Useammalla paikkakunnalla ajokortin teoriakoe ja ajokoe siirtyy maakuntakeskuksiin.
Käytännössä yhdestä kokeesta voi tulla 3–4 tunnin reissu.
60–100 km suuntaansa ei ole pelkkää ajoa – se on aikaa, polttoainetta ja monelle oma koulupäivä & vanhemman työpäivä.
Samaan aikaan puhutaan asioinnin sujuvoittamisesta ja päästöjen vähentämisestä.
Kuinka paljon teillä pitenisi matka ajokokeeseen tai teoriakokeeseen?
Onko tämä vielä kohtuullista?
Aiheesta on käynnissä kansalaisaloite ajokorttitutkintojen saavutettavuuden turvaamiseksi:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/16851
Ajokorttitutkinnot 100 km päässä - sujuvaa asiointia?
4
119
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onhan se hyvä, että ajokorttikokeet suoritetaan paikassa, jossa on enemmänkin kuin yksi kylän risteys. Minä ajoin aikoinaan korttini Helsingissä, lapseni Hyvinkäällä ja heidän lapsensa Espoossa, että näin.
- Anonyymi00002
No ei kai tuo mikään ongelma ole
- Anonyymi00003
Onhan tuossa hommansa kuljettaa ensin teoriakokeeseen reilu 100km/sivu, ja sitten skoba kärrylle kun saa ajan käsittelykokeeseen ja pöräyttää samaan paikkaan testaamaan miten keilat väistetään. Onhan siinä maakuntarallia taas
- Anonyymi00004
Niin no, semmosta se on kun asuu syrjässä. Itsekin kuljin aikoinaan 60 kilometrin päässä koulussa, ja myös autokoulussa ja inssissä. Eikä sielläkään ollut mitään motareita tai edes yhtään liikennevaloristeystä jossa olisi voinut sellaisia suuren maailman asioita harjoitella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1223054EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje351425- 1041299
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621037Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661027Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1341018- 60957
- 41757
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22743Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta119713