤️
- Anonyymi00012
Ostitko?
- Anonyymi00013
Mökille lomalla, Juhannus mukavaa aikaa, varata mökki ajoissa.
- Anonyymi00015
Varasin mökin Juhannusviikolle, vielä sain.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Oliko nostettu kuinkakin korkealle?
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Miten saamisesi ja mökin varaus liittyvät yhteen?
- Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Miten saamisesi ja mökin varaus liittyvät yhteen?
Sain eka kerran varatulla mökillä! 💋💋💋
- Anonyymi00019
Pitää olla vuokramökki jotta voi tutustua alueen muihin mökkeihin ja rakennushankkeisiin. Kainuun suunnalla olisi kai tilaa.
- Anonyymi00032
Liian kaukana kainuu. Mua kiinnostaa Saimaa. Olisi tosi fantsuu jos löytäs hyvän mökin saimaalta. Ei luxusta mut sähköt pitää olla.
- Anonyymi00037
Anonyymi00032 kirjoitti:
Liian kaukana kainuu. Mua kiinnostaa Saimaa. Olisi tosi fantsuu jos löytäs hyvän mökin saimaalta. Ei luxusta mut sähköt pitää olla.
Meillä Saimaalla kyläniemessä huvila. On upeita hiekkarantoja. Vietämme kyläniemessä koko kesän. Puhdas vesi ja rannat kuin rivieralla. Ei tarvitse etelään lähteä.
- Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
Meillä Saimaalla kyläniemessä huvila. On upeita hiekkarantoja. Vietämme kyläniemessä koko kesän. Puhdas vesi ja rannat kuin rivieralla. Ei tarvitse etelään lähteä.
Järvilohia ja norppia oj joj 😊
- Anonyymi00057
Anonyymi00032 kirjoitti:
Mantereelle sähköt saa helposti varsinkin jos naapurit ovat vieressä. Saari mökkiin tulee sähkölle hintaa kun joudutaan veteen upottamaan kaapelia. Moni suosii saarissa aurinkopaneeleita. Edullisin vaihtoehto on ostaa valmiiksi sähköistetty mökki
- Anonyymi00021
On taas fiksuja kommentteja täällä! Mä katselisin järvisuomen puolta. Esim,, Joensuun junalla pääsisi kätevästi ilman autoakin. Ei tietenkään Joensuuhun asti tarvitse mennä. Lappeenrannasta eteenpäin on Saimaata ja lukemattomia pieniä järviä. Ruokolahden kaunis miljöö ja Imatran koskimaisema. Katso Oikotiestä. Näiltä alueilta löytyy jokaiseen makuun ja lompakolle sopiva. On rauhallinen ja iloinen karjalais meininki. Eihän tonne mene matkaan kuin mitä? Joku pari tuntia.
- Anonyymi00030
Ruokolahdelta löytyy kaikki mitä ihminen tarvitsee. Keskustaan nousee uusi terveyskeskus jos mökillä tulee pipi. Apu on lähellä
- Anonyymi00043
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ruokolahdelta löytyy kaikki mitä ihminen tarvitsee. Keskustaan nousee uusi terveyskeskus jos mökillä tulee pipi. Apu on lähellä
Kyllä leijona pitäjä rules.. kappale kauneita suomea. Upeat järvet ah!
- Anonyymi00058
Anonyymi00030 kirjoitti:
Mökillä niitä haavereita sattuu. Onneksi on kunnalla asiat kunnossa
- Anonyymi00022
Joka niemehen notkohon saarelmaan nostan mökkini huilailemaan, tralalallallaa 🎶🎵🎵🔝🏚
- Anonyymi00023
Lämmin mökki, kivaa tietenkin olisi. Hiihtomajaksi.
- Anonyymi00024
Airbnb vuokrattava omakotialo viikoksi 60 000e Lapissa? Oli Ilta-Sanomissa jokin aika sitten juttu. Onko kallis, vai halpa?🤔
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Airbnb vuokrattava omakotialo viikoksi 60 000e Lapissa? Oli Ilta-Sanomissa jokin aika sitten juttu. Onko kallis, vai halpa?🤔
Melkein yhtä kallista, kuin Helsingissä.
- Anonyymi00044
Hiihtomaja, kalamaja, erämaja, mökki toimii kaikkina vuoden aikoina. Mä haluan sellaisen. Missä voin puuhastella omia juttuja rauhassa.
- Anonyymi00025
Mökkeily on ihan parasta. Ollaan koko viikko. Saunalämpiää joka yö😍 sitten heiluu peitot kun tenavat nukkuu
- Anonyymi00026
Entä sitten kun ootte kotona. Ei heilu?💥
- Anonyymi00028
Onpa levottomia kersoja kun heiluttelevat peittojaan nukkuessaan. ADHD? Onko mökki nostettu liian korkealle?
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Entä sitten kun ootte kotona. Ei heilu?💥
Kotona heiluu harvemmin. Mökillä alkukantaset himot heräävät!
- Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei ne meillä maalla mitään alkukantaisia himoja ole. Aivan normaalia elämää.
Teillä Helsingissä taidetaan siinäkin asiassa olla tiukkoja nutturapäitä? - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Teillä Helsingissä taidetaan siinäkin asiassa olla tiukkoja nutturapäitä?Ilmankos ne helsingin rouvat tulevat maalle niin hanakasti kesäisin ”tyttöjen” reissuille meidän maaseudun miesten hierottavaksi👍
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Teillä Helsingissä taidetaan siinäkin asiassa olla tiukkoja nutturapäitä?En mä tiedä. Raikas ilma varmaan nostaa himoja.
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
En mä tiedä. Raikas ilma varmaan nostaa himoja.
Tuskinpa. Nuoret naiset muuttaa pois maaseudulta ja peräkammarit jää , tiedätte kenelle.
- Anonyymi00050
Ihq👩❤️💋👨
- Anonyymi00056
Anonyymi00029 kirjoitti:
Puhdas ilma saa aikaan ihmeitä.
- Anonyymi00039
Kannattaa katsella tarjontaa kaiken aikaa. Moni kuitenkin varmasti laittaa mökin myyntiin vasta kun lumet sulaa. Tällä hetkellä voi olla vähän tarjontaa. Lumien sulaessa alkaa mökki kauppa ja nopeat syö hitaat.
- Anonyymi00041
Kalliolle kukkulalle, rakennan minä majani
tule tule tyttö nuori, nin mä panen sut paksuksi.
Ja jollen minä sinulta saa, niin lähden kauas pois
lähden vaikka Ukrainaan ja ryhdyn ryssiä ampumaan. - Anonyymi00042
Mä olen aina haaveillut mökki elämästä. Kun löytäisi vain sen oikean miehen. Tämä tyttö kyllä antautuisi.
- Anonyymi00045
Kesämökinnosto on helppoa, koska tiedän sen kokemuksesta? Hirsimökin nostossa käytettiin 8 ja 12 tonnin hydraulitunkkeja, kum perustuksia korjattiin.
- Anonyymi00047
Suunnatkaa katseenne Etelä-karjalaan tai Etelä savoon. Matka ei ole liian pitkä ja kuitenkin maisemat vaihtuu. Nyt kun rajat ovat olleet kiinni on vapautunut mökkejä myyntiin. Venäläiset nostivat hintoja aiemmin niin paljon että monelle suomalaiselle jäi vain haaveilu mökin omistamisesta. Ehkä tulevaisuudessa näin käy taas joten mökki on myös sijoitus tulevaan. Lisäksi vanhat ikäpolvet jäävät pois mökkielämästä ihan luonnollisesta syystä. Keväällä tulee varmasti tarjontaa paljon. Myös hinta haitari ja tasoero on iso joten jokaiselle budjetille varmasti järjestyy oma pirtti. Unelmat kannattaa toteuttaa. Ei kannata odottaa sitten kun...... sitä ei ehkä koskaan tapahdu.
- Anonyymi00052
Kiitos. Mä olen katsonut varmaan kaikki huvila ja huussit ja myös kotoisat. Mä funtsin aina että emmä mä voi. Mutta kyllähän mä voin. Ostan mökin tänäkesänä. Kerranhan täällä edetään. Mä olen voimanainen. Kiitos sun
- Anonyymi00048
Nythän niitä saa yhdellä eurolla pohjoisesta ja idästä.
- Anonyymi00049
Jep, Juankoskelta ja Paltamosta eurolla!
- Anonyymi00051
Nostokalusto vain korottaa kustannuksia! hihihi
- Anonyymi00053
Ei se naiselle kustannuksia mökillä nosta, jos mökkitalkkarilla kunnolla nousee.👌
- Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ei se naiselle kustannuksia mökillä nosta, jos mökkitalkkarilla kunnolla nousee.👌
Stadin naisilla mökit ja maaseudun miehet huoltaa niin mökin kuin naisen. Kaikki voittaa. Voittaa myös se kaupungissa ahertava insinööri mies kun akka on hyvällä tuulella aina mökiltä tultuaan.
- Anonyymi00060
Anonyymi00055 kirjoitti:
Stadin naisilla mökit ja maaseudun miehet huoltaa niin mökin kuin naisen. Kaikki voittaa. Voittaa myös se kaupungissa ahertava insinööri mies kun akka on hyvällä tuulella aina mökiltä tultuaan.
Insinööri mies pääsee jälki liukkaille pienellä pilillä. Vaan mahtaako akasta tuntua miltään tuo maalaismiehen heiluttelun jälkeen? Toki voi paikat olla hellänä. Kyllä maalla on mukavaa
- Anonyymi00054
Vantaa ei ole kovin kaukana?🤭
- Anonyymi00059
Pysykää vaan siellä etelässä. Yleensä tuollaiset perheet ovat niitä pahimpia mökkinaapureita, pennut huutaa ja kiljuu päivät ja illat läpeensä, koiran annetaan haukkua, soitetaan musaa lujalla järvenrannalla ja kuvitellaan että voi tehdä mitä vaan kun ollaan maalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110835- 408077
- 1235211
- 693538
- 1123538
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi323492- 613380
- 333137
- 532464
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak341966