Jos teidän takana ei ole autoja tulossa, niin älkää tulko ohittamisen jälkeen suoraan eteen, vaan ajakaa pidemmälle ennen kaistan vaihtoa. Aiheutatte vaan turhaa jarrutusta kun adaptiivinen cruise alkaa jarruttamaan teidän takia. Ja en ole hidastelija, vaan ajan suurinta sallittua gps-nopeutta aina.
Älkää tulko ohituksen jälkeen suoraan eteen
11
186
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olen samaa mieltä. Etäisyys täytyy jättää ohitettavaankin reilusti. Kärsin samasta hölmöläisten ohituksista.
- Anonyymi00002
Enemmän ne vastaan tulossa olevat autot vaikuttaa ohituksen pituuteen.
- Anonyymi00005
Motarilla ei ole vastaantulijoita
- Anonyymi00003
Aloittajalla on pointti. Kohta kun kevät etenee ja kuitenkin ajetaan vielä talvirenkailla, niin kivet sinkoilee takana ajavan, ohitettavan auton, tuulilasiin. Kuinkahan monta tuulilasia olisi säästynyt, jos maltettaisiin ajaa kauemmas ennen kaistalle palaamista? Itsekin maksoin vuosi sitten 200 euroa tällaisen törpön takia. Harmittaa vietävästi.
- Anonyymi00004
Joo, joo, mutta kun ohi on päästävä, vaikka ohittaja seuraavasta liittymästä
tai tienhaarasta olisi poistumassa! - Anonyymi00006
Myös loska on haitaksi ja vaaraksi. Minut ohitti taksi eräänä keväänä ja ajoi heti eteen turhaan sotkien lasini. Kostin sillä kertaa ja ajoin ylinopeudella ohi ja heitin paskat taksin tuulilasiin. Olikin laadukkaampi taksi kun automaattiset ajovikkuvalot alkoivat vilkkua kiivaasti.
- Anonyymi00007
Vaihdan kaistaa ihan keulan eteen, KUN ohitettava lähtee ajamaan kilpaa ohittajan kanssa. Kuten ankealla järkiautolla (Datsun kasvain ja skeidat pahimmasta päästä) ajavat melkein joka ainoa tekevät.
Hyvin näkee, että moni ajaa nykyään vakkari päällä, mutta silti nopeus nousee "pakolliset" 10 km/h, kun ohittava auto ilmaantuu kuskin sivupeilin näkymään.
Ohituskaistatiellä nämä samat puupäät kiihdyttelee jopa 30 km/h "estääkseen tarpeettomia ohituksia". Sen jälkeen voikin kihnuttaa ohituskaistojen välin rajoitus -15 km/h. - Anonyymi00008
Omalle kaistalle saa palata vasta kun ohitetettava näkyy taustapeilistä.
- Anonyymi00009
Mutta on ok estellä ohituksia kiihdyttämällä 10-15 km/h, kun huomaa toisen auton rinnallaan? Ihan vakiosuoritus moottoritiellä tämä. "Minusta et perkele mene ohi!"
Tosin nämä samat sankarit myös osaavat rinnanpysäköinnin. Eli kun moottoritiellä lähtevät itse ohittamaan, niin hidastavat toisen auton rinnalle päästyään ja jäävät tukkimaan vasenta kaistaa jopa parin minuutin ajaksi.
Tämä on erityisen leimallisesti VAGinakuskien juttu. Kestovitutus päällä ja sitä samaa yritetään jakaa muillekin?
Ihan normisuoritus, että muuten körötetään eiss. 115 km/h (120 mittarin mukaan?), mutta rekkaan ohitettaessa nopeus tippuu 85 kieppeille ja jäädään rekan takanurkan kohdalle "rinnanpysäköintiin" parin minuutin ajaksi.
Em. ei kuitenkaan tarkoita, että tällaisesta liikenteen veritulpasta saisi ajaa ohi. Kun lopulta pääsevät rekan ohi ja palaavat oikealle kaistalle, niin palaavat siihen normaalimoodiinsa "minusta et perkele mene ohi" ja ajavat siis kilpaa ohittajien kanssa. Tässä kohtaa maistuu ihan mainiosti 125 km/h vauhti, vaikka hetkeä aiemmin 90 oli liikaa pyydetty. - Anonyymi00010
Näinhän sitä opetetaan mutta tosi asiassa tuolloin tullaan liian lähelle ohitettavaa. Tutka näkee mun autossa kahden lampunvälin päähän, eli n. 100m. Jos ohittaja tulee eteen lähempänä kuin yksi lampunväli niin mulla adaptiivinen alkaa jarruttamaan. Poikkeus on jos ohittaja ajaa huomattavasti suurempaa nopeutta kuin minä, silloin automatiikka tajuaa etäisyyden kasvavan vauhdilla ja ei ala jarruttamaan.
Mulla ei ole tarvetta estellä muiden ohituksia tai alkaa kilpailemaan, auto ei kulje kuin rajoitettuun 250kmh nopeuteen.
- Anonyymi00011
mä ajan heti eteen kun ohitan..miksi? no kun mä ajan bemaria....malli on X5 joten sillä pitää vetää kurat silmille ei se muuten ois imagon mukaista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2913580Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell281984Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441616- 841471
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.851177- 1431159
- 811054
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.95992Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.210834Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61767