Koskahan maapallolla lakkaa tämä Kirjaimen palvonta?
Kuinka on mahdollista korottaa kokoelma kirjoituksia ylösnousseen Herran Jeesuksen Kristuksen rinnalle?
Parahin Raamatun palvoja:
Lukeeko Raamatussa "kun Raamattu, meidän elämämme, ilmestyy - -"?
Entä "Jumala oli Raamatussa ja sovitti maailman itsensä kanssa"?
Tai "Raamattu on tie, totuus ja elämä"?
Entäpä "Kun Raamatut korotetaan maasta, se vetää kaikki tykönsä"?
Lähettikö Jeesus opetuslapsensa julistamaan Raamattua vaiko EVANKELIUMIA?
Raamattu vs. Jeesus Kristus
8
66
Vastaukset
- Anonyymi00001
Itse koen että Raamattu on Pyhän Hengen saamisessa ja keskustelussa tärkeä. Pyhä Henki on kanssamme ikuisesti.
Mutta vielä tärkeämpää on että kun kastamme ja opetamme mitä Jeesus on sanonut on Kristus itse kanssamme. Hän on läsnä missä kokoonnutaan sekä Herran Pyhässä Ehtoollisessa.
Pyhä Henki tulee kolmesta eri taivaasta kolmella eri tavalla:
Kristus mukanaan ankarana. TUOMION SANOMA.
Isä mukanaan lempeänä. VANHURSKAUDEN SANOMA.
Itsekseen sovittelevana. SYNNIN SANOMA.
Mä en tiedä mutta luulen että kun itse Kristus tulee Pyhän Hengen mukana hän kaikessa ankaruudessaan kehottaa meitä varomaan tuomiota ja kuulemaan hänen sanojaan.
Eli raamattu on Yhä tärkeä. Etenkin Paavalin kirjeet ja opetus.
Mutta jos Pyhä Henki tulee itsekseen ja julistaa mitä on synti ei raamattu ole aivan yhtä tärkeä enää. Pyrkimys pyhityselämään ja uusiin pyhityksiin saattaa silloin ehkä olla tärkeämpi kuin sana.
Nää on vain ajatuksia ja löyhiä pieniä kokemuksen poikasia eikä tosi tietoa. Sori.- Anonyymi00004
On arvioitu, että Paavalin puheista 80% on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valheita.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Svenska Bibeln v. 1918 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet... eikä ihminen sille mitään voi. Vanhemmiten ne piirteen usein vain korostuvat.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare. - Anonyymi00005
Ei ole mitään useita erilaisia taivaita, on vain yksi taivas, Jumalan taivas, jonne ihmisillä ei ole mitään asiaa.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Aabraham ja Mooses olivat Tuonelassa, ei missään taivaassa.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei ole mitään useita erilaisia taivaita, on vain yksi taivas, Jumalan taivas, jonne ihmisillä ei ole mitään asiaa.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Aabraham ja Mooses olivat Tuonelassa, ei missään taivaassa.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.Ei ihmiset mene taivaaseen. Ne ajatukset on pelkkiä illuusioita ja matkalauluja, joilla ihmisiä on rohkaistu vaikeissa olosuhteissa.
Joh.3: 13 Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]
- Anonyymi00002
Aloittaja on väärässä. Lahkolaiset voi keksiä vaikka mitä oppeja, jota he kutsuvat "evankeliumiksi"..
Jeesus puhuu kirjoitetuista Jumalan käskystä, mikä on evankelimin ikuinen ydinsanoma.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi00003
Vain Jumalan sormella kirjoitetut laintaulut tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin. Kaikki muu on pelkkää teologiaa ja selitysteoksia.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. - Anonyymi00006
Lahkolaiset kääntää Raamatun valheeksi.
- Anonyymi00008
Jenkkilahkoilla on kaikilla omat pyhät kirjat ja raamatut, mihinkä ne oppinsa perustaa.
Oikea Raamattu voi olla pöydällä tai kirjahyllyssä, jotta uusi tulokas luulisi olevansa liittymässä kristilliseen seurakuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057