Dieselin paluu

Anonyymi-ap

Euroopan suurin autovalmsitaja jatkaa dieselien valmistusta ja paluttaa dieselmallit tuotantoon.
Syynä on suunnaton pienten halpojen autojen kysyntä.

Sahköauto buumi lässähti eivätkä ne kerta akikkiaan kiinnosta muita kuin impivaaralaisia veljeksiä.
Suomessakin kysyntä on marginaalista.
Viidessätoista vuodess on saatu myytyä 130 000 shkäautoa. kaikesta hypestä huolimatta.
Hyvinä aikoina se olisi ollut runsaan vuoden myynti.

Nyt yritetään maksattaa bensa autoilijoilla sähköauton käsiraha.
Kaiken lisäksi Suomalaiset luulevat kahdella moottorijäjestemällä olevia sähköautoiksi. Syy on vihervasemmiston sikamainen verojärjestely.
Tosiasiassa hybridien ilmastovaikutus on +/- 0.

Hybridien ongelmaksi on lisäksi osoittautunut väärinkäyttötapaukset jossa ajetaan vain pätkäajoa. Moottorit ruostuvat pilalle.
Teoreettisesta ja ideolgisesta hypestä säköautosta ei ole maailman pelastajaksi, sen ymmärtää Vihreä ja demarikin.

16

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Diesel on pilattu Suomessa liian kovalla verotuksella. Ei ole mitään mieltä säästää kulutuksessa, kun se pieni säästö otetaan pois reippaalla käyttövoimaveroilla. Ainoastaan paljon ajavat ajavat dieselillä edullisesti, mutta sähköautolla menisi vielä pienemmin kuluin.

      • Anonyymi00003

        Minunkin diiselissä on reipas käyttövoimavero
        340 € / vuosi . Kuluttaakin lähes 4,5 l / 100 km . Arvonlaskukin aivan järjetön 8 vuodessa 10 000 €.
        Olispa varaa sähköautoon niin vois ajaa 2 € / 100 .


    • Anonyymi00002

      33.300
      uusi Pösön 308 diesel
      Ja on moderni auto verrattuna moneen
      aasian riisiautoon.
      Ajettavuus aivan toista luokkaa.
      Naisetkaan ei kiinnostu riisikupilla
      ähkivästä miekkosesta.

    • Anonyymi00004

      Ååmi

    • Anonyymi00005

      fr4

    • Anonyymi00006

      ssss

    • Anonyymi00007

      adblue pitää poistaa suomesta

    • Anonyymi00008

      Puhut sähköautoiosta ja hybrideistä sekaisin, tämä kertoo siitä kuinka sekaisin olet.
      Olet trolli joka ei tiedä asioista yhtään mitään, ajat jollain 1000e kotterolla.

      • Anonyymi00009

        Sinä et tiedä lataushybrin olevan tilastoissa sähköauto .


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Sinä et tiedä lataushybrin olevan tilastoissa sähköauto .

        Siinä tapauksessa on kummallista, että naapurin lataushybridi tupruttaa pakokaasuja. Sähköautoni ei ole noin tehnyt koskaan.

        Jos pidettäisiin ladattavat autot ja sähköautot käsitteinä erillään. Ei autoja, joita on pakko tankata, voi pitää sähköautoina.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Siinä tapauksessa on kummallista, että naapurin lataushybridi tupruttaa pakokaasuja. Sähköautoni ei ole noin tehnyt koskaan.

        Jos pidettäisiin ladattavat autot ja sähköautot käsitteinä erillään. Ei autoja, joita on pakko tankata, voi pitää sähköautoina.

        Ei voi minunkaan mielestä , mutta sähköautoiksi ne ladattavat lasketaan .


    • Anonyymi00011

      Missään muussa Euroopan maassa ei ole lisämaksua jos autossa diesel moottori. Volvo v70 verot tyyliin 200e vuodessa.

      Suomessa erikoinen lisävero autoihin jotka käyttää dieseliä. Ja Suomessa ei mitään asioita kukaan muuta tai aja. Näkee yhteiskunnan tilassa ja mihin tämä muuttamattomuus asioissa on tuonut.

      • Anonyymi00012

        Dieselin pitäisi olla laiton, jos päästöt eivät ole rajoissa ympärivuotisesti. Mutta käytännössähän tämä tarkoittaisi täyskieltoa.


      • Anonyymi00014

        Ei ole 70 Volvon käyttövoimavero 200 € , on paljon enemmän .


      • Anonyymi00015

        Muissa maissa bensassa ja dieselissä onkin sama vero eli diesel on pumpulla paljon kalliimpaa.


    • Anonyymi00016

      luin diesel paaliin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      131
      1352
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1044
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      305
      828
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      638
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe