Luottamusmiestä ei voi kovin helposti irtisanoa.
Kolmivuorotyössä toivon ettei teidän vuoron porukkaan kuulu luottamusmiestä.
Minun työmaallani hänen "kuningattaren" nukkuessa toisten oli paikattava tekemättömät työt. Kiitoksen sanaa ei ole tullut koskaan.
Oletteko huomanneet luottamusmiehen työtehon ?
15
129
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Työtovereitten kanssa juteltiin, että onneksi meidän työvuoroon ei enää mahdu toista luottamusmiestä, työturvallisuusvastaavan valintaa tietysti pelätään. Laiskottelijat lisääntyy ihan itse valitsemalla.
- Anonyymi00002UUSI
Kamalia ryssiä nuo "luottamusmiehet". Ihmeellistä että ne saa häiritä työntekoa.
- Anonyymi00003UUSI
Mulla oli sellainen työkaveri joka oli ihan mukava ja porukka valitsi hänet luottamusmieheksi.
Hänen tehtävänsä oli käyttää kahta konelinjaa. Varamiehiä ei ainakaan nykyisin ole. Mitään ilmoittamatta hän katosi hallista nukkumaan ja molempien linjojen tuotteet meni tietenkin tarkastamatta pakkauksiin. Yllätys yllätys. Parin viikon kuluttua päällikkö ilmoitti, että sutta on tehty ja lähetetty asiakkaalle. Syyllisiä etsittiin muista kuin nukkuneesta luottamusmiehestä. Tuli silloin firmalle kalliiksi kun ajeltiin ympäri Suomea tarkistamassa mistä ne luottamusmiehen tuottamat "yllättävät" luomukset löytyivät. Nukkuja oli tietenkin tietämätön asiasta. Ei saanut potkuja eikä varoitusta. Meno jatkuu.
- Anonyymi00004UUSI
Tuossa joku kommentoi että luottamusmies voi tietoisesti sekoitta tuotantoa. Mielestäni se ei muuten onnistu kuin jättämällä omat työtehtävänsä tekemättä. Luottamusmies on tehtaalla yksi palkallisista työntekijöistä. Omat työvelvollisuutensa on suoritettava.
- Anonyymi00005UUSI
Totta. Noinhan sen normaaleilla työmailla pitäisi mennä. Tehdastöissä se sössiminen vaan kuitatataan kun on liitossa.
- Anonyymi00006UUSI
Aika outoa jos kukaan porukasta ei tykkää luottamusmiehestään. Kun heillä on valta päättää ja äänestää kuka sitä tointa hoitaa.
Olisikohan nyt kyse että suurin ongelma näkyy ja löytyy valittajan peilistä.- Anonyymi00007UUSI
Eiköhän nuo tarinat tule ihan EK:n ja Kokoomuksen trollitoimistosta. Ei kukaan normaali työntekijä kuitenkaan noin ajattele. Tosin siihenkin porukkaan ilmeisesti mahtuu muutamia minä itse tiedän ja ymmärrän kaiken, eikä muut mitään.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Eiköhän nuo tarinat tule ihan EK:n ja Kokoomuksen trollitoimistosta. Ei kukaan normaali työntekijä kuitenkaan noin ajattele. Tosin siihenkin porukkaan ilmeisesti mahtuu muutamia minä itse tiedän ja ymmärrän kaiken, eikä muut mitään.
Jos tarkoitat minun juttuani nukkuvasta luottamusmiehestä. Niin se on 100 % tosi. Se on tietenkin talessa logissa. Kysy jos haluat linjojen numerot ja nukkujan. Työmaata en kerro.
- Anonyymi00009UUSI
Hyvä kommentti. Mutta meidän luottamusmies oli aivan vikatikki. itse olin valitsemassa.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Hyvä kommentti. Mutta meidän luottamusmies oli aivan vikatikki. itse olin valitsemassa.
Onko teollsuustöissä enää mitään järkeä pitää mitään tolvanaa suojatyönä luottamusmiehenä ? Hän on oikeasti täysin ummikko jos kysytään muitten kuin hänen omasta työpisteestä.
- Anonyymi00010UUSI
Ammattiliittoon sitoutuneiden määrä putoaa romatamalla. nyt pitää liiton antaa laiskoille liiton työntekijöille piiskaa, jättää pari kaljoitteluiltaa liitosta pois ja tarjota liiton jäsenille muutakin kuin krapulaisen luottamusmiehen naamaa,
- Anonyymi00012UUSI
Työntekijät valitsevat itse joukostaan luottamusmiehen.
Toki voivat olla valitsemattakin ja näin ollen luopua tästä oikeudestaan. - Anonyymi00013UUSI
Luottamusmies valitaan äänestyksellä, vaihtakaa luottamusmies. Tämä ei tunnu todelta jos sama henkilö valitaan vuodesta toiseen.
- Anonyymi00014UUSI
Meillä ennen luottamusmieheksi valittiin sellainen tyyppi , joka oli ulkona kaikesta varsinaisesta työnteosta, pysyihän poissa häiritsemästä meitä ammattitaitoisia.
- Anonyymi00015UUSI
Työpaikalla on yksi ihminen, joka asuu samassa kerrostalossa kuin yrityksen päällikkötasolla oleva toimihenkilö, ja siitähän tämä työntekijä lesoili melkein joka päivä. Tämä pomo on kaupunginvaltuutettu ja kokoomuksen jäsen. Olivat "hyviä kavereita", mutta tämä päällikkö ei edes tuntenut tätä ihmistä, kun kävi tehtaalla tuotantoa ohjaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain25611635Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-13810940Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2356268Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2135118Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1563593- 1743518
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin532418Mitä voisit miehenä tehdä?
Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä3221932Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov101768Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi161664