On niin tavallinen huuto että islam ja kristinusko ovat sodan uskontoja. Suomi24:n radio-palstalta poistettiin viestini, kun mainitsin toimittajan nimen: Sari Valto ainakin ohjelmansa mainoksessa panee ne rinta rinnan.
Onhan meillä ollut ortodoksi Iivana Julma mm., joka sanoi että kun esivalta on Jumalalta, esivalta saakin kohdella kuinka julmasti vain alaisiaan, ja Ruotsin piispa Rothovius tapatti ortodokseja vääräuskoisena.
Islamissa sen sijaan sotaisuus ei ole jäänyt historiaan, vaan uusia suunnitellaan.
Yle mielellään rinnastaa islamin ja kristinuskon sotaisuusasiassa
74
549
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sama brutaali jumala noilla ja juutalaisilla.
Länsimaat ovat sivistyneet parissa sadassa vuodessa kristinuskon vaikutuksesta huolimatta. Muslimit ovat kehityksestä n 600 vuotta jäljessä - sen verran nuorempi kultti.- Anonyymi00002
Tyypillistä ateistien sössötystä!
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tyypillistä ateistien sössötystä!
Sinä et siis tiedä että jeesuksesi mainitaan koraanissa ja että jeesus on yksi islamin profeetoista?
- Anonyymi00004
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Sinä et siis tiedä että jeesuksesi mainitaan koraanissa ja että jeesus on yksi islamin profeetoista?
Niinpä, Jeesus on jopa islamin tärkein profeetta, mutta molempien uskontojen ongelmana on sen juutalaisuuteen perustuva sama Jumala, joka Raamatun kertomuksena esiintyy tulivuorena, on muinanen uhrikulttijumala Baal, joka vaatii lapsiakin uhreikseen ja on ilmestyskirjan luvun 13. mukaan kuningas Salomon puhuva Pedon kuva, joka saa kaikki kumartamaan itseään. Islamissa ja kristinuskossa on yhteensä bäitä puhuvan Pedon kuvan kumartajia muistaakseni noin 4,5 miljardia uskovaista.
- Anonyymi00018
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Sinä et siis tiedä että jeesuksesi mainitaan koraanissa ja että jeesus on yksi islamin profeetoista?
Mikä estää heitä kopioimasta opukseesa vaikka Jorman nimeä?
- Anonyymi00056
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mikä estää heitä kopioimasta opukseesa vaikka Jorman nimeä?
Mikään estänyt kristittyjään kun kokosivat raamatun tarinoita joista osa on lähes suoraan kopioitu aikaisemmista uskonnollisista eepoksista.
- Anonyymi00003
Euroopan historiassa kristityt ovat vainonneet paitsi vääräuskoisia myös toisiaan ja juutalaisia , kai karkoitettu 127 kertaa maanpakoon.
Olen käynyt inkvisitiomuseossa, jossa tosikristityt puristivat tunnustukset vääräuskoisilta.
Vietnamin sodan aikaan pojilla oli tapana laittaa pyssyyn tarra 'Tapa kommari Jeesuksen nimeen!'- Anonyymi00005
Kyllä historian mukaan kristinusko on maailman verisin uskonto.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä historian mukaan kristinusko on maailman verisin uskonto.
Mutta olisi suotavaa, että ymmärrettäisiin, että myös Jeesus on tämän uskonnon verisenä ja kuoliaaksi kidutettuna uhrina juuri juutalaisuuden vastustamisen takia.
- Anonyymi00007
Kristinusko ei vainoa juutalaisia - kristinusko on nimenomaan juutalaisen luoma juutalaisuuteen.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kristinusko ei vainoa juutalaisia - kristinusko on nimenomaan juutalaisen luoma juutalaisuuteen.
Mutta juutalaiset ovat käyttäneet kyllä kristittyjä keppihevosenaan, kuten holokaustissa, kun sodan salausajan jälkeen tiedämme juutalaisten itse organisoineen koko operaation oman valtion saamiseksi.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mutta olisi suotavaa, että ymmärrettäisiin, että myös Jeesus on tämän uskonnon verisenä ja kuoliaaksi kidutettuna uhrina juuri juutalaisuuden vastustamisen takia.
Tästä syystä juutalaiset pitävätkin Jeesusta vääränä Messiaana.
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mutta juutalaiset ovat käyttäneet kyllä kristittyjä keppihevosenaan, kuten holokaustissa, kun sodan salausajan jälkeen tiedämme juutalaisten itse organisoineen koko operaation oman valtion saamiseksi.
Siis täh? Jopas oli taas "logiikkaa". Juutalaiset siis nostivat Hitlerin valtaa ja tapattivat hänen avullaan kuusi miljoonaa juutalaista, että saivat oman valtion? Oletko sä ihan sekaisin?
- Anonyymi00011
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Siis täh? Jopas oli taas "logiikkaa". Juutalaiset siis nostivat Hitlerin valtaa ja tapattivat hänen avullaan kuusi miljoonaa juutalaista, että saivat oman valtion? Oletko sä ihan sekaisin?
Etkö sinä tiedä, että kokonaan poltettu uhrilahja juutalaisuuden jumaluudelle on nimeltään. HOLOKAUSTI? Voiko joku olla vielä näin tyhmä?!
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Etkö sinä tiedä, että kokonaan poltettu uhrilahja juutalaisuuden jumaluudelle on nimeltään. HOLOKAUSTI? Voiko joku olla vielä näin tyhmä?!
Se löytyy vanhasta testamentista. Sen lisäksi sodan salausajan päätyttyä jopa suomeksi uutisoitiin, että keskitysleireille lähtevien nimilistan laati juutalaisneuvosto! Voi Luoja, minä kuvittelin, että kaikkihan sen tietää.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Se löytyy vanhasta testamentista. Sen lisäksi sodan salausajan päätyttyä jopa suomeksi uutisoitiin, että keskitysleireille lähtevien nimilistan laati juutalaisneuvosto! Voi Luoja, minä kuvittelin, että kaikkihan sen tietää.
Lisäystä - on sitten uskovainen tai ateisti, niin kummassastakin ääripäästä löytyy tämä umpityhmyys, ovat vain toistensa käänteisiä ilmiöitä.
- Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tästä syystä juutalaiset pitävätkin Jeesusta vääränä Messiaana.
Ei minään messiaana - johdattaa vain kirouksena helvettiin kristityt uhreiksi Kristusta seuraamalla, ettei juutalaisten tarvitse uhrata esikoispoikiaan - JUUTALAISEN TEKEMÄ USKONTO JUUTALAISUUTEEN.
- Anonyymi00016
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Siis täh? Jopas oli taas "logiikkaa". Juutalaiset siis nostivat Hitlerin valtaa ja tapattivat hänen avullaan kuusi miljoonaa juutalaista, että saivat oman valtion? Oletko sä ihan sekaisin?
6 miljoonaa, koodi, Raamatussa 66 kirja ja Pedon luku - juutalaisten jumaluus Baal, jolle uhrattiin ihmisiä 666, on kuningas Salomo. Saatananperkele kun joskus lukisit mitä kirjoitetaan. Mitään 6 miljoonaa ihmistä ei ole edes surmattu, juutalaisista puhumattakaan, johan he olisivat kuolleet sukupuuttoon. Vähän järkeä.
- Anonyymi00017
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Siis täh? Jopas oli taas "logiikkaa". Juutalaiset siis nostivat Hitlerin valtaa ja tapattivat hänen avullaan kuusi miljoonaa juutalaista, että saivat oman valtion? Oletko sä ihan sekaisin?
Joo oli varmaan LOGIIKASSA vika, kun halusivat oman valtion. Mitenkäs tämä logiikka ja kenellä nyt sitten ontui ja mihin suuntaan?
- Anonyymi00030
Anonyymi00013 kirjoitti:
Lisäystä - on sitten uskovainen tai ateisti, niin kummassastakin ääripäästä löytyy tämä umpityhmyys, ovat vain toistensa käänteisiä ilmiöitä.
Jos ateismin ääripää on se, ettei uskota yhteenkää teistiseen jumalaan, niin kaikki ateistit ovat ääripääläisiä.
Ihminen kuuluu moneen eri lokeroon. Se minkälainen hierarkia kullakin ihmisellä on eri asioiden suhteen vaikuttaa hänen tekoihinsa. Iivanalla saattoi olla maallinen hallinto korkeammalla hänen sisäisessä hierarkiassaan kuin ortodoksisuus.
- Anonyymi00010
Ainoa Euroopassa nyt käytävän sodan on aloittanut kristityn presdientti Putinin aloittama ja se on Moskovan (kristityn) patriarkka Kirilin "pyhäki sodaksi" jullistama.
- Anonyymi00015
Ja Trump teki uuden Raamatun ja lupasi rakentaa juutalaisille uuden temppelin, että voivat ALOITTAA UHRAAMISEN UUDELLEEN.
- Anonyymi00020
Kuka tahansa voi kutsua itseään kirstityksi, vaikka ei yrittäisikään noudattaa Jeesuksen antamaa käskyä rakastaa lähimmäisiä niinkuin itseään.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kuka tahansa voi kutsua itseään kirstityksi, vaikka ei yrittäisikään noudattaa Jeesuksen antamaa käskyä rakastaa lähimmäisiä niinkuin itseään.
Ihminen voi pidättäytyä palvomasta mielikuvitusolentoja, kuten vaikkapa Raamatun mielivitustarinoiden henkilöhahmoja, ja elää muuten vain ihmisiksi.
Oliko tämä sinulle yllättävä tieto? - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ihminen voi pidättäytyä palvomasta mielikuvitusolentoja, kuten vaikkapa Raamatun mielivitustarinoiden henkilöhahmoja, ja elää muuten vain ihmisiksi.
Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?Raamatun tarina ei perustukaan mielikuvitushahmoihin, vaan siihen kun idioottiuskovaisen menevät helvettiin. Ja joka sana on totta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Raamatun tarina ei perustukaan mielikuvitushahmoihin, vaan siihen kun idioottiuskovaisen menevät helvettiin. Ja joka sana on totta.
Sen jälkeen, kun ensin ovat pilanneet koko maailman saatananpalvonnallaan.
- Anonyymi00027
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kuka tahansa voi kutsua itseään kirstityksi, vaikka ei yrittäisikään noudattaa Jeesuksen antamaa käskyä rakastaa lähimmäisiä niinkuin itseään.
"Kuka tahansa voi kutsua itseään kirstityksi"
KENENKÄÄN kristityn kristillisyydestä ei ole kuin kristityn oma väite.
Tämäkin palsta on täynnä keitä tahansa kristityiksi itseään kutsuvia. Mitään objektiivista perustetta jakaa heitä vuohiin ja lampaisiin ei ole. - Anonyymi00042
"Ainoa Euroopassa nyt käytävän sodan on aloittanut kristityn presdientti Putinin aloittama "
Eli 100% nykyään Euroopassa käytävistä sodista on aloitettu kyseisen tyypin johdosta ja kaikkia niitä sotia käydään ortodoksisen kirkon suojeluksessa ja siunauksella.
- Anonyymi00019
Kyllä mä sanon, että jos maailma tulee selviämään tällä ihmisten tyhmyydellä, niin olisi kyllä kirveellä töitä.
- Anonyymi00022
Ei voisi kuvitella, että tälläkään palstalla pystyisi enää yhtäkään rimaa alittamaan, mutta en ottanut huomioon, että miten joustava maa on alla.
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei voisi kuvitella, että tälläkään palstalla pystyisi enää yhtäkään rimaa alittamaan, mutta en ottanut huomioon, että miten joustava maa on alla.
RAAMATTU PERUSTUU SIIHEN, ETTÄ USKONNON JUMALA ON SAATANA.
Näkyykö, kuuluuko. Haluatteko, että todistan tämän Raamatusta taas uuden miljoonan kerran? - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
RAAMATTU PERUSTUU SIIHEN, ETTÄ USKONNON JUMALA ON SAATANA.
Näkyykö, kuuluuko. Haluatteko, että todistan tämän Raamatusta taas uuden miljoonan kerran?Mitä luulet, 'mistänäitäoikeintulee', olisiko mahdollista ymmärtää?
- Anonyymi00028
Aika paljon feminismi sotkee itsestäänselvyyksiäkin.
- Anonyymi00029
Ristiretket olivat kristinuskon joukkojen mielivaltaisia pakkokäännytyksiä ja murhia. Ei ihme , että on tullut vastakkaisia terrori järjestöjä. Historia on tyly. Rauha tuskin tulee koskaan muslimien , juutalaisten ja kristittyjen välille. Ainaista kivitystä vain.
- Anonyymi00031
Myös šiia- ja sunnimuslimit niputetaan yleisesti yhteen. Näin tekevät erityisesti islaminuskoa karsastavat kristityt. Vaikka šiioja on mulslimeista vain kymmenesosa, niin heidän touhunsa yleistetään helposti koskemaan kaikkia muslimeja.
- Anonyymi00032
Taitaa se Islam olla julmuudessa aivan toista luokkaa kuin kristityt. Sehän se on terrorismin ja väkivallan lietsoja Lähi-idässäkin, Euroopassa ja Afrikassa.
- Anonyymi00033
Ainoa kerta, kun itse olen joutunut lähelle terrori-iskua oli Lontoossa 1990-luvulla, kun minut evakuoitiin metrosta, asemalta löytyneen pommin takia. Silloin asialla oli kristitty IRA.
- Anonyymi00034
Israel pomittanut nyt Irania.
- Anonyymi00035
Israel vastaa aina iskuihin kun sitä pommitetaan.
Harvemmin se itse ensin aloittaa iskut. Anonyymi00035 kirjoitti:
Israel vastaa aina iskuihin kun sitä pommitetaan.
Harvemmin se itse ensin aloittaa iskut.Nyt aloitti USAn kanssa, hyökäykksestä oli sovittu yhdessä. Sinänsä asia on mutkikas, sillä Iranin kansan enemmistö haluaa muutosta. Etenkin nuoriso on täysin kypsääntynyt valtion nykyiseen toimintaan.
Lisäksi Iranin väestö ei ole erityisen uskonnollista. Sitä ottaa pannuun uskonnollisten johtajien valta, jotka ovat kaiken lisäksi saaneet valtion talouden sekaisin. Ynnä että kaikki "kiva" on kielletty.
Miksi Trump aloitti hyökkäyksen? Ei hän ole kiinnostunut Iranin demokratiasta. Trumppia kiinnostaa Iranin öljy. Suuri ongelma on jos ja kun Iran sulkeen Hormuzinsalmen. Sitä kautta kulkee 20 prosenttia maailman öljystä. Sen jälkeen sähköautojen kysyntä nousee...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hormuzinsalmi- Anonyymi00044
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Nyt aloitti USAn kanssa, hyökäykksestä oli sovittu yhdessä. Sinänsä asia on mutkikas, sillä Iranin kansan enemmistö haluaa muutosta. Etenkin nuoriso on täysin kypsääntynyt valtion nykyiseen toimintaan.
Lisäksi Iranin väestö ei ole erityisen uskonnollista. Sitä ottaa pannuun uskonnollisten johtajien valta, jotka ovat kaiken lisäksi saaneet valtion talouden sekaisin. Ynnä että kaikki "kiva" on kielletty.
Miksi Trump aloitti hyökkäyksen? Ei hän ole kiinnostunut Iranin demokratiasta. Trumppia kiinnostaa Iranin öljy. Suuri ongelma on jos ja kun Iran sulkeen Hormuzinsalmen. Sitä kautta kulkee 20 prosenttia maailman öljystä. Sen jälkeen sähköautojen kysyntä nousee...
https://fi.wikipedia.org/wiki/HormuzinsalmiTässä tulee huomata, että päähyökkääjänä toimiva Yhdysvallat on sotilaallinen suurvalta, jonka nykyisessä hallinnossa yleisesti ajatellaan kyseisen maan olevan kristinuskon jumalan erityissuojeluksessa.
Trump ei takuulla pommittaisi Irania tällä hetkellä, ellei Iran profiloituisi islaminuskoiseksi ja Yhdysvallat kristityksi. Siinä mielessä sotimisen voi ajatella jälleen kerran perustuvan jumaluskoon.
Yhdysvaltain 'puolustusministeriö' on muuten nimennyt hyökkäyksen Eeppiseksi raivoksi (Epic Fury). Mistään kirurgisesta siististä operaatiosta ei siis ainakaan nimen perusteella voi ajatella oleva kyse.
- Anonyymi00036
Rauhaa rakastavan Israelin juutalaishallinto ja rauhaa rakastavan USA:n kristitty presidentti ovat käynnistäneet massiivisen sotilaallisen iskun Iraniin, jonka kanssa USA:lla oli neuvottelut kesken - ja ne neuvottelut taisivat jäädäkkin kesken.
Mutta koska isku on "ennaltaehkäisevä", niin sehän ei ole varsinaista väkivaltaa.
Jos Iran pysyy jonkilaiseen vastaiskuun, niin se on tietenkin tuomittavaa väkivaltaa, koska ei ne muslimit muuta osaa. - Anonyymi00037
Israel on kuin Venäjä. Ei se koskaan aloita sotia eikä hyökkää mihinkään omasta mielestään.
Kummallakin kontollaan sotarikossyytteitä.- Anonyymi00045
Siellä levitetään nyt kristinuskoa pommien ja ohjuksien avulla...
- Anonyymi00038
Pakkohan se jonkun on lopettaa ajatollahien mielettymy6den omaa kansaa kohtaan. Kuinkahan moni siviili on menettänyt henkensä mielenosoituksissa.
- Anonyymi00039
Ei siellä enää ole mitään mielenosoituksia.
Eikä ihmisten tappaminen ratkaise mitään.
Yhtä vähän kuin Gazassa. - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei siellä enää ole mitään mielenosoituksia.
Eikä ihmisten tappaminen ratkaise mitään.
Yhtä vähän kuin Gazassa.Kyllä siellä on ollut, niitä on pidetty uutispimennossa, ettei tulisi tietoon että siellä ihmisiä tapetaan.
- Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kyllä siellä on ollut, niitä on pidetty uutispimennossa, ettei tulisi tietoon että siellä ihmisiä tapetaan.
Miksi niitä pidettäisiin missään pimennossa? Se olisi nykyään myöa aika mahdotonta.
- Anonyymi00046
Anonyymi00043 kirjoitti:
Miksi niitä pidettäisiin missään pimennossa? Se olisi nykyään myöa aika mahdotonta.
Johan se nähtiin Gazan sodankin aikana, että muualta ei tullut tietoa kuin Hamasin tietotoimistolta.
- Anonyymi00040
Pelkkä murhanhimoa.
- Anonyymi00047
Ylelläkö?
- Anonyymi00048
Sotakiimaiset yrittää kääntää huomion pois tappamisesta herjaamalla muita.
Kauheita ihmisiä.- Anonyymi00049
Miksi herjaat ja valehtelet lähimmäisiäsi vastaan jatkuvasti?
Vain häiriköit täällä. Mikä teki sinusta noin pahan ihmisen?
Niin, miksei ei voisi rinnastaa.
Tässä muutama poiminta;
”Anonyymi00003” 2026-02-26 13:59:00: 2Euroopan historiassa kristityt ovat vainonneet paitsi vääräuskoisia myös toisiaan ja juutalaisia , kai karkoitettu 127 kertaa maanpakoon.”
”Anonyymi00010” 2026-02-26 16:46:32: ”Ainoa Euroopassa nyt käytävän sodan on aloittanut kristityn presdientti Putinin aloittama ja se on Moskovan (kristityn) patriarkka Kirilin "pyhäki sodaksi" jullistama.”
”Anonyymi00034” 2026-02-28 08:40:05: ”Israel pomittanut nyt Irania.”
”Mitäsnäitäoikeintulee” 2026-02-28 10:14:55: ”Nyt aloitti USAn kanssa, hyökäykksestä oli sovittu yhdessä.”- Anonyymi00050
Mitä mieltä itse olet?
Anonyymi00050 kirjoitti:
Mitä mieltä itse olet?
Eikö se tullut selväksi. Ei yksin yle vaan kaikki hyvät mediat kyllä tietävät, miten asia on.
Näitä voi tarkastella ilman kiihkoa ja todeta että sotaisuutta on uskonnosta riippumatta.- Anonyymi00051
Mummomuori2 kirjoitti:
Eikö se tullut selväksi. Ei yksin yle vaan kaikki hyvät mediat kyllä tietävät, miten asia on.
Näitä voi tarkastella ilman kiihkoa ja todeta että sotaisuutta on uskonnosta riippumatta.Mutta jostain syystä Israelin sodat ovat AINA alkaneet siitä, kun muslimimaat ovat hyökänneet sen kimppuun.
Ja media tiedoittaa ja kertoo siitä vasta sitten, kun Israel iskee takaisin. Israelin pitäisi alistua vain iskujen kohteeksi. Anonyymi00051 kirjoitti:
Mutta jostain syystä Israelin sodat ovat AINA alkaneet siitä, kun muslimimaat ovat hyökänneet sen kimppuun.
Ja media tiedoittaa ja kertoo siitä vasta sitten, kun Israel iskee takaisin. Israelin pitäisi alistua vain iskujen kohteeksi.Ei kukaan ole tuollaista väittänyt.
Kristityt ovat aivan yhtä sotaisia kuin muutkin ihmiset. Nyt esim. Yhdysvallat yrittää olla kristillinen maa ja hyökkää ilman syytä.- Anonyymi00052
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei kukaan ole tuollaista väittänyt.
Kristityt ovat aivan yhtä sotaisia kuin muutkin ihmiset. Nyt esim. Yhdysvallat yrittää olla kristillinen maa ja hyökkää ilman syytä.Voi mummonmuori parkaa!!!
Eikö siinä ole syytä tarpeeksi, kun Trump yrittää rankaista Iranin islamilaisia terroristeja, jotka ampuivat 36000 viatonta siviiliä, kun nämä osoittivat mieltään tuota julmaa hallintoa vastaan.
Ja Iranin terrori on jatkunut vuosikymmeniä, usein naisia vastaan.
Oikea kristitty puolustaa AINA sorrettuja. Koska YK ei siihen pysty eivätkä muut länsimaat uskalla, niin Trump osoittaa kristillistä vastuuntuntoa ja rankaisee rikollisia.
Hyveposeeraajat istuvat hurskaina vain kädet ristissä ja kauhistelevat, kuinka julmaa maailma on. Anonyymi00052 kirjoitti:
Voi mummonmuori parkaa!!!
Eikö siinä ole syytä tarpeeksi, kun Trump yrittää rankaista Iranin islamilaisia terroristeja, jotka ampuivat 36000 viatonta siviiliä, kun nämä osoittivat mieltään tuota julmaa hallintoa vastaan.
Ja Iranin terrori on jatkunut vuosikymmeniä, usein naisia vastaan.
Oikea kristitty puolustaa AINA sorrettuja. Koska YK ei siihen pysty eivätkä muut länsimaat uskalla, niin Trump osoittaa kristillistä vastuuntuntoa ja rankaisee rikollisia.
Hyveposeeraajat istuvat hurskaina vain kädet ristissä ja kauhistelevat, kuinka julmaa maailma on."Trump osoittaa kristillistä vastuuntuntoa ja rankaisee rikollisia."
:D Kiitos viikon nauruista. Ei Trump mitään vapautusarmeijoita ole tehnyt, eikä tarkoitus edes ole mikään "sorrettujen" puolella oleminen - näitähän Trump halveksii.
- Anonyymi00053
Sodat alkavat yleensä sillä, että Israel tekee ennaltaehkäisevän iskun kuten nyt sille on aivan sama miten maassa muutoin eletään, miten kansa voi, kunhan vain heitä saadaan mahdollisimman paljon tapettua ja Iran alistettua. Taisi vain käydä niin, että Iran on entistä vakaammin Israelia vastaan ja sota tulee päättymään ikävästi kaikkien kannalta.
Ja me maksmme siitä nyt bensapumpuilla sekä hiljalleen kaikessa muussa. Sähkö korreloituu kaasun hintaan kuten Venäjän sodan alkaessa, joten me maksamme tavallaan jokaisesta tappamisesta mitä siellä tehdään ja siitä aiheutuu meille kuluja. Se voi ikäydä hyvin kalliiksi joillekin.
Jos tuo sota on jonkin mielestä hyvä juttu, sellainen ihminen on pähkähullu.- Anonyymi00054
Tuollaista valhetta on vasemmistolainen propaganda:
"Sodat alkavat yleensä sillä, että Israel tekee ennaltaehkäisevän iskun kuten nyt".
Asiahan on juuri PÄINVASTOIN.
Lähi-idässä ovat KAIKKI sodat alkaneet siten, että Israelin naapurimaat ovat aloittaneet hyökkäykset Israelia vastaan, ampuneet sinne raketteja.
Kun Israel vastaan noihin hyökkäyksiin, niin silloin vasta länsimedia herää.
Nytkin Libanonista on ammuttu raketteja Israeliin jo VUOSIA ja kun Israel vastaan iskuihin, niin sitä syytetään sodan aloittamisesta.
Israelin ja Libanonin välillä on tehty jo KAKSI rauhansopimusta, joissa Libanon lupaa riisua Hitzbollahin joukot aseista, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siksi IDF joutuu hoitamaan tuon terroristien asiustariisumisen.
Israelin isku Iraniin oli vain JATKOA Iranin jatkuville hyökkäyksille ja terroristijärjestöjen tukemiselle, joten se ei ollut mikään sodan aloittaminen. Toivottavasti Iran saadaan nyt rauhoitettua.
Iranin islamilainen johto on jo vuosia luvannut poistaa juutalaisvaltion pois maailmankartalta.
- Anonyymi00055
Uskonnot ovat pahasta, mutta Jeesus on rakkaus.
Nyt yritetään tehdä laki, joka estäisi uskovaisia palvelemasta ja auttamasta apua taevitsevia ja tämän takin se on väärin. https://marttyyrienaani.fi/nepal-shivan-palvojasta-kristuksen-seuraajaksi/?fbclid=IwY2xjawQsbBxleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeVWe4P8eF0NphXeXjmjy8N6FEVUWt9ADbLfVwzaPb6yRTToSaoDTTvIkRJIo_aem_REHISR-tgsBOG9MdsDLmLg- Anonyymi00057
"Uskonnot ovat pahasta, mutta Jeesus on rakkaus."
Tästä lauseesta sanat "Jeesus on rakkaus" lasketaan uskonnoksi tai sen harjoittamiseksi. - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
"Uskonnot ovat pahasta, mutta Jeesus on rakkaus."
Tästä lauseesta sanat "Jeesus on rakkaus" lasketaan uskonnoksi tai sen harjoittamiseksi.Miksi teillä jeesus hihhuleilla on kova hinku väittää että juuri teidän jeesus hihhulointi ei ole uskontoa vaikka se selvästikkin on?
- Anonyymi00059
Oikein se onkin.
Uskonnot ovat ihmiskunnan syöpä. Nämä kolme Abrahamin epäjumalantunnustajaa pahimmat.- Anonyymi00060
Ateismi on ihmiskunnan syöpä. Se ei kunnioita ihmisoikeuksia eikä ihmisten tasa-arvoa, vaan kuten Kiina tai Pohjois-Korea todistavat, puolueen etu tai valtion etu menee kaiken edelle.
Se, että ns kristytyt maatkin sotivat, ei johdu kristinuskosta vaan VALTATAISTELUSTA! Anonyymi00060 kirjoitti:
Ateismi on ihmiskunnan syöpä. Se ei kunnioita ihmisoikeuksia eikä ihmisten tasa-arvoa, vaan kuten Kiina tai Pohjois-Korea todistavat, puolueen etu tai valtion etu menee kaiken edelle.
Se, että ns kristytyt maatkin sotivat, ei johdu kristinuskosta vaan VALTATAISTELUSTA!Höpö höpö.
- Anonyymi00061
Uskonnot ovat tapa saada kansat alistukseen ja nuhteeseen.
Niin, sotaa ja väkivaltaa on uskonnoista riippumatta.
- Anonyymi00062
Olet viisas!
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Olet viisas!
Hyvä vitsi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 66548
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437