Oletteko huomanneet luottamusmiehen työtehon ?

Anonyymi-ap

Luottamusmiestä ei voi kovin helposti irtisanoa.
Kolmivuorotyössä toivon ettei teidän vuoron porukkaan kuulu luottamusmiestä.
Minun työmaallani hänen "kuningattaren" nukkuessa toisten oli paikattava tekemättömät työt. Kiitoksen sanaa ei ole tullut koskaan.

15

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Työtovereitten kanssa juteltiin, että onneksi meidän työvuoroon ei enää mahdu toista luottamusmiestä, työturvallisuusvastaavan valintaa tietysti pelätään. Laiskottelijat lisääntyy ihan itse valitsemalla.

• Anonyymi00002
      UUSI

Kamalia ryssiä nuo "luottamusmiehet". Ihmeellistä että ne saa häiritä työntekoa.

• Anonyymi00003
        UUSI

Mulla oli sellainen työkaveri joka oli ihan mukava ja porukka valitsi hänet luottamusmieheksi.
        Hänen tehtävänsä oli käyttää kahta konelinjaa. Varamiehiä ei ainakaan nykyisin ole. Mitään ilmoittamatta hän katosi hallista nukkumaan ja molempien linjojen tuotteet meni tietenkin tarkastamatta pakkauksiin. Yllätys yllätys. Parin viikon kuluttua päällikkö ilmoitti, että sutta on tehty ja lähetetty asiakkaalle. Syyllisiä etsittiin muista kuin nukkuneesta luottamusmiehestä. Tuli silloin firmalle kalliiksi kun ajeltiin ympäri Suomea tarkistamassa mistä ne luottamusmiehen tuottamat "yllättävät" luomukset löytyivät. Nukkuja oli tietenkin tietämätön asiasta. Ei saanut potkuja eikä varoitusta. Meno jatkuu.

• Anonyymi00004
      UUSI

Tuossa joku kommentoi että luottamusmies voi tietoisesti sekoitta tuotantoa. Mielestäni se ei muuten onnistu kuin jättämällä omat työtehtävänsä tekemättä. Luottamusmies on tehtaalla yksi palkallisista työntekijöistä. Omat työvelvollisuutensa on suoritettava.

• Anonyymi00005
        UUSI

Totta. Noinhan sen normaaleilla työmailla pitäisi mennä. Tehdastöissä se sössiminen vaan kuitatataan kun on liitossa.

• Anonyymi00006
      UUSI

Aika outoa jos kukaan porukasta ei tykkää luottamusmiehestään. Kun heillä on valta päättää ja äänestää kuka sitä tointa hoitaa.

Olisikohan nyt kyse että suurin ongelma näkyy ja löytyy valittajan peilistä.

• Anonyymi00007
        UUSI

Eiköhän nuo tarinat tule ihan EK:n ja Kokoomuksen trollitoimistosta. Ei kukaan normaali työntekijä kuitenkaan noin ajattele. Tosin siihenkin porukkaan ilmeisesti mahtuu muutamia minä itse tiedän ja ymmärrän kaiken, eikä muut mitään.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Eiköhän nuo tarinat tule ihan EK:n ja Kokoomuksen trollitoimistosta. Ei kukaan normaali työntekijä kuitenkaan noin ajattele. Tosin siihenkin porukkaan ilmeisesti mahtuu muutamia minä itse tiedän ja ymmärrän kaiken, eikä muut mitään.

Jos tarkoitat minun juttuani nukkuvasta luottamusmiehestä. Niin se on 100 % tosi. Se on tietenkin talessa logissa. Kysy jos haluat linjojen numerot ja nukkujan. Työmaata en kerro.

• Anonyymi00009
        UUSI

Hyvä kommentti. Mutta meidän luottamusmies oli aivan vikatikki. itse olin valitsemassa.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Hyvä kommentti. Mutta meidän luottamusmies oli aivan vikatikki. itse olin valitsemassa.

Onko teollsuustöissä enää mitään järkeä pitää mitään tolvanaa suojatyönä luottamusmiehenä ? Hän on oikeasti täysin ummikko jos kysytään muitten kuin hänen omasta työpisteestä.

• Anonyymi00010
      UUSI

Ammattiliittoon sitoutuneiden määrä putoaa romatamalla. nyt pitää liiton antaa laiskoille liiton työntekijöille piiskaa, jättää pari kaljoitteluiltaa liitosta pois ja tarjota liiton jäsenille muutakin kuin krapulaisen luottamusmiehen naamaa,

• Anonyymi00012
      UUSI

Työntekijät valitsevat itse joukostaan luottamusmiehen.
      Toki voivat olla valitsemattakin ja näin ollen luopua tästä oikeudestaan.

• Anonyymi00013
      UUSI

Luottamusmies valitaan äänestyksellä, vaihtakaa luottamusmies. Tämä ei tunnu todelta jos sama henkilö valitaan vuodesta toiseen.

• Anonyymi00014
      UUSI

Meillä ennen luottamusmieheksi valittiin sellainen tyyppi , joka oli ulkona kaikesta varsinaisesta työnteosta, pysyihän poissa häiritsemästä meitä ammattitaitoisia.

• Anonyymi00015
      UUSI

Työpaikalla on yksi ihminen, joka asuu samassa kerrostalossa kuin yrityksen päällikkötasolla oleva toimihenkilö, ja siitähän tämä työntekijä lesoili melkein joka päivä. Tämä pomo on kaupunginvaltuutettu ja kokoomuksen jäsen. Olivat "hyviä kavereita", mutta tämä päällikkö ei edes tuntenut tätä ihmistä, kun kävi tehtaalla tuotantoa ohjaamassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      256
      11635
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      138
      10940
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      235
      6268
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      213
      5118
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      156
      3593
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      174
      3518
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      53
      2418
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      322
      1932
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      10
      1768
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1664
    Aihe