https://www.is.fi/autot/art-2000011837318.html
Outo väite, että käynnissä oleva auto syttyy tankatessa mukamas helpommin kuin jos se ei ole käynnissä. Staattinen kipinä voi sytyttää bensan vaikka auto olisi sammutettu.
Bensa syttyy oli auto käynnissä tai ei ?
8
174
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Et sitten ihan ymmärtänyt lukemaasi ja muutenkin ajatuksesi on köntillä. Tuliko Coopin oranssi ajattelusi tuhon syyksi?
Auton käydessä se voi kipinöidä ja kaasuuntunut bensa tankatessa voi syttyä räjähdysmäisesti tuleen. Siitä voi seurata isojen bensasäiliöiden palo/räjähdys.
Olet kyllä ihana.- Anonyymi00002
Bensa kaasuuntuu moottorissa mutta ei tankissa. Auton käydessä, polttoainepumppu imee bensaa tankista auton moottorin suuttimiin jossa se kaasuuntuu, mutta ei tankin suuaukossa johon tankkauspistooli työnnetään. ! Onko ÄO:si kenties lähellä nollaa. Olet kyllä tyh()=%&mä!
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Bensa kaasuuntuu moottorissa mutta ei tankissa. Auton käydessä, polttoainepumppu imee bensaa tankista auton moottorin suuttimiin jossa se kaasuuntuu, mutta ei tankin suuaukossa johon tankkauspistooli työnnetään. ! Onko ÄO:si kenties lähellä nollaa. Olet kyllä tyh()=%&mä!
Korjaan vielä tuota edellistä kommentia että ei se bensa varsinaisesti kaasuunnu siellä moottorissakaan vaan muuttuu ruiskusuuttimissa "sumuksi", jonka sytkätulppa sitten "räjäyttää" ja laittaa männät liikkeelle.
Bensa voi kyllä kaasuuntua tankissa ja polttoaineputkissa vaikka auto olis sammutettu. Itse asiassa siellä putkissahan on pelkkää bensa-höyryä (silloin kun auto ei ole käynnissä),,joka räjähtää helpommin kuin nestemmäinen bensa. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Korjaan vielä tuota edellistä kommentia että ei se bensa varsinaisesti kaasuunnu siellä moottorissakaan vaan muuttuu ruiskusuuttimissa "sumuksi", jonka sytkätulppa sitten "räjäyttää" ja laittaa männät liikkeelle.
Bensa voi kyllä kaasuuntua tankissa ja polttoaineputkissa vaikka auto olis sammutettu. Itse asiassa siellä putkissahan on pelkkää bensa-höyryä (silloin kun auto ei ole käynnissä),,joka räjähtää helpommin kuin nestemmäinen bensa.Tankista moottorille johtava polttoainelinja on täynnä nestettä aina .
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Bensa kulkee letkuja ja putkia pitkin moottoriin, siellä on riskialue. Sitten tankatessa bensahöyryt aiheuttavat riskin, siellä voi vaikka bensa palaa pakoputkessa ja aiheuttaa riskin jne…
Miksi näitä tulipaloja on sattunut tankatessa ja poikkeuksetta kun auto on ollut käynnissä.
ÄO on sinulle ilmeisesti arka paikka? - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tankista moottorille johtava polttoainelinja on täynnä nestettä aina .
Sitten on vuodot jos auto käy ja polttoainepumpu painaa bensaa rööriin.🤯
- Anonyymi00007
Miksi auton joutokäynti on kielletty tankkauksen aikana? Ihanko vaan kiusalla?
- Anonyymi00008
Toisinpäin voi kysyä miksi se auto pitäisi pitää käynnissä tankkauksen aikana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6171633Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14743- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE161498