Aloitukseni koskien riivattuja kuuroja ja epileptikkoja on poistettu - MIKSI ?
Miksi homoista kirjoittelu sallitaan ja jopa pidetään hyveenä heidän paheksumistaan, mutta samaan aikaan ei saa kertoa Raamatun totuutta riivatuista kuuroista ja epileptikoista ?
Osaisiko joku selittää, miksei Suomessa, eikä edes tällä palstalla ole sanan- ja uskonnonvapautta julistaa Raamatun totuutta ?
MIKSI RAAMATUN TOTUUTTA EI SAA JULISTAA ?
13
134
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ehkä Perkele kieltäytyy muuttamasta.
Siksi ei salli puhetta muuttamisista. - Anonyymi00002
Jonain päivänä huomaat, että kun Raamatussa puhutaan sairauksista, niistä puhutaan sairastamisena. Sitten toisissa tapauksissa, kun kyseessä on riivaus, käytetään termiä riivattu.
- Anonyymi00005
No huomaan heti.
Nämä ovat siis riivattuja.
Matt.9
32 Ja katso, näiden lähdettyä tuotiin hänen tykönsä mykkä mies, joka oli riivattu.
33 Ja kun riivaaja oli ajettu ulos, niin mykkä puhui, ja kansa ihmetteli sanoen: "Tällaista ei ole Israelissa ikinä nähty".
Matt. 12:22
Silloin tuotiin hänen tykönsä riivattu mies, joka oli sokea ja mykkä, ja hän paransi hänet, niin että mykkä puhui ja näki.
Mark. 9:25
Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
Mark.9
17 Silloin vastasi eräs mies kansanjoukosta hänelle: "Opettaja, minä toin sinun tykösi poikani, jossa on mykkä henki.
18 Ja missä vain se käy hänen kimppuunsa, riuhtoo se häntä, ja hänestä lähtee vaahto, ja hän kiristelee hampaitaan; ja hän kuihtuu. Ja minä sanoin sinun opetuslapsillesi, että he ajaisivat sen ulos, mutta he eivät kyenneet."
19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."
20 Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.
21 Ja Jeesus kysyi hänen isältään: "Kuinka kauan aikaa tätä on hänessä ollut?" Niin hän sanoi: "Pienestä pitäen.
22 Ja monesti se on heittänyt hänet milloin tuleen, milloin veteen, tuhotakseen hänet. Mutta jos sinä jotakin voit, niin armahda meitä ja auta meitä."
23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
25 Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
26 Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos. Ja hän kävi ikäänkuin kuolleeksi, niin että monet sanoivat: "Hän kuoli".
27 Mutta Jeesus tarttui hänen käteensä ja nosti hänet ylös. Ja hän nousi.
28 Ja kun Jeesus oli mennyt huoneeseen, niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä eriksensä: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
29 Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".
Luuk.9
38 Ja katso, kansanjoukosta huusi eräs mies sanoen: "Opettaja, minä rukoilen sinua, katsahda minun poikani puoleen, sillä hän on minun ainokaiseni;
39 ja katso, hänen kimppuunsa käy henki, ja heti hän parkaisee, ja se kouristaa häntä, niin että vaahto lähtee; ja vaivoin se hänestä poistuu, runnellen häntä.
40 Ja minä pyysin sinun opetuslapsiasi ajamaan sitä ulos, mutta he eivät voineet."
41 Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi, sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi; kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne ja kärsiä teitä? Tuo poikasi tänne."
42 Ja vielä pojan tullessakin riivaaja repi häntä ja kouristi kovin. Mutta Jeesus nuhteli saastaista henkeä ja paransi pojan ja antoi hänet takaisin hänen isällensä.
Ja nämä ovat sairaita.
Mark.7
32 Ja hänen tykönsä tuotiin kuuro, joka oli melkein mykkä, ja he pyysivät häntä panemaan kätensä hänen päälleen.
33 Niin hän otti hänet erilleen kansasta, pisti sormensa hänen korviinsa, sylki ja koski hänen kieleensä
34 ja katsahti ylös taivaaseen, huokasi ja sanoi hänelle: "Effata", se on: aukene.
35 Niin hänen korvansa aukenivat, ja hänen kielensä side irtautui, ja hän puhui selkeästi.
Mark.8
22 Ja he tulivat Beetsaidaan. Ja hänen tykönsä tuotiin sokea, ja he pyysivät, että hän koskisi häneen.
23 Niin hän tarttui sokean käteen, talutti hänet kylän ulkopuolelle, sylki hänen silmiinsä ja pani kätensä hänen päälleen ja kysyi häneltä: "Näetkö mitään?"
24 Tämä katsahti ylös ja sanoi: "Näen ihmiset, sillä minä erotan käveleviä, ne ovat puiden näköisiä".
25 Sitten hän taas pani kätensä hänen silmilleen; ja nyt mies näki tarkkaan ja oli parantunut ja näki kaikki aivan selvästi.
Joh.9
1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
6 Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
7 ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" -se on käännettynä: lähetetty. -Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.
Mistä tiedät milloin on kyseessä sairaus ja milloin riivaus ?
Miksi Päivi Räsänen lääkärinä ei puhu näistä Raamatun totuuksista, vaan häntä näyttää jostain syystä kiinnostavan vain homot. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
No huomaan heti.
Nämä ovat siis riivattuja.
Matt.9
32 Ja katso, näiden lähdettyä tuotiin hänen tykönsä mykkä mies, joka oli riivattu.
33 Ja kun riivaaja oli ajettu ulos, niin mykkä puhui, ja kansa ihmetteli sanoen: "Tällaista ei ole Israelissa ikinä nähty".
Matt. 12:22
Silloin tuotiin hänen tykönsä riivattu mies, joka oli sokea ja mykkä, ja hän paransi hänet, niin että mykkä puhui ja näki.
Mark. 9:25
Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
Mark.9
17 Silloin vastasi eräs mies kansanjoukosta hänelle: "Opettaja, minä toin sinun tykösi poikani, jossa on mykkä henki.
18 Ja missä vain se käy hänen kimppuunsa, riuhtoo se häntä, ja hänestä lähtee vaahto, ja hän kiristelee hampaitaan; ja hän kuihtuu. Ja minä sanoin sinun opetuslapsillesi, että he ajaisivat sen ulos, mutta he eivät kyenneet."
19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."
20 Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.
21 Ja Jeesus kysyi hänen isältään: "Kuinka kauan aikaa tätä on hänessä ollut?" Niin hän sanoi: "Pienestä pitäen.
22 Ja monesti se on heittänyt hänet milloin tuleen, milloin veteen, tuhotakseen hänet. Mutta jos sinä jotakin voit, niin armahda meitä ja auta meitä."
23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
25 Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
26 Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos. Ja hän kävi ikäänkuin kuolleeksi, niin että monet sanoivat: "Hän kuoli".
27 Mutta Jeesus tarttui hänen käteensä ja nosti hänet ylös. Ja hän nousi.
28 Ja kun Jeesus oli mennyt huoneeseen, niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä eriksensä: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
29 Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".
Luuk.9
38 Ja katso, kansanjoukosta huusi eräs mies sanoen: "Opettaja, minä rukoilen sinua, katsahda minun poikani puoleen, sillä hän on minun ainokaiseni;
39 ja katso, hänen kimppuunsa käy henki, ja heti hän parkaisee, ja se kouristaa häntä, niin että vaahto lähtee; ja vaivoin se hänestä poistuu, runnellen häntä.
40 Ja minä pyysin sinun opetuslapsiasi ajamaan sitä ulos, mutta he eivät voineet."
41 Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi, sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi; kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne ja kärsiä teitä? Tuo poikasi tänne."
42 Ja vielä pojan tullessakin riivaaja repi häntä ja kouristi kovin. Mutta Jeesus nuhteli saastaista henkeä ja paransi pojan ja antoi hänet takaisin hänen isällensä.
Ja nämä ovat sairaita.
Mark.7
32 Ja hänen tykönsä tuotiin kuuro, joka oli melkein mykkä, ja he pyysivät häntä panemaan kätensä hänen päälleen.
33 Niin hän otti hänet erilleen kansasta, pisti sormensa hänen korviinsa, sylki ja koski hänen kieleensä
34 ja katsahti ylös taivaaseen, huokasi ja sanoi hänelle: "Effata", se on: aukene.
35 Niin hänen korvansa aukenivat, ja hänen kielensä side irtautui, ja hän puhui selkeästi.
Mark.8
22 Ja he tulivat Beetsaidaan. Ja hänen tykönsä tuotiin sokea, ja he pyysivät, että hän koskisi häneen.
23 Niin hän tarttui sokean käteen, talutti hänet kylän ulkopuolelle, sylki hänen silmiinsä ja pani kätensä hänen päälleen ja kysyi häneltä: "Näetkö mitään?"
24 Tämä katsahti ylös ja sanoi: "Näen ihmiset, sillä minä erotan käveleviä, ne ovat puiden näköisiä".
25 Sitten hän taas pani kätensä hänen silmilleen; ja nyt mies näki tarkkaan ja oli parantunut ja näki kaikki aivan selvästi.
Joh.9
1 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
6 Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
7 ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" -se on käännettynä: lähetetty. -Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.
Mistä tiedät milloin on kyseessä sairaus ja milloin riivaus ?
Miksi Päivi Räsänen lääkärinä ei puhu näistä Raamatun totuuksista, vaan häntä näyttää jostain syystä kiinnostavan vain homot.Olet aivan oikeassa. Nämä tapaukset olivat riivattuja. Riivaus voi aiheuttaa mm. sokeutta ja kuuroutta, mutta kaikki sokeus ja kuurous ei johdu pahoista hengistä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Nämä tapaukset olivat riivattuja. Riivaus voi aiheuttaa mm. sokeutta ja kuuroutta, mutta kaikki sokeus ja kuurous ei johdu pahoista hengistä.
Lisään vielä. Tuossa joukossa on muutamia sairaita, ei riivattuja. Siksipä heistä ei puhutakaan riivaustapauksina.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Nämä tapaukset olivat riivattuja. Riivaus voi aiheuttaa mm. sokeutta ja kuuroutta, mutta kaikki sokeus ja kuurous ei johdu pahoista hengistä.
Nämähän olisivat Päivi Räsäsen erikoisalaa kristittynä lääkärinä ja Raamatun totuuksien julistajana.
Miksi hän ei ole lääkärinä paneutunut näihin riivausasioihin ja informoi ihmisiä, milloin on kyse riivatuista ja milloin ei?
Ja näitä sairaitakin voitaisiin parantaa raamatullisin neuvoin...vähän sylkeä ja hiekkaa ja peseytymistä eli hyvin halpaa ja helppoa, eikä mitään kalliita lääketieteellisiä menetelmiä tarvittaisi. Varsinkin köyhät hyötyisivät tästä, mutta ei näytä Päiviä kiinnostavan yhtä paljon kuin homoista puhuminen ja kirjoittaminen... - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Nämähän olisivat Päivi Räsäsen erikoisalaa kristittynä lääkärinä ja Raamatun totuuksien julistajana.
Miksi hän ei ole lääkärinä paneutunut näihin riivausasioihin ja informoi ihmisiä, milloin on kyse riivatuista ja milloin ei?
Ja näitä sairaitakin voitaisiin parantaa raamatullisin neuvoin...vähän sylkeä ja hiekkaa ja peseytymistä eli hyvin halpaa ja helppoa, eikä mitään kalliita lääketieteellisiä menetelmiä tarvittaisi. Varsinkin köyhät hyötyisivät tästä, mutta ei näytä Päiviä kiinnostavan yhtä paljon kuin homoista puhuminen ja kirjoittaminen...Räsänen ei kai ole toiminut lääkärinä vuosikausiin? On hänellä se käsitys, että riivaus on eri asia kuin sairaus. Mitä tulee Jeesuksen suorittamiin parantamisiin, ne ovat kuvausta menneistä tapahtumista. Ne eivät ole käsky toimia samoin nykyaikana. Napoleon valloitti kolmasosan Euroopasta . Pitäisikö Ranskan nykyisen presidentin tehdä samoin?
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Räsänen ei kai ole toiminut lääkärinä vuosikausiin? On hänellä se käsitys, että riivaus on eri asia kuin sairaus. Mitä tulee Jeesuksen suorittamiin parantamisiin, ne ovat kuvausta menneistä tapahtumista. Ne eivät ole käsky toimia samoin nykyaikana. Napoleon valloitti kolmasosan Euroopasta . Pitäisikö Ranskan nykyisen presidentin tehdä samoin?
Onko Napoleonilla jotain tekemistä Raamatun totuuden kanssa vai miksi tämä kummallinen vertaus ?
Ja jos Raamatun kuvaukset Jeesuksen suorittamista riivattujen ja sairaiden parantamisista ovat menneisyyden tapahtumia, jotka eivät ole käskyjä toimia samoin nykyaikana, niin miksi homoista ei vaieta samoin kuin riivatuista, joita mitä ilmeisimmin kulkee joukossamme tänäkin päivänä? Vai ovatko kaikki riivatut hävinneet jonnekin ?
Uskoisin että heitä todennäköisimmin löytyy kuurojen liitosta ja epileptikkojen vastaavista yhdistyksistä, joten Päiville pitäisi laittaa viestiä, että ottaa tämän tärkeän asian esille !
Nämähän ovat nyt täysin kristittyjen laiminlyömiä ihmispoloisia, jotka on jätetty riivaajien armoille.. - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Räsänen ei kai ole toiminut lääkärinä vuosikausiin? On hänellä se käsitys, että riivaus on eri asia kuin sairaus. Mitä tulee Jeesuksen suorittamiin parantamisiin, ne ovat kuvausta menneistä tapahtumista. Ne eivät ole käsky toimia samoin nykyaikana. Napoleon valloitti kolmasosan Euroopasta . Pitäisikö Ranskan nykyisen presidentin tehdä samoin?
No Päivillä on sentään lääkärin koulutus, joten enemmän tietoa lääketieteestä kuin Jeesuksella ja tavan tallaajilla.
Ja osaahan Päivi lääkärinä selittää homoudenkin syntymekanismit, joten nyt olisi kyllä jo aika paneutua välillä riivauksiinkin. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Onko Napoleonilla jotain tekemistä Raamatun totuuden kanssa vai miksi tämä kummallinen vertaus ?
Ja jos Raamatun kuvaukset Jeesuksen suorittamista riivattujen ja sairaiden parantamisista ovat menneisyyden tapahtumia, jotka eivät ole käskyjä toimia samoin nykyaikana, niin miksi homoista ei vaieta samoin kuin riivatuista, joita mitä ilmeisimmin kulkee joukossamme tänäkin päivänä? Vai ovatko kaikki riivatut hävinneet jonnekin ?
Uskoisin että heitä todennäköisimmin löytyy kuurojen liitosta ja epileptikkojen vastaavista yhdistyksistä, joten Päiville pitäisi laittaa viestiä, että ottaa tämän tärkeän asian esille !
Nämähän ovat nyt täysin kristittyjen laiminlyömiä ihmispoloisia, jotka on jätetty riivaajien armoille..Mistä ihmeestä sinä nyt keksit vetää homot tähän?!? Riivattuja on olemassa. He eroavat sairaista sillä tavalla, että sairaille ei äkkiä muodostu kuuden miehen voimia kun he kuulevat julistusta Jeesuksesta. Sairaita ei tarvitse rauhoitella kuuden miehen voimin, kun puhutaan Jeesuksen verestä ja ristinkuolemasta. Sellaistakin tapahtuu. Suomessa 2020-luvulla.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mistä ihmeestä sinä nyt keksit vetää homot tähän?!? Riivattuja on olemassa. He eroavat sairaista sillä tavalla, että sairaille ei äkkiä muodostu kuuden miehen voimia kun he kuulevat julistusta Jeesuksesta. Sairaita ei tarvitse rauhoitella kuuden miehen voimin, kun puhutaan Jeesuksen verestä ja ristinkuolemasta. Sellaistakin tapahtuu. Suomessa 2020-luvulla.
No siitä, kun kristityt pitävät niin tärkeänä vaahdota homoista ja sympatiseeraavat niin täysillä Päiviä, kun hänestä on tullut vainottu marttyyri homopuheidensa ja -kirjoitustensa vuoksi, mutta riivatuista hän ei puhu halaistua sanaa, vaan on jättänyt heidät täysin oman onnensa nojaan.
Kai nyt kuurojenliittoa ja vastaavaa epileptikkojen paikkaa täytyisi edes informoida minkälaisia tapauksia heidän joukossaan saattaa olla ? Voisivat silloin palkata manaajia yhdistyksiinsä.
- Anonyymi00003
Raamattu on ihmiskäsin kirjoitettua ihmiskieltä. Ihmisen vääristämää sanomaa, joka on vielä käännetty monesti eri ihmiskielestä toiseen käännösvirheineen. Ei Jumalaa voi kirjoittaa kirjaan. Kirja on ihmisen keksintöä. Siksi on niin monta eri näkökulmaakin raamatun teksteihin. Kaikki teksti on suodatettu syntisen ihmisen mielen läpi.
- Anonyymi00008
Ja... Sinullako on siis jopa itseisimmän Jumalan tietämyksen ja auktoriteetin ylittävä tieto pikkutarkasti siivilöidä Raamatun tekstistä erilleen ne osat, jotka ovat ihmisen sanaa ja ne, jotka ovat Jumalan sanaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8827J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756