Herran päivän tulemus

Anonyymi-ap

”Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
2 Piet 3:10

Se tulee, mutta aikamääristä on turha puhua. Jumala vain tietää.

38

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Raamatun tekstit edustavat monia eri tyylisuuntia. On illuusioita ja fantasioita, mutta on siellä realismiakin.

Enkelit puhuu ihan toisella tavalla Jeesuksen paluusta maan päälle. Jeesus tulee takaisin ihan rauahassa ilman mitään dramatiikkaa.

Ap. t. 1:0-11

10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
      11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00002

Se tapahtui ja se on selostettu Uudessa testamentissa ja kristityt eivät ota tietoa vastaan.

• Anonyymi00005

Ei raamatussa ole mitään noteerattavaa tietoa.

• Anonyymi00003

Juutalaisten temppeli tulee Jerusalemiin. Liitonarkussa on laintaulut eli lainkivet.
      Ne murskaa monen vapaamielisen suunnitelmat ja unelmat.

Jeesus ei käytä entistä nimeä ollenkaan.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi00004

Täytyypä varata kättä pitempää jos jeesuksen näköisiä hippejä alkaa nurkissa pyöriä.

Mutta sehän tule vasta kun kaikille on evankelioitu. Niin että pitäkäähän suuta soukemmalla, ei auta jouduttaa maailmanloppua omalla työllään.

• Anonyymi00006

Paavali väittää, että Jeesuksen evankeliumi meni henkimaailman kautta kaikille kansoille tiedoksi jo silloin. Jeesuksen paluuta odotettiin silloin eläneiden ihmisten aikana, mutta niin ei käynyt.

Room. 10:18

Nyt kysyn: eivätkö he ehkä ole kuulleetkaan sitä? Varmasti ovat: -- Heidän äänensä on kaikunut kaikkialle, heidän sanansa maan ääriin asti.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Paavali väittää, että Jeesuksen evankeliumi meni henkimaailman kautta kaikille kansoille tiedoksi jo silloin. Jeesuksen paluuta odotettiin silloin eläneiden ihmisten aikana, mutta niin ei käynyt.

Nyt kysyn: eivätkö he ehkä ole kuulleetkaan sitä? Varmasti ovat: -- Heidän äänensä on kaikunut kaikkialle, heidän sanansa maan ääriin asti.

Henkimaailman? Ei. Mutta Pyhä Henki on johdattanut omiaan. Paavali itse evankelioi ystäviensä kanssa laajalti ja sen ajan uskovat myös, varsinkin kun vaino heidät levitti ympäri maailmaa.
        Teuvolle tiedoksi. SE, MITÄ SINÄ TEET, kun herjaat ja valehtelet EI OLE JUMALAN TAHTO.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Henkimaailman? Ei. Mutta Pyhä Henki on johdattanut omiaan. Paavali itse evankelioi ystäviensä kanssa laajalti ja sen ajan uskovat myös, varsinkin kun vaino heidät levitti ympäri maailmaa.
        Teuvolle tiedoksi. SE, MITÄ SINÄ TEET, kun herjaat ja valehtelet EI OLE JUMALAN TAHTO.

Paavali valehteli.

Eihän vieläkään evankeliumia ole viety maan ääriin asti.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Paavali valehteli.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Siinä puhutaan puhutusta sanasta.
        Ei Paavalin aikana evankeliumia oltu kuultu Suomessa, saatikka Amerikassa tai Australiassa ollenkaan.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Siinä puhutaan puhutusta sanasta.
        Ei Paavalin aikana evankeliumia oltu kuultu Suomessa, saatikka Amerikassa tai Australiassa ollenkaan.

Suomeen evankeliumin toivat Ortodoksit. Mutta ei suinkaan Paavalin elinaikana.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ensin Juutalaisille, sitten Kreikkalaisille.

Paavali asui Kreikan Korintossa kymmenisen vuotta, missä häntä pidettiin apostolina.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Paavali valehteli.

Väärin.

Sinä valehtelet. Olet valehdellut jo pitkään ja myös herjannut Jumalan pyhiä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Evankeliumi on aina viety ikäänkuin viestijuoksuna. Oletko SINÄ kertonut Jeesuksesta toisille, jotta muut voisivat turvata Häneen?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Väärin.

Sinä valehtelet. Olet valehdellut jo pitkään ja myös herjannut Jumalan pyhiä.

Paavali kirjoitti tuota kirjettä ollessaan Korintossa ja kuriiri vei kirjeen perille.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Paavali kirjoitti tuota kirjettä ollessaan Korintossa ja kuriiri vei kirjeen perille.

Korinttolaiskirjeet ja Korinton tapahtumat kannattaa tutkia huolellisesti.

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Korinttolaiskirjeet ja Korinton tapahtumat kannattaa tutkia huolellisesti.

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Jotain ihmeellistä siellä Korintossa oli pielessä.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Jotain ihmeellistä siellä Korintossa oli pielessä.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi00007

Jeesus itse sanoo, ettei tiedä paluunsa aikaa, vain Isä yksin sen tietää.

Silti Jeesuksen suuhun on jälkikäteen laitettu lause, että hän palaisi takaisin silloin eläneiden ihmisten elinaikana.

Saattaa olla vain sen lauseen lisänneiden kirjoittajien toiveajattelua.

• Anonyymi00008

Mark. 9:1

Hän sanoi vielä: "Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan."

Markuksen evankeliumiin on niitä lisäyksiä tosin laitettu jälkikäteen muitakin.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00010

Tämä lause vaikuttaisi oikealta tiedolta.

Mark. 13:32

Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä.

• Anonyymi00022

Paavalihan väittää, että Jumalakin laittaa valheita liikkeelle.

2.Tess.2

11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Anonyymi00023

Tarkoittiko sitten itseään, vain mitä?

• Anonyymi00024

Paavali käyttää usein passiivia ja kolmatta persoonaa, mutta tarkoittaa itseään.

2. Kor.12
      2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
      3 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.
      4 Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

Johannes on täysin eri mieltä, kukaan ei ole käynyt taivaassa. Eikä sitä paratiisia ole enää olemassakaan.

Joh3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

• Anonyymi00027

Paratiisi oli maan päällä. Siellähän oli eläimiä, kasveja jne. Ei sitä enää ole olemassa.
        Maa on saastunut syntisen ihmisen jalkojen alla.

• Anonyymi00025

Tuohan on Jumalan pilkkaa tuollaista väittää. Jumala ei valehtele, ei pienissä eikä isoissa asioissa.

2.Tess.2

11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Anonyymi00030

Paavali sanoo itse valehtelevansa.

Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare.

For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner.

Thayer's Greek Lexicon

Sana "pseusma psyoos'-mah"

Translitteroitu

Strongin koodi 5582

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

Sanan tausta

Sanaluokka

from 5574

subst. (neut.)

King James Version käännökset sanasta

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God

• Anonyymi00026

Ps. 119:163

Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

• Anonyymi00028

Herätys!

Jumalaa syytetään valheiden liikkeelle laittajaksi.

Pyhää Henkeä syytetään Ananiaan ja Safiiran murhamieheksi talokaupann rahojen saamiseksi heiltä.

• Anonyymi00029

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sitotuneet 100% Jumalan lakien noudattamiseen. Eivät tee syntiä.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
        sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sitotuneet 100% Jumalan lakien noudattamiseen. Eivät tee syntiä.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
        sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Isän, Pojan tai Pyhän Hengen syyttäminen synnintekijöiksi on törkeätä Jumalanpilkkaa.

• Anonyymi00032

Onpa siinä sadun kertojilla taas mielikuvitus lentänyt. Tokihan ihmiset voivat saada sellaisenkin aikaan, mutta ei siihen mitään fiktiivisiä jumalia tarvita.

• Anonyymi00033

Ateisteilla on omat palstansa.

• Anonyymi00034

Ps. 53:2

Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ateisteilla on omat palstansa.

Kuvitteletko, että kysyn joltain kaltaiseltasi, mille palstalle milloinkin kirjoitan mielipiteeni?

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Kuvitteletko, että kysyn joltain kaltaiseltasi, mille palstalle milloinkin kirjoitan mielipiteeni?

Se on tämä "hoidettu hoitomies" joka vartioi, kuin omaa palstaansa, että kuka ja mitä sille saa kirjoittaa.

• Anonyymi00035

Jehovantodistajat ja Helluntailaiset ja muut lahkolaiset aloittavat yleensä puheet heti maailmalopusta, pelon ilmapiirin synnyttämisellä.

Siihen ratkaisuksi he esittävät liittymisstä heidän lahkoonsa maksaviksi jäseniksi, niin pääsee taivaan iloihin, jonne heidät pitäisi temmata sinne suorilta jaloilta.

"Aika on lähellä"...eksyttäjät pitävät yllä kiireen tuntua.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi00038

seuroja piisaa, eriseurat, suviseurat, talviseurat....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      68
      5204
    2. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      262
      4309
    3. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      101
      3940
    4. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      179
      2322
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      33
      1643
    6. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      65
      1371
    7. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      6
      999
    8. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      37
      953
    9. Millainen mulle

Sitten sopisi?
      Ikävä
      94
      899
    10. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      17