Uskovaiset eivät valehtele

Anonyymi-ap

He kertovat kokemuksistaan ja sanovat uskovansa Raamattuun. Se ei ole valehtelua.

Ateistit syyttävät uskovaisia ilman syytä.

17

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "He kertovat kokemuksistaan ja sanovat uskovansa Raamattuun. Se ei ole valehtelua."

      Aivan. Tuo ei ole valehtelua.

      "Ateistit syyttävät uskovaisia ilman syyttä"

      Varmasti näinkin tapahtuu, mutta vastaavasti uskovia syytetään usein ihan paikkansapitävästi. Mainitsen vain pari usein toistuvaa esimerkkiä uskovien toistelemista valheista:

      Tieteen / ateistien mukaan maailman on muka syntynyt tyhjästä.

      Tieteen / ateistien mukaan evoluutio perustuu muka pelkkään sattumaan.

      • Anonyymi00001

        Minäkään en yhtään valehtele, kun sanon, että Jeesus jutteli minulle tänään mukavia. Se on minun kokemukseni. Myös pyllyni jutteli minulle. Se sanoi PRAAAAAT!


      • Anonyymi00003

        Tuossa oli toisessa keskustelussa kuinka tiede sanoo kaiken syntyvän kivestä.

        Miksi tämä keskustelija ei mene tuomitsemaan sitä?

        Huvittavaa muuten tässä Raamattuun uskomisessa on se jos lähtee sitä perkanaan. Valtaosa ei sitten uskokaan siihen vanhaan testamenttiin.

        Tämä aloitus sopii myös tuohon NDE tyyppiin toisessa krskustelussa, joka ei yhtään tunnu ymmärtävän kuinka ne kokemukset voivat tuntua todellisilta kun sitä eivät ole.

        Olen siinä keskustelussa antanut sinun käydä sen läpi, koska olet huomattavasti vähemmän agressiivinen keskustelija kun minä, ja erinomainen sellainen. Ja olen jo käynyt kyseisen keskustelun palstalla aikaisemmin.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Minäkään en yhtään valehtele, kun sanon, että Jeesus jutteli minulle tänään mukavia. Se on minun kokemukseni. Myös pyllyni jutteli minulle. Se sanoi PRAAAAAT!

        En nyt jaksa kirjaantua sisään mutta vastaan

        Raamatun / teistien mukaan Jumala on muka syntynyt tyhjästä.
        Hännen syntymänsäkin - perustuu siis pelkkään sattumaan?


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Tuossa oli toisessa keskustelussa kuinka tiede sanoo kaiken syntyvän kivestä.

        Miksi tämä keskustelija ei mene tuomitsemaan sitä?

        Huvittavaa muuten tässä Raamattuun uskomisessa on se jos lähtee sitä perkanaan. Valtaosa ei sitten uskokaan siihen vanhaan testamenttiin.

        Tämä aloitus sopii myös tuohon NDE tyyppiin toisessa krskustelussa, joka ei yhtään tunnu ymmärtävän kuinka ne kokemukset voivat tuntua todellisilta kun sitä eivät ole.

        Olen siinä keskustelussa antanut sinun käydä sen läpi, koska olet huomattavasti vähemmän agressiivinen keskustelija kun minä, ja erinomainen sellainen. Ja olen jo käynyt kyseisen keskustelun palstalla aikaisemmin.

        "Miksi tämä keskustelija ei mene tuomitsemaan sitä?"

        Tämä on oleellinen kysymys. Kun uskovia moititaan valehtelusta, aloittajan kaltaiset tyypit ovat kärppänä paikalla puolustamassa uskovia, mutta heitä ei näy missään kun uskovat suoltavat silmittömiä valheitaan.

        "Olen siinä keskustelussa antanut sinun käydä sen läpi, koska olet huomattavasti vähemmän agressiivinen keskustelija kun minä, ja erinomainen sellainen. "

        Kiitos vaan kohteliaisuudesta, mutta agressiivisuuden puute ei johdu hyvätapaisuudesta, vaan siitä, että olen havainnut että paras tapa saada epärehelliset uskovat näyttäytymään mahdollisimman epäedullisessa valossa on se, että kohtelee heitä ikään kuin he olisivat vilpittömiä keskustelijoita. Näin he eivät voi käyttää yhtä ylesimmistä tekosyistään paeta kysymyksiä "en vastaa asiattomille kirjoittajille" tms.

        "Ja olen jo käynyt kyseisen keskustelun palstalla aikaisemmin."

        Muistan lukeneeni vastaavia. Olen (ehkä?) itsekin keskustellut saman NDE-tyypin kanssa vuosia sitten.


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Miksi tämä keskustelija ei mene tuomitsemaan sitä?"

        Tämä on oleellinen kysymys. Kun uskovia moititaan valehtelusta, aloittajan kaltaiset tyypit ovat kärppänä paikalla puolustamassa uskovia, mutta heitä ei näy missään kun uskovat suoltavat silmittömiä valheitaan.

        "Olen siinä keskustelussa antanut sinun käydä sen läpi, koska olet huomattavasti vähemmän agressiivinen keskustelija kun minä, ja erinomainen sellainen. "

        Kiitos vaan kohteliaisuudesta, mutta agressiivisuuden puute ei johdu hyvätapaisuudesta, vaan siitä, että olen havainnut että paras tapa saada epärehelliset uskovat näyttäytymään mahdollisimman epäedullisessa valossa on se, että kohtelee heitä ikään kuin he olisivat vilpittömiä keskustelijoita. Näin he eivät voi käyttää yhtä ylesimmistä tekosyistään paeta kysymyksiä "en vastaa asiattomille kirjoittajille" tms.

        "Ja olen jo käynyt kyseisen keskustelun palstalla aikaisemmin."

        Muistan lukeneeni vastaavia. Olen (ehkä?) itsekin keskustellut saman NDE-tyypin kanssa vuosia sitten.

        Äh, tämä oli tietenkin minun viestini.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Minäkään en yhtään valehtele, kun sanon, että Jeesus jutteli minulle tänään mukavia. Se on minun kokemukseni. Myös pyllyni jutteli minulle. Se sanoi PRAAAAAT!

        Urpo


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        En nyt jaksa kirjaantua sisään mutta vastaan

        Raamatun / teistien mukaan Jumala on muka syntynyt tyhjästä.
        Hännen syntymänsäkin - perustuu siis pelkkään sattumaan?

        Soopaa!


    • Anonyymi00002

      Sitten voit lainata minulle miljoonan , jonka maksan kultuani jeesukselle korkoineen takaisin ? ai ei käy vai , etkö usko tarinoihisi 🤣🤣🤣

    • Anonyymi00004

      Jos uskovainen sanoo "Raamattu on totuus" ja/tai "Raamattu on erehtymätön" niin hän valehtelee.

    • Anonyymi00006

      Aivan kuten rasisti ei valehtele väitteissään että ihmisarvo riippuu ihonväristä. Hänhän uskoo pakkaan jota suoltaa.
      Aivan kuten uskovainen.

    • Anonyymi00007

      """"He kertovat kokemuksistaan...""""

      Kyllä uskovainenkin voi varmaan valehdella kokemuksistaan.

      """"... ja sanovat uskovansa Raamattuun. Se ei ole valehtelua.""""

      Kyllä uskovainenkin voi varmaan valehdella sanoessaan uskovansa Raamattuun.

    • Anonyymi00008

      Uskovaiset usein väittävät uskoaan tiedoksi, vaikka se on vaan uskoa. Se on valehtelua.

      • Anonyymi00014

        Raamattu ja Koraani myötäilevät samoja tapahtumia vähän muunneltuna.


    • Anonyymi00010

      "Uskovaiset eivät valehtele"

      Älä valehtele!!!

    • Anonyymi00013

      Höpö höpö. Olin seurakunnassa toimisto töissä niin vanhuksien kerhon rahat hävisi jatkuvasti Samoin lääkekaappi tyhjeni.
      Sain moitteita etten ollut ostanu kipulääkkeitä lisää diakonissan laukkuun. Kyllä olin ostanu mut sama varastelija diakonissa oli ne popsinut. Tunnusti kyllä mutta ei maksanu takaisin. Tunnusti kun olin kertonut toisille kuka ravaa kaapilla pitkin viikkoa niin miksi miun näkyvissä haki rahaa ja lääkkeitä? Eihän tällasesta mitättömyydestä mitään haittaa voi olla hyvälle ihmiselle.
      Raamattukin sen sanoo " kuka itsensä ylentää alennertakoon.."
      T. yks ateisti

    • Anonyymi00015

      Jokaisen ihmisen henkilökohtainen kokemus on tietenkin totta, siis se kokemus. Kokemus ei kuitenkaan ole universaali totuus. Se toimii yksilöiden tasolla, eikä ole yleistettävissä ihmiskunnan tasolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe